Bitcoin Forum
May 04, 2024, 06:05:42 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Meerde Software wallets geinstalleerd op 1 Ubuntu host - backup hidden private k  (Read 1049 times)
Newbeatondablock (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 10
Merit: 0


View Profile
February 13, 2017, 04:24:40 PM
 #1

Hallo,
Ik zou graag verschillende software wallets willen verplaatsen naar  1 desktop host waar  ik Ubuntu heb geinstalleerd.
Ik zit nu in een situatie waar mijn  coins verspreid heb over een heel klein beetje bitcoin, iets meer Litcoin, en Nog wat Dash Coin.
Op de nieuwe Host wil ik weinig gaan doen behalve mijn Software wallets updaten, na elke aankoop of verandering Backup maken(.dat) file kopieren  naar beveiligde encrypted host ,en af en toe wat filmpjes kijken vanop mijn HD.
Ik kan een beetje met Ubuntu overweg en als ik altijd een backup file  geen issue bij Hardware crash.
k zie geen reden waarom niet ... Ik heb genoeg schijfruimte.  Of moet ik me gaan verwachten aan Technische issues. Dash software werkte niet altijd op Ubuntu maar er wordt geschreven dat dit probleem is opgelost.  i

Ook vroeg ik me af wat bedoeld wordt met interne private keys van Bitcoin in onderstaande artikel.(onderstaande  alinea is de regel die ik bedoel in dat artikel )
Is een copie van de 2 .dat files dan niet voldoende voor een volledige backup?

Dit is de link :
https://bitcoin.org/en/secure-your-wallet

Dat is de zin over de backup van een hidden private k
Backup your entire wallet

Some wallets use many hidden private keys internally. If you only have a backup of the private keys for your visible Bitcoin addresses, you might not be able to recover a great part of your funds with your backup.






Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!