Bitcoin Forum
April 23, 2024, 12:40:50 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
Author Topic: Bitcoin OpenCart module voor Nederlandse webshophouders.  (Read 2425 times)
Jouke (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 426
Merit: 250



View Profile WWW
February 04, 2013, 09:13:52 PM
Last edit: February 05, 2013, 08:35:41 AM by Jouke
 #1

Een tijd geleden stond er een artikel op tweakers.net waarin werd beschreven dat paypal weer verder ging met het afsluiten van bedrijven die volgens de wet niks fout deden. In dit geval waren usenet-aanbieders de pineut. Dit soort praktijken hebben ons doen besluiten om nog harder te werken aan een oplossing voor bedrijven om te ontsnappen aan de hegemonie van foute financiele instellingen. Dat een Amerikaans bedrijf voor ons beslist wat wel en wat niet goed is stuit ons van Bitonic tegen de borst.

Wij willen webshop-eigenaren een oplossing bieden om snel, simpel en goedkoop bitcoins te accepteren. Voor 49 cent per transactie nemen wij de volledige bitcoin-betalingen over van de webshop. Hiermee willen we internationale transacties net zo aantrekkelijk maken als iDeal. Wij hebben hiervoor een API geschreven die toegankelijk is voor iedereen en we hebben daar omheen ook al een OpenCart module geschreven. Deze module is per direct beschikbaar: https://bitonic.nl/merchant_info

Documentatie over de API zullen we zo snel mogelijk beschikbaar maken en hier plaatsen.

Koop en verkoop snel en veilig bitcoins via iDeal op Bitonic.nl
1713876050
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713876050

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713876050
Reply with quote  #2

1713876050
Report to moderator
1713876050
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713876050

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713876050
Reply with quote  #2

1713876050
Report to moderator
1713876050
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713876050

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713876050
Reply with quote  #2

1713876050
Report to moderator
In order to achieve higher forum ranks, you need both activity points and merit points.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1713876050
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713876050

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713876050
Reply with quote  #2

1713876050
Report to moderator
1713876050
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713876050

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713876050
Reply with quote  #2

1713876050
Report to moderator
deeplink
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 728
Merit: 500


In cryptography we trust


View Profile
February 04, 2013, 10:38:20 PM
 #2

Jouke, goed om te zien dat jullie als één van de pioniers in Nederland aan de weg blijven timmeren. Succes!
Frequency
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 540
Merit: 500


COINDER


View Profile WWW
February 04, 2013, 11:08:25 PM
 #3

Zeer goed initiatief  Wink

Zij het dat NL nog lang niet klaar is voor BTC, kijk maar hoe (we) ons nog steeds laten beduvelen door de regering en consorte graaiers..machtsmisbruikers (Paypal ect. CC) worden nog oogluikend toegestaan....nog wel...!!!

Maar als ik een webshop zou hebben werd je module direct geimplementeerd..!!!




COINDER
COINDER
deeplink
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 728
Merit: 500


In cryptography we trust


View Profile
February 05, 2013, 02:28:23 PM
 #4

Zij het dat NL nog lang niet klaar is voor BTC, kijk maar hoe (we) ons nog steeds laten beduvelen door de regering en consorte graaiers..machtsmisbruikers (Paypal ect. CC) worden nog oogluikend toegestaan....nog wel...!!!

Klopt helemaal dat Nederland nog niet klaar is voor Bitcoin. Bij belangrijke innovaties op internet loopt Nederland een paar jaar achter op de VS.

Dit is de belangrijkste innovatie sinds de uitvinding van het internet. Dus doe er je voordeel mee, zoals Bitonic  Wink

De ineenstorting van het sociale systeem in Nederland en de maatschappelijke onrust die dan ontstaat (wat we nu zien is maar het begin als je het mij vraagt) zou de katalysator voor Bitcoin kunnen worden.
Jouke (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 426
Merit: 250



View Profile WWW
February 06, 2013, 11:37:18 AM
 #5

Natuurlijk is Nederland wel klaar voor Bitcoin.

Zeker voor een handelsland is het ontzettend interessant om binnen een ontzettend korte tijd je geld binnen te hebben of te versturen.

Koop en verkoop snel en veilig bitcoins via iDeal op Bitonic.nl
deeplink
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 728
Merit: 500


In cryptography we trust


View Profile
February 06, 2013, 01:02:42 PM
 #6

Natuurlijk is Nederland wel klaar voor Bitcoin.

Zeker voor een handelsland is het ontzettend interessant om binnen een ontzettend korte tijd je geld binnen te hebben of te versturen.

Interessant of niet, als ondernemer heb ik zelf grote problemen om toeleveranciers zo ver te krijgen om op Bitcoin over te stappen. Klanten een Bitcoin betalingsmethode aanbieden is in ieder geval een belangrijke volgende stap. Ik ben benieuwd naar alle informatie die je hierover kunt delen.

"Klaar zijn" is natuurlijk ook niet zwart-wit. Ik bedoel dat Bitcoin in Nederland nog relatief klein is t.o.v. andere landen. Kijk naar het Nederlandstalige forum, hier gebeurt bijna niks. Of kijk naar het aantal nodes in Nederland t.o.v. andere landen: http://www.weusecoins.com/globe-bitcoin

Bitcoin in Nederland groeit, maar volgens mij lopen we achter bij de rest van de wereld, omdat wij het economisch nog redelijk goed hebben. Als dat verder afneemt zou dat de katalysator kunnen zijn waardoor we een echte explosie in groei gaan zien.
DutchBrat
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
February 06, 2013, 01:19:31 PM
 #7

Hey Jouke,

Goed bezig.... Waarom NL altijd achterloopt op het gebied van toepassingen vraag ik mij al jaren af. Wij hebben zo'n beetje de hoogste penetratie van breedband in Europa, maar lopen er niet echt warm voor om het voor iets anders dan muziek downloaden te gebruiken.... Mensen als jullie zijn hard nodig om content te verschaffen, in dit geval dus een bitcoin betalingsapplicatie....

Wat betreft het NLse deel van het forum, denk dat we daar het probleem hebben dat iedere Nederlander toch engels spreekt en schrijft, dus dat wij gewoon op het engelstalige forum rondhangen met z'n allen..... Spanjaarden en Fransen hebben daar toch meer moeite mee, die zijn hebben meer behoefte aan hun eigen sub-forum....

Hebben jullie een brochure of zo waarin je betalingen met bitcoin uitlegt en begeleiden jullie de implementatie wellicht.... Ik vraag dit omdat een vriend van me een speelgoedwinkel met webshop heeft.... Hij weet nog niks van bitcoin maar als jullie hem een goeie uitleg kunnen geven wil ik hem best proberen aan te sporen om het op zijn site te implementeren.... Moet ie er wel de voordelen van inzien..... En het moet niet teveel gedoe zijn om het naast zijn ideal button te plaatsen natuurlijk :-)

Laat maar weten.... Klein beginnen, gaat het vanzelf lopen in Nederland!
Progresso
Member
**
Offline Offline

Activity: 87
Merit: 10


View Profile
February 06, 2013, 07:59:50 PM
 #8

Mooi initiatief
Jouke (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 426
Merit: 250



View Profile WWW
February 07, 2013, 10:39:38 AM
Last edit: February 08, 2013, 09:04:43 PM by Jouke
 #9

Interessant of niet, als ondernemer heb ik zelf grote problemen om toeleveranciers zo ver te krijgen om op Bitcoin over te stappen. Klanten een Bitcoin betalingsmethode aanbieden is in ieder geval een belangrijke volgende stap. Ik ben benieuwd naar alle informatie die je hierover kunt delen.

Mensen en vooral Nederlanders kijken volgens mij graag de kat uit de boom. Waarom zouden ze bitcoins gebruiken als dat verder bijna nergens kan worden besteed. En waarom zullen winkeliers bitcoins gaan accepteren als het toch niet wordt gebuikt? Een beetje een kip-ei-verhaal.

Doordat winkeliers via ons zonder bijkomende kosten gewoon bitcoins kunnen accepteren, hopen we deze patstelling te doorbreken.


Hey Jouke,

Hebben jullie een brochure of zo waarin je betalingen met bitcoin uitlegt en begeleiden jullie de implementatie wellicht.... Ik vraag dit omdat een vriend van me een speelgoedwinkel met webshop heeft.... Hij weet nog niks van bitcoin maar als jullie hem een goeie uitleg kunnen geven wil ik hem best proberen aan te sporen om het op zijn site te implementeren.... Moet ie er wel de voordelen van inzien..... En het moet niet teveel gedoe zijn om het naast zijn ideal button te plaatsen natuurlijk :-)

Het grote voordeel van Bitcoin is volgens mij dat het wereldwijd, anoniem en ontzettend snel te gebruiken is en dat een betaling niet teruggedraaid kan worden. Dat is wellicht interessant voor een winkel die een wereldwijde dienst aan biedt of een website waarbij privacy erg gewild is.

Mits de speelgoedwinkel geen spullen verkoopt die wereldwijd de aandacht hebben, denk ik persoonlijk niet dat het accepteren van bitcoins heel interessant is. Maar: als de webwinkel op OpenCart is gebasseerd is het ontzettend makkelijk om onze module te integreren en het kost hem verder niks!

We werken uiteraard aan meerdere implementaties, maar die zullen pas langzaam ter beschikking komen. Als iemand een verzoeknummertje heeft dan horen we dat graag Smiley


Quote
Klein beginnen, gaat het vanzelf lopen in Nederland!
En zo is het!

Koop en verkoop snel en veilig bitcoins via iDeal op Bitonic.nl
Sebjectivist
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 50
Merit: 0



View Profile
February 08, 2013, 08:33:05 PM
 #10

Allereerst mijn complimenten voor deze module voor mijn favoriete webshopsoftware Smiley Als ik het goed begrijp bieden jullie een 'wallet' waar klanten BTC naar kunnen overmaken en storten jullie wekelijks dezelfde waarde aan euro's (minus de transactiekosten) naar de bankrekening van de webshop - risicoloos betekent dan dat jullie garant staan voor die euro's ookal is de waarde van BTC in die week gedaald correct?
Jouke (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 426
Merit: 250



View Profile WWW
February 08, 2013, 09:13:52 PM
 #11

Allereerst mijn complimenten voor deze module voor mijn favoriete webshopsoftware Smiley Als ik het goed begrijp bieden jullie een 'wallet' waar klanten BTC naar kunnen overmaken en storten jullie wekelijks dezelfde waarde aan euro's (minus de transactiekosten) naar de bankrekening van de webshop - risicoloos betekent dan dat jullie garant staan voor die euro's ookal is de waarde van BTC in die week gedaald correct?

De waarde die de winkelier opgeeft wordt ten allen tijden uitgekeerd als de bitcoins ontvangen zijn, ook als de prijs is gedaald.

Koop en verkoop snel en veilig bitcoins via iDeal op Bitonic.nl
Sebjectivist
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 50
Merit: 0



View Profile
February 09, 2013, 07:51:56 AM
 #12

Allereerst mijn complimenten voor deze module voor mijn favoriete webshopsoftware Smiley Als ik het goed begrijp bieden jullie een 'wallet' waar klanten BTC naar kunnen overmaken en storten jullie wekelijks dezelfde waarde aan euro's (minus de transactiekosten) naar de bankrekening van de webshop - risicoloos betekent dan dat jullie garant staan voor die euro's ookal is de waarde van BTC in die week gedaald correct?

De waarde die de winkelier opgeeft wordt ten allen tijden uitgekeerd als de bitcoins ontvangen zijn, ook als de prijs is gedaald.
Ja precies. Ikzelf ben onlangs een webshop begonnen met het idee bitcoins te promoten.. dus de standaard valuta is BTC en de vervanger van iDeal als directe betalingsmogelijkheid. men kan ook met euro's betalen, maar dan via een gewone bankoverschrijving. het bankwezen verdient zo in principe geen cent aan mijn webshop Smiley aan de andere kant is het de vraag of het mij 'n ene cent gaat opleveren Tongue

Goed, dus ik had in eerste instantie bitpay en nu kan ik ook voor jullie kiezen - maar ik vraag me af of dat wel nodig is. ik heb a) zoiets van laat die bitcoins maar lekker in m'n wallet zitten! en b) die module van bitpay iig haalt de klant naar hun website.. niet cool. hoe zit dat bij jullie module? is er misschien een test account zodat ik kan kijken hoe het in z'n werk gaat?
Jouke (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 426
Merit: 250



View Profile WWW
February 09, 2013, 08:36:02 AM
 #13

Wij doen het net zoals bij iDeal, voor de uiteindelijke betaling gaat de klant even van de site af. Bij iDeal gaat de klant dan naar de site van zijn bank en in dit geval naar onze site. Maar na de betaling komt de klant wel netjes terug bij de winkel waar hij de status van de betaling krijgt te zien.

In ons systeem kan elke winkelier een test-mode aanzetten om te zien hoe het werkt.

Koop en verkoop snel en veilig bitcoins via iDeal op Bitonic.nl
QualitySeeds
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 183
Merit: 100


Buy Ganjs Seeds with BTC @ www.qualityseeds.nl


View Profile WWW
February 09, 2013, 02:05:59 PM
 #14

Zeer goed werk van jullie ik zal het eens laten bezinken ;-)...

Was namelijk ook al bezig met OKPAY maar dit ziet er ook zeer netjes uit.

U can buy marijuana seeds with BTC here !!!...

www.qualityseeds.nl

Legit Service for over 4 years
Sebjectivist
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 50
Merit: 0



View Profile
February 10, 2013, 07:07:04 AM
 #15

Kee, ik heb een verzoeknummertje; laat dat betaalscherm een pop-up'je zijn boven op de site van de winkel.. Beetje zo bedoel ik;

http://gallery.pronoia.biz/var/resizes/Screenshots/popup.jpg?m=1360416780
Jouke (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 426
Merit: 250



View Profile WWW
February 11, 2013, 09:24:46 AM
 #16

Kee, ik heb een verzoeknummertje; laat dat betaalscherm een pop-up'je zijn boven op de site van de winkel.. Beetje zo bedoel ik;


Ik ben het er mee eens dat het er leuk uit ziet, maar het is wel minder veilig. Een iframe laat niet zien met welke website er echt verbonden is. Wij maken gebruik van https, zodat iedereen doormiddel van het slotje in de adresbalk kan zien dat ze inderdaad bitcoins overmaken naar bitonic en niet naar iemand anders. Daarom zal je iDeal ook niet in een pop-up zien.

Wij vinden veiligheid voor onze klanten bijzonder belangerijk en we zullen een dergelijke pop-up dus niet ondersteunen.

Koop en verkoop snel en veilig bitcoins via iDeal op Bitonic.nl
Sebjectivist
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 50
Merit: 0



View Profile
February 11, 2013, 10:26:14 AM
 #17

Jammer en begrijpelijk Undecided

Hoe doen jullie dat met adressen eigenlijk.. voor iedere webwinkel een apart adres, of zelfs voor iedere transactie?
Jouke (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 426
Merit: 250



View Profile WWW
February 11, 2013, 10:35:29 AM
 #18

Jammer en begrijpelijk Undecided

Hoe doen jullie dat met adressen eigenlijk.. voor iedere webwinkel een apart adres, of zelfs voor iedere transactie?

Voor iedere transactie maken we een nieuw adres aan.

Koop en verkoop snel en veilig bitcoins via iDeal op Bitonic.nl
Sebjectivist
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 50
Merit: 0



View Profile
February 11, 2013, 02:04:11 PM
 #19

Jammer en begrijpelijk Undecided

Hoe doen jullie dat met adressen eigenlijk.. voor iedere webwinkel een apart adres, of zelfs voor iedere transactie?

Voor iedere transactie maken we een nieuw adres aan.
Dat zie ik meerdere shops doen idd. Ik kan me alleen bedenken dat de betaling dan meer geen kenmerk behoeft en dat het dus makkelijker te automatiseren valt.. Of hangen daar nog meer voordelen aan?
Jouke (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 426
Merit: 250



View Profile WWW
February 12, 2013, 08:19:59 AM
 #20

Dat zie ik meerdere shops doen idd. Ik kan me alleen bedenken dat de betaling dan meer geen kenmerk behoeft en dat het dus makkelijker te automatiseren valt.. Of hangen daar nog meer voordelen aan?
Buiten dat het eigenlijk de enige echte manier is om betalingen te automatiseren, is het ook goed voor de privacy.

Als er voor elke winkel of voor elk product maar 1 adres beschikbaar is, dan kan iedereen zien hoe vaak een product wordt gekocht en hoeveel een winkel verdient. En met een beetje extra werk zou het mogelijk kunnen zijn om van bekenden te zien wat ze kopen met hun bitcoins en bij wie.

Koop en verkoop snel en veilig bitcoins via iDeal op Bitonic.nl
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!