Bitcoin Forum
April 18, 2024, 08:45:42 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 26.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Bitcoins kwijt of toch niet?!  (Read 5734 times)
pwaap000 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 1
Merit: 0


View Profile
August 31, 2015, 09:06:09 PM
 #1

Als onervaren bitcoingebruiker heb ik een wallet aangemaakt met Armory. Vervolgens heb ik bitcoins gekocht via Bitonic en met Armory een ontvangst adres aangemaakt.
Nu is het volgende aan de hand, ik heb nog steeds geen bitcoins ontvangen (maar zijn wel verstuurd) en Armory geeft niks weer en crasht vaak. Is er evt. een mogelijkheid om dat adres in een andere wallet te openen of vraag ik nu iets heel doms?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Groeten,

Pep
1713429942
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713429942

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713429942
Reply with quote  #2

1713429942
Report to moderator
Bitcoin addresses contain a checksum, so it is very unlikely that mistyping an address will cause you to lose money.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1713429942
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713429942

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713429942
Reply with quote  #2

1713429942
Report to moderator
bram_vnl
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1148
Merit: 1000


View Profile
August 31, 2015, 10:25:05 PM
 #2

heb je al gekeken online of de bitcoins wel op je adres staan?
nero987
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 259
Merit: 250


View Profile
September 01, 2015, 06:35:22 AM
 #3

Nooit gewerkt met de Armory wallet, maar als het goed is heb je toch een private key van je adres?
Deze zou je in principe in eender welke andere wallet moeten kunnen importeren...
bram_vnl
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1148
Merit: 1000


View Profile
September 01, 2015, 10:04:12 AM
 #4

Nooit gewerkt met de Armory wallet, maar als het goed is heb je toch een private key van je adres?
Deze zou je in principe in eender welke andere wallet moeten kunnen importeren...

alleen .dat bestand heb je niet bij die wallet's, weet niet of je de key simpel er uit kan halen
altcoinhosting
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 896
Merit: 1005


View Profile
September 01, 2015, 10:07:55 AM
 #5

heb je al gekeken online of de bitcoins wel op je adres staan?

hier zou ik ook mee beginnen... Het kan namelijk soms even (20-30 minuutjes) duren eer de volgende block gevonden werd. Ondertussen kan het zijn dat armory de transactie nog niet weergeeft (ik ken armory eigenlijk niet)

blockchain.info => je adres ingeven en ffe nakijken of er uberhaupt wel iets opstaat...

Zeta0S
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1031


View Profile
September 02, 2015, 01:59:37 AM
 #6

Als onervaren bitcoingebruiker heb ik een wallet aangemaakt met Armory. Vervolgens heb ik bitcoins gekocht via Bitonic en met Armory een ontvangst adres aangemaakt.
Nu is het volgende aan de hand, ik heb nog steeds geen bitcoins ontvangen (maar zijn wel verstuurd) en Armory geeft niks weer en crasht vaak. Is er evt. een mogelijkheid om dat adres in een andere wallet te openen of vraag ik nu iets heel doms?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Groeten,

Pep


Hallo Pep,

Wat is je wallet adres?


Get a HUGE 3% discount with promo code: MOON @ Genesis Mining
https://www.genesis-mining.com
Jansen227
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 391
Merit: 260


View Profile
September 02, 2015, 10:16:09 AM
 #7

Ik denk dat het probleem zich vanzelf heeft opgelost, de topicstarter is 5 minuten na zijn eerste post zo'n twee dagen geleden niet meer online geweest.

Zoals altcoinhosting ook al zei: misschien geeft de Armory wallet pas iets weer nadat er een paar blocks zijn gevonden.
joust
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 350
Merit: 250



View Profile
September 02, 2015, 10:18:52 AM
 #8

Ik denk dat je ze niet kwijt bent, geef je bitcoin address en dan kunnen wij kijken of het wel of niet gestuurd is.

Regads,
Joust

nero987
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 259
Merit: 250


View Profile
September 02, 2015, 11:57:55 AM
 #9

Ik denk dat het probleem zich vanzelf heeft opgelost, de topicstarter is 5 minuten na zijn eerste post zo'n twee dagen geleden niet meer online geweest.

Zoals altcoinhosting ook al zei: misschien geeft de Armory wallet pas iets weer nadat er een paar blocks zijn gevonden.

Ik vermoedde hetzelfde wat betreft TS... Ofwel was het het geld niet waard, ofwel heeft het probleem zichzelf opgelost...

Ik dacht eerst dat die Armory wallet er eentje was die niet de volledige blockchain moet downloaden om te werken, wat dus niet blijkt te kloppen.
Ik vermoed eerder dat TS de wallet pas geinstalleerd had, en dat de volledige blockchain dus nog niet gesynchroniseerd was...
Zeta0S
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1031


View Profile
September 02, 2015, 05:03:17 PM
 #10

Ik denk dat het probleem zich vanzelf heeft opgelost, de topicstarter is 5 minuten na zijn eerste post zo'n twee dagen geleden niet meer online geweest.

Zoals altcoinhosting ook al zei: misschien geeft de Armory wallet pas iets weer nadat er een paar blocks zijn gevonden.

Ik vermoedde hetzelfde wat betreft TS... Ofwel was het het geld niet waard, ofwel heeft het probleem zichzelf opgelost...

Ik dacht eerst dat die Armory wallet er eentje was die niet de volledige blockchain moet downloaden om te werken, wat dus niet blijkt te kloppen.
Ik vermoed eerder dat TS de wallet pas geinstalleerd had, en dat de volledige blockchain dus nog niet gesynchroniseerd was...
Yep, dat zal het wel zijn inderdaad. Jammer dat hij niet mneer gereageerd heeft, we hadden hem graag geholpen.

Get a HUGE 3% discount with promo code: MOON @ Genesis Mining
https://www.genesis-mining.com
peterspijzer
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
January 11, 2016, 09:49:07 PM
 #11

hallo, hier peter, en heb mijn eerste bitcoins gekocht

ik ben begonnen met de laptop, hierop heb ik via blockchain.info een bitcoinadres aangemaakt
bitcoins gekocht via bitonic
dus nu kan ik bitcoins ontvangen en bitcoins versturen

het is echter nog niet gelukt om het via mijn smartphone te doen
ik snap die wallet nog niet helemaal voor de smartphone

ik hoor graag of iemand het zelfde heeft gedaan als ik, en dan ook nog verder is gekomen
nero987
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 259
Merit: 250


View Profile
January 12, 2016, 08:24:01 AM
 #12

Het is voor mij al een heel tijdje geleden dat ik dit nog gedaan heb, de volgende stappen kunnen dus iets verschillen van de werkelijke stappen, maar normaalgesproken zou je er voldoende aan moeten hebben.. Smiley

Eenmaal de app geinstalleerd op je smartphone moet deze gekoppeld worden aan je bc.info account.
Via je webbrowser log je in op bc.info.
Op de wallet homepage klik je op "Account Settings" en dan via het submenu "Devices" vind je de pairing QR code.

Mocht het nog niet lukken, geef ff een seintje Wink
Probeer volgende keer ook je eigen topic aan te maken, dat houdt het overzichtelijker, en je hebt meer kans op reactie...
Zeta0S
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1031


View Profile
January 12, 2016, 11:33:14 PM
 #13

Het is voor mij al een heel tijdje geleden dat ik dit nog gedaan heb, de volgende stappen kunnen dus iets verschillen van de werkelijke stappen, maar normaalgesproken zou je er voldoende aan moeten hebben.. Smiley

Eenmaal de app geinstalleerd op je smartphone moet deze gekoppeld worden aan je bc.info account.
Via je webbrowser log je in op bc.info.
Op de wallet homepage klik je op "Account Settings" en dan via het submenu "Devices" vind je de pairing QR code.

Mocht het nog niet lukken, geef ff een seintje Wink
Probeer volgende keer ook je eigen topic aan te maken, dat houdt het overzichtelijker, en je hebt meer kans op reactie...
Zo moet je inderdaad doen.

Get a HUGE 3% discount with promo code: MOON @ Genesis Mining
https://www.genesis-mining.com
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!