Bitcoin Forum
April 19, 2024, 07:32:19 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 26.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 [2]  All
  Print  
Author Topic: Bitcoin OpenCart module voor Nederlandse webshophouders.  (Read 2425 times)
Sebjectivist
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 50
Merit: 0



View Profile
April 11, 2013, 12:58:30 PM
 #21

Jullie hebben deze module zelf gemaakt toch? Wat ik enorm graag zou willen is een module die de bitcoin koers automatisch update.. want ik word er momenteel gek van. Er bestaat een module die dit doet, maar alleen met USD.. volgens mij moet het niet zo gek moeilijk zijn om die aan te passen naar EUR, maar dat gaat mijn petje net ff te boven  Roll Eyes
If you want to be a moderator, report many posts with accuracy. You will be noticed.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1713555139
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713555139

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713555139
Reply with quote  #2

1713555139
Report to moderator
1713555139
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713555139

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713555139
Reply with quote  #2

1713555139
Report to moderator
1713555139
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713555139

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713555139
Reply with quote  #2

1713555139
Report to moderator
wumpus
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 812
Merit: 1022

No Maps for These Territories


View Profile
April 12, 2013, 07:20:05 AM
 #22

Jammer en begrijpelijk Undecided

Hoe doen jullie dat met adressen eigenlijk.. voor iedere webwinkel een apart adres, of zelfs voor iedere transactie?
Als winkel is het echt noodzakelijk voor iedere transactie een nieuw adres te gebruiken. Dit is beter voor de privacy (zowel van jou als de klant) als wel als de veiligheid. Dit laatste is vooral theoretisch: elk hergebruik van een ECDSA key lekt een klein stukje ervan. Maar ik zou het risico niet nemen.

Bitcoin Core developer [PGP] Warning: For most, coin loss is a larger risk than coin theft. A disk can die any time. Regularly back up your wallet through FileBackup Wallet to an external storage or the (encrypted!) cloud. Use a separate offline wallet for storing larger amounts.
Sebjectivist
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 50
Merit: 0



View Profile
April 12, 2013, 12:49:03 PM
 #23

Jammer en begrijpelijk Undecided

Hoe doen jullie dat met adressen eigenlijk.. voor iedere webwinkel een apart adres, of zelfs voor iedere transactie?
Als winkel is het echt noodzakelijk voor iedere transactie een nieuw adres te gebruiken. Dit is beter voor de privacy (zowel van jou als de klant) als wel als de veiligheid. Dit laatste is vooral theoretisch: elk hergebruik van een ECDSA key lekt een klein stukje ervan. Maar ik zou het risico niet nemen.
Kee, voor een mooie geintegreerde oplossing begrijp dat ik daar bitcoind voor moet laten draaien op een server. Kan dat bij een normaal hosting pakket?

Verder zei iemand nog tegen mij; "Iedereen met verstand van scripten en injecties zou in principe spullen gratis kunnen bestellen, terwijl er op jou scherm te zien zal zijn dat er betaald is" met als toelichting "Wat ik bedoel is dat ik, als ik zou willen, iets bij je zou kunnen bestellen, waarna er bij jou zogenaamde 'ghost-bitcoins' binnenkomen, waardoor jij dus zou denken dat ik betaald had, terwijl als je deze uit probeert te geven ze gewoon verdwijnen ipv verstuurt worden" wat ik me totaal niet kan voorstellen want ik check toch gewoon m'n wallet en als het daar bij geschreven staat kan daar toch niks 'ghost' aan zijn  Huh
wumpus
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 812
Merit: 1022

No Maps for These Territories


View Profile
April 12, 2013, 02:07:10 PM
Last edit: April 12, 2013, 02:17:17 PM by John Smith
 #24

Kee, voor een mooie geintegreerde oplossing begrijp dat ik daar bitcoind voor moet laten draaien op een server. Kan dat bij een normaal hosting pakket?
Ik weet niet of het verstandig is bitcoind op de server te draaien waar je de site host. Het kan wel, maar dan moet je met een vast schema de server 'legen' zodat iemand die de site hacked (en de wallet kopieert) niet al je inkomsten kan pakken.

Wat je ook kan doen is van te voren, per batch, op een andere server addressen genereren en die uitdelen. Je moet dan wel op de een of andere manier de block chain in de gaten houden voor betalingen (+confirmaties) naar die addressen, om te bevestigen dat een klant betaald heeft.

Er zijn ook oplossingen met deterministic wallets, waar je voor iedereen een nieuw adres kan genereren zonder de private keys op dezelfde server te hebben. Maar hoe dit precies zit weet ik niet.

Quote
Verder zei iemand nog tegen mij; "Iedereen met verstand van scripten en injecties zou in principe spullen gratis kunnen bestellen, terwijl er op jou scherm te zien zal zijn dat er betaald is" met als toelichting "Wat ik bedoel is dat ik, als ik zou willen, iets bij je zou kunnen bestellen, waarna er bij jou zogenaamde 'ghost-bitcoins' binnenkomen, waardoor jij dus zou denken dat ik betaald had, terwijl als je deze uit probeert te geven ze gewoon verdwijnen ipv verstuurt worden" wat ik me totaal niet kan voorstellen want ik check toch gewoon m'n wallet en als het daar bij geschreven staat kan daar toch niks 'ghost' aan zijn  Huh
Ik weet niet precies wat hij bedoelt. Misschien double spenden? Bij het versturen van spullen zou ik op de volle 6 confirmations wachten. Dan is het onmogelijk om te double spenden of andere trucs met de blockchain uit te halen.

Hacken en injection is uiteraard een gevaar je site niet veilig opgezet is, maar dat zou bij een webshop met fiat betalingen niet anders zijn.

Bitcoin Core developer [PGP] Warning: For most, coin loss is a larger risk than coin theft. A disk can die any time. Regularly back up your wallet through FileBackup Wallet to an external storage or the (encrypted!) cloud. Use a separate offline wallet for storing larger amounts.
Sebjectivist
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 50
Merit: 0



View Profile
April 13, 2013, 07:08:06 PM
 #25

Juist, uiteindelijk wil ik wel met bitcoind gaan werken maar daar ben ik nog ff niet aan toe.. Ik heb nu op m'n webshops maar weer Bitpay geinstalleerd. Nou wil ik opzich liever bitonic gebruiken ipv bitpay - maar zoals gezegd ik wil niet elke week m'n geld in euro's vangen, ik wil dat alle bitcoin inkomsten btc blijven.. feature request!

Quote
Als er voor elke winkel of voor elk product maar 1 adres beschikbaar is, dan kan iedereen zien hoe vaak een product wordt gekocht en hoeveel een winkel verdient. En met een beetje extra werk zou het mogelijk kunnen zijn om van bekenden te zien wat ze kopen met hun bitcoins en bij wie.
1 adres voor alle producten en dan kunnen zien hoevaak een bepaald product gekocht wordt..? Als de klant per see niet bekend wil worden dan zorgt die zelf toch voor een apart adres vanwaar de betaling verzonden wordt. Ten opzichte van een gewone banktransactie / ideal betaling wordt de privacy van de winkel er ook niet minder op volgens mij.. Alleen dus dat iedereen kan zien wat de winkel omzet ipv enkel bank en fiskus?

dus ik blijft ernaast ook gewoon een vast adres aanbieden - want goedkoper..

Mareh please, iemand, hoe krijg ik het voormekaar om die exchange module om te toveren naar euro's?
Jouke (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 426
Merit: 250



View Profile WWW
April 14, 2013, 08:55:51 AM
 #26

Juist, uiteindelijk wil ik wel met bitcoind gaan werken maar daar ben ik nog ff niet aan toe.. Ik heb nu op m'n webshops maar weer Bitpay geinstalleerd. Nou wil ik opzich liever bitonic gebruiken ipv bitpay - maar zoals gezegd ik wil niet elke week m'n geld in euro's vangen, ik wil dat alle bitcoin inkomsten btc blijven.. feature request!

Quote
Als er voor elke winkel of voor elk product maar 1 adres beschikbaar is, dan kan iedereen zien hoe vaak een product wordt gekocht en hoeveel een winkel verdient. En met een beetje extra werk zou het mogelijk kunnen zijn om van bekenden te zien wat ze kopen met hun bitcoins en bij wie.
1 adres voor alle producten en dan kunnen zien hoevaak een bepaald product gekocht wordt..? Als de klant per see niet bekend wil worden dan zorgt die zelf toch voor een apart adres vanwaar de betaling verzonden wordt. Ten opzichte van een gewone banktransactie / ideal betaling wordt de privacy van de winkel er ook niet minder op volgens mij.. Alleen dus dat iedereen kan zien wat de winkel omzet ipv enkel bank en fiskus?

dus ik blijft ernaast ook gewoon een vast adres aanbieden - want goedkoper..

Mareh please, iemand, hoe krijg ik het voormekaar om die exchange module om te toveren naar euro's?
dat hebben we klaar, als je een mailtje stuurt kunnen we je er verder mee helpen.

Koop en verkoop snel en veilig bitcoins via iDeal op Bitonic.nl
m0rfine
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 10
Merit: 0



View Profile
April 14, 2013, 09:22:51 AM
 #27

Hallo iedereen,

Ik ben zelf eigenaar van een webshop in Nederland en voor mij zal dit (nog) niet interessant zijn. Gewoonweg omdat er niemand BTC gebruikt.

Maar wellicht kunnen jullie me helpen met wat vragen.

Hoe ga je om met de inkomsten (denk aan belasting)?
Hoe ga je BTC uitbetalen aan jezelf?
De wisselkoersen zijn zo wisselend, hoe ga je hier mee om als ondernemer?

Omdat BTC geen wettelijk betaalmiddel is, gaat de belastingdienst hier geen genoegen mee nemen, tenzij je enkel handelt in BTC, of zie ik dit verkeerd?
morningtime
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 160
Merit: 100


View Profile
April 14, 2013, 09:11:20 PM
 #28

Hallo iedereen,

Ik ben zelf eigenaar van een webshop in Nederland en voor mij zal dit (nog) niet interessant zijn. Gewoonweg omdat er niemand BTC gebruikt.

Maar wellicht kunnen jullie me helpen met wat vragen.

Hoe ga je om met de inkomsten (denk aan belasting)?
Hoe ga je BTC uitbetalen aan jezelf?
De wisselkoersen zijn zo wisselend, hoe ga je hier mee om als ondernemer?

Omdat BTC geen wettelijk betaalmiddel is, gaat de belastingdienst hier geen genoegen mee nemen, tenzij je enkel handelt in BTC, of zie ik dit verkeerd?

Hi, voorlopig zul je de facturen natuurlijk in EUR blijven sturen. Je verkoopt maandelijks je bitcoins op MtGox. Vergelijk die opbrengst met je Bitcoin-facturen en reken de winst/verlies uit. Bij verlies opgeven als 'overige kosten'. Bij winst als dusdanig opgeven ("verkoop Bitcoins aan MtGox").
Je handelt dus in naam van je bedrijf in Bitcoins en betaalt belasting over de winst. MtGox zit in Japan dus heb je 0 BTW% (Ex EU).

Je EUR-verhaal staat dus helemaal los van je BTC-verhaal.

Wel netjes je MtGox transactie-overzichten bewaren voor de belastingdienst, dus met je wettelijke bedrijfsnaam op MtGox handelen!
m0rfine
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 10
Merit: 0



View Profile
April 17, 2013, 02:46:25 PM
 #29

Hallo iedereen,

Ik ben zelf eigenaar van een webshop in Nederland en voor mij zal dit (nog) niet interessant zijn. Gewoonweg omdat er niemand BTC gebruikt.

Maar wellicht kunnen jullie me helpen met wat vragen.

Hoe ga je om met de inkomsten (denk aan belasting)?
Hoe ga je BTC uitbetalen aan jezelf?
De wisselkoersen zijn zo wisselend, hoe ga je hier mee om als ondernemer?

Omdat BTC geen wettelijk betaalmiddel is, gaat de belastingdienst hier geen genoegen mee nemen, tenzij je enkel handelt in BTC, of zie ik dit verkeerd?

Hi, voorlopig zul je de facturen natuurlijk in EUR blijven sturen. Je verkoopt maandelijks je bitcoins op MtGox. Vergelijk die opbrengst met je Bitcoin-facturen en reken de winst/verlies uit. Bij verlies opgeven als 'overige kosten'. Bij winst als dusdanig opgeven ("verkoop Bitcoins aan MtGox").
Je handelt dus in naam van je bedrijf in Bitcoins en betaalt belasting over de winst. MtGox zit in Japan dus heb je 0 BTW% (Ex EU).

Je EUR-verhaal staat dus helemaal los van je BTC-verhaal.

Wel netjes je MtGox transactie-overzichten bewaren voor de belastingdienst, dus met je wettelijke bedrijfsnaam op MtGox handelen!


Bedankt, hier ben ik een stuk wijzer van geworden.

Mijn boekhouder ziet me al aankomen; "Ik wil graag BTC accepteren in de webshop."  Huh "Wat accepteren??" Ha ha
Sebjectivist
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 50
Merit: 0



View Profile
May 11, 2013, 02:37:57 PM
 #30

Jullie hebben deze module zelf gemaakt toch? Wat ik enorm graag zou willen is een module die de bitcoin koers automatisch update.. want ik word er momenteel gek van. Er bestaat een module die dit doet, maar alleen met USD.. volgens mij moet het niet zo gek moeilijk zijn om die aan te passen naar EUR, maar dat gaat mijn petje net ff te boven  Roll Eyes
Inmiddels heeft de maker van die module een update uitgebracht waardoor ie nu ook met euro's werkt!! eindelijk, wat een opluchting  Smiley
Pages: « 1 [2]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!