Bitcoin Forum
May 04, 2024, 04:54:52 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Welke miner  (Read 4445 times)
g60coin (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 9
Merit: 0


View Profile
April 23, 2017, 09:12:55 AM
Last edit: April 23, 2017, 09:47:50 AM by g60coin
 #1

Goedemorgen,

Ik ben al een tijdje van plan om een miner aan te gaan schaffen.
Nu heb ik al wel het 1 en ander aan info gevonden alleen alles is in het engels.
Ik kan het redelijk goed lezen en begrijpen maar mijn engels is niet zo goed dat ik aan de hand daarvan een keuze kan maken.
Hier op het forum staat ook het 1 en ander maar dat zijn allemaal posts van een aantal jaar oud.

Ik ben van plan om altcoins te minen en geen bitcojns omdat dit naar mijn idee niet echt rendabel meer is.
Ik weet dat er scrypt miners zijn en x11 miners, maar wat is nu het verschil?
Welke coins mine je met x11 en welke met scrypt?

Je kunt er ook 1 zelf bouwen met grafische kaarten maar mij is verteld dat deze soms nogal wat problemen kunnen geven of valt dat wel mee?

Ik hoop dat jullie mij de nodige info kunnen geven en dat ik en andere mensen aan de hand hiervan een goede keuze kunnen maken :-).

Groetjes Michel
1714841692
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714841692

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714841692
Reply with quote  #2

1714841692
Report to moderator
"Bitcoin: mining our own business since 2009" -- Pieter Wuille
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714841692
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714841692

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714841692
Reply with quote  #2

1714841692
Report to moderator
1714841692
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714841692

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714841692
Reply with quote  #2

1714841692
Report to moderator
1714841692
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714841692

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714841692
Reply with quote  #2

1714841692
Report to moderator
JessicaG
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 343
Merit: 252



View Profile
April 23, 2017, 07:47:48 PM
 #2

Goedemorgen,

Ik ben al een tijdje van plan om een miner aan te gaan schaffen.
Nu heb ik al wel het 1 en ander aan info gevonden alleen alles is in het engels.
Ik kan het redelijk goed lezen en begrijpen maar mijn engels is niet zo goed dat ik aan de hand daarvan een keuze kan maken.
Hier op het forum staat ook het 1 en ander maar dat zijn allemaal posts van een aantal jaar oud.

Ik ben van plan om altcoins te minen en geen bitcojns omdat dit naar mijn idee niet echt rendabel meer is.
Ik weet dat er scrypt miners zijn en x11 miners, maar wat is nu het verschil?
Welke coins mine je met x11 en welke met scrypt?

Je kunt er ook 1 zelf bouwen met grafische kaarten maar mij is verteld dat deze soms nogal wat problemen kunnen geven of valt dat wel mee?

Ik hoop dat jullie mij de nodige info kunnen geven en dat ik en andere mensen aan de hand hiervan een goede keuze kunnen maken :-).

Groetjes Michel

Mijn Nederlands is nog niet zo goed (ik ben expat), maar voor jou ik ga proberen  Smiley

Iedere munt heeft eigen algorithm, dat is reken methode. Bitcoin bijvoorbeeld gebruikt SHA256 methode; andere munten kunnen zelfde methode gebruiken, of andere zoals jij vraagt, Scrypt (bijvoorbeeld de munt Litecoin) of X11 (bijvoorbeeld de munt Dash).
Dat betekend, een Bitcoin kan je dus niet mijnen met Scrypt of X11 machine. Met Scrypt miner kan je alleen Scrypt-munten mijnen, en met X11 miner kan je alleen munten mijnen met X11 methode. Zo werken miners, ook wel ASIC's genoemd. Om voorbeeld te zien welke munten je kunt mijnen met verschillende miners (ASIC's dus), kijk hier: http://whattomine.com/asic

Advies: Als jij kijkt naar je miners, dan zie jij als goed is ook specificaties van die miners (hoe snel ze zijn, en hoeveel Watt gebruiken). Op zelfde pagina (http://whattomine.com/asic), kan je dit invullen. Vergeet niet kosten electriciteit ook invullen. Dan zie jij snel genoeg of miners rendabel voor jou kunnen zijn of niet  Wink

      ░▓██████████████░
    ░▒██            ▒██▒░         ▓█████▓                               ░█████▒               ███                   
█████▓░     ██████░   ▒▓████      ██░░░▓█▓                             ▒███▒▓███              ███                     
██        █▓▒▒▒▒▒▓▓█▓▒    ██     ▒█▓    ██                             ███   ▒██▒                                 
▓█      ░█▓▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓█░  █▓     ▓█▒   ▒█▓  ░████▓    █████   ░█████▓  ██▓    ██▓  ███████▓   ▓██   ▒█████▓   ███████▓
░█░    ░█▓▒▒░░░░░▒ ░▒██  ░█░     ██    ██░  ██  ▓█▒  ██░ ▒█▓  ▓█▓  ██  ██▓    ██▓  ███▒ ▓███  ███  ▒██▓ ▒██▒  ███▒ ▓███
 ██    ██▒░░░▒▒ ░░▒▒▓█▒  ██     ▒█▓    ██  ██   ▒█▒ ▓█░   █▓  ██   ██  ██▓    ██▓  ███   ███  ███  ▓██   ██▓  ███   ███
 ▒█░ ░▒█▒▒▒░░░░░▒▒▒▒▒▒█ ░█▒     ▓█░   ▒█▓  ███████  ███████░ ░█▓   ██  ██▓    ██▓  ███   ███  ███  ▓██   ███  ███  ░███
  ██ ░██▓▒▒░░░▒▒▒▒░░░█░ ██      ██    ██░ ▒█▓░▒░░  ░█▓░▒░░░  ▓█░  ▒█▒  ██▓    ██▓  ███  ░███  ███  ▓██   ███  ███  ░███
   ██  █▓██▓▒▒▒▒░▒▒▓█▒ ██      ▒█▓   ░██  ██       ▓█░       ██   ██   ███   ▒██▒  ███  ░███  ███  ▓██   ██▓  ███  ░███
    ██    ▒▓███████▓  ██       ██▒  ▒██   ██  ░██  ▓█░  ██░ ░██  ▓█▓   ▓██▓▒▒███   ███  ░███  ███  ░██▓░▓██▒  ███  ░███
     ██░       ░    ░██        ██████▓    ▒█████   ░█████░  ▓█████▓     ▒█████▓    ███  ░███  ███   ▒█████▒   ███  ░███
      ▒██          ██▒                                      ██                                                   
        ▒██░     ▓██                                       ▒█▓                                                         
          ▓██░ ▓██░                                        ██░                                                         
            ▒██▓
Tor Integrated & Secured
klaaas
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1568
Merit: 544



View Profile
April 25, 2017, 06:15:42 PM
 #3


Mijn Nederlands is nog niet zo goed (ik ben expat), maar voor jou ik ga proberen  Smiley

Iedere munt heeft eigen algorithm, dat is reken methode.

 Scrypt (bijvoorbeeld de munt Litecoin) of X11 (bijvoorbeeld de munt Dash).


Leest prima door ! Smiley

ASIC miners zijn algoritme specifiek gericht en kunnen alleen die algo mijnen.
De juiste gpu [videokaart] kan de meest gebruikte algos [munten] mijnen. Neem eens ene kijkje bij deze hardware/kosten vergelijkingen, https://www.nicehash.com/?p=calc en bekijk de rx 470 eens.  Wink

Het aansluiten van meerdere videokaarten van het zelfde type met goede risers [pcie slot verleng kabels] is goed te doen.

Shopping online and sats back as a discount! (satsback) + LightningNetwork
g60coin (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 9
Merit: 0


View Profile
April 25, 2017, 07:23:21 PM
Last edit: April 25, 2017, 07:37:44 PM by g60coin
 #4

Bedankt voor jullie duidelijke Nederlandse uitleg Grin.

Deze site's kon ik nog niet en zijn goed bruikbaar
Hoe zit het met eventuele storingen of mankementen?

Het lijkt mij dat een gpu miner zelf makkelijker te repareren is dan een asic miner en de onderdelen of fabrikanten van asic miners zitten niet hier even om de hoek?
En wat draait beter een gpu of een asic?

Ik neig te gaan voor een gpu miner want dan koop ik eerst een videokaart en kan ik die in mijn pc inbouwen en uitzoeken hoe dit werkt.
Kan kan ik daarna eenvoudig uitbreiden.

Klopt het trouwens dat ik 64 bit besturings-systeem moet installeren?

JessicaG
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 343
Merit: 252



View Profile
April 25, 2017, 07:50:38 PM
 #5

Bedankt voor jullie duidelijke Nederlandse uitleg Grin.

Deze site's kon ik nog niet en zijn goed bruikbaar
Hoe zit het met eventuele storingen of mankementen?

Het lijkt mij dat een gpu miner zelf makkelijker te repareren is dan een asic miner en de onderdelen of fabrikanten van asic miners zitten niet hier even om de hoek?
En wat draait beter een gpu of een asic?

Ik neig te gaan voor een gpu miner want dan koop ik eerst een videokaart en kan ik die in mijn pc inbouwen en uitzoeken hoe dit werkt.
Kan kan ik daarna eenvoudig uitbreiden.

GPU of ASIC, allebei draaien goed, zolang jij instellingen maar goed hebt  Wink

Voordeel van ASIC is dat ze specifiek gemaakt zijn voor specifiek doel: De reken methode (SHA256, Scrypt of X11); hierdoor is ASIC meer effectief in kosten (electriciteit) tegenover GPU voor zelfde rekenmethode. Nadeel van ASIC, is je kan dit nergens anders voor gebruiken; dus als ASIC kapot, dan is schroot (of kan gebruiken als deur stop)...
Voordeel van GPU is dat je dit kan gebruiken voor veel munten. Ander voordeel van GPU boven ASIC, is dat ze 2e hand meer waarde (blijven) hebben; obsolete GPU's kan je makkelijk doorverkopen, obsolete ASIC's zijn over algemeen waardeloos...

Mijn mening, als jij nieuw bent met minen, dan GPU is goede keuze; kan met veel munten experimenteren, en is overigens ook minder duur dan ASIC kopen. Als jij toch ook ASIC wilt kopen, raad ik aan om kleine ASIC te kopen, puur voor experimenteren en zien/ervaren hoe dit werkt (ook omdat met ASIC moelijk rendement halen is, zeker hier in Nederland door kosten electriciteit); op Ebay kan je zoeken bijvoorbeeld naar cheap-ass 2e hand ASIC, of bijvoorbeeld een "block erupter" (USB stick)

      ░▓██████████████░
    ░▒██            ▒██▒░         ▓█████▓                               ░█████▒               ███                   
█████▓░     ██████░   ▒▓████      ██░░░▓█▓                             ▒███▒▓███              ███                     
██        █▓▒▒▒▒▒▓▓█▓▒    ██     ▒█▓    ██                             ███   ▒██▒                                 
▓█      ░█▓▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓█░  █▓     ▓█▒   ▒█▓  ░████▓    █████   ░█████▓  ██▓    ██▓  ███████▓   ▓██   ▒█████▓   ███████▓
░█░    ░█▓▒▒░░░░░▒ ░▒██  ░█░     ██    ██░  ██  ▓█▒  ██░ ▒█▓  ▓█▓  ██  ██▓    ██▓  ███▒ ▓███  ███  ▒██▓ ▒██▒  ███▒ ▓███
 ██    ██▒░░░▒▒ ░░▒▒▓█▒  ██     ▒█▓    ██  ██   ▒█▒ ▓█░   █▓  ██   ██  ██▓    ██▓  ███   ███  ███  ▓██   ██▓  ███   ███
 ▒█░ ░▒█▒▒▒░░░░░▒▒▒▒▒▒█ ░█▒     ▓█░   ▒█▓  ███████  ███████░ ░█▓   ██  ██▓    ██▓  ███   ███  ███  ▓██   ███  ███  ░███
  ██ ░██▓▒▒░░░▒▒▒▒░░░█░ ██      ██    ██░ ▒█▓░▒░░  ░█▓░▒░░░  ▓█░  ▒█▒  ██▓    ██▓  ███  ░███  ███  ▓██   ███  ███  ░███
   ██  █▓██▓▒▒▒▒░▒▒▓█▒ ██      ▒█▓   ░██  ██       ▓█░       ██   ██   ███   ▒██▒  ███  ░███  ███  ▓██   ██▓  ███  ░███
    ██    ▒▓███████▓  ██       ██▒  ▒██   ██  ░██  ▓█░  ██░ ░██  ▓█▓   ▓██▓▒▒███   ███  ░███  ███  ░██▓░▓██▒  ███  ░███
     ██░       ░    ░██        ██████▓    ▒█████   ░█████░  ▓█████▓     ▒█████▓    ███  ░███  ███   ▒█████▒   ███  ░███
      ▒██          ██▒                                      ██                                                   
        ▒██░     ▓██                                       ▒█▓                                                         
          ▓██░ ▓██░                                        ██░                                                         
            ▒██▓
Tor Integrated & Secured
g60coin (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 9
Merit: 0


View Profile
April 28, 2017, 03:28:49 PM
 #6

Dankjewel. Ik ga deze week eerst maar eens aan de slag met 1 video kaart en kijken hoe dit allemaal werkt, daaarna koop ik wel een hele rig.
Heb nog wat info gevonden en ik denk dat ik ethOS ga gebruiken om te minen maar hier ben ik nog niet helemaal over uit.

Betreft de gpu... Ik ga voor de rx 470. maar het veel uit of ik de 4 of 8 gb neem?
fakeedge
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 3
Merit: 0


View Profile
May 01, 2017, 12:15:25 PM
 #7

Als je een rx 470 wil, zou ik de Sapphire RX470 Nitro+ 8GB variant halen. Heeft de zelfde memory clock als een 480, dan wel voor 30-40 euro minder. Met de Nitro haal je makkelijk 26-27.5 mh en gebruik je tussen de 75-85watt per kaart (met custom bios).
Al_WaySlate
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 23
Merit: 0


View Profile
May 01, 2017, 01:17:14 PM
 #8

Ik zou het afraden om voor SHA miner gaan. Ikzelf heb geen miner maar huur af en to bij Miningrigrentals een x11 of scrypt miner.
Meestal zijn dat mensen die hun Baikal of Titans ter beschikking stellen. Mits een beetje onderzoek kunnen deze miners toch redelijk tot zeer profitable zijn.
Veel hangt ook af van de pool natuurlijk. Het heeft weinig zin om te gaan minen met 300Mhs als 99% van de pool over de 1-2 Ghs zit.
Als ik er 1 (of 4 lol) zou aan schaffen zou ik persoonlijk toch voor een Baikal kiezen, ondanks dat naar het schijnt hun service ni echt denderend is (en als ze nog beschikbaar zijn).
Deze miners zijn low power en kunnen toch een 300Mhs halen geloof ik...

grtz... en succes!
Jamievs
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 266
Merit: 250


View Profile
May 02, 2017, 06:54:29 AM
 #9



Je kunt er ook 1 zelf bouwen met grafische kaarten maar mij is verteld dat deze soms nogal wat problemen kunnen geven of valt dat wel mee?



Dat valt wel mee hoor als je een beetje huiswerk doet. Reden dat ik met grafische kaarten mine is dat ik alles zelf in de hand heb, garantie zaken gaan een stuk makkelijker onder de nederlandse wetgeving dan wanneer er spul van Bitmain / Baikal stuk is en je maar moet hopen dat "die chinezen" je serieus nemen en een beetje snel willen helpen. Ook ben ik niet gecharmeerd van de bitmain praktijken waar ze iedereen laten pre-orderen en vervolgens eerst zelf een paar maandjes met jouw equipment gaan minen.

Daarnaast vind ik dat je een stuk flexibeler bent wanneer je met een GPU miner aan de gang gaat.
drone_121
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 2
Merit: 0


View Profile
June 08, 2017, 02:45:40 AM
 #10

Beste value for money miner is de (asics) L3+ Litecoinminer van Bitmain (Antminer)
Deze heeft 500 Mh/s hashingpower bij ca. 800Watts (een 1000 W voeding zoals Corsair RM1000 werkt prima)

ter vergelijking :

begin 2014 waren we litecoins aan het minen met videokaarten op een i7 systeem, in het meest gunstige geval kon je dan 2 Mh/s er uit persen.

Ik heb zelf nu 750 Mh/s draaien en deze leverden afgelopen maand (mei 2017) ca. 60 Litecoins per op...

info over deze miners hier :

hou rekening met extra douanekosten ! (ca 21%)

https://shop.bitmain.com/overview.htm?name=antminer_l3_litecoin_asic_scrypt_miner
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!