Bitcoin Forum
April 25, 2024, 12:52:01 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Donatie 538 for War Child -> Bitcoin op de radio  (Read 1012 times)
phedny (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 25
Merit: 0


View Profile WWW
March 26, 2013, 06:24:39 PM
 #1

-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA1

Deze week heeft Radio 538 de hele week actie om geld op te halen voor War Child. Er zijn mensen die talenten laten zien, die nummers aanvragen of gewoon donaties doen. Zie ook http://538forwarchild.nl/

Een aantal keer heb ik al mensen op de radio gehoord die wat vertellen over hun actie of over een bedrijf of vereniging. Nu dacht ik: als we als Bitcoin-community ook wat verzamelen en vrijdag in 1x aanbieden, krijgen we wellicht de mogelijkheid om op de radio te vertellen over Bitcoin. Ik bedoel maar: de laatste weken hebben velen van ons met niets doen gewoon al een klein fortuin vergaard...

Ik heb een speciaal adres aangemaakt waar donaties naartoe gestuurd kunnen worden: 1538s9c3drbTqHkokA8o5GEY3QL8U94p4h (uh, ja, ik heb vanitygen gebruikt).

Aankomende vrijdag wil ik het totale bedrag omzetten in euro's en als 't een beetje een fatsoenlijk bedrag is proberen om op de radio te komen om ook heel kort iets over Bitcoin te vertellen.
-----BEGIN PGP SIGNATURE-----
Version: GnuPG/MacGPG2 v2.0.17 (Darwin)
Comment: GPGTools - http://gpgtools.org

iEYEARECAAYFAlFR6BIACgkQnfxiFjIAu8chcACfTrXM5q0on1WCmTeT1BTsuDkq
Sj0AoLK3xLqMDayqDMTN8LdueWcBSRRA
=cfbX
-----END PGP SIGNATURE-----
1714006321
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714006321

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714006321
Reply with quote  #2

1714006321
Report to moderator
Every time a block is mined, a certain amount of BTC (called the subsidy) is created out of thin air and given to the miner. The subsidy halves every four years and will reach 0 in about 130 years.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714006321
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714006321

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714006321
Reply with quote  #2

1714006321
Report to moderator
1714006321
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714006321

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714006321
Reply with quote  #2

1714006321
Report to moderator
1714006321
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714006321

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714006321
Reply with quote  #2

1714006321
Report to moderator
phedny (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 25
Merit: 0


View Profile WWW
March 26, 2013, 06:32:47 PM
 #2

English translation:

-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA1

This week, the Dutch radio station Radio 538 is doing a fundraiser for War Child. During the week, people are showing there talents, request songs or just do donations. The Dutch website for the fundraiser is http://538forwarchild.nl/

A couple of times, I heard people on the radio talking about their activities or about a company or community. I've been thinking: if we as Bitcoin community also contribute to the cause and offer a donation at once on Friday, we might get the opportunity to tell on Dutch national radio about Bitcoin. Just saying: the last couple of weeks most of us made a small fortune doing nothing…

I've created a special address to send donations to: 1538s9c3drbTqHkokA8o5GEY3QL8U94p4h (well, yeah, I've used vanitygen).

Upcoming Friday, I'll convert whatever is sent to the address to euro and when it's a reasonable amount, I'll try to get onto the radio show with a small talk about Bitcoin.
-----BEGIN PGP SIGNATURE-----
Version: GnuPG/MacGPG2 v2.0.17 (Darwin)
Comment: GPGTools - http://gpgtools.org

iEYEARECAAYFAlFR6ggACgkQnfxiFjIAu8eyBwCeIAiZZ0D2jrjLOI/zhgbnDcr+
lngAoLfCXi0d71fO5WzKELuPQ/eMIVeh
=8pZP
-----END PGP SIGNATURE-----
kwukduck
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1937
Merit: 1001


View Profile
March 26, 2013, 07:22:23 PM
 #3

Het idee is leuk maar een onderdeel van bitcoin is dat je niet afhankelijk hoeft te zijn van derde partijen.
Als je 538 nou gebeld had met dit idee en ze zelf een bitcoin adres had laten maken/posten op de site ofzo had ik met plezier gedoneerd.

14b8PdeWLqK3yi3PrNHMmCvSmvDEKEBh3E
phedny (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 25
Merit: 0


View Profile WWW
March 26, 2013, 07:32:17 PM
 #4

Het idee is leuk maar een onderdeel van bitcoin is dat je niet afhankelijk hoeft te zijn van derde partijen.
Als je 538 nou gebeld had met dit idee en ze zelf een bitcoin adres had laten maken/posten op de site ofzo had ik met plezier gedoneerd.

Allereerst ben ik het volledig met je eens dat Bitcoin ervoor kan zorgen dat je minder afhankelijk bent van derde partijen. Helaas is het pad dat organisaties zelf Bitcoin accepteren niet eens die al heel succesvol bewandeld wordt. Ik weet dat ik ook niet de enige ben die geprobeerd heeft om instanties Bitcoin te laten accepteren. Mijn ervaring is dat veel organisaties voorzichtig en terughoudend zijn.

Wat ik met deze actie hoop te bereiken is een aantal dingen:
1) Directe publiciteit op de radio; hoewel ik niet verwacht dat de impact hiervan direct heel groot is, zorgt het er wel voor dat veel mensen (weer) een keer de naam Bitcoin horen
2) Een partij als 538 / War Child laten zien dat Bitcoin serieus genomen moet worden voor donaties door, ook als ze zelf er nog niet voor open staan, met een bijdrage te komen; een publieke demonstratie van geld dat binnenkomt kan ook door andere mensen gebruikt worden die proberen bedrijven of goede doelen over te halen Bitcoin te accepteren
3) Het feit dat er Bitcoin-donaties zijn kan positieve publiciteit opleveren voor bijv. tweakers.net, waar Bitcoin nu alleen terechtkomt als er weer een site is gehackt of een fork in de blockchain ontstaat
bitcoinspot.nl
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 300
Merit: 250



View Profile WWW
March 27, 2013, 09:31:35 AM
 #5

Het idee is leuk maar een onderdeel van bitcoin is dat je niet afhankelijk hoeft te zijn van derde partijen.
Als je 538 nou gebeld had met dit idee en ze zelf een bitcoin adres had laten maken/posten op de site ofzo had ik met plezier gedoneerd.

Dat was ook precies mijn punt, ik vind de actie super-sympathiek, maar ik ga niet andere mensen vragen om geld te storten aan een tussenpersoon. niet ten opzicht van jou, maar hier hebben we in de afgelopen jaren iets te veel negatieve ervaringen mee. Als 538 of wie dan ook zelf een btc-adres aanmaakt stuur ik met plezier een bitcoin.

- bitcoinspot.nl - Alles over bitcoin! -
kwukduck
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1937
Merit: 1001


View Profile
March 27, 2013, 11:53:21 AM
 #6

Misschien is het mogelijk 538 te contacteren over het idee, bitcoin in het kort uit te leggen en dat ze dan elke dag even dat adres checken en vermelden wat er op gedoneerd is?

Ze hoeven niet perse de bitcoin-qt client te gebruiken, blockchain.info heeft een hele eenvoudige online wallet.

Ze maken regelmatig reclame over de IT-department van 538, wat er allemaal nodig is om alles te laten draaien etc, dus er is ook vast iemand die in staat is een blockchain.info wallet aan te maken in less-than-a-minute.

14b8PdeWLqK3yi3PrNHMmCvSmvDEKEBh3E
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!