Bitcoin Forum
April 20, 2024, 04:45:34 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 26.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
Author Topic: bitcoin otc trader got robbed  (Read 6291 times)
Everan426 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 28
Merit: 0


View Profile
December 02, 2016, 09:25:08 AM
 #1

Hi all,

Sorry for not typing Dutch (I'm learning). I'm a cash trader in Netherland. I thought I would share a bitcoin otc trading experience in Netherland.

Couple days ago I went to meet someone to trade cash for bitcoin. The beginning of a nightmare. I first met the guy in kfc and then switched it to Mcdonald's. The reason for the switch was because there were couple cop cars around at kfc. I didn't mind the cops but went along with it and then when I get to Mcdonal's, he came and met me WHILE his other gang (apparently there are 4 people) went and robbed my friend who bought with him the cash for the trade.

This African person's name is "Alex" and his number is +31 6 82569834. But I dont think this is his frequently used number. I bet he's got Hushed or something to keep getting new numbers.

Couple of his characteristics: He works in Rotterdam but probably lives in Hague. If you are meeting him for trading and you are not bring cash, he will came early to find your partner (he probably know that your partner is nearby) and once he found your partner he will meet you while your partner is being robbed.

This guy is dangerous and is probably in a gang. Also one of his gang carries a gun.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1713588334
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713588334

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713588334
Reply with quote  #2

1713588334
Report to moderator
1713588334
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713588334

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713588334
Reply with quote  #2

1713588334
Report to moderator
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
December 02, 2016, 12:11:54 PM
 #2

Hoe ben je in vredesnaam met die lui in contact gekomen? (BCT, LocalBitcoins, Marktplaats, wherever...)

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
klaaas
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1568
Merit: 544



View Profile
December 02, 2016, 03:47:39 PM
 #3

Wat een ellende. Het zal zeker niet voor een 'laag' bedrag zijn geweest. Mocht ik bitcoins van vreemde kopen zal het eerder in 10 'kleinere' aankopen worden over een langere periode met hoeveelheden dat dit niet aan de orde komt of te overzien blijft.

Shopping online and sats back as a discount! (satsback) + LightningNetwork
Raxitto
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 420
Merit: 250



View Profile
December 03, 2016, 08:33:58 PM
 #4

yoo ziek.. i feel u.... i was going to "may be" make the same mistake a year ago.... almost trade with strangersbtc for cash...
dangerous... niet doen....
Everan426 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 28
Merit: 0


View Profile
December 05, 2016, 04:41:50 AM
Last edit: December 22, 2016, 08:52:50 PM by Mitchell
 #5

Hoe ben je in vredesnaam met die lui in contact gekomen? (BCT, LocalBitcoins, Marktplaats, wherever...)

Localbitcoin




Wat een ellende. Het zal zeker niet voor een 'laag' bedrag zijn geweest. Mocht ik bitcoins van vreemde kopen zal het eerder in 10 'kleinere' aankopen worden over een langere periode met hoeveelheden dat dit niet aan de orde komt of te overzien blijft.


The amount... well that's just say compared to my guy's safety, it is not big. My plan is to also do several small trades before we build up the volume.

We never had this problem before with other traders so I think this guy is targeting bitcoin traders specifically. Be careful.




yoo ziek.. i feel u.... i was going to "may be" make the same mistake a year ago.... almost trade with strangersbtc for cash...
dangerous... niet doen....

Yes, it is very dangerous, even with our precaution. But, if succeed, it could be very good trust building for future deals.
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
December 05, 2016, 08:20:08 AM
 #6

Hoe ben je in vredesnaam met die lui in contact gekomen? (BCT, LocalBitcoins, Marktplaats, wherever...)
Localbitcoin

Wellicht handig om zijn Localbitcoins gebruikersnaam/profiel/link hier ook even te vermelden?

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
Everan426 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 28
Merit: 0


View Profile
December 06, 2016, 06:32:55 AM
 #7

Hoe ben je in vredesnaam met die lui in contact gekomen? (BCT, LocalBitcoins, Marktplaats, wherever...)
Localbitcoin

Wellicht handig om zijn Localbitcoins gebruikersnaam/profiel/link hier ook even te vermelden?


He contacted me by whatsapp which I left on my localbitcoin. He told me his name but I dont think it's real. And he said he doesn't have a LBC account
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
December 06, 2016, 09:06:30 AM
 #8

Hoe ben je in vredesnaam met die lui in contact gekomen? (BCT, LocalBitcoins, Marktplaats, wherever...)
Localbitcoin
Wellicht handig om zijn Localbitcoins gebruikersnaam/profiel/link hier ook even te vermelden?
He contacted me by whatsapp which I left on my localbitcoin. He told me his name but I dont think it's real. And he said he doesn't have a LBC account

Laat dit dan in ieder geval een heldere waarschuwing zijn voor iedereen om niet, ik herhaal: NIET, buiten de gebaande paden om op dit soort "aanbiedingen" in te gaan.

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
Zeta0S
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1031


View Profile
December 07, 2016, 04:25:55 PM
Last edit: December 07, 2016, 11:53:17 PM by Zeta0S
 #9

Hi all,

Sorry for not typing Dutch (I'm learning). I'm a cash trader in Netherland. I thought I would share a bitcoin otc trading experience in Netherland.

Couple days ago I went to meet someone to trade cash for bitcoin. The beginning of a nightmare. I first met the guy in kfc and then switched it to Mcdonald's. The reason for the switch was because there were couple cop cars around at kfc. I didn't mind the cops but went along with it and then when I get to Mcdonal's, he came and met me WHILE his other gang (apparently there are 4 people) went and robbed my friend who bought with him the cash for the trade.

This African person's name is "Alex" and his number is +31 6 82569834. But I dont think this is his frequently used number. I bet he's got Hushed or something to keep getting new numbers.

Couple of his characteristics: He works in Rotterdam but probably lives in Hague. If you are meeting him for trading and you are not bring cash, he will came early to find your partner (he probably know that your partner is nearby) and once he found your partner he will meet you while your partner is being robbed.

This guy is dangerous and is probably in a gang. Also one of his gang carries a gun.
Hoe kom je er op zaken op deze manier te doen, dom dom dom

Get a HUGE 3% discount with promo code: MOON @ Genesis Mining
https://www.genesis-mining.com
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
December 07, 2016, 08:40:30 PM
 #10

[...] Zodra je een afrikaan ziet weet je toch genoeg lijkt mij. [...]

Meen je dat nou Huh

WTF!!! Hoor je't jezelf zeggen?

Ik ga't niet eens uitleggen. <- punt

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
Zeta0S
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1031


View Profile
December 07, 2016, 11:52:57 PM
Last edit: January 03, 2017, 12:31:00 AM by Zeta0S
 #11

[...] Zodra je een afrikaan ziet weet je toch genoeg lijkt mij. [...]

Meen je dat nou Huh

WTF!!! Hoor je't jezelf zeggen?

Ik ga't niet eens uitleggen. <- punt

Het is ook niet wat ik bedoel, bericht inmiddels aangepast, bedankt dat je me er op wees.
Wat bedoel ik dan wel, ik mikte meer op Nigeriaanse oplichting. Dit zeg maar: https://www.youtube.com/watch?v=wKcxE8uuf_o

Voor de OP, ik vond dit:

RUE CHARLES DELESCLUZE
34590 MARSILLARGUES
0682569834

hier gevonden, moeilijk te zeggen of het er wat mee te maken heeft.

Get a HUGE 3% discount with promo code: MOON @ Genesis Mining
https://www.genesis-mining.com
Furio
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 938
Merit: 1000

BTC | LTC | XLM | VEN | ARDR


View Profile
January 02, 2017, 06:14:49 PM
 #12

Hi all,

Sorry for not typing Dutch (I'm learning). I'm a cash trader in Netherland. I thought I would share a bitcoin otc trading experience in Netherland.

Couple days ago I went to meet someone to trade cash for bitcoin. The beginning of a nightmare. I first met the guy in kfc and then switched it to Mcdonald's. The reason for the switch was because there were couple cop cars around at kfc. I didn't mind the cops but went along with it and then when I get to Mcdonal's, he came and met me WHILE his other gang (apparently there are 4 people) went and robbed my friend who bought with him the cash for the trade.

This African person's name is "Alex" and his number is +31 6 82569834. But I dont think this is his frequently used number. I bet he's got Hushed or something to keep getting new numbers.

Couple of his characteristics: He works in Rotterdam but probably lives in Hague. If you are meeting him for trading and you are not bring cash, he will came early to find your partner (he probably know that your partner is nearby) and once he found your partner he will meet you while your partner is being robbed.

This guy is dangerous and is probably in a gang. Also one of his gang carries a gun.
Hoe kom je er op zaken op deze manier te doen, dom dom dom

Zat gedaan, en nog steeds, je moet gewoon weten wat je doet, zo verdien je ook geld gozer Smiley daar zit risico aan vast Wink

BGST B.V.
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 8
Merit: 0


View Profile
January 29, 2017, 03:41:04 AM
 #13

I have heard 2 eervaringen het zelfde lijk op dit.

een in R´dam, een in A´dam.

Never meet in macdonalds, ect.

you can rent an conference  space in many hotels for like 50-100 euros an hour.

It is much safer, and more professional.
Zeta0S
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1031


View Profile
January 29, 2017, 04:03:02 AM
 #14

Hi all,

Sorry for not typing Dutch (I'm learning). I'm a cash trader in Netherland. I thought I would share a bitcoin otc trading experience in Netherland.

Couple days ago I went to meet someone to trade cash for bitcoin. The beginning of a nightmare. I first met the guy in kfc and then switched it to Mcdonald's. The reason for the switch was because there were couple cop cars around at kfc. I didn't mind the cops but went along with it and then when I get to Mcdonal's, he came and met me WHILE his other gang (apparently there are 4 people) went and robbed my friend who bought with him the cash for the trade.

This African person's name is "Alex" and his number is +31 6 82569834. But I dont think this is his frequently used number. I bet he's got Hushed or something to keep getting new numbers.

Couple of his characteristics: He works in Rotterdam but probably lives in Hague. If you are meeting him for trading and you are not bring cash, he will came early to find your partner (he probably know that your partner is nearby) and once he found your partner he will meet you while your partner is being robbed.

This guy is dangerous and is probably in a gang. Also one of his gang carries a gun.
Hoe kom je er op zaken op deze manier te doen, dom dom dom

Zat gedaan, en nog steeds, je moet gewoon weten wat je doet, zo verdien je ook geld gozer Smiley daar zit risico aan vast Wink
Vage afspraken bij KFC an MC.D Zo verdien je geen geld, zo verlies je geld. Het geschetste voorbeeld kon maar 1 kan op gaan wat het ook deed.

Maar inderdaad als je weet wat je moet doen en controle over de situatie kan blijven houden kan je geld verdienen.


Get a HUGE 3% discount with promo code: MOON @ Genesis Mining
https://www.genesis-mining.com
mammon
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 422
Merit: 251



View Profile
February 03, 2017, 07:41:55 PM
 #15

[...] Zodra je een afrikaan ziet weet je toch genoeg lijkt mij. [...]

Meen je dat nou Huh

WTF!!! Hoor je't jezelf zeggen?

Ik ga't niet eens uitleggen. <- punt

Sorry, dat is wel zeker een punt. Maar de politieke correctheid verbied weer eens het beestje te benoemen!

Wij doen op voorhand GEEN zaken met; Marokkanen, Turken, Antillianen, Afrikanen, enz..
Het is altijd hetzelfde gezeik met dit soort gasten.
Hebben meegemaakt dat ze voor 1000 euro een gun op je flikker zetten! Afgewerkt ben ik met dit volk!

(Voorbeeld; 63% van de Marokkanen in NL tussen de 12 en 39 jaar heeft een strafblad, zie CBS voor cijfers)


sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
February 04, 2017, 10:55:54 AM
 #16

[...] Zodra je een afrikaan ziet weet je toch genoeg lijkt mij. [...]

Meen je dat nou Huh

WTF!!! Hoor je't jezelf zeggen?

Ik ga't niet eens uitleggen. <- punt

Sorry, dat is wel zeker een punt. Maar de politieke correctheid verbied weer eens het beestje te benoemen!

Wij doen op voorhand GEEN zaken met; Marokkanen, Turken, Antillianen, Afrikanen, enz..
Het is altijd hetzelfde gezeik met dit soort gasten.
Hebben meegemaakt dat ze voor 1000 euro een gun op je flikker zetten! Afgewerkt ben ik met dit volk!

(Voorbeeld; 63% van de Marokkanen in NL tussen de 12 en 39 jaar heeft een strafblad, zie CBS voor cijfers)

Dat is dan jouw eigen racistische keuze.

Maar kun je me even helpen met het CBS? Want ook al ben ik hogeschooldocent statistiek, ik kan dat percentage toch écht niet vinden. Oftewel: je lult maar wat (om recht te lullen wat krom is.)

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
Eliovp
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1293

Huh?


View Profile WWW
February 05, 2017, 11:19:17 AM
 #17

[...] Zodra je een afrikaan ziet weet je toch genoeg lijkt mij. [...]

Meen je dat nou Huh

WTF!!! Hoor je't jezelf zeggen?

Ik ga't niet eens uitleggen. <- punt

Sorry, dat is wel zeker een punt. Maar de politieke correctheid verbied weer eens het beestje te benoemen!

Wij doen op voorhand GEEN zaken met; Marokkanen, Turken, Antillianen, Afrikanen, enz..
Het is altijd hetzelfde gezeik met dit soort gasten.
Hebben meegemaakt dat ze voor 1000 euro een gun op je flikker zetten! Afgewerkt ben ik met dit volk!

(Voorbeeld; 63% van de Marokkanen in NL tussen de 12 en 39 jaar heeft een strafblad, zie CBS voor cijfers)

Dat is dan jouw eigen racistische keuze.

Maar kun je me even helpen met het CBS? Want ook al ben ik hogeschooldocent statistiek, ik kan dat percentage toch écht niet vinden. Oftewel: je lult maar wat (om recht te lullen wat krom is.)

Ik vind persoonlijk dat je niet iedereen over dezelfde "kam" moet scheren.

Het zijn de goede die het met de slechte moeten bekopen.

Maar ergens heeft hij wel een punt hoor, daar kan je gewoonweg niet omheen, hoe jammer het ook is.

Ik loop toch ook niet graag rond in de Brusselse randgemeenten, ditto voor de NL grootsteden..

sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
February 05, 2017, 01:22:55 PM
 #18

[...] Ik vind persoonlijk dat je niet iedereen over dezelfde "kam" moet scheren.

Het zijn de goede die het met de slechte moeten bekopen.

Maar ergens heeft hij wel een punt hoor, daar kan je gewoonweg niet omheen, hoe jammer het ook is.

Ik loop toch ook niet graag rond in de Brusselse randgemeenten, ditto voor de NL grootsteden..

Dàt is nou precies het gevaar van rascisme; men neme "ergens een [nota bene, niet eens kloppend] punt" om vervolgens hele volksstammen uit te sluiten. Wal.ge.lijk. vind ik dat. Het heet niet voor niets samenleving.

En ik begrijp uw gevoel helemaal maar die randgemeenten waren 150 jaar geleden nog véél gevaarlijker (ik kom zelf uit zo'n randgemeente en ben een beetje geschiedenisfreak). Terwijl er toen toch echt voornamelijk "west-Europese" bevolking rond liep. Wellicht heeft die onveiligheid niet zoveel met "ras" als wel met sociaal-economische omstandigheden te maken...? Zomaar een ideetje...

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
Zeta0S
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1031


View Profile
February 06, 2017, 01:59:32 AM
 #19

[...] Ik vind persoonlijk dat je niet iedereen over dezelfde "kam" moet scheren.

Het zijn de goede die het met de slechte moeten bekopen.

Maar ergens heeft hij wel een punt hoor, daar kan je gewoonweg niet omheen, hoe jammer het ook is.

Ik loop toch ook niet graag rond in de Brusselse randgemeenten, ditto voor de NL grootsteden..

Dàt is nou precies het gevaar van rascisme; men neme "ergens een [nota bene, niet eens kloppend] punt" om vervolgens hele volksstammen uit te sluiten. Wal.ge.lijk. vind ik dat. Het heet niet voor niets samenleving.

En ik begrijp uw gevoel helemaal maar die randgemeenten waren 150 jaar geleden nog véél gevaarlijker (ik kom zelf uit zo'n randgemeente en ben een beetje geschiedenisfreak). Terwijl er toen toch echt voornamelijk "west-Europese" bevolking rond liep. Wellicht heeft die onveiligheid niet zoveel met "ras" als wel met sociaal-economische omstandigheden te maken...? Zomaar een ideetje...
Kijk het punt is gewoon dat het waarschijnlijker is dat een Marokkaan je kwaad gaan doen, zeker met dit soort transacties.
Aangezien we niet allemaal het fysiek hebben van de terminator is het niet raar dat sommige er liever dan niet op in gaan. Compleet begrijpelijk en waarschijnlijk ook wel zo verstandig.

Zie het zo, is er een 30er die afspreek in zijn kantoor op de Zuidas of een Nigeriaan in de Mac Donalds wil afspreken.

Ben ik dan racistisch dat ik het tweede voorbeeld liever even over sla?   

note:
Dit zijn altijd lastige zaken, ik hoop dat je me niet ziet als racist. Racisme en realisme worden nog wel eens verwisseld.


Get a HUGE 3% discount with promo code: MOON @ Genesis Mining
https://www.genesis-mining.com
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
February 06, 2017, 04:21:15 PM
 #20

[...]
Kijk het punt is gewoon dat het waarschijnlijker is dat een Marokkaan je kwaad gaan doen, zeker met dit soort transacties.
Aangezien we niet allemaal het fysiek hebben van de terminator is het niet raar dat sommige er liever dan niet op in gaan. Compleet begrijpelijk en waarschijnlijk ook wel zo verstandig.

Zie het zo, is er een 30er die afspreek in zijn kantoor op de Zuidas of een Nigeriaan in de Mac Donalds wil afspreken.

Ben ik dan racistisch dat ik het tweede voorbeeld liever even over sla?  

note:
Dit zijn altijd lastige zaken, ik hoop dat je me niet ziet als racist. Racisme en realisme worden nog wel eens verwisseld.

Nee hoor Zeta, zoals jij't stelt is het "gewoon" slim (en veilig!) zaken doen. Een weloverwogen risicoanalyse van een combinatie van factoren in een individueel geval.

Wat Eliovp gewoon goed aangeeft is dat mammon een heel "volk" (zoals ie't zelf zo mooi zegt) "over een kam scheert". Dat is racistisch.

Aan de andere kant is het nog veel waarschijnlijker dat een blanke man in een strak pak je gedurende jouw gehele leven een stukje bij beetje "berooft" van je verdiende geld (verkwiste belastingen) en bij elke (bank) transactie en er nooit überhaupt voor wordt ondervraagt, laat staan opgepakt danwel in't gevang gegooid...  
Grin

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!