Bitcoin Forum
May 03, 2024, 01:02:10 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 2 [3]  All
  Print  
Author Topic: [ANN][LISK] Lisk | Platform voor gedecentraliseerde applicaties en sidechains  (Read 6699 times)
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
June 02, 2016, 02:14:30 PM
 #41

[...] Haha oké jij geeft dus elke 1ste van de maand januari je bitcoins op.
Dus stel jij hebt 100 bitcoins welke op dit moment een waarde presenteren van ong. € 47,500.
4% = € 1900 daar nemen we dan 30% van = € 570 die je afdraagt over iets waar ze totaal geen inzicht in hebben hoeveel btc je nou daadwerkelijk hebt.

Jij snapt't echt niet he? (Ofwil je't gewoon niet snappen)

Ten eerste is de peildatum inderdaad 1 jan. maar je kunt toch echt pas vanaf 1 maart überhaupt aangifte doen;
Ten tweede: ja, ik geef netjes mij hele vermogen op ja (en dat zijn niet "alleen maar" BTC )...; en,
Ten derde: als jij iets niet wilt opgeven is dat jouw eigen keus, maar dan straks niet gaan miepen als daar gevolgen aan zitten.

Ikzelf zit straks niet op een forse naheffing/inbeslagname te wachten. Ik geniet gewoon van mijn vermogen zonder zorgen...

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
1714698130
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714698130

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714698130
Reply with quote  #2

1714698130
Report to moderator
Even in the event that an attacker gains more than 50% of the network's computational power, only transactions sent by the attacker could be reversed or double-spent. The network would not be destroyed.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
Pietpiraat
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 326
Merit: 250


View Profile
June 02, 2016, 02:18:41 PM
Last edit: June 02, 2016, 02:35:09 PM by Pietpiraat
 #42

[...] Haha oké jij geeft dus elke 1ste van de maand januari je bitcoins op.
Dus stel jij hebt 100 bitcoins welke op dit moment een waarde presenteren van ong. € 47,500.
4% = € 1900 daar nemen we dan 30% van = € 570 die je afdraagt over iets waar ze totaal geen inzicht in hebben hoeveel btc je nou daadwerkelijk hebt.

Jij snapt't echt niet he? (Ofwil je't gewoon niet snappen)

Ten eerste geef je dat slechts een keer per jaar op waarbij peildatum dus 1 jan. is maar je toch echt pas vanaf 1 maart überhaupt aangifte kunt doen;
Ten tweede: ja, ik geef netjes mij hele vermogen op ja (en dat zijn niet "alleen maar" BTC )...; en,
Ten derde: als jij iets niet wilt opgeven is dat jouw eigen keus, maar dan straks niet gaan miepen als daar gevolgen aan zitten.

Ikzelf zit straks niet op een forse naheffing/inbeslagname te wachten. Ik geniet gewoon van mijn vermogen zonder zorgen...

Geen zin in Smiley
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
June 02, 2016, 02:25:34 PM
Last edit: June 02, 2016, 03:00:42 PM by sbogovac
 #43

[...]Het hele idee van bitcoin is toch om anoniem te blijven Wink
Dat jij je eigen € vermogen opgeeft lijkt me duidelijk.
Maar zoals je zelf al aangeeft ''ieder voor zich''.

Dus?!? Anoniem wil nog niet zeggen dat je daar de belasting over mag ontduiken...

Daarnaast doe je hier alsof't niets is en dat is het niet. (Of vind je het niet prettig geregeld? Ikzelf ben wel blij met de voorzieningen waarvan ik hier in NL gebruik mag maken).

En tot overmaat van ramp adviseer je dat ook nog eens aan anderen. Dat vind ik naast "slecht burgerschap" [zie hierboven] ook "over het randje"; want als iemand jouw "advies" opvolgt zijn de gevolgen (naheffing/inbeslaggname/etc.) wel voor hem/haar en niet voor jou. Dus wees dan in ieder geval transparant en zeg gewoon dat je iemand adviseert om de wet te overtreden. Pas dan kan diegene een weloverwogen keuze maken, mag...

EDIT: Maar ik snap Skyhigh wel... Zeker aangezien die bij de vraag duidelijk zegt:

[...]Ik zou het fijn vinden om zo niet voor verrassingen te komen staan.[...]

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
Pietpiraat
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 326
Merit: 250


View Profile
June 02, 2016, 02:30:59 PM
 #44

[...]Het hele idee van bitcoin is toch om anoniem te blijven Wink
Dat jij je eigen € vermogen opgeeft lijkt me duidelijk.
Maar zoals je zelf al aangeeft ''ieder voor zich''.

Dus?!? Anoniem wil nog niet zeggen dat je daar de belasting over mag ontduiken...

Daarnaast doe je hier alsof't niets is en dat is het niet. (Of vind je het niet prettig geregeld? Ikzelf ben wel blij met de voorzieningen waarvan ik hier in NL gebruik mag maken).

En tot overmaat van ramp adviseer je dat ook nog eens aan anderen. Dat vind ik naast "slecht burgerschap" [zie hierboven] ook over de grensen van het betamelijke; want als iemand jouw "advies" opvolgt zijn de gevolgen (naheffing/inbeslaggname/etc.) wel voor hem/haar en niet voor jou. Dus wees dan in ieder geval transparant en zeg gewoon dat je iemand adviseert om de wet te overtreden. Pas dan kan diegene een weloverwogen keuze maken, mag...

Ok duidelijk Smiley
*Skyhigh*
Member
**
Offline Offline

Activity: 101
Merit: 10


View Profile
June 02, 2016, 07:47:47 PM
 #45

Haha, ja ik heb er ook geen zin niet. Stel je vangt 50 tot 100k en je maakt dit over naar je rekening, valt op toch? Het is nu nog niet van toepassing, maar ik dacht ik gooi het even in de groep. Heb trouwens ook wat in andere alt coins zitten. Ben benieuwd hoe alles gaat lopen.

*Skyhigh*
Member
**
Offline Offline

Activity: 101
Merit: 10


View Profile
June 02, 2016, 07:50:46 PM
 #46

En nog bedankt voor de uitgebreide reacties heren.

sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
June 03, 2016, 08:11:53 AM
 #47

Haha, ja ik heb er ook geen zin niet. Stel je vangt 50 tot 100k en je maakt dit over naar je rekening, valt op toch? Het is nu nog niet van toepassing, maar ik dacht ik gooi het even in de groep. Heb trouwens ook wat in andere alt coins zitten. Ben benieuwd hoe alles gaat lopen.

Sterker nog, een EU bank is verplicht dit aan de Belastingdienst van het land van herkomst van de rekeninghouder (indien dit ook binnen de EU is) te melden. In Nederland is de "grens" voor dit soort "dubieuze transacties" gesteld op 10.000 Euro. Maar een veelgemaakte denkfout is dat dat dus ook alleen maar gebeurt bij transacties boven de 10.000 Euro. Dat is dus echt niet zo; stel - bijvoorbeeld - dat jij een "arme student" bent die doorgaans alleen jouw studiefinanciering en een paar honderd euro van jouw bijbaantje gestort krijgt, en "opeens" komt daar 1500 Euro van een of andere Sloveense bank (Bitstamp) bij, dan zou jouw bank dat volgens diezelfde regels dus moeten melden aan de Belastingdienst...

Dus losstaand van "het ideologische" (belastingontduiking) is er ook een reële pakkans...

En nog bedankt voor de uitgebreide reacties heren.

Graag gedaan, succes en veel plezier ermee!!!

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
Mitchell
Copper Member
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 3906
Merit: 2198


Verified awesomeness ✔


View Profile WWW
June 03, 2016, 08:15:07 PM
 #48

Ik wil jullie er graag op wijzen dat de laatste paar berichten wel heel erg off-topic zijn. Ik zou ze eigenlijk moeten verwijderen, maar omdat ze op zich wel erg nuttig zijn laat ik ze staan, for the time being.

Vanaf nu wel alsjeblieft on-topic posts maken. Wink

.
Duelbits
            ▄████▄▄
          ▄█████████▄
        ▄█████████████▄
     ▄██████████████████▄
   ▄████▄▄▄█████████▄▄▄███▄
 ▄████▐▀▄▄▀▌████▐▀▄▄▀▌██

 ██████▀▀▀▀███████▀▀▀▀█████

▐████████████■▄▄▄■██████████▀
▐██████████████████████████▀
██████████████████████████▀
▀███████████████████████▀
  ▀███████████████████▀
    ▀███████████████▀
.
         ▄ ▄▄▀▀▀▀▄▄
         ▄▀▀▄      █
         █   ▀▄     █
       ▄█▄     ▀▄   █
      ▄▀ ▀▄      ▀█▀
    ▄▀     ▀█▄▄▄▀▀ ▀
  ▄▀  ▄▀  ▄▀

Live Games

   ▄▄▀▀▀▀▀▀▀▄▄
 ▄▀ ▄▄▀▀▀▀▀▄▄ ▀▄
▄▀ █ ▄  █  ▄ █ ▀▄
█ █   ▀   ▀   █ █  ▄▄▄
█ ▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀ █ █   █
█▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀█  █▄█
█ ▀▀█  ▀▀█  ▀▀█ █  █▄█

Slots
.
        ▄▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▄
        █         ▄▄  █
▄▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▄       █
█  ▄▄         █       █
█             █       █
█   ▄▀▀▄▀▀▄   █       █
█   ▀▄   ▄▀   █       █

Blackjack
|█▀▀▀▀▀█▄▄▄
       ▀████▄▄
         ██████▄
▄▄▄▄▄▄▄▄█▀    ▀▀█
████████▄        █
█████████▄        █
██████████▄     ▄██
█████████▀▀▀█▄▄████
▀▀███▀▀       ████
   █          ███
   █          █▀
▄█████▄▄▄ ▄▄▀▀
███████▀▀▀
.
                 NEW!                  
SPORTS BETTING 
|||
[ Đ ][ Ł ]
AVAILABLE NOW

Advertisements are not endorsed by me.
Lisk-investor
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 335
Merit: 250

Lisk the future is bright!


View Profile
June 08, 2016, 01:38:03 PM
 #49

Waarom geloven jullie in Lisk?
Ik ben wel benieuwd. Ethereum heeft zich al enigszins bewezen.
Lisk nog niet. De twee founders hebben elkaar nog niet eens gezien.
We weten allemaal hoe het met Crypti is afgelopen.

Als we kijken naar Bitcoin zien we een groot team getalenteerde Devs.
Bij Ethereum is dat niet anders.
Ook ripple heeft een sterk team.
Met prijzen van 5 a 10 dollar zit Lisk op de derde plaats. Hebben ze überhaupt een team met enige verifieerbare geschiedenis en enige achievements?

Ik zie de link tussen Lisk en Ethereum niet en beschouw het vooralsnog als een pump en dump.
Wie overtuigt mij waarom dat niet zo is en Lisk echt wat gaat leveren?
Voor alle Lisk aanhangers hoop ik in ieder geval dat de launch goed en leuk verloopt. Tis eerder uitgesteld vanwege de nodige bugs, hoop dat dat prima opgelost is.
Succes!

punt 1. als je je geld alleen in zekerheid wilt stoppen koop dan niks kwa crypto.
punt 2. Alles begon met niks en werd vanzelf groot. (vertrouwen).
punt 3. Let maar op als er een goede app ontwikkeld word.
punt 4. als dit project echt slaagt gaat het nog veel groter worden dan ETH. natuurlijk vergt dit wel heel veel tijd.
punt 5. Blockchain apps zijn de toekomst.

$5 per coin kan inderdaad snel gehaald worden, maar dit kan ook lang op zich wachten.
Niemand weet het en niemand weet hoe snel ze ontwikkelen.
Maar een prijs stijging is bijna gegarandeerd, als je het mij vraagt.

succes. Ik ben in vanaf het begin. (verkoop punt zeg ik uiteraard niet).

LiskHQ
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 546
Merit: 509


Decentralized Application Platform


View Profile WWW
July 26, 2016, 04:14:01 PM
 #50

What is Lisk? And what it isn’t!

Since the launch of Lisk there was a lot of confusion about what it really is, and what it enables people to do in the future. This is partly our fault because during the ICO we advertised Lisk within other cryptocurrency communities, and we still haven’t released our vision paper. With this blog post I want to clean up some misunderstandings, and explain briefly what Lisk is and what it isn’t.



This is definitely a must read for everyone!


Read it now!

Lisk.io - Blockchain Application Platform
Pages: « 1 2 [3]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!