Bitcoin Forum
April 26, 2024, 10:56:55 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Faucets zijn de doodsteek van bitcoin  (Read 6643 times)
neoneros (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 462
Merit: 250


I can draw your avatar!


View Profile WWW
March 12, 2015, 09:35:39 AM
 #1

Wat is in het nederlandstalig gebied van dit forum de gedachte hierover?

Dragen faucets iets bij aan de bitcoin of is het enkel een hoop 'dust' die het bitcoin verkeer enkel in de weg komt te zitten?

Ik beheer zelf een faucet, deze is ver van winstgevend en nodig toe aan een facelift, maar moet ik die moeite en coins er nog wel in stoppen?

Zolang mijn wekelijkse bitcoin inkomsten nog hoger zijn dan mijn uitgaven wil ik de faucet nog wel in stand houden.

1714129015
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714129015

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714129015
Reply with quote  #2

1714129015
Report to moderator
No Gods or Kings. Only Bitcoin
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
March 12, 2015, 11:46:49 AM
 #2

Hoezo zou dit de doodsteek van Bitcoin zijn?

Naar mijn weten verdienen de meeste faucet eigenaren hun geld met reclame-inkomsten op hun website. Wanneer dergelijke inkomsten hoger zijn dan je uitgaven (in Bitcoin, via de faucet maar ook van de hosting enz), dan kun je natuurlijk altijd je faucet houden. Mocht het de moeite waard zijn.. Voor enkele dollars per maand zou ik geen website beheren.


{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
neoneros (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 462
Merit: 250


I can draw your avatar!


View Profile WWW
March 12, 2015, 01:01:07 PM
 #3

Hoezo zou dit de doodsteek van Bitcoin zijn?

Naar mijn weten verdienen de meeste faucet eigenaren hun geld met reclame-inkomsten op hun website. Wanneer dergelijke inkomsten hoger zijn dan je uitgaven (in Bitcoin, via de faucet maar ook van de hosting enz), dan kun je natuurlijk altijd je faucet houden. Mocht het de moeite waard zijn.. Voor enkele dollars per maand zou ik geen website beheren.



Dat word elders geroepen, probeer het nl forum een beetje meer leven in te blazen Smiley

Hosting betaalde ik sowieso al, dus als ik die kosten ook nog eens ga meerekenen dan houd het helemaal snel op Smiley
Het is voor mij ook een manier om bezig te zijn met bitcoin, wil wel kijken of ik het iets groter kan aanpakken, maar dat vergt wat investering, vooral qua tijd.

Ik heb mijn eerste satoshis met faucets bij elkaar gesprokkeld, daarna met referals en microtasks. Het is geen vetpot, ik besteed er ook niet zo heel veel tijd aan en heb die verwachting verder ook niet. Zie het vooralsnog als een hobby en bitcoin nog steeds als een idee in opkomst waar ik zo zijdelings mijn steentje aan bij wil dragen.

Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
March 12, 2015, 01:12:27 PM
 #4

Prima toch Wink. Als je de hosting ook gebruikt voor andere websites en de inkomsten opwegen tegen de overige kosten, dan kun je natuurlijk gewoon je faucet beheren. Al helemaal wanneer je dit leuk vind!

Ik denk dat faucets best goed kunnen lopen, mits de opbrengsten een beetje reëel zijn (al leidt dit dus tot hogere kosten), de uitbetalingstijd een beetje reëel is en wanneer je faucet een beetje bekend is. Wellicht kun je hier op dit forum wat marketing verzorgen, of dus wat reclame maken.

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
asc366
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 36
Merit: 0


View Profile
April 10, 2015, 12:13:16 PM
 #5

Was het niet ook zo dat als je je bitcoinadres vol met kleine transacties hebt door die faucets, je voor een grotere transactie zoveel kleine inputs hebt, dat je je scheel betaalt aan fee's omdat je tx te groot was? Zoiets meende ik ergens ooit gelezen te hebben, maar kan er zo 1-2-3 niet direct iets concreets bij terugvinden
neoneros (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 462
Merit: 250


I can draw your avatar!


View Profile WWW
April 14, 2015, 08:35:45 AM
 #6

Dust transacties, die vervuilen inderdaad je wallet, maar mocht de bitcoin weer flink in waarde stijgen, waarom zou je dan geen dust meer uit willen geven?

Omdat je meerdere stukjes in de chain gaat gooien om tot je bedrag te komen, betekend dit ook meer bytes in je transactie, zie het alsof je een pakketje vol met eurocenten verstuurd of een briefje van 50 in een enveloppe, de enveloppe kan met een postzegel, de centen moeten met een pakketzending, dus duurder.

Het ligt ook aan de waarde van de coin, wat je er voor kan kopen, wat bepaald wanneer een transactie dust is.

Op het moment hebben de meeste faucets een limit op het bedrag dat je uitkeert of je verzameld het weer bij een andere dienst(microwallet, faucetbox etc.) Mocht de coin weer in waarde dalen, dan zit je inderdaad wel weer met een hele hoop kleine transacties waar je in principe niets voor koopt. Zoals nu ook in de winkels waar ze geen 1 en 2 eurocenten meer teruggeven of accepteren. Vraag me sowieso af of dat wel mag, het blijft een wettig betaalmiddel.


Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
April 22, 2015, 12:35:24 PM
 #7

Om hier nog even op te reageren; de meeste faucets hebben inderdaad een 'ondergrens'. Je moet op een dergelijke faucet eerst X Satoshi verdiend hebben, voordat dit naar jouw wallet wordt gestuurd. Hierdoor zorgt men dat de uitbetaling enigszins opweegt tegen de kosten van de fees.

Mocht je dergelijke dust transacties niet willen in je wallet, dan kan je simpel jouw wallet niet gebruiken voor faucets. Ik denk dat de meeste mensen hier wel verschillende wallets hebben met verschillende doeleinden. Ik wou dat ik honderden wallets had die dagelijks voorzien worden van wat dust Wink.  Mochten we ooit nog meemaken dat de Bitcoin veel waard wordt, dan zijn dat toch leuke transacties die je dagelijks "gratis" ontvangt. Overigens verdiep ik me niet in faucets en houd ik mij daar ook niet mee bezig. Wanneer ik wat meer vrije tijd heb, kan ik nog wel eens wat short term traden op wat exchanges. Dat levert veel sneller resultaat op, (winst als je geluk hebt).

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
Vinny1987
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 9
Merit: 0


View Profile
September 18, 2015, 12:04:39 PM
 #8

"Was het niet ook zo dat als je je bitcoinadres vol met kleine transacties hebt door die faucets, je voor een grotere transactie zoveel kleine inputs hebt, dat je je scheel betaalt aan fee's omdat je tx te groot was? Zoiets meende ik ergens ooit gelezen te hebben, maar kan er zo 1-2-3 niet direct iets concreets bij terugvinden"

Als je de satoshis die je verdiend doorstuurt naar FaucetBox en die daar verzamelt heb je dit probleem niet.
Zorg er wel voor dat je de payout daar redelijk hoog zet (0.001 btc ofzo) en laat ze dan als één "groot" pakket doorkomen.
bram_vnl
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1148
Merit: 1000


View Profile
September 18, 2015, 12:44:12 PM
 #9

nou ik heb wel eens door te veel transacties geen btc gehad op een faucet
onlinedragon
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1036
Merit: 501


View Profile
October 29, 2015, 06:17:34 PM
 #10

Voor de beginner is een Faucet ideaal om er een beetje kennis mee op te doen.

Wil Bitcoin ooit een wettig betaalmiddel worden zal het toch de grote massa moeten aankunnen. Je kan dan ook moeilijk kleine betalingen gaan weren.
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!