Bitcoin Forum

Local => Konu Dışı => Topic started by: hhk1045 on February 08, 2017, 05:39:58 AM



Title: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: hhk1045 on February 08, 2017, 05:39:58 AM
Çok ama çok zordur. Adama bitcoini sistemini anlatsan adam boş iş der geçer, para kazanıyorum desen inanmaz. Geleceğe dair öngörülerini söylesen takmaz. Yahu arkadaş yıllardır neden geri kaldık diye düşünüyordum. Yazık. Bu kadar yenilige kapalı degisime kapalı gelisime kafa yormayan gelecege dair bir ideali olmayan bir insanlar görmedim. belkide benim çevrem böyledir ne diyelim. 


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: MesutCan on February 08, 2017, 05:57:32 AM
Ben en son qr koduyla btc adresine btc alındığını gösterdim

Adamın söylediği şey aynen şu , bırak Allah Aşkına kimi yiyorsun bildiğin kağıttan barkoda sen şimdi para mı yükledin oldu


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: temmuz on February 08, 2017, 06:16:38 AM
Ben en son qr koduyla btc adresine btc alındığını gösterdim

Adamın söylediği şey aynen şu , bırak Allah Aşkına kimi yiyorsun bildiğin kağıttan barkoda sen şimdi para mı yükledin oldu

bana orjinal bir fikir gibi geldi ben bunu röportaj şeklinde çekim yapıp youtubemde yayınlasam eğlenceli olur :D
sokakta gezip hatta  bankaların ve ticaret borsasının orlarda insanlarla röportaj edeyim bakalım kaç kişi biliyor
bilmeyenlere anlatyayım dayak yicem mi bir göreyim :) oldu bu yırttık abicim 100000 takipçi yayım :D


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: saulzaents on February 08, 2017, 06:51:15 AM
gerçekten ekonomi ile ilgisi olan insanlara anlatmak aslında sanıldıgı kadar da zor değil.tabi ki konuyla ilgisi olmayan birine anlatmak illa zor. daha önce birkaç girişimim oldu anlat anlat anlamadı.sonra en son biraz anlar gibi oldu ee tamam da dedi bu dedi nereden geliyo kim üretiyor nasıl üretiyor vs. daha fazla ileri gidemedim zira mining ler miner lar derken wtf  ???  :-[


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: coinmetelik on February 08, 2017, 09:26:53 AM
Çok ama çok zordur. Adama bitcoini sistemini anlatsan adam boş iş der geçer, para kazanıyorum desen inanmaz. Geleceğe dair öngörülerini söylesen takmaz. Yahu arkadaş yıllardır neden geri kaldık diye düşünüyordum. Yazık. Bu kadar yenilige kapalı degisime kapalı gelisime kafa yormayan gelecege dair bir ideali olmayan bir insan yığını görmedim.

Zamanın yeniliklerine yenik düşülüyor. Ya da geçim sıkıntısından başka yöne doğrulamıyor ülkemizin insanları. Bu düşünceler böyle uzar gider. Gelişim şart. İyi forumlar dileklerimle.


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: dnz gns on February 08, 2017, 12:00:24 PM
ben bankacıya anlattım o bile anlamadı.
bir bankacı beni aradı bitcoin ne sen biliyon mu dedi. şok oldum niye soruyorsun dedim.
izmirde bir esot şöförü gelmiş yanına bitcoini söylemiş arkadaşda bilmiyorum diyince bankasınız ve bilmiyorsunuz ben otobüs şöförüyüm biliyorum demiş dalga geçmiş XD
bende adam doğru demiş dedim XD


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: CyberCombat on February 08, 2017, 12:58:09 PM
Ben babama anlattım, babam normalde zeki bir insandır, zor kavradı, sonra dedi ki; atıyorum Çin bitcoin farm fabrikaları kurup, kollektif şekilde bitcoin üretip, bitcoinde manipülasyonlar yaparsa ? dedi, devletler bitcoini manipüle edeblirler gerçekten.


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: DeepCoin on February 08, 2017, 02:15:33 PM
Ben babama anlattım, babam normalde zeki bir insandır, zor kavradı, sonra dedi ki; atıyorum Çin bitcoin farm fabrikaları kurup, kollektif şekilde bitcoin üretip, bitcoinde manipülasyonlar yaparsa ? dedi, devletler bitcoini manipüle edeblirler gerçekten.

Bu dediginiz olmamasi icin zaten baslarda kazilan milyonlarca coin yerinden oynamiyor. Piyasada sirkulasyonda olan bitcoin orani su ana kadar kazilana gore baktiginzda cok az, neden acaba ?


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: CyberCombat on February 08, 2017, 06:59:01 PM
Ben babama anlattım, babam normalde zeki bir insandır, zor kavradı, sonra dedi ki; atıyorum Çin bitcoin farm fabrikaları kurup, kollektif şekilde bitcoin üretip, bitcoinde manipülasyonlar yaparsa ? dedi, devletler bitcoini manipüle edeblirler gerçekten.

Bu dediginiz olmamasi icin zaten baslarda kazilan milyonlarca coin yerinden oynamiyor. Piyasada sirkulasyonda olan bitcoin orani su ana kadar kazilana gore baktiginzda cok az, neden acaba ?

hocam çok bilgim yok ama ya yatırım amaçlı tutuluyordur, ya private keyler'i unutulmuştur, yada büyük manipülasyona hazırlanılıyordur, sen daha iyi bilirsin.


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: 1melyun on February 08, 2017, 07:11:43 PM
Eğer stok varsa spekülasyon vardır zaten , bütün btc kullanıcıları spekülatördür aslında çünkü hepsi ileride değerlenmesini bekleyip öyle satacak.Fakat aradaki fark onlar satarsa btc yi öldürürcesine satarlar , siz satarsanız kar edersiniz :) Birde onların satmak için daha yüksek bir talebe ihtiyaçları var.
Türkiye'de insanlara btc yi anlatmak imkansıza yakın ekonomi ile uğraşsa bile öyle  , daha adamlar  merkez bankası ne yapar onu bile bilmiyor.Repo , ters repo , tahvil , Libor vs. Bunu bilmeyenlere direkt btc yi anlatsanız  ee şu anki para birimi neyine yetmiyor der. Yani btc nin çıkış amacını anlamazsanız btc yi de anlamazsınız.
Bunun yerine blockchain sistemi anlatılabilir , bu sayede birkaç yazılımcı kazanabiliriz gelecek için :)


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: ssantur on February 08, 2017, 08:12:44 PM
Milyonlarca yıllık insanlık tarihinde var olan ya da olmayan pek çok şey anlatılmış, sorgulanmış ya da sorgulanmadığı halde pek çoğuna inanılmış bu yer yüzünde.. 10101011'lardan ibarette olsa en azından elle tutulur, bir şekilde görülebilir bir gerçekten söz ediyorsak; illa ki anlaşılacaktır.

Sabırlı olmak lazım

bkz: daha dün buralar dutluktu :)
https://tr.wikipedia.org/wiki/%C4%B0nsan_evriminin_fosil_listesi (https://tr.wikipedia.org/wiki/%C4%B0nsan_evriminin_fosil_listesi)


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: hotr1de on November 09, 2017, 09:19:55 AM
Çok ama çok zordur. Adama bitcoini sistemini anlatsan adam boş iş der geçer, para kazanıyorum desen inanmaz. Geleceğe dair öngörülerini söylesen takmaz. Yahu arkadaş yıllardır neden geri kaldık diye düşünüyordum. Yazık. Bu kadar yenilige kapalı degisime kapalı gelisime kafa yormayan gelecege dair bir ideali olmayan bir insan yığını görmedim.

geri kalmanın bi sebebi de 2gram bilgiye sahip olup sen gibi kendini einstein sanıp aleyna tilki egosuyla konusan gereksizler yüzündendir.


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: by24 on November 09, 2017, 01:14:46 PM
Üniversite arkadaşlarıma anlatmaya çalıştığımda aldığım tepki aynen böyle ''yatırım düşünüyosan altın alacaksın btc falan boş işler bunlar'' ısrarla bu işten çok deli para kazanan tanıdıklarım olduğunu söylememe rağmen orta yolu bulamadık :)


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: mick42 on November 09, 2017, 01:20:42 PM
Üniversite arkadaşlarıma anlatmaya çalıştığımda aldığım tepki aynen böyle ''yatırım düşünüyosan altın alacaksın btc falan boş işler bunlar'' ısrarla bu işten çok deli para kazanan tanıdıklarım olduğunu söylememe rağmen orta yolu bulamadık :)
En mantıklısı anlatmaya calismamak bence.Adam sacma diyip geciyorsa ben niye ona biseyler kazandirmaya calisayimki.
Hayir sacma deyip biraksalar neyse sürekli yorumda bulunmalar boş işlerle uğraşma demeleri filan insanı deli ediyor.


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: akm3535 on November 09, 2017, 03:24:59 PM
Anlatmaya calışmıcan abi zaten gerek yok ilerde pişman olunca anlar kafasını taşlara vurur :D


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: trako on November 09, 2017, 04:29:39 PM
öyle bir durumda kaçarak uzaklaştığım bir durum. düşman başına. anlatırsın anlamaz. anlamadığı gibi anlamak da istemez. bir de üstüne üstlük sorgulayıp saçma birşey olduğunu söylemeye çalışır. hem bilmez hem uydurur. anlamayanla konusulacak şey değil.


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: ozma03 on November 09, 2017, 07:59:04 PM
karşılık olarak ilk verilen cümle haram haram deniliyor dur bismillah daha bir demeden haram demeye başlayanlar var ülkedeki yobazlık seviyesi yüksek olduğu için anlatılması zor bir durumdur.Bitcoinin avantajlarını anlatmaya başlıyorsun bunun hiç zararı yok diyor.Ama şimdi ulusal medyada çıkan haberler sayesinde bitcoinin 7 bin dolar olduğunu öğrenince herkes aramaya başlıyor bitcoini nerden nasıl alabiliriz diye bende haram hram diyip kapatıyorum konuyu.


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: 2run on November 09, 2017, 08:04:55 PM
Anlatmaya çalışmak biraz zor düzgün kaynakları kullanıp okutmak daha faydalı olabilir. Bilmediğim birşeyi birinin anlatmasından çok okuyunca daha iyi anlıyorum. okutun efendim en faydalısı bu :) 2013 2014 de bir arkadaşıma anlatmaya çalışmıştım kısmen anladı ama en son forumada bulduğum kaynakları gönderdim okudu öğrendi ne olduğunu.


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: hero1111 on November 09, 2017, 08:24:29 PM
Bitcoini anlatmaya çalışmak elle tutulur birşey olmadığı için zor ayrıca içerisinde bir teknoloji nin ve bir sistemin anlatılmasıda gerektiğinden insanlarımızın biraz bu durumu anlaması zor bitcoini anlatmaktan ziyade uygulamalı olarak insanlara göstermek daha kolay ve insanlar bunun işe yaradığını gözleriyle test edince bakış açıları değişiyor.


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: ramsay snow on November 09, 2017, 08:35:34 PM
anlattığım kişilerden gelen dönüt: bitcoint noldu abi para kazandın mı? :D


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: zenfon6 on November 09, 2017, 08:52:53 PM
Çok ama çok zordur. Adama bitcoini sistemini anlatsan adam boş iş der geçer, para kazanıyorum desen inanmaz. Geleceğe dair öngörülerini söylesen takmaz. Yahu arkadaş yıllardır neden geri kaldık diye düşünüyordum. Yazık. Bu kadar yenilige kapalı degisime kapalı gelisime kafa yormayan gelecege dair bir ideali olmayan bir insan yığını görmedim.

bu toplumdan hiçbişey olmaz ....eğitim yok çünkü..umutsuz vaka boşverin.

paranızı kazanın yolunuzu bulmaya bakın. hayata bir kere geliyoruz.... zaman, aptal insanlarla harcanamayacak kadar değerli


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: Molla1453 on November 09, 2017, 09:02:00 PM
network olayı olmadığı için bence nalatmana gerek yok,millet öyle iş olur mu diyor dolar gibi falan diyorsun biraz anlamaya başlıyorlar :D


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: ST39 on November 10, 2017, 03:52:08 PM
Türk insanına bir yeniliği anlatmak gerçekten zor ben bir arkadaşıma btc nin geçmişten bugüne kadarki yolunu anlattım ağzı açık dinledi sonra inanmadı...Ama gerçeklerin ve doğruların karşısında kimse duramaz ...Türk insanının daha çok yol katetmesi gerekiyor...


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: chickenfried12 on November 10, 2017, 03:54:51 PM
anlatamassın abi gizemli konuşucaksın bazen hatırlatacaksın adam kendi araştırıcak ama tabi teyzeler amcalara bunu anlatmak biraz zor :D ama herkes bir gün öğrenecek tabii :D 1 btc kaç mbtc  yapıyor :D



Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: polat90 on November 10, 2017, 05:55:10 PM
ben yıldım artık anlatmıyorum, anlatsam da anlamıyorlar.


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: gumusi on November 10, 2017, 06:23:30 PM
valla anlatmaya gerek yok, asıl bana ilginç gelen tiplerinden dolayı yobaz vs diye etiketlenen insanların konuyu ilgiyle dinlemeleri, modern vs diye etiketlenen insanların ise konuyu anlamamaları.


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: Koioss on November 10, 2017, 07:52:54 PM
sadece anlatmakla anlaşılacak bir şey olmadığı için ilgisi olanlara araştırmaları tavsiye edilerek anlatılabilir :) başka türlü mümkün değil işin içinden çıkılmaz :)


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: erdemyolcu on November 10, 2017, 07:55:10 PM
internetten alış verişi anlatamadım ki daha...


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: Ketea on November 10, 2017, 09:35:57 PM
Yani şöyle olabilir aslında. Bazı insanlar artık farkında fakat bu kesim teknolojiyi takip eden kesim oluyor. Bu kesime anlatmak daha kolay ve yararlı olacaktır. Sizde yorulmazsınız karşınızdaki insanda sizi rahat anlar ortak bir noktada buluşursunuz. Fakat bilgisayar işleri ile haşır neşir olmayan birisi bu konuyu kavraması sizin baya emek vermeniz gerektiği anlamına gelecektir. Ama tabi ki başarılı olma şansımızda var.

Bitcoinin daha yaygınlaşması ve bilinmesi de bu konuya fayda sağlar.


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: proof_seeker on November 11, 2017, 03:29:26 AM
anlatmaya gerek yok. doğrudan diyeceksin ki abi 1 lira veriyorsun yıl sonu 2 lira oluyor. yıkarlar btc yi

örnekleri çok; bakınız çiftlik bank
bakınız network marketing görünümlü ponziler.
bakınız jet fadıllar


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: designerusa on November 11, 2017, 03:54:15 AM
Ben vazgeçtim. Anlatmıyorum artık. Ne zaman anlatsam çok uçuk fikirli olan ben oluyorum. Millet o kadar küçük düşünüyor ki kendi küçük dünyalarında köle gibi çalışarak fakirliklerine devam etsinler.. Hedef 2020. 2020 ye kadar çalışırım ondan sonra emekliliğimi ilan ederim. Millet de sabah 6 da kalkıp sabah 8 akşam 18 devam etsin gidip gelmeye buz gibi havada..


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: proof_seeker on November 11, 2017, 04:06:49 AM
Ben vazgeçtim. Anlatmıyorum artık. Ne zaman anlatsam çok uçuk fikirli olan ben oluyorum. Millet o kadar küçük düşünüyor ki kendi küçük dünyalarında köle gibi çalışarak fakirliklerine devam etsinler.. Hedef 2020. 2020 ye kadar çalışırım ondan sonra emekliliğimi ilan ederim. Millet de sabah 6 da kalkıp sabah 8 akşam 18 devam etsin gidip gelmeye buz gibi havada..
Bazen öyle yapmak gerekiyor anlatmaya calisacagin enerjiyle motivasyon ile kendini daha çok verirsin işine


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: engin978 on November 15, 2017, 03:24:19 PM
 Yormamak lazim bunyeyi..
 Ben de 2-3 yil oncesine kadar bos is mantigiyla bakiyordum...
 Hala tam anlamiyla kavradigimi soyleyemem!!
 Ogreniyoruz...


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: Hesaplar on November 15, 2017, 08:58:42 PM
Eğer zamanında birilerine Bitcoini anlattıysanız bu günlerde onlar sizi bulup mutlaka konusunu açacaktır. Muhabbet hep aynı oluyor.
+Haberlerde gördüm ne kadar yükselmiş ya keşke zamanında girseydik. Sen şimdi kesin zenginsin. Kaç Bitcoinin var?
-...


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: afmfk on November 15, 2017, 10:24:26 PM
Mevcut haliyle çok da iyi birşey olduğu söylenemez. 3-5 çakalın çirit attığı bir arena. Ama kurumsallaşırsa, güzel projeler pirim yaparsa o başka. Şimdi bu piyasanın savunulacak bir yönü yok.


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: enes2 on November 15, 2017, 11:45:20 PM
Kendi aileme anlatmaya çalıştığımda aramızda nesil farkı olduğundan -kendileri pek teknoloji takip eden insanlar değildir- her seferinde altın örneğini kullanıyorum. Hiçbir zaman kafalarına tam olarak yatmayacak biliyorum ama ne azından iyi/kötü bir fikirleri var :).


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: kimimben on November 16, 2017, 07:14:07 AM
ilk gelen tepki ne koyunu karabaş koyunu amk diyorum. birine daha anlatayım dedim oda çiftlikbankı anlattı benimde ona kafam basmadı. herkesin alanı farklı işte


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: coderben on November 16, 2017, 08:01:18 PM
Arkadaslar anlatmayın, bırakın sız kazandıkca onlar gelsın. Bedava bılgı verınce bır gram kıymet olmuyor, ya bosver sonra konusuruz dıye dusunenler cok olucaktır. Bosverın anlatmayın yanı ne gerek var:)


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: AvAreS on November 17, 2017, 02:43:02 AM
Yeni şeyleri bu millet bir türlü kabul etmiyor..Mesela açlıktan ölen bir millet olan Güney Koreyi biz kurtardık ama adamların Kripto hacmine bakın...Dünyaya Kabul ettirdikleri markalar samsung Lg hyundai PSY ;D  Bizim 100 yıllık Arçeliği bilen yok..Kısaca yeni birşeyi anlatmayın vakit kaybı olur..Ayrıca bizden birşey olmaz..


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: erifubirugen on November 17, 2017, 04:26:28 AM
Daha Türk insanının diline yeni düştü Bitcoin. Bi 6 ay sonra bakın görün nasıl yayılacak. Ayrıca kim tamamen anlamış ve anlatabilir ki Bitcoin'i? Çok az kişi olduğuna eminim. Kulaktan dolma laflar ve son birkaç aydır herkesin dikkatini çeken artıştan dolayı Bitcoin baya prim yaptı ve yapmaya devam ediyor.


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: thetis on November 17, 2017, 10:17:57 AM
ilk gelen tepki ne koyunu karabaş koyunu amk diyorum. birine daha anlatayım dedim oda çiftlikbankı anlattı benimde ona kafam basmadı. herkesin alanı farklı işte

çiftlik bank diyen mala doğrudan bütün varını yoğunu sat gir çok iyiymiş de. akıllanmaz bizim insanımız.


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: emrecemsan on November 17, 2017, 10:28:30 AM
ben soran arkadaşlara direk deepweb para birimi diyorum.


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: ZENC on November 17, 2017, 11:20:06 AM
Çok ama çok zordur. Adama bitcoini sistemini anlatsan adam boş iş der geçer, para kazanıyorum desen inanmaz. Geleceğe dair öngörülerini söylesen takmaz. Yahu arkadaş yıllardır neden geri kaldık diye düşünüyordum. Yazık. Bu kadar yenilige kapalı degisime kapalı gelisime kafa yormayan gelecege dair bir ideali olmayan bir insan yığını görmedim.

Zamanın yeniliklerine yenik düşülüyor. Ya da geçim sıkıntısından başka yöne doğrulamıyor ülkemizin insanları. Bu düşünceler böyle uzar gider. Gelişim şart. İyi forumlar dileklerimle.

Kesinlikle geçim sıkıntısıyla alakalı değil. Ben de şuan sıkıntıdayım fakat memur arkadaşlarım var adamlara anlatıyorum iplemiyor bile. Amerikanın oyunları bile diyen var. Bence anlatmak için yormayın kendinizi. Kendi çıkarı olduğu zaman kullanacaktır utana sıkıla :)


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: bitcoincitr on November 17, 2017, 12:24:35 PM
kimseye anlatmakla uğraşmayacaksın, anlamaya çalışan adamlar burada zaten insanın anlaması için kendisinin araştırması gerekiyor.


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: Closing on November 20, 2017, 11:15:42 AM
Yenilige kapalı bır zıhnıyet kafasına vursan dahi anlamaz o yüzden fazla kasmamak lazım


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: CTRLX on November 20, 2017, 11:21:07 AM
Türkiye'deki insanlara Bitcoin'i değil, hiçbir şeyi anlatmaya çalişmiyorum. Buradaki insanlar daha iki kişi kaldirimda yürümeyi bilmiyor, kaldirimda yürümeyi bilmeyen insanlarla oturup bir çay bile içilmez. Yakinimda samimi olduğum insanlarada onlarin Bitcoin'le ilgilendiğini duyana kadar anlatmiyorum. Eğer o ben söylemeden önce ilgileniyorsa beyin firtinasi tadinda konuşuyoruz zaten kriptoparalar hakkinda konuşmayi pek sevmiyorum.


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: Mavilcposeti on November 20, 2017, 05:00:50 PM
En zor iş anlatmaya uğraşmaya değmez


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: harsak06 on November 20, 2017, 09:41:47 PM
 bu ülkede millet bilmediği hakkında konuşmaya yorum yapmaya bayılıyor nedense,galiba adamda bir sorumluluk hissi olmuyor bilmeyince ağzına ne geliyorsa sallıyor,sen forumda takılmışsın işlem yapmışsın para kazanmışsın bunlar umrunda olmuyor adam yine konuşmaya devam ediyor bildiği gibi.


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: ostergunter on November 21, 2017, 08:31:29 AM
Yapması feci zor bişey zamanında aileme anlatmaya çalıştığım herkes dolandırılırsın demişti. O yüzden mümkün değil diye düşünüyorum Türk insanı olarak çok ukalayız.


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: salinizm on November 21, 2017, 08:44:28 AM
öyle bir durumda kaçarak uzaklaştığım bir durum. düşman başına. anlatırsın anlamaz. anlamadığı gibi anlamak da istemez. bir de üstüne üstlük sorgulayıp saçma birşey olduğunu söylemeye çalışır. hem bilmez hem uydurur. anlamayanla konusulacak şey değil.

Düşünceleriniz hislerime tamamıyle tercüman olmuş durumda. Bizim toplumumuz her konuda uzman olduğu için , bitcoin hakkında hiçbir şey bilmeseler bile bildiklerini iddia edip sizin anlattıklarınızı dinlemek istemezler . Bu sebeple bu tarz insanlarla bitcoini anlatmaya gerek bile duymamak lazım.


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: osmiumtetroxide on November 21, 2017, 10:01:55 AM
deveye hendek atlakmak deyimi
cuk diye oturuyor bence cevap olaraktan
gercekten cok zor insanlara anlatmak :(


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: karma580 on November 21, 2017, 01:57:53 PM
bizim insanımız cahil.üniversite mezunu arkadaşlarıma anlatamadım bitcoini..düşünün...yalnız burda ince bir nokta var tabi...bakkal dükkanı açar gibi her ile üniversite açıldığı için ipini koparan üniversiteye gittiği için birde eğitim kalitesi rezalet olduğu için ego kasmak için öğrencileri eziyeti zevk haline getirmiş hoca bozuntuları yüzünden üniversite eğitimi ayağa düşmüş durumda...

tabiki odtü boğaziçi yıldızteknik okuyan bir insana bitcoini anlattığınızda daha farklı yaklaşacaktır okumuş cahillere göre

bunun haricinde bitcoin 50.000 100.000 doları görmeden önce bu milletin bitcoini anlayabileceğini sanmıyorum  ;D o zamanda iş işten geçmiş olacak tabiki


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: skylynn on November 21, 2017, 07:30:56 PM
Özellikle X jenerasyonuna anlatmak çok zor ama imkansız değil. Eğer nereden başlayacağınızı ve nasıl bağlayacağınızı biliyorsanız eninde sonunda anlattığınız kişinin anlamasını sağlarsınız.


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: bizans on November 21, 2017, 09:08:23 PM
Anlamıyorlar.  Hiç ağzımı yoramam.  :-*


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: Meowtwo on November 21, 2017, 09:55:45 PM
insanlarımız yenileğe açık olmadıkları için herşeyin altında birşey arar pozisyona gelmişler. sen ne kadar kanıtlasan da inanmazlar sana o yüzden hiç uğraşma kendin kazanıyorsan Allah bereket versin.


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: thenorthblue on November 22, 2017, 06:03:18 AM
Anne babalara anlatmanın zorluğu başkadır.  :-\


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: kgungor on November 22, 2017, 11:40:57 AM
Basılı bir şeyin olmamasını bir türlü anlayamıyorlar.


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: coinsmania on November 22, 2017, 11:59:58 AM
Bence yakında daha rahat anlarlar artık her gün bir kanal bir şey yayınlıyor.


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: Delinquency on November 22, 2017, 02:02:51 PM
Çok ama çok zordur. Adama bitcoini sistemini anlatsan adam boş iş der geçer, para kazanıyorum desen inanmaz. Geleceğe dair öngörülerini söylesen takmaz. Yahu arkadaş yıllardır neden geri kaldık diye düşünüyordum. Yazık. Bu kadar yenilige kapalı degisime kapalı gelisime kafa yormayan gelecege dair bir ideali olmayan bir insanlar görmedim. belkide benim çevrem böyledir ne diyelim. 

Akrabama diyorum ki biraz btc'm var işte şu kadar dolara denk geliyor diye hani göster diyor kağıt para nerde diyor inanmıyor :D insanı deli ederler kardeşim boşver takma sen


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: mustafayigittt on November 22, 2017, 04:24:32 PM
abi çok zor bir uğraş adama borsayı anlatamıyorum gel üstüne kriptoyu dijital parayı anlat


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: ZcashZ on November 22, 2017, 04:34:45 PM
Yakınına anlatıyorsun "hemen bozdur batar su sistem " diyorlar.


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: byzodiac on November 23, 2017, 04:50:16 AM
Neden anlatıyorsunuz arkadaşlar hele bu ülkede kimseye anlatmayın:) yayıldıkça vergisi osu busu herşeyi çıkacaktır:)


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: Oiomure on November 25, 2017, 04:57:07 PM
ben denemıyorum bıle benımle dalga gecıceklerıne emınım. ne anlarlar onlar


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: Osgliliath on November 25, 2017, 05:01:15 PM
dınlemek ısteyen bı kac arkadasım var anlatıyrm ama cogu yanasmıyor benım de haksız oldugumu gormek ıstedıkleruıne emınım.


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: afmfk on November 25, 2017, 05:16:28 PM
Çevremdeki insanlara uzun süre btc den bahsetmedim taki medyada son zamanlarda bahsedikene kadar. Ekonomi eğitimi almış bist de de yatırımı olan bir arkadaşıma bahsettiğimde bana cevabı: sen boyut atlamışsın oldu. Açıkcası hoşuma gitmedi de değil.


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: LoveFooL on November 26, 2017, 12:06:31 AM
benim bir arkadaşım etrafına 3-5 kişilik bir grubu toplamış ve bitcoin işlerinin ne kadar saçma olduğundan ve ilerleyen zamanda patlayacağından bahsetmiş. böyle ortamlarda mantıklı açıklamalar yaparak çok para kazandım ben :) mantıklı bir açıklamayı yaptığınızda o kişinin etrafında toplananların bir yada ikisi size yanaşıyor merak etmeyin :) sistem hakkında fazla bilgileri yok ama giriş yapmak istiyorlarda. bu noktada ücretli olarak trade vb konularda yardımcı oluyorum. ücret dediğimde karın %20 si.
bilmeden atıp tutanlar çok yaşayın :)


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: CoinKolik on November 26, 2017, 03:48:50 AM
Türkiye'de insanlara bir şey öğretmek zordur ayrica bugüne kadar Bitcoin'i araştirmamiş birine bu sistemi anlatmayi fazla amaçsiz buluyorum.


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: Bitcoin Acemisi on November 29, 2017, 12:03:12 PM
Anlatmaya gerek yok abi herkes kendi ögrensin anlatıncada saçma muuhabettler dönüyorr


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: civilengineer on November 29, 2017, 01:27:54 PM
benim bir arkadaşım etrafına 3-5 kişilik bir grubu toplamış ve bitcoin işlerinin ne kadar saçma olduğundan ve ilerleyen zamanda patlayacağından bahsetmiş. böyle ortamlarda mantıklı açıklamalar yaparak çok para kazandım ben :) mantıklı bir açıklamayı yaptığınızda o kişinin etrafında toplananların bir yada ikisi size yanaşıyor merak etmeyin :) sistem hakkında fazla bilgileri yok ama giriş yapmak istiyorlarda. bu noktada ücretli olarak trade vb konularda yardımcı oluyorum. ücret dediğimde karın %20 si.
bilmeden atıp tutanlar çok yaşayın :)

onu bana diyenler de oldu. dedim abi araştırın. işte sitesi işte forum işte videolar. önce bi ne olduğunu öğrenin sonra ben yardımcı olurum.
ben elin şeyiyle gerdeğe girmeyi sevmiyorum. terste kalırım başlarlar ha öleydi ha böyleydi.
tabi sende iyi düşünmüşsün şartların ve görüşüne göre çok mantıklı yaptığın şey.

bana soruyorlar artık duydukları için bitcoin 10bin olmuş ohaa bana anlatsana bunu. küçük bir önanlatımdan sonra abi diyorum forumda bi üyelik aç önce sonra ben sana sorduğu sorulara cevap vereceğim sonra bekliyorum 3 gün üyelik açmamış daha bakmamış bile ne olduğuna tekrar arıyor ilk soru şu abi 100bin koysam 1 yıl sonra ne olur? bi bok olmaz. sen öğrenmezsen bi bok olmaz. önce bi otur iki satır oku.


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: caneraydin123 on November 29, 2017, 01:36:34 PM
türkiye de anlamak ve anlatmak zor  insanlarımız birşeyleri çok geç kabulleniyor ama bi gerçek var şuanda bitcoin 46.751.00  tl zamanında kabullenemeyenler bin pişman hala kabullenemeyenlere de ne derseniz diyin.bir iş yeri veya bi işletme kurulunca bizim insanımız burası tutar gözüyle bakmaz zaten burası kesin batar görüşünde oluyo nedense her konuda karamsarlık var.


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: eserersan on December 11, 2017, 08:37:07 PM
Çok zor çoğunluğun bilmesi en az 1-2 yıl alır.


Title: Re: Türkiyede insanlara Bitcoini anlatmak
Post by: sdksdk on December 11, 2017, 08:43:13 PM
Bütün yakınlarım saadet zinciri boz çık diyor.