Bitcoin Forum
April 25, 2024, 05:32:16 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
Author Topic: Tien aanhoudingen in grootschalige bitcoinszaak  (Read 6297 times)
sbogovac (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
January 20, 2016, 06:55:33 AM
 #1

De kop zegt't al:

Tien aanhoudingen in grootschalige bitcoinszaak

Bron: NOS

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
1714023136
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714023136

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714023136
Reply with quote  #2

1714023136
Report to moderator
1714023136
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714023136

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714023136
Reply with quote  #2

1714023136
Report to moderator
"This isn't the kind of software where we can leave so many unresolved bugs that we need a tracker for them." -- Satoshi
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714023136
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714023136

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714023136
Reply with quote  #2

1714023136
Report to moderator
SnokkomBTC
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 559
Merit: 500


View Profile
January 20, 2016, 07:27:19 PM
 #2

Wat kan men toch goede titels kiezen bij de media...

Als het met de euro gebeurd was, dan was de kop toch ook niet ''Tien aanhoudingen in grootschalige eurozaak''.

Net zoals de kop bij nu.nl : FIOD rolt 'bitcoinbende' op
http://www.nu.nl/internet/4200696/fiod-rolt-bitcoinbende.html

De titels van de media stimuleren ook criminelen om gebruik te maken van Bitcoin om de ''anonimiteit''.
Als de media nou eens een mooi stukje zou schrijven over het feit dat Bitcoin helemaal niet zo anoniem is als dat het lijkt en dat je, als crimineel, eens je kop gaat stoten met het gebruik van Bitcoin in illegale zaken..

Dan zouden er weer eens wat meer mensen zien dat Bitcoin een zeer transparant systeem is ipv een crimineel systeem Wink

Sometimes, if it looks too bearish, it's actually bullish
onlinedragon
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1036
Merit: 501


View Profile
January 20, 2016, 07:34:41 PM
 #3

Zag het vandaag ook voorbij komen op het nieuws. Al zou Bitcoin niet bestaan dan zouden criminelen ook andere betaal middelen gebruiken. Niet elke crimineel gebruikt Bitcoins.
SnokkomBTC
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 559
Merit: 500


View Profile
January 20, 2016, 07:38:26 PM
 #4

Zag het vandaag ook voorbij komen op het nieuws. Al zou Bitcoin niet bestaan dan zouden criminelen ook andere betaal middelen gebruiken. Niet elke crimineel gebruikt Bitcoins.
Dat gebruiken ze ook zeer zeker Wink Het is ook niet bepaald slim om als crimineel Bitcoin te gebruiken mijns inziens.

Sometimes, if it looks too bearish, it's actually bullish
onlinedragon
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1036
Merit: 501


View Profile
January 20, 2016, 07:45:10 PM
 #5

Zag het vandaag ook voorbij komen op het nieuws. Al zou Bitcoin niet bestaan dan zouden criminelen ook andere betaal middelen gebruiken. Niet elke crimineel gebruikt Bitcoins.
Dat gebruiken ze ook zeer zeker Wink Het is ook niet bepaald slim om als crimineel Bitcoin te gebruiken mijns inziens.
Het probleem was dat banken melden gingen maken dat grote sommen geld waren opgenomen. Als ze dat slimmer hadden gedaan dan was het misschien anders gelopen.
sbogovac (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
January 21, 2016, 09:59:43 AM
 #6

[...]Als het met de euro gebeurd was, dan was de kop toch ook niet ''Tien aanhoudingen in grootschalige eurozaak''.[...]

Echt he... sterker nog; de meeste criminele activiteiten worden gefinancierd met cash US$ of Euro's. Maar wacht maar, dat (criminaliseren van cash) komt er ook gestaag aan (in de USA zeggen ze al: "Cash is voor criminals" en ik kon laatst ook een attractie hier in NL niet meer in met m'n gezin omdat ze geen cash meer accepteren). Het bankwezen wil nu eenmaal totale controle en de (r)overheid/belastingdienst ziet daar natuurlijk ook wel de voordelen van.

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
sbogovac (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
January 21, 2016, 10:06:09 AM
 #7

Zag het vandaag ook voorbij komen op het nieuws. Al zou Bitcoin niet bestaan dan zouden criminelen ook andere betaal middelen gebruiken. Niet elke crimineel gebruikt Bitcoins.
Dat gebruiken ze ook zeer zeker Wink Het is ook niet bepaald slim om als crimineel Bitcoin te gebruiken mijns inziens.

Wat zou jij aanbevelen?

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
sbogovac (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
January 21, 2016, 10:07:17 AM
 #8

[...]Het probleem was dat banken melden gingen maken dat grote sommen geld waren opgenomen. Als ze dat slimmer hadden gedaan dan was het misschien anders gelopen.

Ik dacht ook dat iedereen al wist dat banken (wettelijk) verplicht zijn verdachte transacties te melden.

Mensen... het blijven de "zwakste" schakels...  Tongue

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
SnokkomBTC
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 559
Merit: 500


View Profile
January 21, 2016, 03:28:51 PM
 #9

Zag het vandaag ook voorbij komen op het nieuws. Al zou Bitcoin niet bestaan dan zouden criminelen ook andere betaal middelen gebruiken. Niet elke crimineel gebruikt Bitcoins.
Dat gebruiken ze ook zeer zeker Wink Het is ook niet bepaald slim om als crimineel Bitcoin te gebruiken mijns inziens.

Wat zou jij aanbevelen?
Ik zou de hebzucht niet hebben als ik die criminelen was. Grote opnames in contanten worden toch gevolgd en gescreend en daarom is het niet verstandig om als crimineel zoveel op te nemen(of laten opnemen). Volgens mij zijn er voldoende exchanges waar je cash kunt krijgen voor je bitcoins zonder dat dit wordt doorgegeven(bepaald max bedrag). Dus hier had men al gebruik van kunnen maken.

Vervolgens hadden ze het cash geld kunnen witwassen met behulp van een onderneming.
Voorbeeld:

Er zijn voldoende ondernemingen die hun werknemers willen uitbetalen in het zwart mbt overuren. Deze ondernemingen kunnen dus zaken doen met criminelen. Crimineel, met zijn BV, stuurt factuur(voor ''diensten'') naar de onderneming die cashgeld wil hebben. Crimineel(BV) levert dus de dienst(cashgeld) en de onderneming maakt het factuurbedrag over voor de diensten Wink. En voilà, je hebt je geld witgewassen met je ''eerlijke'' onderneming.

Volgens mij worden er zulke structuren vaker gehanteerd door criminelen ipv in eens veel cash op laten nemen Wink

Sometimes, if it looks too bearish, it's actually bullish
sbogovac (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
January 21, 2016, 03:45:50 PM
 #10

[...] Het is ook niet bepaald slim om als crimineel Bitcoin te gebruiken mijns inziens.
Wat zou jij aanbevelen?
Ik zou de hebzucht niet hebben als ik die criminelen was. Grote opnames in contanten worden toch gevolgd en gescreend en daarom is het niet verstandig om als crimineel zoveel op te nemen(of laten opnemen). Volgens mij zijn er voldoende exchanges waar je cash kunt krijgen voor je bitcoins zonder dat dit wordt doorgegeven(bepaald max bedrag). Dus hier had men al gebruik van kunnen maken.

Vervolgens hadden ze het cash geld kunnen witwassen met behulp van een onderneming.
Voorbeeld:

Er zijn voldoende ondernemingen die hun werknemers willen uitbetalen in het zwart mbt overuren. Deze ondernemingen kunnen dus zaken doen met criminelen. Crimineel, met zijn BV, stuurt factuur(voor ''diensten'') naar de onderneming die cashgeld wil hebben. Crimineel(BV) levert dus de dienst(cashgeld) en de onderneming maakt het factuurbedrag over voor de diensten Wink. En voilà, je hebt je geld witgewassen met je ''eerlijke'' onderneming.

Volgens mij worden er zulke structuren vaker gehanteerd door criminelen ipv in eens veel cash op laten nemen Wink

1. Welke exchanges zijn dat (namen en rugnummers graag, want ik ken ze niet)?

2. Je hebt het in zo'n geval inderdaad over "hebzucht" maar vergeet niet dat in de door jou geopperde constructie er zo'n 80 (ja TACHTIG) procent aan de [belasting-] strijkstok blijft hangen... (21% BTW, 37,5-52% IB en over de rest 25% VB, en niet te vergeten de kosten van een goede boekhouder die dit voor je regelt). Maar ja, nu betalen ze met hun vrijheid.

Maar dan heb ik sowieso jouw originele post verkeerd geïnterpreteerd; want ik dacht dat jij met "het is ook niet bepaald slim om als crimineel Bitcoin te gebruiken" bedoelde om iets anders dan Bitcoin te gebruiken....

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
SnokkomBTC
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 559
Merit: 500


View Profile
January 21, 2016, 04:23:22 PM
 #11

[...] Het is ook niet bepaald slim om als crimineel Bitcoin te gebruiken mijns inziens.
Wat zou jij aanbevelen?
Ik zou de hebzucht niet hebben als ik die criminelen was. Grote opnames in contanten worden toch gevolgd en gescreend en daarom is het niet verstandig om als crimineel zoveel op te nemen(of laten opnemen). Volgens mij zijn er voldoende exchanges waar je cash kunt krijgen voor je bitcoins zonder dat dit wordt doorgegeven(bepaald max bedrag). Dus hier had men al gebruik van kunnen maken.

Vervolgens hadden ze het cash geld kunnen witwassen met behulp van een onderneming.
Voorbeeld:

Er zijn voldoende ondernemingen die hun werknemers willen uitbetalen in het zwart mbt overuren. Deze ondernemingen kunnen dus zaken doen met criminelen. Crimineel, met zijn BV, stuurt factuur(voor ''diensten'') naar de onderneming die cashgeld wil hebben. Crimineel(BV) levert dus de dienst(cashgeld) en de onderneming maakt het factuurbedrag over voor de diensten Wink. En voilà, je hebt je geld witgewassen met je ''eerlijke'' onderneming.

Volgens mij worden er zulke structuren vaker gehanteerd door criminelen ipv in eens veel cash op laten nemen Wink

1. Welke exchanges zijn dat (namen en rugnummers graag, want ik ken ze niet)?

2. Je hebt het in zo'n geval inderdaad over "hebzucht" maar vergeet niet dat in de door jou geopperde constructie er zo'n 80 (ja TACHTIG) procent aan de [belasting-] strijkstok blijft hangen... (21% BTW, 37,5-52% IB en over de rest 25% VB, en niet te vergeten de kosten van een goede boekhouder die dit voor je regelt). Maar ja, nu betalen ze met hun vrijheid.

Maar dan heb ik sowieso jouw originele post verkeerd geïnterpreteerd ; want ik dacht dat jij met "het is ook niet bepaald slim om als crimineel Bitcoin te gebruiken" bedoelde om iets anders dan Bitcoin te gebruiken....
Ten eerste, ik heb je vraag inderdaad verkeerd geïnterpreteerd, maar dat terzijde.

1. http://bitcoinbus.nl/ volgens mij. (Daarnaast had men goud & zilver kunnen kopen met bitcoin, van goud & zilver kantoren zijn er veel meer aanbieders die goud & zilver willen kopen tegen cashgeld Wink)

2. Inderdaad, je betaalt veel belasting... Maar je zult minder snel betrapt worden en dus betaal je idd niet met je vrijheid Wink
 

Sometimes, if it looks too bearish, it's actually bullish
sbogovac (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
January 21, 2016, 07:25:48 PM
 #12

[...] http://bitcoinbus.nl/ volgens mij.

Die kende ik nog niet, handig! Maar als ik het zo bekijk (ook qua bekendheid) betwijfel ik het dat ze voldoende volume aankunnen waar deze gasten (in't artikel) behoefte aan hadden...

(Daarnaast had men goud & zilver kunnen kopen met bitcoin, van goud & zilver kantoren zijn er veel meer aanbieders die goud & zilver willen kopen tegen cashgeld Wink)

Dat vind ik persoonlijk nog veel interessanter, maar wederom: namen en rugnummers graag...

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
onlinedragon
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1036
Merit: 501


View Profile
January 21, 2016, 08:49:14 PM
 #13

Beetje creatieve crimineel kan wel wat verzinnen om Bitcoins wit te wassen. Zijn zat services beschikbaar waar ze met Bitcoins werken lees de forums er maar op na.
sbogovac (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
January 21, 2016, 08:56:50 PM
 #14

Beetje creatieve crimineel kan wel wat verzinnen om Bitcoins wit te wassen. Zijn zat services beschikbaar waar ze met Bitcoins werken lees de forums er maar op na.

Bullsh*t dooddoener, noem één service (naam en rugnummer) dat dit soort volumen (miljoenen) aan kan...

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
SnokkomBTC
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 559
Merit: 500


View Profile
January 21, 2016, 10:47:29 PM
Last edit: January 21, 2016, 10:59:22 PM by SnokkomBTC
 #15



(Daarnaast had men goud & zilver kunnen kopen met bitcoin, van goud & zilver kantoren zijn er veel meer aanbieders die goud & zilver willen kopen tegen cashgeld Wink)

Dat vind ik persoonlijk nog veel interessanter, maar wederom: namen en rugnummers graag...

Die zijn er erg veel Sbogovac Wink (volgens mij elke goudinkoper zelfs)

De namen en rugnummers van de eerst die ik op google opgezocht heb:

https://www.goudnl.nl/inkoop/hoe-werkt-goud-inkoop Stap 3.

http://www.topjuwelen.eu/inkoop-goud/?gclid=COCQ7Jr9u8oCFSsEwwodWjMDQw

http://contant-inkoop-goud.nl/

etc. etc.


Sometimes, if it looks too bearish, it's actually bullish
sbogovac (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
January 21, 2016, 11:07:25 PM
Last edit: January 21, 2016, 11:22:22 PM by sbogovac
 #16

(Daarnaast had men goud & zilver kunnen kopen met bitcoin, van goud & zilver kantoren zijn er veel meer aanbieders die goud & zilver willen kopen tegen cashgeld Wink)
Dat vind ik persoonlijk nog veel interessanter, maar wederom: namen en rugnummers graag...
Die zijn er erg veel Sbogovac Wink (volgens mij elke goudinkoper zelfs)

De namen en rugnummers van de eerst die ik op google opgezocht heb:

https://www.goudnl.nl/inkoop/hoe-werkt-goud-inkoop Stap 3.

http://www.topjuwelen.eu/inkoop-goud/?gclid=COCQ7Jr9u8oCFSsEwwodWjMDQw

http://contant-inkoop-goud.nl/

etc. etc.

Weet je wel over wat voor volumen je het hier hebt...  Huh

Als deze handelaren zoiets (15 a 20 M€) al überhaupt aankunnen zegt de Wwft dat ze dat (net zoals die banken) toch écht moeten melden...  Shocked

Google... Laat me niet lachen...  Roll Eyes

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
onlinedragon
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1036
Merit: 501


View Profile
January 21, 2016, 11:46:31 PM
 #17

Een groot aantal volumen is handig als je in een x grote transacties wilt doen. Wat nou als je het met een x aantal accounts doet verdeelt over verschillende personen. Ze geven mensen klein percentage voor een transactie wat overigens nu ook al gebeurt met marktplaats fraude.
SnokkomBTC
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 559
Merit: 500


View Profile
January 22, 2016, 08:03:25 AM
 #18

(Daarnaast had men goud & zilver kunnen kopen met bitcoin, van goud & zilver kantoren zijn er veel meer aanbieders die goud & zilver willen kopen tegen cashgeld Wink)
Dat vind ik persoonlijk nog veel interessanter, maar wederom: namen en rugnummers graag...
Die zijn er erg veel Sbogovac Wink (volgens mij elke goudinkoper zelfs)

De namen en rugnummers van de eerst die ik op google opgezocht heb:

https://www.goudnl.nl/inkoop/hoe-werkt-goud-inkoop Stap 3.

http://www.topjuwelen.eu/inkoop-goud/?gclid=COCQ7Jr9u8oCFSsEwwodWjMDQw

http://contant-inkoop-goud.nl/

etc. etc.

Weet je wel over wat voor volumen je het hier hebt...  Huh

Als deze handelaren zoiets (15 a 20 M€) al überhaupt aankunnen zegt de Wwft dat ze dat (net zoals die banken) toch écht moeten melden...  Shocked

Google... Laat me niet lachen...  Roll Eyes
Ten eerste, wat wil je hier mee zeggen:  ''google... laat me niet lachen...''
Wil je soms in twijfel trekken dat het niet klopt dat je daar goud kunt inwisselen voor cash?

Ja, ik weet om wat voor volumes ze het hebben. Zeg dat men bijvoorbeeld €5k per dag aan goud verkopen voor cash bij 100 verschillende inkopers(er zijn 1.6k Juwelierszaken in NL). De hele groep incl familie en kennissen verkopen in porties. Dan zet je minimaal €5k per dag om * 200 dagen is € 20 miljoen Wink

Men kan natuurlijk ook nog over de grens kijken wanneer er volumes overschreden worden.


Het was ook maar een voorbeeld he, ik denk dat we er nu wel iets te ver op inspringen  Tongue

Sometimes, if it looks too bearish, it's actually bullish
sbogovac (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
January 23, 2016, 10:59:13 AM
Last edit: January 23, 2016, 07:34:17 PM by sbogovac
 #19

Ten eerste, wat wil je hier mee zeggen:  ''google... laat me niet lachen...''

Dat dit wat zegt over de diepgang van jouw argumentatie en de betrouwbaarheid (in het algemeen) van jouw onderbouwing, maar goed...

[...]Wil je soms in twijfel trekken dat het niet klopt dat je daar goud kunt inwisselen voor cash?[...]

Nee hoor, dat klopt op zich wel. Maar dan...

[...]Ja, ik weet om wat voor volumes ze het hebben. Zeg dat men bijvoorbeeld €5k per dag aan goud verkopen voor cash bij 100 verschillende inkopers(er zijn 1.6k Juwelierszaken in NL). De hele groep incl familie en kennissen verkopen in porties. Dan zet je minimaal €5k per dag om * 200 dagen is € 20 miljoen Wink

Men kan natuurlijk ook nog over de grens kijken wanneer er volumes overschreden worden. [...]

;en,

Een groot aantal volumen is handig als je in een x grote transacties wilt doen. Wat nou als je het met een x aantal accounts doet verdeelt over verschillende personen. Ze geven mensen klein percentage voor een transactie wat overigens nu ook al gebeurt met marktplaats fraude.

Lijkt jullie dit heel praktisch? Losstaand van het feit dat je die contacten dan wel heeeeel goed moet kunnen vertrouwen; 100 x p/d x 200 dagen?!? Na aftrek van alle (reis- en personeels-) kosten (want die wisselaars en lopers willen ook wat zien anders verlinken ze je zeker) kun je beter gewoon een baan gaan zoeken. Kost je minder geregel, hou je meer over en kom je niet in't gevang...

[...]Het was ook maar een voorbeeld he, ik denk dat we er nu wel iets te ver op inspringen  Tongue

Overduidelijk dus nog niet ver genoeg, want ik heb nog niet echt plausibele en praktisch uitvoerbare alternatieven uitgewerkt gezien...

En ik vind't wel interessant eigenlijk...  Grin

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
SnokkomBTC
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 559
Merit: 500


View Profile
January 24, 2016, 02:30:51 PM
 #20

@ sbogovac,

Google is maar een zoekmachine en dus niet de bron die ik eruit haal Wink

Het is niet heel praktisch om dat allemaal te regelen maar ik weet zeker dat je loopjongens etc. makkelijk kunt betalen met de omzet die ze hebben behaald. Het is namelijk niet zo dat ze een hoge kostprijs zullen hebben met de drugsverkoop. Ben wel benieuwd naar de marge die ze er uit halen. Je kunt er sowieso niet tegen werken als je ziet wat voor auto's ze reden Wink

Maar goed, ik denk dat je het beste wisselend kunt zijn met het geld witwassen. Dus de ene keer wat pinnen, de andere keer wat goud verkopen en de andere keer wat goederen kopen met bitcoin en doorverkopen bijvoorbeeld. Door diversificatie zul je minder snel gepakt worden denk ik.

Sometimes, if it looks too bearish, it's actually bullish
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!