Bitcoin Forum
May 02, 2024, 06:51:22 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 [2]  All
  Print  
Author Topic: Bitcoinstore.com - kvalitetselektronikk til suveren pris!  (Read 1963 times)
MaTachi
Member
**
Offline Offline

Activity: 98
Merit: 10


Hack the planet!


View Profile WWW
April 06, 2013, 12:08:11 PM
 #21

Ursäkta att jag verkar otacksam. Det är givetvis fantastiskt att det finns folk som arbetar och vågar satsa på bitcoins. Dock är jag rädd att communityt kanske slukar allt med hull och hår som har bitcoin i namnet. T.ex. är jag rädd att Memorydealers kanske utnyttjar bitcoin-communityt och lägger ner bitcoinstore när de mjölkat oss på tillräckligt mycket pengar.

@DanielJonss. On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
1714632682
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714632682

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714632682
Reply with quote  #2

1714632682
Report to moderator
Unlike traditional banking where clients have only a few account numbers, with Bitcoin people can create an unlimited number of accounts (addresses). This can be used to easily track payments, and it improves anonymity.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714632682
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714632682

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714632682
Reply with quote  #2

1714632682
Report to moderator
1714632682
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714632682

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714632682
Reply with quote  #2

1714632682
Report to moderator
1714632682
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714632682

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714632682
Reply with quote  #2

1714632682
Report to moderator
kingcoin
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 262
Merit: 250


View Profile
April 06, 2013, 12:16:33 PM
 #22

Da er det sannsynligvis i Santa Clara, CA.
Herodes (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
April 06, 2013, 12:21:31 PM
 #23


Ursäkta att jag verkar otacksam. Det är givetvis fantastiskt att det finns folk som arbetar och vågar satsa på bitcoins. Dock är jag rädd att communityt kanske slukar allt med hull och hår som har bitcoin i namnet.

Kan bare snakke for meg selv. Jeg er pro-bitcoin, noe som skinner gjennom. Men jeg er klar over at bitcoin er et eksperiment, og vi har ingen garantier på at det blir en sukses, selv om det så langt har gått bra. Fanatisme er sjelden en bra ting. Jeg tar gjerne negative argumenter, men da må de være basert på fakta og logikk.

Om noen sluker alt med hud og hår den ene eller andre veien, så ville jeg ikke betrakte vedkommende som balansert og intelligent. Men det finnes sikkert noen av dem.

T.ex. är jag rädd att Memorydealers kanske utnyttjar bitcoin-communityt och lägger ner bitcoinstore när de mjölkat oss på tillräckligt mycket pengar.

Roger Ver taper jo foreløpig penger på å drifte Bitcoinstore etter det jeg har skjønt, kjører jo også med 0 markup. Har hørt han holder på bitocins fremfor å selge dem også, så da tar han jo en risiko der også - selv om det er sannsynlig at kursen gå opp, så har vi ingen garanti for det.

Dette med melking skjønner jeg ingenting av. Vil Amazon eller Komplett legge ned sine butikker når de har melket kundene for tilstrekkelig med penger ? Bitcoin er en alternativ måte å betale med på nettet, og man er fri til å motta betaling i bitcoin eller en av de tradisjonelle måtene å mottat betaling på (paypa, visa, mastercard m.m.), noen steder godtar også alle de tradisjonelle + bitcoin.

Siden BitcoinStore er en legitim bedrift som selger virkelige produkter mot bitcoins, ser jeg ikke helt den store forskjellen på om de skulle solgt det mot euro eller dollar. Bestiller du noe der, så får du det levert, akkurat som om du bestiller noe gjennom Amazon eller Komplett. Siden de har lave priser og leverer, så gir ikke utsagnet ditt 'melke kundene' noe mening.

Hvis du tenker på det faktum at bitcoinprisen stiger, slik at når du betalte noe med bitcoins som var verdt 2000kr i kjøpsøyeblikket og er verdt 3000kr noen uker senere, så er dette noe hverken kunden eller bitcoinstore har en innvirkning på. Risikoen ligger på bitcoinstore sin side om de ikke umiddelbart gjør om til fiat money.

På meg virker du som en person som ikke er spesielt opplyst om hva bitcoin er eller hva det innebærer, men det er noe nytt for deg, som du ikke riktig forstår, og dermed må du komme med noe negativt. Utdyp gjerne hvordan BitcoinStore melker kundene, og hvorfor de evt. skulle stenge ned når de har 'melket kundene nok'. Jeg ser frem til din utdypning rundt dette, for det gir ingen mening for meg.
MaTachi
Member
**
Offline Offline

Activity: 98
Merit: 10


Hack the planet!


View Profile WWW
April 06, 2013, 01:32:23 PM
 #24

Jag vill börja med att poängtera att jag också är "pro-bitcoin", och jag tycker att vi ska undvika att sänka oss till personliga påhopp. Och sedan råkade jag blanda ihop Memorydelars med Ingram Micro i mitt förra inlägg, sry.

Men tillbaka till ämnet. BitcoinStore är helt beroende av Ingram Micro, och utan Ingram Micro har de inga varor. BitcoinStore arbetar för att bitcoin-marknaden ska växa, men vad jag tvivlar på att Ingram Micro har samma mål. Under BitcoinStore's 3 första månader lyckades de tjäna $500 000, men under de kommande 3 månaderna måste de tjäna $850 000.

Vad händer om BitcoinStore inte lyckas uppfylla kravet? Kommer Ingram Micro i sådana fall helt enkelt sluta att förse BitcoinStore med varor? Finns det inte en risk att BitcoinStore nästan måste be om att vi ska spendera pengar hos dem? I sådana fall känns det nästan som att det blir välgörenhet. Jag är bara rädd att Ingram Micro överger BitcoinStore om flödet av pengar minskar. Fast det vore kanske inte så konstigt heller, om det inte är lönsamt.

@DanielJonss. On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
Herodes (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
April 06, 2013, 05:02:22 PM
 #25

Jag vill börja med att poängtera att jag också är "pro-bitcoin", och jag tycker att vi ska undvika att sänka oss till personliga påhopp. Och sedan råkade jag blanda ihop Memorydelars med Ingram Micro i mitt förra inlägg, sry.

Men tillbaka till ämnet. BitcoinStore är helt beroende av Ingram Micro, och utan Ingram Micro har de inga varor. BitcoinStore arbetar för att bitcoin-marknaden ska växa, men vad jag tvivlar på att Ingram Micro har samma mål. Under BitcoinStore's 3 första månader lyckades de tjäna $500 000, men under de kommande 3 månaderna måste de tjäna $850 000.

Vad händer om BitcoinStore inte lyckas uppfylla kravet? Kommer Ingram Micro i sådana fall helt enkelt sluta att förse BitcoinStore med varor? Finns det inte en risk att BitcoinStore nästan måste be om att vi ska spendera pengar hos dem? I sådana fall känns det nästan som att det blir välgörenhet. Jag är bara rädd att Ingram Micro överger BitcoinStore om flödet av pengar minskar. Fast det vore kanske inte så konstigt heller, om det inte är lönsamt.

Dette er reinspikket kapitalisme. Om Bitcoinstore ikke presterer, så dropper Ingram Micro dem uten nå nøle. Slik jeg har forstått det er BitcoinStore et eksperiment, tiden vil vise om de har livets rett. Om man liker bitcoin og ønsker at Bitcoinstore skal overleve og man likevel skal kjøpe litt elektronikk, så hvorfor ikke. Om man ikke har noe man trenger å kjøpe, så kjøper man heller ingenting. Jeg har ikke hørt om selskaper som lever på idealisme alene.
Pages: « 1 [2]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!