Bitcoin Forum
May 07, 2024, 11:23:48 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Brukbitcoins.no  (Read 1048 times)
brukbitcoins (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 14
Merit: 0


View Profile WWW
April 22, 2013, 10:47:36 AM
 #1

Hei,

Har gått til innkjøp av diverse domener for å lage en bitcoins index / markedsplass for norge, sverige og danmark (hhv brukbitcoins.no, anvendbitcoins.se og brugbitcoins.dk).

Formålet her er å lage en indeks for alle som ønsker å selge sine tjenester og varer med bitcoins som betalingsmiddel. Vi ønsker å tiltrekke oss alt fra den som ønsker å selge snømåking til komplekse it-løsninger. Pr nå har vi ett titalls bedrifter og privatpersoner som allerede har vist interesse og vil være med videre. Vi ønsker å tilby selgere ett godt system for å legge ut sine produkter og tjenester og få direkte betalt, og vi ønsker å tilby kjøpere gode oversikter og reviews på hver enkelt tjeneste / selger.

Dette kjøres som ett side-prosjekt for meg så det vil nok ta litt tid før alt er oppe og kjører, men forhåpningen er at løsningen etterhvert blir helt autonom.

Pr nå er vi på utkikk etter en logo for den norske siden, brukbitcoins.no, så om det er noen designere der ute som jobber for bitcoins, ta kontakt Smiley

Kom gjerne med innspill på hvordan du ser for deg at slik tjeneste kan være til hjelp for deg enten som selger eller kjøper eller begge deler.

Mvh
brukbitcoins.no

NB: Følg oss på https://twitter.com/BrukBitCoins for oppdatert informasjon etterhvert som vi skrider frem!
1715081028
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715081028

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715081028
Reply with quote  #2

1715081028
Report to moderator
1715081028
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715081028

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715081028
Reply with quote  #2

1715081028
Report to moderator
1715081028
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715081028

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715081028
Reply with quote  #2

1715081028
Report to moderator
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
Herodes
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
April 22, 2013, 11:01:43 AM
 #2

https://bitcointalk.org/index.php?topic=169042.0

brukbitcoins (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 14
Merit: 0


View Profile WWW
April 22, 2013, 11:11:47 AM
 #3


Takk for tipset Herodes!  Smiley
capsqrl
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 444
Merit: 250



View Profile
April 22, 2013, 12:03:06 PM
 #4

Synes det høres bedre ut med "bitcoin" i entall i slike tilfeller - mer naturlig å si "bruk bitcoin" enn "bruk bitcoins" (sannsynligvis fordi S-endelsen er en fremmedspråklig flertallsform). Husk også at Bitcoin skrives uten stor C.

Lykke til!

Norsk Bitcoin-bruker? Kom til /r/BitcoinNO på reddit!
brukbitcoins (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 14
Merit: 0


View Profile WWW
April 23, 2013, 07:19:42 AM
 #5

Hei capsqrl,

Takk for innspill. Domenet ble bare slik, så får man leve med det. Men ser poenget ditt. Vi får håpe litt quirky staving bare kommer oss til gode Smiley

Til alle dere andre, kom gjerne med innspill, det gjelder nå både brukere / selgere i sverige og i danmark også!

Mer info kommer innen kort tid, er midt i en flytte-prosess for tiden så det er ikke mye tid til overs til dette prosjektet. Men om en uke eller noe jeg er tilbake for fullt.
Herodes
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
April 23, 2013, 08:01:10 AM
 #6

Hei capsqrl,

Takk for innspill. Domenet ble bare slik, så får man leve med det. Men ser poenget ditt. Vi får håpe litt quirky staving bare kommer oss til gode Smiley

Til alle dere andre, kom gjerne med innspill, det gjelder nå både brukere / selgere i sverige og i danmark også!

Mer info kommer innen kort tid, er midt i en flytte-prosess for tiden så det er ikke mye tid til overs til dette prosjektet. Men om en uke eller noe jeg er tilbake for fullt.

Personlig ville jeg valgt et unisont domenenavn, og heller latt brukere velge språk på nettstedet. Det vil bygge en sterkere merkevare, slik som BitPay gjør.

Gjør også oppmerksom på mulighet for gratis listing her: http://bitcoin-norge.org/w/index.php?title=Liste_over_steder_i_Norge_hvor_du_kan_handle_med_bitcoins

brukbitcoins (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 14
Merit: 0


View Profile WWW
April 23, 2013, 08:28:56 AM
 #7

Målet her er å bli en slags gulesider for bitcoins brukere og selgere av tjenester. Ikke å ha ett navn som resonnerer i mer enn landet det skal brukes i.
Godt å se at det kommer flere på listen din Herodes!
Herodes
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
April 23, 2013, 10:53:15 AM
 #8

Målet her er å bli en slags gulesider for bitcoins brukere og selgere av tjenester. Ikke å ha ett navn som resonnerer i mer enn landet det skal brukes i.
Godt å se at det kommer flere på listen din Herodes!

Jeg vil ikke karakterisere det som 'min' liste. Like lite som den engelske wiki og oversikter der er 'eiendomen' til den som drifter siden. En wiki er et community tiltak som er drevet på frivillig basis, noe som alle kan bidra til, og som ikke er tenkt å berike noen eller å tjene et bestemt invidivs egne interesser. Det er rett og slett en opplysningsside/wiki om Bitcoin på norsk, så jeg kan således ikke se det som en konkurrent til noe som helst, da det er ingenting å konkurrere om, all den tid den ikke genererer noe inntekt.
brukbitcoins (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 14
Merit: 0


View Profile WWW
April 23, 2013, 11:57:38 AM
 #9

Jeg vet fullgodt hva en wiki er, og har på ingen måte gitt inntrykk av at dette er konkurranse.
Fra tidligere poster her inne på forumet ser jeg at det er du som har oppdatert listen med selgere, derfor uttalelsen "din liste".
Herodes
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
April 23, 2013, 12:07:29 PM
 #10

Jeg vet fullgodt hva en wiki er, og har på ingen måte gitt inntrykk av at dette er konkurranse.
Fra tidligere poster her inne på forumet ser jeg at det er du som har oppdatert listen med selgere, derfor uttalelsen "din liste".

Ja, ingen problem.  Grin og lykke til videre med siden din.
brukbitcoins (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 14
Merit: 0


View Profile WWW
April 23, 2013, 12:13:34 PM
 #11

Takker!  Smiley
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!