Bitcoin Forum
May 07, 2024, 07:57:58 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Wat te doen Beleggen in BTC of Minen??  (Read 2347 times)
Netnox (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2044
Merit: 1008



View Profile
March 16, 2013, 05:41:32 PM
 #1

Hallo BTC liefhebbers.

I ben erg nieuw op BTC gebied en ben geintereseerd in investeren en/of minen hierin.
Nu wilde ik weten als we kijken naar de huidige BTC specificaties zoals actuele waarde, difficulty etc. wat het beste optie zou kunnen zijn voor een omzet in BTC.
Zoals ik aangaf dacht ik aan 2 uitkomsten.

1. Beleggen in BTC. Wachten tot dalen van de waarde, kopen en vasthouden.

2. Minen. Omtrent minen zijn er een aantal punten wat me nogal tegenhoudt. Overigens is mijn budget is tot €1.000,- voor hardware aanschaf.
Ik zag dat BFL mining hardware aanbiedt wat voor mijn budget de Single SC 60GH/S veelbelovend is. Dus the single sc, maar rondom BFL zijn er veel negativiteit dat kopers maanden lang op hun bestelling zitten te wachten en nog steeds niets duidelijk is en/of ze uberhaubt hun hardware zullen krijgen. Stel dat ik dan nu een single bestel zou ik in principe maanden moeten wachten. Hoeveel BTC zou er te halen kunnen zijn met een 60GH/S als ik rond de zomer mijn bestelling (wat niet zeker is) thuis krijg?

Is er ook een ander bedrijf wat ongeveer dezelfde hash rate biedt? Wellicht in NL ergens? Ook niet onbelangrijk om te weten, zijn er dan andere alternatieve hardwares ( wellicht mindere HS/S waar alsnog rendement te halen valt) als de ASIC toch geen optie is?

Ook over de waarde van de BTC, klopt het dat als er straks de hele ASIC reeks gaat minen dat de waarde vand BTC gaat stijgen of heeft dat niets mee te maken?

Dus zoals jullie zien twijfel ik over punt 1 en 2 en hoopte bij de meer ervaren Bitcoiners een eerlijk antwoord.

Thanks



1715068678
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715068678

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715068678
Reply with quote  #2

1715068678
Report to moderator
Every time a block is mined, a certain amount of BTC (called the subsidy) is created out of thin air and given to the miner. The subsidy halves every four years and will reach 0 in about 130 years.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1715068678
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715068678

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715068678
Reply with quote  #2

1715068678
Report to moderator
gensen
Member
**
Offline Offline

Activity: 108
Merit: 10



View Profile WWW
March 16, 2013, 11:47:46 PM
Last edit: March 17, 2013, 12:13:26 PM by gensen
 #2

Hey Netnox,


Goeie vraag en dit is een latige beslissing of misschien niet als we Max Kieser mogen geloven kijk hier maar eens http://bitcointotaal.nl/index.php/btc-blog/entry/bit-coin-investments ( www.Bitcointotaal.nl - NL Bitcoin blog)

Ik zelf investeer al langere tijd in Bitcoins, als je dit goed doet kan het aardig wat opleveren helemaal als je ook koopt en verkoopt aan en van particulieren. Ik koop ze vaak voor 10% onder de huidige markt waarde van particulieren, waarna ik ze direct kan verkopen met dus 10% winst. Je kan ze dan ook nog even vast houden tot de Btc koers omhoog gaat, en dan verkopen. Dit kan ook resulteren in verlies.


2 Weken geleden heb ik ook een Btc Miner besteld de 60 GH/s Bitcoin Miner  BitForce Single SC
Ik hoop dat ik hem wel binnen krijg (Op tijd ) en dat er ook nog wat mee te verdienen valt, want ook ik lees van alles hierover.


Als ondernemer loop je altijd risico maar je wil graag gaan voor safe, Dat hele mining vindt ik persoonlijk nog erg onzeker tegen de tijd dat wij (de kleine jongens) die 60 GH/s Bitcoin Miner  BitForce Single SC in handen hebben zijn ze vast al uitgebuit. Ik bedoel hiermee dat wij nu betalen aan de grote jongens en eigelijk relatief laat het product krijgen waardoor zij zitten met een kapitaal waarmee ze kunnen minen als beesten en niks meer voor ons over laten (Dit heb ik net hier op het forum gelezen)

Maar ik zelf heb er wel veel vertrouwen in dat het beloofde product de 60 GH/s Bitcoin Miner  BitForce Single SC zeker wel geleverd gaat worden. En dat er wel genoeg te Minen over blijft.

Persoonlijk denk ik dat jij in jouw geval safer zit met eerst te handelen in Bitcoins tot dat je meer gespaard hebt en dan de nieuwste Bitcoin mine technologie aanschaft.

Om terug te komen op je vraag als wat butterflylabs aanbied ook ergens anders te krijgen is. Volgens mij bieden zij het nieuwste aan op het gebied van mining. Een tijdje geleden was er een andere aanbieder van wat toen de nieuwste technologie Miner was, deze zijn uit verkocht en niet meer te verkrijgen, misschien particulier. Je kan er natuurlijk ook één zelf bouwen, wil je 60 GH/s bereiken heb je wel ongeveer 250 video kaarten nodig.

Heb je trouwens wel eens van Litecoin gehoord LTC, Minen schijnt hier veel makkelijker te zijn www.litecoin.org

Cheers


Real G&G Exchange Buy, Sell Bitcoin and Litecoin www.btctotal.com
gensen
Member
**
Offline Offline

Activity: 108
Merit: 10



View Profile WWW
March 17, 2013, 09:49:04 AM
 #3

Hallo Netnox,


lijkt mij een slim idee om je te gaan verdiepen in de LTC, sinds afgelopen week ben ik mij hier ook verder in aan het verdiepen. Ik heb meteen 200 LTC gekocht voor 3 BTC hopelijk gaan deze ook meer waard worden maar tot nu toe heeft dit alleen nog maar tot verlies geleden.

Waarschijnlijk ben je er al van op de hoogte maar de Bitcoin is dus niet meer alleen hij wordt niet alleen vergezeld door de LTC maar heeft zeker tot zo ver ik weet nog vijf  andere zusjes. BTC, NVC, LTC, PPC, RBC, NMC, Als ik het goed heb zijn de namen als volgt; BitCoin, NovaCoin, LiteCoin, PPCoin, RubeCoin, NameCoin (verbeter mij als ik het fout heb) Deze zijn allemaal te te traden op het platform van www.btc-e.com voor zo ver ik weet is dit een goed vertrouwde trading platform.

Als je interesse hebt in het particulier te traden in Bitcoins kan misschien eens kijken op www.localbitcoins.com en www.bitcoin-otc.com

Hier is een grote vraag naar Bitcoins te kopen doormiddel van Paypal ( Pas op dit is heel fraude gevoelig ) en is men bereid 15% service fee te betalen. Als jij Ukash Betalingen kan accepteren zou ik je een groot aantal klanten kunnen leveren, hierover valt te onderhandelen.

Groeten..


Real G&G Exchange Buy, Sell Bitcoin and Litecoin www.btctotal.com
gensen
Member
**
Offline Offline

Activity: 108
Merit: 10



View Profile WWW
March 17, 2013, 12:19:18 PM
 #4

Om nog even terug te komen op BFL

Ik zelf heb er wel veel vertrouwen in dat het beloofde product de 60 GH/s Bitcoin Miner  BitForce Single SC zeker wel geleverd gaat worden. En dat er wel genoeg te Minen over blijft.

Greetz

Real G&G Exchange Buy, Sell Bitcoin and Litecoin www.btctotal.com
inge
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 298
Merit: 250


View Profile
March 17, 2013, 01:19:25 PM
 #5

Hallo BTC liefhebbers.

I ben erg nieuw op BTC gebied en ben geintereseerd in investeren en/of minen hierin.
wat het beste optie zou kunnen zijn voor een omzet in BTC.

1. Beleggen in BTC. Wachten tot dalen van de waarde, kopen en vasthouden.

2. Minen. Omtrent minen zijn er een aantal punten wat me nogal tegenhoudt. Overigens is mijn budget is tot €1.000,- voor hardware aanschaf.

Hallo Netnox,

Beleggen in Bitcoins kan erg interessant zijn, maar zo lang Bitcoins nog beperkt worden gebruikt voor echte economische transacties is het bijzonder speculatief. Daarentegen zal de waarde van Bitcoin nog minimaal een factor 100 moeten stijgen, om een serieuze wereld-currency te worden. We hebben het dan over 7 miljard mensen, die maximaal 21 miljoen Bitcoins delen.

Over minen kan ik maar 1 ding zeggen: daar ga je volledig voor, of niet. Met 1000 Euro kom je er niet mee, denk aan minimaal het tienvoudige. Bovendien is de elektriciteit in Nederland relatief duur.

groeten,

Inge

Netnox (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2044
Merit: 1008



View Profile
March 18, 2013, 12:11:42 PM
 #6

Hallo BTC liefhebbers.

I ben erg nieuw op BTC gebied en ben geintereseerd in investeren en/of minen hierin.
wat het beste optie zou kunnen zijn voor een omzet in BTC.

1. Beleggen in BTC. Wachten tot dalen van de waarde, kopen en vasthouden.

2. Minen. Omtrent minen zijn er een aantal punten wat me nogal tegenhoudt. Overigens is mijn budget is tot €1.000,- voor hardware aanschaf.

Hallo Netnox,

Beleggen in Bitcoins kan erg interessant zijn, maar zo lang Bitcoins nog beperkt worden gebruikt voor echte economische transacties is het bijzonder speculatief. Daarentegen zal de waarde van Bitcoin nog minimaal een factor 100 moeten stijgen, om een serieuze wereld-currency te worden. We hebben het dan over 7 miljard mensen, die maximaal 21 miljoen Bitcoins delen.

Over minen kan ik maar 1 ding zeggen: daar ga je volledig voor, of niet. Met 1000 Euro kom je er niet mee, denk aan minimaal het tienvoudige. Bovendien is de elektriciteit in Nederland relatief duur.

groeten,

Inge



Hallo Inge,

Ik ben het met je eens en minen denk ik ook dat ik voorlopig mee wacht en me meer verdiep op de cryptocurrency beurzen.

Groet
gensen
Member
**
Offline Offline

Activity: 108
Merit: 10



View Profile WWW
March 18, 2013, 10:49:08 PM
 #7





Ik ben het met je eens en minen denk ik ook dat ik voorlopig mee wacht en me meer verdiep op de cryptocurrency beurzen.



Hallo Netnox,

Van welke cryptocurrency valuta's en beurzen maak jij nu al gebruik?

Gr..

Real G&G Exchange Buy, Sell Bitcoin and Litecoin www.btctotal.com
PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
March 19, 2013, 02:00:02 PM
 #8

Hallo gensen,

Ik ben nog niet begonnen met het gebruik maken van de beurzen, maar wil dat wel gaan doen. Ik ben geinteresserd in kopen van BTC en LTC als ik het lager dan de huidige markt waarde kan krijgen en anders ben ik het aan het afwachten op een daling, heb niet zo'n haast  Smiley.

De beurzen MT Gox en BTC-e spreken me aan. Alleen zie ik tussen dezen beurzen verschil in de waarde van de cryptocurrencies. Momenteel staat BTC op MT Gox staat op $52 en op BTC-e op $49 iemand een idee waarom dit is? Zou je dan theoretisch gezien niet bij BTC-e goedkoper kopen en bij MT Gox duurder verkopen?

Groet

Dat noemen ze Arbitrage trading, het traden tussen verschillende exchanges.
Unflux
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 5
Merit: 0



View Profile
March 19, 2013, 05:05:12 PM
 #9

het probleem is, dat je vaak ook te maken hebt met fees etc.
joris
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 141
Merit: 100


View Profile
March 19, 2013, 08:30:43 PM
 #10

Via bitcoin-central.net koop je zonder banktransactiekosten (SEPA) met 0,498 % trade fee voor de exchange;

Via bitcoin.de kun je buiten de middenkoers handelen en ook geen bankkosten te hebben (SEPA P2P) met 0,5% trade fee voor de exchange;

LTC hebben geen nutsfunctie, dat is puur gokken, BTC enigszins.

Via bitfunder.com kun je i.p.v. zelf minen ook in aandelen van kleine en grote miners (alsook in andere bedrijven, oplichters, opties en valutaparen); denk daarbij in het mogelijke rendement in en 'return of capital' van BTC.

groet en het is leuk speelgoed,

Joris

;-)
gensen
Member
**
Offline Offline

Activity: 108
Merit: 10



View Profile WWW
March 20, 2013, 11:35:46 PM
 #11

Hey Netnox,


Als je snel wil handelen tussen verschillende trading platformen en zo wat winst pakken op de verschil tussen de koers,
kan je gebruik maken van software als BTC trader https://www.mybtc-trader.com


Had je mijn PM nog gehad?

Groet, G...

Real G&G Exchange Buy, Sell Bitcoin and Litecoin www.btctotal.com
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!