Bitcoin Forum
April 24, 2024, 01:50:39 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: bitcoin skatt sverige  (Read 6012 times)
partysaurus (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 574
Merit: 251


View Profile
February 06, 2016, 06:08:31 PM
 #1

Hej det är så att jag undrar hur det ligger till med hur mycket man ska skatta på bitcoin i sverige. kollat runt lite på nätet men dom trådarna jag hittade va gammla . och tittade på skatteverket men undrar om det kan stämma nu när eu verkar ha sagt sitt om bitcoins och att det ska räknas som en valuta om jag fattat det rätt. någon som har bra koll som kan informera ? Smiley
Bitcoin mining is now a specialized and very risky industry, just like gold mining. Amateur miners are unlikely to make much money, and may even lose money. Bitcoin is much more than just mining, though!
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
tokona44
Member
**
Offline Offline

Activity: 110
Merit: 10


View Profile
February 06, 2016, 11:25:18 PM
 #2

Hej det är så att jag undrar hur det ligger till med hur mycket man ska skatta på bitcoin i sverige. kollat runt lite på nätet men dom trådarna jag hittade va gammla . och tittade på skatteverket men undrar om det kan stämma nu när eu verkar ha sagt sitt om bitcoins och att det ska räknas som en valuta om jag fattat det rätt. någon som har bra koll som kan informera ? Smiley
Undrar det med, och hur fan kan dom veta vad man gör med sina btc om inte växlar till krona..
Jullovich1
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 3
Merit: 0


View Profile
April 28, 2016, 04:23:44 PM
 #3

Tjena!

Vad jag vet så måste du endast skatta på den del du tar ut i vinst när du växlar exempelvis BTC/SEK-/BTC/USD.

Såvida du inte växlar till någon valuta som USD/EUR/SEK så kan du köpa i stort sett vad du vill med BTC.

Hoppas ni fick svaret på er fråga!

Min första post på forumet!

Kan även introducera mig själv till mina skandinaviska vänner,

Har hållt på med Bitcoin samt Altcoin sedan 2014. Dags att ta tag i detta igen nu!

Med vänlig hälsning,
Jullovich
andulolika
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2296
Merit: 1047



View Profile
April 28, 2016, 09:25:03 PM
 #4

http://www.ibtimes.co.uk/european-court-justice-ruling-bitcoin-currency-exchanges-are-vat-exempt-1525169 Varsågod

🔥 🔥 🔥  Satochip - Secure the future  🔥 🔥 🔥
⭐️ Hardware wallet on a smartcard | Affordable and easy to use | Open source and community driven | BTC, LTC, BCH (SLP tokens), ETH (ERC-20 tokens)... ⭐️
──WebsiteShop  |  Bitcointalk  |  Twitter  |  Telegram  |  Github──
TCK
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 26
Merit: 0


View Profile
May 03, 2016, 07:37:49 PM
Last edit: May 03, 2016, 08:02:01 PM by TCK
 #5

Kan man få tilbake VAT man har betalt tidligere på bitcoin gevinst hvis denne beslutningen fra EU blir stående? (jeg måtte betale 28% skatt pluss 25% moms (VAT) totalt 53% for noen år siden...  Angry
andulolika
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2296
Merit: 1047



View Profile
May 03, 2016, 08:37:57 PM
 #6

Kan man få tilbake VAT man har betalt tidligere på bitcoin gevinst hvis denne beslutningen fra EU blir stående? (jeg måtte betale 28% skatt pluss 25% moms (VAT) totalt 53% for noen år siden...  Angry
Det vet jag inte, varför ringer du inte på skatteverket och frågar?
Ps: Det är jätte enkelt att köpa/sälja bitcoins med localbitcoins, ny kan använda även med swish.

🔥 🔥 🔥  Satochip - Secure the future  🔥 🔥 🔥
⭐️ Hardware wallet on a smartcard | Affordable and easy to use | Open source and community driven | BTC, LTC, BCH (SLP tokens), ETH (ERC-20 tokens)... ⭐️
──WebsiteShop  |  Bitcointalk  |  Twitter  |  Telegram  |  Github──
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!