Bitcoin Forum
April 25, 2024, 08:16:02 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Warning: One or more bitcointalk.org users have reported that they strongly believe that the creator of this topic is a scammer. (Login to see the detailed trust ratings.) While the bitcointalk.org administration does not verify such claims, you should proceed with extreme caution.
Pages: 1 2 [All]
  Print  
Author Topic: iemand ervaring met satos.nl?  (Read 7988 times)
deliveryman (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 277
Merit: 250


View Profile
October 21, 2016, 04:48:31 PM
 #1

ik zie dat hun ook bitcoins kopen en verkopen. ook via ideal en contant
ze zijn redelijk scherp in prijs maar ken ze niet. hoor graag meer ervaringen
1714032962
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714032962

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714032962
Reply with quote  #2

1714032962
Report to moderator
1714032962
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714032962

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714032962
Reply with quote  #2

1714032962
Report to moderator
1714032962
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714032962

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714032962
Reply with quote  #2

1714032962
Report to moderator
You can see the statistics of your reports to moderators on the "Report to moderator" pages.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714032962
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714032962

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714032962
Reply with quote  #2

1714032962
Report to moderator
1714032962
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714032962

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714032962
Reply with quote  #2

1714032962
Report to moderator
bram_vnl
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1148
Merit: 1000


View Profile
October 24, 2016, 06:13:20 PM
 #2

ik zie dat hun ook bitcoins kopen en verkopen. ook via ideal en contant
ze zijn redelijk scherp in prijs maar ken ze niet. hoor graag meer ervaringen

Altijd opassen met nieuwe sites, maar misschien weet iemand wel meer
deliveryman (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 277
Merit: 250


View Profile
October 25, 2016, 10:32:35 AM
 #3

toch maar is geprobeerd. ging goed, binnen 3 minuten de coins en een goedkopere prijs dan andere aanbieders
poesjesvanger
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 154
Merit: 100


View Profile WWW
January 12, 2017, 05:05:13 PM
 #4

Weet iemand toevallig of deze site nogsteeds legit is?

wimpiewillem
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 5
Merit: 0


View Profile
January 17, 2017, 08:30:32 PM
 #5

Site ziet er goed uit, en iets goedkoper dan andere aanbieders.
Ik zou wel durven te kopen op deze site.
poesjesvanger
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 154
Merit: 100


View Profile WWW
January 17, 2017, 09:24:15 PM
 #6

Site ziet er goed uit, en iets goedkoper dan andere aanbieders.
Ik zou wel durven te kopen op deze site.
Voor €130 besteld, na halfuur nog niks ontvangen

poesjesvanger
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 154
Merit: 100


View Profile WWW
January 17, 2017, 09:32:32 PM
 #7

Site ziet er goed uit, en iets goedkoper dan andere aanbieders.
Ik zou wel durven te kopen op deze site.
Voor €130 besteld, na halfuur nog niks ontvangen
Ontvangen! Dikke 45 minuut later.
Zelfde prijs betaald als bitonic.nl
Tip: Kleine aantallen -- satos.nl (goedkoper obv)
Grote aantallen -- bitonic.nl (zelfde prijs, verzendt sneller!)
Maar ik weet niet of dit altijd zo is Smiley

wimpiewillem
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 5
Merit: 0


View Profile
January 17, 2017, 09:59:51 PM
 #8

Site ziet er goed uit, en iets goedkoper dan andere aanbieders.
Ik zou wel durven te kopen op deze site.
Voor €130 besteld, na halfuur nog niks ontvangen
Ontvangen! Dikke 45 minuut later.
Zelfde prijs betaald als bitonic.nl
Tip: Kleine aantallen -- satos.nl (goedkoper obv)
Grote aantallen -- bitonic.nl (zelfde prijs, verzendt sneller!)
Maar ik weet niet of dit altijd zo is Smiley

Goed om te horen!
Koop meestal kleinere aantallen, helemaal top!
Nicnicy
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 9
Merit: 0


View Profile
February 22, 2017, 06:19:57 PM
 #9

Satos nl is OK ... je moet wel eerst je rekening verifieren = ook OK ...

poesjesvanger
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 154
Merit: 100


View Profile WWW
February 22, 2017, 07:50:39 PM
 #10

Satos nl is OK ... je moet wel eerst je rekening verifieren = ook OK ...


moet ook bij bitonic hoor

brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
February 23, 2017, 05:03:36 AM
 #11

https://www.bitcoinsvergelijken.nl
Hier staan verschillende aanbieders van bitcoins.

www.bitcoins4me.nl staat er niet bij, maar is ook een bitcoinshandelaar. Vaak zijn zij met kleinere bedragen gunstig.
Hier hoef je je dus niet te laten registreren, dus het is maar de vraag hoe lang zij dat kunnen/mogen volhouden.
hjongste
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 1
Merit: 0


View Profile
February 23, 2017, 07:10:26 AM
 #12

Ik heb nu 3x bitcoins gekocht bij Satos. Goede informatie over de aankoop in de vorm van emails en geen eindeloze registratie nodig. Gewoon met Ideal betalen. Ideaal! Grin
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
February 23, 2017, 09:09:16 AM
 #13

Ik heb nu 3x bitcoins gekocht bij Satos. Goede informatie over de aankoop in de vorm van emails en geen eindeloze registratie nodig. Gewoon met Ideal betalen. Ideaal! Grin

Dat gewoon met iDeal betalen geldt voor:
Anycoin Direct
Bitcoins4me
Bitonic
Bitmymoney
Bitrush
BTCDirect
Happycoins
LiteBit
Satos

Waarschijnlijk heb ik dan nog een of meer gemist.
Oftewel, daar is Satos dus geen uitzondering in. En ook zeker niet de goedkoopste!
raymond123
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 1
Merit: 0


View Profile
May 23, 2017, 10:08:30 AM
 #14

Totaal niet tevreden met Satos,ze adverteren onder motto goedkoop veilig snel.Snel is absoluut niet.
al 3 keer foto van Id gestuurd iedere keer zeggen ze dat die wazig is.terwijl andere bitcoin brokers deze zelfde foto's wel accepteren.
Ik heb de 0,01 cent rekening vertificatie gedaan,geld betaald voor me bitcoins maar nog steeds niks ontvangen vind dit echt schandalig.
Ze hebben me geld maar geven me bitcoins niet omdat foto niet van hoge resolutie is belachelijk toch?
Mijn advies ga naar btc veel minder gezeik dan hier
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
May 23, 2017, 10:16:10 AM
 #15

Totaal niet tevreden met Satos,ze adverteren onder motto goedkoop veilig snel.Snel is absoluut niet.
al 3 keer foto van Id gestuurd iedere keer zeggen ze dat die wazig is.terwijl andere bitcoin brokers deze zelfde foto's wel accepteren.
Ik heb de 0,01 cent rekening vertificatie gedaan,geld betaald voor me bitcoins maar nog steeds niks ontvangen vind dit echt schandalig.
Ze hebben me geld maar geven me bitcoins niet omdat foto niet van hoge resolutie is belachelijk toch?
Mijn advies ga naar btc veel minder gezeik dan hier

Misschien moet je eens op "Satos" zoeken op dit forum.

Wat mij is opgevallen, dat er iedere keer wanneer de naam Satos opduikt een gebruiker zeer positief reageert en heel tevreden is. Alleen het betreffende account is dezelfde dag aangemaakt en heeft geen andere posts... Minstens 3 keer is me dat opgevallen, dus dat geeft mij weinig vertrouwen.
Achterhoeker
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 1
Merit: 0


View Profile
May 23, 2017, 12:28:36 PM
 #16

Ze hebben mij ook te pakken gehad.

Ze leveren minder dan de helft van de bitcoins dan tijdens order zichtbaar was. Hun verklaring nu is dat de koers getoond niet reeel was en ze achteraf hebben gecorrigeerd. Maar in plaats van de marktkoers te rekenen gaan ze nu op een koers van 2650 eur/btc leveren. Dit in verband met hun interne kosten is verweer.

Mijn advies is dus: Pas op met satos.nl, ze kunnen amount achteraf heel simpel veranderen en je hebt geen poot om op te staan!

Hendrik1985
Member
**
Offline Offline

Activity: 67
Merit: 10

@DCORP


View Profile WWW
May 24, 2017, 03:32:52 PM
 #17

ik zie dat hun ook bitcoins kopen en verkopen. ook via ideal en contant
ze zijn redelijk scherp in prijs maar ken ze niet. hoor graag meer ervaringen

Ik heb er zelf geen ervaring mee zit voornamelijk bij Poloniex.com

Hendrik1985
Member
**
Offline Offline

Activity: 67
Merit: 10

@DCORP


View Profile WWW
May 24, 2017, 03:40:37 PM
 #18

Ik heb nu 3x bitcoins gekocht bij Satos. Goede informatie over de aankoop in de vorm van emails en geen eindeloze registratie nodig. Gewoon met Ideal betalen. Ideaal! Grin

Dat gewoon met iDeal betalen geldt voor:
Anycoin Direct
Bitcoins4me
Bitonic
Bitmymoney
Bitrush
BTCDirect
Happycoins
LiteBit
Satos

Waarschijnlijk heb ik dan nog een of meer gemist.
Oftewel, daar is Satos dus geen uitzondering in. En ook zeker niet de goedkoopste!

Ik heb wel goede ervaring met Litebit.eu

Hendrik1985
Member
**
Offline Offline

Activity: 67
Merit: 10

@DCORP


View Profile WWW
May 24, 2017, 03:42:08 PM
 #19

Site ziet er goed uit, en iets goedkoper dan andere aanbieders.
Ik zou wel durven te kopen op deze site.

Maar heb je ook daadwerkelijk gekocht bij hun, of koop je bij een andere exchange?

brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
May 24, 2017, 03:44:17 PM
 #20

ik zie dat hun ook bitcoins kopen en verkopen. ook via ideal en contant
ze zijn redelijk scherp in prijs maar ken ze niet. hoor graag meer ervaringen

Ik heb er zelf geen ervaring mee zit voornamelijk bij Poloniex.com

Twee opmerkingen:


1) Je kunt je post ook bewerken, in plaats van 3x achter elkaar te posten. Dat scheelt een hoop berichten.

2) Bij Poloniex kun je geen bitcoins kopen of verkopen tegen fiat (Euro's). Het is een exchange voor altcoins (t.o.v. onder meer de bitcoin)
deliveryman (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 277
Merit: 250


View Profile
June 08, 2017, 08:17:30 AM
 #21

Ze hebben mij ook te pakken gehad.

Ze leveren minder dan de helft van de bitcoins dan tijdens order zichtbaar was. Hun verklaring nu is dat de koers getoond niet reeel was en ze achteraf hebben gecorrigeerd. Maar in plaats van de marktkoers te rekenen gaan ze nu op een koers van 2650 eur/btc leveren. Dit in verband met hun interne kosten is verweer.

Mijn advies is dus: Pas op met satos.nl, ze kunnen amount achteraf heel simpel veranderen en je hebt geen poot om op te staan!



het lijkt me vrijj logisch dat ze de koers aanpassen naar de correcte indien de keors niet foutief was

bitonic heeft ook startkosten. Als je bijv 1 euro intypt om aan btc te kopen dan is de koers honderde euro's hoger dan gemiddeld

ik begrijp je zorgen natuurlijk wel, maar het willens en wetens bestelen van andere of misbruiken van de koers is natuurlijk ook niet helemaal op zn plaats  Grin

brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
June 08, 2017, 08:39:28 AM
 #22

Ze hebben mij ook te pakken gehad.

Ze leveren minder dan de helft van de bitcoins dan tijdens order zichtbaar was. Hun verklaring nu is dat de koers getoond niet reeel was en ze achteraf hebben gecorrigeerd. Maar in plaats van de marktkoers te rekenen gaan ze nu op een koers van 2650 eur/btc leveren. Dit in verband met hun interne kosten is verweer.

Mijn advies is dus: Pas op met satos.nl, ze kunnen amount achteraf heel simpel veranderen en je hebt geen poot om op te staan!



het lijkt me vrijj logisch dat ze de koers aanpassen naar de correcte indien de keors niet foutief was

bitonic heeft ook startkosten. Als je bijv 1 euro intypt om aan btc te kopen dan is de koers honderde euro's hoger dan gemiddeld

ik begrijp je zorgen natuurlijk wel, maar het willens en wetens bestelen van andere of misbruiken van de koers is natuurlijk ook niet helemaal op zn plaats  Grin



HuhHuh?

"Het lijkt mij vrij logisch dat ze de koers aanpassen naar de correcte indien de koers niet foutief was"
Wanneer de koers niet foutief was, hoeft de koers ook niet te worden aangepast.

En wat heeft Bitonic te maken met het vreemde gedrag van Satos?

Wat wil je uberhaupt zeggen met deze post?
deliveryman (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 277
Merit: 250


View Profile
June 08, 2017, 09:04:32 AM
 #23

Ze hebben mij ook te pakken gehad.

Ze leveren minder dan de helft van de bitcoins dan tijdens order zichtbaar was. Hun verklaring nu is dat de koers getoond niet reeel was en ze achteraf hebben gecorrigeerd. Maar in plaats van de marktkoers te rekenen gaan ze nu op een koers van 2650 eur/btc leveren. Dit in verband met hun interne kosten is verweer.

Mijn advies is dus: Pas op met satos.nl, ze kunnen amount achteraf heel simpel veranderen en je hebt geen poot om op te staan!



het lijkt me vrijj logisch dat ze de koers aanpassen naar de correcte indien de keors niet foutief was

bitonic heeft ook startkosten. Als je bijv 1 euro intypt om aan btc te kopen dan is de koers honderde euro's hoger dan gemiddeld

ik begrijp je zorgen natuurlijk wel, maar het willens en wetens bestelen van andere of misbruiken van de koers is natuurlijk ook niet helemaal op zn plaats  Grin



HuhHuh?

"Het lijkt mij vrij logisch dat ze de koers aanpassen naar de correcte indien de koers niet foutief was"
Wanneer de koers niet foutief was, hoeft de koers ook niet te worden aangepast.

En wat heeft Bitonic te maken met het vreemde gedrag van Satos?

Wat wil je uberhaupt zeggen met deze post?

excuus
ik bedoel natuurlijk wanneer de koers foutief blijkt, bijv door een bug.

ik lees dit ook in hun voorwaarden onder artikel:

24. Aanbiedingen door SATOS zijn vrijblijvend en onder voorbehoud van fouten en hier kunnen geen rechten aan ontleend worden.

persoon hierboven geeft aan:

"Maar in plaats van de marktkoers te rekenen gaan ze nu op een koers van 2650 eur/btc leveren. "

dat zijn dus de startkosten..die litebit, bitonic, bitrush e.d. ook gewoon hebben.

Ik verdedig hierin SATOS omdat ik inmiddels maanden lang leuk contact en goede service gekregen heb. Ik vind het raar dat mensen die willens en wetens de koers manipuleren (en dus bestelen) nog durven te klagen als deze gecorrigeerd wordt.




brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
June 08, 2017, 09:53:17 AM
 #24

Tja, zoals ik het lees bieden ze bitcoins aan tegen een bepaalde koers, leveren ze de helft tegen een koers die veel hoger is dan de marktkoers. Nu is dat verklaarbaar bij een hele kleine order (transferfee is immers onafhankelijk van de grootte van de order), maar het blijft niet netjes dat je niet levert wat je aanbiedt.

En dat bestelen noemen, vind ik nogal ver gaan. Wanneer er op dit moment bitcoins worden aangeboden voor 1000 euro stuk, dan is het duidelijk dat er een vergissing in het spel is, maar er is altijd variatie op de markt. En bij een vergissing hoort de ondernemer (Satos) in eerste instantie zijn verlies te nemen, in plaats van de particulier (de klant) daar de dupe van te laten worden.

De bepaling in hun voorwaarden is er een die op de zwarte lijst staat, oftewel die door een rechter direct van de tafel wordt geveegd wanneer men zich er op zou beroepen. Veel te algemeen en veel te eenzijdig gericht.

Fijn te horen dat jij goede ervaringen hebt, maar je hebt mij inmiddels zo goed overtuigd: ik zal geen zaken met ze willen gaan doen.

Overigens staat in hun voorwaarden ook:
Quote
4. Transacties met SATOS betreffen digitale goederen zonder vaste waarde. De te hanteren koers bij een handelstransactie wordt ten tijde van de transactie vastgesteld door SATOS. Deze koers is eenmalig, en na afloop van de transactie kan hier geen beroep meer op gedaan worden.
Dit was dus niet ten tijde van de transactie, maar pas veel later.
deliveryman (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 277
Merit: 250


View Profile
June 08, 2017, 11:51:12 AM
 #25

Tja, zoals ik het lees bieden ze bitcoins aan tegen een bepaalde koers, leveren ze de helft tegen een koers die veel hoger is dan de marktkoers. Nu is dat verklaarbaar bij een hele kleine order (transferfee is immers onafhankelijk van de grootte van de order), maar het blijft niet netjes dat je niet levert wat je aanbiedt.

En dat bestelen noemen, vind ik nogal ver gaan. Wanneer er op dit moment bitcoins worden aangeboden voor 1000 euro stuk, dan is het duidelijk dat er een vergissing in het spel is, maar er is altijd variatie op de markt. En bij een vergissing hoort de ondernemer (Satos) in eerste instantie zijn verlies te nemen, in plaats van de particulier (de klant) daar de dupe van te laten worden.

De bepaling in hun voorwaarden is er een die op de zwarte lijst staat, oftewel die door een rechter direct van de tafel wordt geveegd wanneer men zich er op zou beroepen. Veel te algemeen en veel te eenzijdig gericht.

Fijn te horen dat jij goede ervaringen hebt, maar je hebt mij inmiddels zo goed overtuigd: ik zal geen zaken met ze willen gaan doen.

Overigens staat in hun voorwaarden ook:
Quote
4. Transacties met SATOS betreffen digitale goederen zonder vaste waarde. De te hanteren koers bij een handelstransactie wordt ten tijde van de transactie vastgesteld door SATOS. Deze koers is eenmalig, en na afloop van de transactie kan hier geen beroep meer op gedaan worden.
Dit was dus niet ten tijde van de transactie, maar pas veel later.

Lees hier anders even meer:

https://nl.pepper.com/aanbiedingen/prijsfout-bitcoin-koers-eur125074-satosnl-43115

Je kunt er een lang verhaal van maken, maar wat deze personen doen is niet netjes. Misschien kan satos hier anders mee omgaan, maar het enige wat ze doen is de correcte koers berekenen ten tijden van de transactie. Daarnaast lees ik dat een ieder de mogelijkheid gekregen heeft een volledige refund krijgen indien ze het niet eens waren met de keuze van SATOS. Lees daar ook de reactie van SATOS over op pepper:

"Wij zullen de koers voor deze orders herberekenen en incl. starttarief uitbetalen daar we te maken hebben gehad met een kleine bug in ons systeem. Indien de bitcoins nog niet verzonden zijn zullen we het euro bedrag kosteloos retourneren. In sommige gevallen zijn deze bitcoins wel al uitbetaald. Indien je hier niet mee akkoord bent, laat dit dan even weten. We proberen iedereen hier in te helpen."

Wat ik hier uit op maak is dat er met een groep mensen deze bug probeert te abusen om geld af te troggelen waarbij SATOS verlies zou leiden. Dit is strafbaar. Iedereen die het niet eens was met de herberekening kon een volledige refund krijgen.

Ik zou er niet teveel doekjes om winden. De keus van SATOS lijkt een prima oplossing.



brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
June 08, 2017, 11:59:50 AM
 #26

Tja, zoals ik het lees bieden ze bitcoins aan tegen een bepaalde koers, leveren ze de helft tegen een koers die veel hoger is dan de marktkoers. Nu is dat verklaarbaar bij een hele kleine order (transferfee is immers onafhankelijk van de grootte van de order), maar het blijft niet netjes dat je niet levert wat je aanbiedt.

En dat bestelen noemen, vind ik nogal ver gaan. Wanneer er op dit moment bitcoins worden aangeboden voor 1000 euro stuk, dan is het duidelijk dat er een vergissing in het spel is, maar er is altijd variatie op de markt. En bij een vergissing hoort de ondernemer (Satos) in eerste instantie zijn verlies te nemen, in plaats van de particulier (de klant) daar de dupe van te laten worden.

De bepaling in hun voorwaarden is er een die op de zwarte lijst staat, oftewel die door een rechter direct van de tafel wordt geveegd wanneer men zich er op zou beroepen. Veel te algemeen en veel te eenzijdig gericht.

Fijn te horen dat jij goede ervaringen hebt, maar je hebt mij inmiddels zo goed overtuigd: ik zal geen zaken met ze willen gaan doen.

Overigens staat in hun voorwaarden ook:
Quote
4. Transacties met SATOS betreffen digitale goederen zonder vaste waarde. De te hanteren koers bij een handelstransactie wordt ten tijde van de transactie vastgesteld door SATOS. Deze koers is eenmalig, en na afloop van de transactie kan hier geen beroep meer op gedaan worden.
Dit was dus niet ten tijde van de transactie, maar pas veel later.

Lees hier anders even meer:

https://nl.pepper.com/aanbiedingen/prijsfout-bitcoin-koers-eur125074-satosnl-43115

Je kunt er een lang verhaal van maken, maar wat deze personen doen is niet netjes. Misschien kan satos hier anders mee omgaan, maar het enige wat ze doen is de correcte koers berekenen ten tijden van de transactie. Daarnaast lees ik dat een ieder de mogelijkheid gekregen heeft een volledige refund krijgen indien ze het niet eens waren met de keuze van SATOS. Lees daar ook de reactie van SATOS over op pepper:

"Wij zullen de koers voor deze orders herberekenen en incl. starttarief uitbetalen daar we te maken hebben gehad met een kleine bug in ons systeem. Indien de bitcoins nog niet verzonden zijn zullen we het euro bedrag kosteloos retourneren. In sommige gevallen zijn deze bitcoins wel al uitbetaald. Indien je hier niet mee akkoord bent, laat dit dan even weten. We proberen iedereen hier in te helpen."

Wat ik hier uit op maak is dat er met een groep mensen deze bug probeert te abusen om geld af te troggelen waarbij SATOS verlies zou leiden. Dit is strafbaar. Iedereen die het niet eens was met de herberekening kon een volledige refund krijgen.

Ik zou er niet teveel doekjes om winden. De keus van SATOS lijkt een prima oplossing.




Okay, dit is een overduidelijk zichtbare fout. Voor de gemiddelde gebruiker van dit forum had hier duidelijk moeten zijn dat er sprake was van een bug/fout, dus dan ligt de zaak inderdaad wat genuanceerder. Alleen denk ik dan wel dat ze hier iets soepeler mee om hadden kunnen gaan. Bijvoorbeeld van de reële marktwaarde uitgaan en de kosten (transferfee) voor eigen rekening nemen of zoiets.
Panda Trump
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 588
Merit: 254



View Profile WWW
June 08, 2017, 07:33:13 PM
 #27

Klinkt leuk, maar iDeal is niet voor iedereen even handig. Bovendien is dit volgens mij een relatief nieuwe site, dus pas hier wel mee op. Vooral aangezien er al meerdere klachten op het internet staan...

iDeal is voor velen wel handig, maar veel betaalmethodes worden er niet geaccepteerd. Het is dus een no-go voor mij en veel anderen.

Maar wel leuk dat zij daar nu ook mee beginnen :-)

wasta
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 58
Merit: 1


View Profile
June 11, 2017, 12:02:09 AM
 #28

Achteraf?

Wat is achteraf?

Als je na 3 kwartier je bitcoins hebt ontvangen, valt er achteraf niets meer aan te veranderen.

Die atm-machine is wel weg,
Die Lamusse of zo, met die qr code-scan.

Ik was vandaag nog in Lelystad bij Satos.
Er werd teveel cash gestort en de bank heeft eisen gesteld.
Ze mochten geen cash geld meer storten bij de bank,
 om nieuwe btc aan te kunnen schaffen.
Anders was het einde verhaal bij de bank.

Duzzz....

Alleen nog online deals, zodat de overheid na kan gaan hoeveel btc je (ooit) hebt gekocht.
Dat is de pest met ideal, je naam staat bij de aangekochte , ontvangen btc.
Vroeger of later mag je uitleggen waar die btc gebleven zijn, waar je ze aan hebt uitgegeven, ben ik bang.
Je kan ze 20 keer door een tumbler halen, maar de aankoop staat op naam, jou naam!

En de overheid heeft de positie van omgekeerde bewijslast.
Zij stellen en jij mag gaan bewijzen dat het niet zo is of anders is.
De 1000 euro, in 2012 omgezet in btc, is nu , (na 5 jaren in 2017) 1.000.000,- euro.
Als de overheid stelt dat je 1 miljoen euro in btc hebt, mag jij het tegendeel gaan bewijzen.

Zo kan 10 euro je lelijk opbreken als je een bijstand uitkering aan wilt vragen, of zo
om maar een dwarsstraat te noemen.

Ik wil een equivalent van een Zwitserse bankrekening,
 met dat verschil dat een btc account nimmer bevroren kan worden,
 of erger...
Panda Trump
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 588
Merit: 254



View Profile WWW
June 11, 2017, 09:01:16 AM
 #29

Achteraf?

Wat is achteraf?

Als je na 3 kwartier je bitcoins hebt ontvangen, valt er achteraf niets meer aan te veranderen.

Die atm-machine is wel weg,
Die Lamusse of zo, met die qr code-scan.

Ik was vandaag nog in Lelystad bij Satos.
Er werd teveel cash gestort en de bank heeft eisen gesteld.
Ze mochten geen cash geld meer storten bij de bank,
 om nieuwe btc aan te kunnen schaffen.
Anders was het einde verhaal bij de bank.

Duzzz....

Alleen nog online deals, zodat de overheid na kan gaan hoeveel btc je (ooit) hebt gekocht.
Dat is de pest met ideal, je naam staat bij de aangekochte , ontvangen btc.
Vroeger of later mag je uitleggen waar die btc gebleven zijn, waar je ze aan hebt uitgegeven, ben ik bang.
Je kan ze 20 keer door een tumbler halen, maar de aankoop staat op naam, jou naam!

En de overheid heeft de positie van omgekeerde bewijslast.
Zij stellen en jij mag gaan bewijzen dat het niet zo is of anders is.
De 1000 euro, in 2012 omgezet in btc, is nu , (na 5 jaren in 2017) 1.000.000,- euro.
Als de overheid stelt dat je 1 miljoen euro in btc hebt, mag jij het tegendeel gaan bewijzen.

Zo kan 10 euro je lelijk opbreken als je een bijstand uitkering aan wilt vragen, of zo
om maar een dwarsstraat te noemen.

Ik wil een equivalent van een Zwitserse bankrekening,
 met dat verschil dat een btc account nimmer bevroren kan worden,
 of erger...

Dat zou niet heel aardig zijn van de overheid. Kunnen ze dat echt van je vragen? Dat je moet gaan bewijzen dat je geen miljoen hebt? Behoorlijk flauw dan...

Maar goed, dan kan je inderdaad beter via een andere manier BTC kopen.

wasta
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 58
Merit: 1


View Profile
June 22, 2017, 12:13:08 AM
 #30


[/quote]

Dat zou niet heel aardig zijn van de overheid. Kunnen ze dat echt van je vragen? Dat je moet gaan bewijzen dat je geen miljoen hebt? Behoorlijk flauw dan...

Maar goed, dan kan je inderdaad beter via een andere manier BTC kopen.
[/quote]


De overheid is niet aardig en hebben er maling aan om aardig gevonden te worden.

Ja , flauw zijn ze.
whoeier
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 532
Merit: 101


View Profile WWW
June 22, 2017, 01:32:20 PM
 #31

De overheid heeft inderdaad omgekeerde bewijslijst, maar dienen hiervoor wel aan te kunnen voeren dat dit inderdaad het geval is op basis van argumentatie.

In het kort, de overheid kan aannemen dat als je in 2012 voor 1000 euro aan BTC gekocht hebt, dat statisch is blijven staan, met nu een waarde van XXX.XXX ,maar dient dit wel aannemelijk te maken. Doordat het voor de overheid een nogal onduidelijk systeem is, zullen ze hier niet zo snel naar geneigd zijn.. Ze weten zelf ook heel goed dat het aannemelijk maken dat dit niet het geval is, voldoende is voor een rechten om een expertise verzoek in te dienen, waarbij de transacties nagezocht moeten worden..

Ik zie die IT-expert al lekker zitten.. transfer naar BTC-adres, transfer naar exchange BTC-adres, heel veel transfers onder account van gebruiker, in - uit - winst - verlies etc, withdrawal in BTC. - transfer naar BTC-adres, verkocht aan 3de partij, storting rekening


nee de bui zie ik hangen, maar net als met zoveel zaken, men heeft een beleid bedacht dat ze iets moeten kunnen, maar het beleid tot uitvoer brengen hebben ze geen flauw idee hoe.



ontopic: ik fiets dagelijks langs het kantoor van Satos, de pin is inderdaad al een poosje weg, maar verder is het er altijd lekker rustig, 2-3 op kantoor en voor af en toe een bak koffie.
De problemen die ze in het verleden hebben gehad met hun bugs zijn voor zover ik weet verholpen en mijn recente ervaring met hun, is goed te noemen, zowel qua transfer tijd als online support

Want to win XTZ & a ledger? Follow the link and join the campaign: https://bit.ly/2PSh8HN
Yes that is a referral.. no I don't earn from this, Yes I do compete in the same campaign.
Pflit
Member
**
Offline Offline

Activity: 96
Merit: 10


View Profile WWW
January 02, 2020, 01:45:13 AM
 #32

Nu al vele malen sinds een paar jaar via Satos uitbetaald en ik ben heel erg tevreden. Ze hanteren uitstekende wisselkoersen in vergelijking met de meeste andere sites. De klantenservice antwoord ook altijd snel via de chat.

brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
January 02, 2020, 03:18:47 PM
Merited by friends1980 (1)
 #33

Nu al vele malen sinds een paar jaar via Satos uitbetaald en ik ben heel erg tevreden. Ze hanteren uitstekende wisselkoersen in vergelijking met de meeste andere sites. De klantenservice antwoord ook altijd snel via de chat.

Fijn dat jij tevreden bent. Helaas is niet iedereen dat.

Alleen de "uitstekende wisselkoersen" is twijfelachtig. Toevallig is satos op het moment van mijn controle wel de gunstigste bij het verkopen van bitcoin, maar zeker niet bij het kopen.
Het is ALTIJD goed om te vergelijken. Echter: bij het doorklikken blijkt de koers van Satos structureel een stuk minder gunstig te zijn, terwijl de andere aanbieders wel de juiste gegevens doorgeven.

Koers van dit moment: ( bron https://bitcoinvergelijken.nl )

(bitcoin kopen, rekenkundig afgerond op hele €)
Knaken € 6447
Bitmymoney € 6453
Bitonic € 6457
Litebit € 6463
Anycoin € 6473
Satos € 6488

Quote
Echter: bij het doorklikken blijkt de koers van Satos structureel een stuk minder gunstig te zijn, terwijl de andere aanbieders wel de juiste gegevens doorgeven.

Dit bevestigt helaas mijn wantrouwen naar Satos - versterkt door het plotseling weer opduiken van iemand met "goede" ervaringen. Waarom zo'n oude post opduikelen voor zo'n losse opmerking?
whoeier
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 532
Merit: 101


View Profile WWW
February 10, 2020, 08:16:05 AM
 #34

Nu al vele malen sinds een paar jaar via Satos uitbetaald en ik ben heel erg tevreden. Ze hanteren uitstekende wisselkoersen in vergelijking met de meeste andere sites. De klantenservice antwoord ook altijd snel via de chat.

Fijn dat jij tevreden bent. Helaas is niet iedereen dat.

Alleen de "uitstekende wisselkoersen" is twijfelachtig. Toevallig is satos op het moment van mijn controle wel de gunstigste bij het verkopen van bitcoin, maar zeker niet bij het kopen.
Het is ALTIJD goed om te vergelijken. Echter: bij het doorklikken blijkt de koers van Satos structureel een stuk minder gunstig te zijn, terwijl de andere aanbieders wel de juiste gegevens doorgeven.

Koers van dit moment: ( bron https://bitcoinvergelijken.nl )

(bitcoin kopen, rekenkundig afgerond op hele €)
Knaken € 6447
Bitmymoney € 6453
Bitonic € 6457
Litebit € 6463
Anycoin € 6473
Satos € 6488

Quote
Echter: bij het doorklikken blijkt de koers van Satos structureel een stuk minder gunstig te zijn, terwijl de andere aanbieders wel de juiste gegevens doorgeven.

Dit bevestigt helaas mijn wantrouwen naar Satos - versterkt door het plotseling weer opduiken van iemand met "goede" ervaringen. Waarom zo'n oude post opduikelen voor zo'n losse opmerking?

Je mist coinmerce.io in het lijstje Wink Die scoort regelmatig beter dan de door jou beschreven partijen, wordt alleen niet meegenomen in botcoinvergelijken.nl
zit procentueel gemiddeld 0.02% lager met de fee dan de goedkoopste op het lijstje.



On-topic, de laatste maanden handel ik bar weinig en als ik al een lokale trader nodig heb dan is het veelal toch Satos ( lui gemak van om de hoek.. al hoef ik er nooit naartoe) of litebit/coinmerce.

Want to win XTZ & a ledger? Follow the link and join the campaign: https://bit.ly/2PSh8HN
Yes that is a referral.. no I don't earn from this, Yes I do compete in the same campaign.
Pages: 1 2 [All]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!