Bitcoin Forum
May 04, 2024, 05:54:58 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Warning: One or more bitcointalk.org users have reported that they strongly believe that the creator of this topic is a scammer. (Login to see the detailed trust ratings.) While the bitcointalk.org administration does not verify such claims, you should proceed with extreme caution.
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Kan je een btc wallet verplaatsen van je pc naar een externe harddisk?  (Read 2829 times)
rally (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 630
Merit: 250



View Profile
November 04, 2016, 06:32:54 PM
 #1

Ik heb momenteel mijn wallet staan op mijn vaste computer, maar aangezien deze ondertussen zoveel plaats inneemt op mijn harde schijf, zou ik deze willen overzetten naar een externe harddisk. Kan dit of is dit niet meer mogelijk nu alles op mijn harde schijf reeds staat? Moet ik eventueel helemaal de download opnieuw uitvoeren op mijn externe harddisk?
Ik gebruik bitcoin core.

Activity + Trust + Earned Merit == The Most Recognized Users on Bitcointalk
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714802098
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714802098

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714802098
Reply with quote  #2

1714802098
Report to moderator
randy8777
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 896
Merit: 1000


View Profile
November 05, 2016, 12:21:35 PM
 #2

als je deze stappen volgt dan moet het lukken.

- bij het installeren van bitcoin core moet je je externe schijf aanwijzen/selecteren om de installatie op deze schijf plaats te laten vinden.
- zodra je bitcoin core geïnstalleerd en hebt opgestart, dan moet je het volgende even doen:
1) klik op hulp -> debugscherm -> console.
2) typ dan het volgende commando in -datadir=<tussen deze pijltjes moet de locatie op je externe schijf komen te staan>

je kan zelf een map maken op je externe schijf waar de complete blockchain, wallet bestand en database bestanden zullen worden opgeslagen.

mocht het nog niet gelukt zijn, of je hebt nog een vraag, laat het dan even weten.
rally (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 630
Merit: 250



View Profile
November 05, 2016, 02:58:06 PM
 #3

als je deze stappen volgt dan moet het lukken.

- bij het installeren van bitcoin core moet je je externe schijf aanwijzen/selecteren om de installatie op deze schijf plaats te laten vinden.
- zodra je bitcoin core geïnstalleerd en hebt opgestart, dan moet je het volgende even doen:
1) klik op hulp -> debugscherm -> console.
2) typ dan het volgende commando in -datadir=<tussen deze pijltjes moet de locatie op je externe schijf komen te staan>

je kan zelf een map maken op je externe schijf waar de complete blockchain, wallet bestand en database bestanden zullen worden opgeslagen.

mocht het nog niet gelukt zijn, of je hebt nog een vraag, laat het dan even weten.

Dankjewel voor de info.
Ik had ondertussen ook een post hier gezet in het engels en iemand heeft me door ook een beetje wegwijs geholpen.
Voorlopig lijkt alles vlot te verlopen.
Alvast bedankt.

onlinedragon
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1036
Merit: 501


View Profile
November 05, 2016, 04:01:09 PM
 #4

Je zou ook eens kunnen kijken of Electrum https://electrum.org of Multibit HD https://multibit.org iets is voor je. Waar Bitcoin Core vereist dat je de hele blockchain download is dat niet noodzakelijk bij Electrum of Multibit HD.
klaaas
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1568
Merit: 544



View Profile
November 06, 2016, 10:27:12 AM
 #5

zoals randy8777 heb ik het ook een paar keer gedaan.

Maak een een backup van je .dat file voordat je gaat beginnen., mocht het fout gaan.

Shopping online and sats back as a discount! (satsback) + LightningNetwork
rally (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 630
Merit: 250



View Profile
November 20, 2016, 12:32:41 PM
 #6

De download is bijna volledig gebeurd. Op twee weken tijd elke dag ongeveer 5 uur mee bezig geweest. Dat duurt inderdaad een hele tijd.
Momenteel moet ik nog de laatste 6 weken binnenhalen. De grootte bedraagt wel 97.7 GB momenteel. Best dat ik een aparte externe harddisk heb gekocht van 1TB. Dat zal wel goed zijn voor enkele jaren hoop ik.
Ik heb wel de indruk dat de laatste maanden steeds meer GB nodig is voor het downloaden. Het gaat ook steeds trager vind ik.
Is dit normaal? Zal het in de toekomst steeds trager en trager gaan en steeds meer en meer plaats innemen? Hoe komt dat eigenlijk?

onlinedragon
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1036
Merit: 501


View Profile
November 21, 2016, 09:03:32 AM
 #7

De download is bijna volledig gebeurd. Op twee weken tijd elke dag ongeveer 5 uur mee bezig geweest. Dat duurt inderdaad een hele tijd.
Momenteel moet ik nog de laatste 6 weken binnenhalen. De grootte bedraagt wel 97.7 GB momenteel. Best dat ik een aparte externe harddisk heb gekocht van 1TB. Dat zal wel goed zijn voor enkele jaren hoop ik.
Ik heb wel de indruk dat de laatste maanden steeds meer GB nodig is voor het downloaden. Het gaat ook steeds trager vind ik.
Is dit normaal? Zal het in de toekomst steeds trager en trager gaan en steeds meer en meer plaats innemen? Hoe komt dat eigenlijk?
De Blockchain zal steeds groter worden aangezien het de data bevat van alle bitcoin transacties die ooit gedaan zijn. Eigenlijk is de blockchain een groot logboek die iedereen kan inzien waardoor je meer transparantie hebt.

Simpel grafiekje: https://blockchain.info/nl/charts/blocks-size
rally (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 630
Merit: 250



View Profile
November 21, 2016, 08:17:35 PM
 #8

Simpel grafiekje: https://blockchain.info/nl/charts/blocks-size
[/quote]

Momenteel heb ik voldoende plaats op mijn nieuwe externe harddisk van 1TB. Ongeveer maar 1/10 in gebruik en ben nu op 3 weken van de volledige download. We zijn er bijna.
Een paar posts hierboven vermelde je twee andere soorten van portemonnee. Multibit en electrum.
Maar is het nog mogelijk om daar naar over te schakelen van de bitcoin core portemonnee.
Ik neem af en toe een bakcup van mijn dat.file in de bitcoin core. Maar kan je die dan ook gebruiken in 1 van die twee andere soorten portemonnees? Kun je beide portemonnees ook gelijktijdig in gebruik nemen, bvb de bitcoin core op je externe harddisk en die electrum of zo op de harddisk van je computer?

Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!