Bitcoin Forum
April 25, 2024, 11:41:00 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Vil du kjøre drosje og betale bitcoins?  (Read 2298 times)
helgur (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 31
Merit: 0


View Profile
November 21, 2012, 02:24:50 AM
 #1

Har eget drosjeløyve i Østfold. Hvis det er noen som trenger drosjetjenester og vil betale med bitcoins, PM meg eller kontakt meg via lenken under.

Prisinformasjon: http://bitcoinfare.helges.net
1714045260
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714045260

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714045260
Reply with quote  #2

1714045260
Report to moderator
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714045260
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714045260

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714045260
Reply with quote  #2

1714045260
Report to moderator
1714045260
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714045260

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714045260
Reply with quote  #2

1714045260
Report to moderator
1714045260
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714045260

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714045260
Reply with quote  #2

1714045260
Report to moderator
Herodes
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
November 21, 2012, 08:59:58 AM
 #2

Konge. Nå bor jeg ikke der, men hadde jeg bodd der, hadde jeg definitivt brukt deg.

Gleder meg til taxisjåførene i Oslo finner ut av bitcoins!  Grin
helgur (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 31
Merit: 0


View Profile
November 21, 2012, 09:09:33 AM
 #3

Det kan ta sin tid Tongue

Bitcoins er litt teknisk av natur, man må ha en spesiell interesse av å ta i bruk en slik teknologi, dessuten må vel strengt talt sentralene være med på dette for at det skal bli mainstream. Uansett, hvis du en dag skal ned til f.eks Moss Lufthavn Rygge, kan du kontakte meg så skal vi ordne en hyggelig pris :-)
Herodes
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
November 21, 2012, 09:45:49 AM
 #4

Det kan ta sin tid Tongue

Bitcoins er litt teknisk av natur, man må ha en spesiell interesse av å ta i bruk en slik teknologi, dessuten må vel strengt talt sentralene være med på dette for at det skal bli mainstream. Uansett, hvis du en dag skal ned til f.eks Moss Lufthavn Rygge, kan du kontakte meg så skal vi ordne en hyggelig pris :-)

Takk, skal ha det i bakhodet.

Det trengs vel ikke mer kunnskap for å bruke bitcoins for en drosjesjåfør enn å bruke dagens teknologi, så lenge noen kunne hjelpe til og fasilitere bruken. Om noen tilrettela infrastrukturen, så kunne hvordan det skal brukes blitt nedskrevet i en enkel brosjyre som man kunne følge skritt for skritt.

Det hadde blitt litt som å kjøre en bil, du trenger ikke vite alt om hvordan motoren virker for å kunne kjøre den.
helgur (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 31
Merit: 0


View Profile
November 21, 2012, 11:06:44 AM
 #5

Tja, selve bruken er i og for seg grei. Men dette er temmelig ulikt tradisjonelle betalingsmåter og konseptet er helt nytt og kan virke intimiderende å sette seg inn i for mennesker som vanligvis ikke er teknisk anlagt av natur. Man har jo bare dette med sikkerhet som, hvis man ikke er videre kjent kan virke avskrekkende.

De fleste mennesker jeg prøver å forklare hvordan bitcoin fungerer, ser bare ut som et spørsmålstegn. Men så har jeg aldri vært videre pedagogisk av meg heller Cheesy
Herodes
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
November 21, 2012, 11:17:28 AM
 #6

Tja, selve bruken er i og for seg grei. Men dette er temmelig ulikt tradisjonelle betalingsmåter og konseptet er helt nytt og kan virke intimiderende å sette seg inn i for mennesker som vanligvis ikke er teknisk anlagt av natur. Man har jo bare dette med sikkerhet som, hvis man ikke er videre kjent kan virke avskrekkende.

De fleste mennesker jeg prøver å forklare hvordan bitcoin fungerer, ser bare ut som et spørsmålstegn. Men så har jeg aldri vært videre pedagogisk av meg heller Cheesy

bare si at det er som en bankkonto med tilknyttet epostadresse. for å sette inn og ta ut penger benytter man den adressen. Ikke gjør det unødig komplisert. selv om en slik forklaring ikke er 100% teknisk korrekt, så vet de fleste både hva en bankkonto og en epostadresse er.

de som er interessert i ytterligere tekniske detaljer evner nok å finne ut dette selv.
helgur (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 31
Merit: 0


View Profile
November 21, 2012, 02:47:41 PM
 #7

Det er godt mulig det du sier er helt riktig. Jeg har kanskje litt for liten tiltro til folks evne til å omfavne nye ting Wink
Badonkadonk
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 500



View Profile
November 27, 2012, 03:45:26 PM
 #8

hvor i østfold holder du til hen?
trenger bare en pub i moss som tar btc jeg nå hehehe  Grin

Herodes
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
November 27, 2012, 05:20:56 PM
 #9

hvor i østfold holder du til hen?
trenger bare en pub i moss som tar btc jeg nå hehehe  Grin

La oss gjerne vite når du får din første kunde. Jeg synes dette er et prisverdig initiativ!
helgur (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 31
Merit: 0


View Profile
December 02, 2012, 03:12:48 PM
Last edit: December 02, 2012, 03:36:06 PM by helgur
 #10

hvor i østfold holder du til hen?
trenger bare en pub i moss som tar btc jeg nå hehehe  Grin

La oss gjerne vite når du får din første kunde. Jeg synes dette er et prisverdig initiativ!

Sorry for sen tilbakemelding, har ikke holdt så godt styr på disse forumene i det siste.

Jeg holder til i Moss Smiley

e: Ønsker du å bestille transport hadde det vært fint hvis du tok i bruk skjemaet på nettsiden jeg lenket til i OP

e2: Jepp, jeg skal holde forumet oppdatert så fort jeg får min første BTC-tur Wink
securo
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 228
Merit: 100



View Profile
December 06, 2012, 10:35:18 PM
 #11

e2: Jepp, jeg skal holde forumet oppdatert så fort jeg får min første BTC-tur Wink

Vi venter i spenning Wink
Hvis du ønsker, kan du få mye presse på en slik sak, eller kanskje det er greit uten...

My tipping jar; 197hyQxciZ9r7qj5CBsMvtNpqsRyM5NxuC
helgur (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 31
Merit: 0


View Profile
December 08, 2012, 10:51:33 AM
 #12

Vi venter i spenning Wink
Hvis du ønsker, kan du få mye presse på en slik sak, eller kanskje det er greit uten...

Sentralen min ser neppe spesielt blidt på at jeg tar turer utenom deres bestilling-system, det er liksom å konkurrere med min egen sentral og det er fy-fy. Jeg ber kunden uansett kontakte sentralen dersom de ber meg om "visittkort" o.l. da jeg ikke i utgangspunktet ikke ønsker å gå utenom sentralen. Men dette er et unntak da sentralen min neppe ønsker å formidle turer med bitcoins, skal dette være mulig i utgangspunktet må jeg ta turer utenom systemet.

Det er neppe tilfelle at jeg konkurrerer med sentralen i dette tilfellet. Det er jo ikke akkurat noen volum i det, til dags dato har jeg ikke fått noe respons Tongue
Badonkadonk
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 500



View Profile
December 08, 2012, 11:44:36 AM
 #13

er lite på byen selv, men vet at du er der hehe.
tror ikke btc er så veldig utbredt her enda at det gjør noe.

har selv prøvd å få di lokale butikkene i son til å ta imot btc, noe flere virket villige til, men markedet er jo dødt her  Cry

securo
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 228
Merit: 100



View Profile
December 08, 2012, 01:32:04 PM
 #14

Vi venter i spenning Wink
Hvis du ønsker, kan du få mye presse på en slik sak, eller kanskje det er greit uten...
Det er neppe tilfelle at jeg konkurrerer med sentralen i dette tilfellet. Det er jo ikke akkurat noen volum i det, til dags dato har jeg ikke fått noe respons Tongue
Det er ensomt å være pionér Wink

My tipping jar; 197hyQxciZ9r7qj5CBsMvtNpqsRyM5NxuC
kairoger
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 9
Merit: 0


View Profile
January 20, 2013, 11:21:26 AM
 #15

Bra initiativ! Du får drive lobbyvirksomhet og påvirke dine kolleger! Før vi vet ordet av det er både buss og drosje villige til å ta i mot bitcoins!
brukbitcoins
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 14
Merit: 0


View Profile WWW
April 23, 2013, 08:23:08 AM
 #16

Hei! Veldig hyggelig å se at flere våger seg på å prøve å benytte bitcoin som betalingsmiddel.
Jeg har promotert siden din på brukbitcoins sin twitterkonto (twitter.com/brukbitcoins).

Lykke til videre!

Mvh
Bruk bitcoins
furuknap
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 294
Merit: 250

http://coin.furuknap.net/


View Profile WWW
April 23, 2013, 08:51:11 AM
 #17

Stå på, bra tiltak!

.b

helgur (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 31
Merit: 0


View Profile
April 23, 2013, 11:33:04 PM
 #18

Vil bare gjøre oppmerksom på at jeg pr. 01.05 ikke vil være i stand til å motta bestillinger (ikke at det har vært noen bestillinger enda) da jeg har sagt opp løyvet mitt og ikke har lov til å drive persontransport/befordring mer.

Takk for den hyggelige tilbakemeldingen i denne og andre tråder, jeg satte pris på det! Smiley
Herodes
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
April 24, 2013, 06:18:56 PM
 #19

Relevant:



Dette er en drosje i UK. Jeg kan levende forestille meg at Bitcoin kan brukes i en lokal økonomi.

Drosjesjåfær kjører kebabsjappeansatt - får betalt i bitcoins.
Drosjesjåfør må klippe seg, betaler i bitcoins.
Frisør er sulten, kjøper bitcoins for kebab.

Ringen er sluttet. Hoho.
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!