Bitcoin Forum
May 14, 2024, 12:19:01 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: 1 2 [All]
  Print  
Author Topic: FORK - bitcoins weghalen bij exchanges  (Read 1745 times)
peterspijzer (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
July 16, 2017, 09:40:31 PM
Last edit: July 16, 2017, 10:10:01 PM by peterspijzer
 #1

er zijn een aantal exchanges, waarop ik btc-fracties heb staan

welke exchanges zijn fork proof? geen enkele exchange waarschijnlijk, want bij exchanges ben je niet in het bezit van de private key
volgens mij is blockchain.info wel fork proof, hier laat ik dan ook een halve btc op staan...

dus is het verstandig om het op een storage te zetten, zoals cold storage (usb) of paper storage (printje)

dit ga ik zeer binnenkort doen

heb ik het bij het goede eind, als ik stel dat er beter bitcoins weggesluisd kunnen worden van:
- poloniex.com
- bittrex.com
- kraken.com
- cryptopia.co.nz
- alcurex.com
- bitmymoney.com
- coinexchange.io
- livecoin.net
- coingather.com
- novaexchange.com
- viabtc.com
- bitfinex.com
- litebit.eu


en heb ik het bij het goede eind, als ik stel dat er beter bitcoins gestald kunnen worden op:
- blockchain.info




graag reactie en eventueel aanvulling, door middel van bijgewerkte lijst?

fijn weekend nog
"Governments are good at cutting off the heads of a centrally controlled networks like Napster, but pure P2P networks like Gnutella and Tor seem to be holding their own." -- Satoshi
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1715645941
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715645941

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715645941
Reply with quote  #2

1715645941
Report to moderator
1715645941
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715645941

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715645941
Reply with quote  #2

1715645941
Report to moderator
1715645941
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715645941

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715645941
Reply with quote  #2

1715645941
Report to moderator
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
July 17, 2017, 01:13:52 PM
 #2

er zijn een aantal exchanges, waarop ik btc-fracties heb staan

welke exchanges zijn fork proof? geen enkele exchange waarschijnlijk, want bij exchanges ben je niet in het bezit van de private key
volgens mij is blockchain.info wel fork proof, hier laat ik dan ook een halve btc op staan...

dus is het verstandig om het op een storage te zetten, zoals cold storage (usb) of paper storage (printje)

dit ga ik zeer binnenkort doen

heb ik het bij het goede eind, als ik stel dat er beter bitcoins weggesluisd kunnen worden van:
- poloniex.com
- bittrex.com
- kraken.com
- cryptopia.co.nz
- alcurex.com
- bitmymoney.com
- coinexchange.io
- livecoin.net
- coingather.com
- novaexchange.com
- viabtc.com
- bitfinex.com
- litebit.eu


en heb ik het bij het goede eind, als ik stel dat er beter bitcoins gestald kunnen worden op:
- blockchain.info




graag reactie en eventueel aanvulling, door middel van bijgewerkte lijst?

fijn weekend nog

Eigenlijk gaat het om elke exchange. Een alternatief lijstje om naar te kijken:
https://www.bestbitcoinexchange.io/

Een aantal bekenden die ik in je lijstje mis:
coinbase.com / gdax.com
bl3p.eu

En blockchain.info zou ik ook voorzichtig mee zijn, hoewel je daar strikt genomen wel de beschikking hebt over je eigen private key, wanneer je alle kleintjes daar bij elkaar wilt laten komen, dan is het een groot (groter) bedrag wat je op een punt online hebt staan. En bij een hack ben je alles in een keer kwijt.

Als ik zie dat je zoveel exchanges gebruikt, is het misschien (ivm de transferfee) handig om alle eerst naar een exchange over te maken, en dan vanaf die ene exchange alles doorstorten naar je eigen wallet.

Waarom?
Als je vanuit de exchanges naar je eigen wallet stuurt, heb je veel kleine inputs. Wanneer je dan vanuit je wallet iets wilt betalen, ben je duur uit vanwege de vele inputs die je moet combineren. Wanneer je die tussenstap gebruikt heb je in je eigen wallet maar een grote transactie staan, dus ben je later goedkoper uit.

Uiteraard ben je altijd de transferfee vanuit de exchanges kwijt, maar dat is gelijk of je nu alles naar je wallet overmaakt of alles naar die ene exchange.
Zoef
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 23
Merit: 0


View Profile WWW
July 17, 2017, 08:29:52 PM
 #3

er zijn een aantal exchanges, waarop ik btc-fracties heb staan

welke exchanges zijn fork proof? geen enkele exchange waarschijnlijk, want bij exchanges ben je niet in het bezit van de private key
volgens mij is blockchain.info wel fork proof, hier laat ik dan ook een halve btc op staan...

dus is het verstandig om het op een storage te zetten, zoals cold storage (usb) of paper storage (printje)

dit ga ik zeer binnenkort doen

heb ik het bij het goede eind, als ik stel dat er beter bitcoins weggesluisd kunnen worden van:
- poloniex.com
- bittrex.com
- kraken.com
- cryptopia.co.nz
- alcurex.com
- bitmymoney.com
- coinexchange.io
- livecoin.net
- coingather.com
- novaexchange.com
- viabtc.com
- bitfinex.com
- litebit.eu


en heb ik het bij het goede eind, als ik stel dat er beter bitcoins gestald kunnen worden op:
- blockchain.info




graag reactie en eventueel aanvulling, door middel van bijgewerkte lijst?

fijn weekend nog

Eigenlijk gaat het om elke exchange. Een alternatief lijstje om naar te kijken:
https://www.bestbitcoinexchange.io/

Een aantal bekenden die ik in je lijstje mis:
coinbase.com / gdax.com
bl3p.eu

En blockchain.info zou ik ook voorzichtig mee zijn, hoewel je daar strikt genomen wel de beschikking hebt over je eigen private key, wanneer je alle kleintjes daar bij elkaar wilt laten komen, dan is het een groot (groter) bedrag wat je op een punt online hebt staan. En bij een hack ben je alles in een keer kwijt.

Als ik zie dat je zoveel exchanges gebruikt, is het misschien (ivm de transferfee) handig om alle eerst naar een exchange over te maken, en dan vanaf die ene exchange alles doorstorten naar je eigen wallet.

Waarom?
Als je vanuit de exchanges naar je eigen wallet stuurt, heb je veel kleine inputs. Wanneer je dan vanuit je wallet iets wilt betalen, ben je duur uit vanwege de vele inputs die je moet combineren. Wanneer je die tussenstap gebruikt heb je in je eigen wallet maar een grote transactie staan, dus ben je later goedkoper uit.

Uiteraard ben je altijd de transferfee vanuit de exchanges kwijt, maar dat is gelijk of je nu alles naar je wallet overmaakt of alles naar die ene exchange.

Wat raad jij dan aan om te doen? Alles in een wallet die op je computer staat?
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
July 18, 2017, 03:56:44 AM
 #4


Wat raad jij dan aan om te doen? Alles in een wallet die op je computer staat?

Afhankelijk van je technische kennis en/of de hoogte van het bedrag is een hardware wallet / papieren wallet zelfs nog betere, maar anders inderdaad een wallet op je computer. Weet je niet zeker of jouw computer veilig genoeg is, dan niet op je computer. Is je computer up-to-date en volledig beveiligd dan is dat ook een goede optie.

De beste optie voor grotere bedragen is altijd de papieren wallet en de hardware wallet. Die twee hebben de hoogste beveiligingsniveaus.
Zoef
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 23
Merit: 0


View Profile WWW
July 18, 2017, 08:08:35 PM
 #5


Wat raad jij dan aan om te doen? Alles in een wallet die op je computer staat?

Afhankelijk van je technische kennis en/of de hoogte van het bedrag is een hardware wallet / papieren wallet zelfs nog betere, maar anders inderdaad een wallet op je computer. Weet je niet zeker of jouw computer veilig genoeg is, dan niet op je computer. Is je computer up-to-date en volledig beveiligd dan is dat ook een goede optie.

De beste optie voor grotere bedragen is altijd de papieren wallet en de hardware wallet. Die twee hebben de hoogste beveiligingsniveaus.

Thanks voor je antwoord, ik denk dat voor de hoeveelheid dat ik hem een wallet op mijn computer voldoende is Smiley
peterspijzer (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
July 19, 2017, 06:43:35 PM
 #6

Deze man hier heeft al wat op paper wallet gezet, public key en private key dus in mijn bezit

Alleen die printjes niet kwijtraken of nat laten worden



Begrijp ik goed dat wanneer er altcoins op een exchange staan, dat dan het enige probleem is,
dat er geen keys in bezit zijn?
Bedoel ik mee, dat dat eigenlijk niet het fork probleem raakt, maar dat het op een exchange plaatsen van iedere coin zowiezo onveilig is

Het fork moment is meer een bitcoin-aangelegenheid dan een altcoin-ding,
Terwijl het laten staan van any coin op een handelsplatform dus in ieder geval risicovol is,
ongeacht of we gaan forken of niet

Brobbel, bedankt voor jouw link van het lijstje in begin van topic, deze is informatiever dan die van mij

brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
July 19, 2017, 06:52:43 PM
 #7

Deze man hier heeft al wat op paper wallet gezet, public key en private key dus in mijn bezit

Alleen die printjes niet kwijtraken of nat laten worden



Begrijp ik goed dat wanneer er altcoins op een exchange staan, dat dan het enige probleem is,
dat er geen keys in bezit zijn?
Bedoel ik mee, dat dat eigenlijk niet het fork probleem raakt, maar dat het op een exchange plaatsen van iedere coin zowiezo onveilig is

Het fork moment is meer een bitcoin-aangelegenheid dan een altcoin-ding,
Terwijl het laten staan van any coin op een handelsplatform dus in ieder geval risicovol is,
ongeacht of we gaan forken of niet

Brobbel, bedankt voor jouw link van het lijstje in begin van topic, deze is informatiever dan die van mij



Het hebben van coins op een exchange is relatief risicovol:
- de exchange kan gehacked worden.
- medewerkers/eigenaars van een exchange kunnen er met het geld vandoor gaan
- de exchange kan failliet gaan
om maar een paar voorbeelden te noemen.

Het hebben van coins op een eigen computer is minder risicovol:
- je computer kan echter ook gehacked worden
- virussen / trojans / etc.
- als je echter je zaken op orde hebt valt dit mee

Het hebben van hardware wallet/papieren wallet is het meest veilig. Maar inderdaad: kwijtraken / onleesbaar raken is hier weer een probleem.

Daarom is het algemene advies om niet meer op een exchange te zetten dan de coins waarmee je wilt handelen (of uitlenen etc.).

Dat zijn de grote lijnen. Zoals altijd zijn er allerlei mitsen en maren, bevestigingen en uitzonderingen. Voorbeeld: Coinbase heeft een verzekering tegen hacken lopen waardoor het risico daar wat minder is.

peterspijzer (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
July 19, 2017, 07:25:55 PM
 #8

Kben heel gerustgesteld met paper wallet....
Het lijkt een beetje op briefgeld (biljetten)

Als
Blockchain.info blijft bestaan, dan zijn de paper wallets zo te importeren

Nu kwestie van afwachten
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
July 19, 2017, 07:51:09 PM
 #9

Kben heel gerustgesteld met paper wallet....
Het lijkt een beetje op briefgeld (biljetten)

Als
Blockchain.info blijft bestaan, dan zijn de paper wallets zo te importeren

Nu kwestie van afwachten

Klopt; paper wallets kun je trouwens in meerdere wallets importeren.
klaaas
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1568
Merit: 544



View Profile
July 20, 2017, 07:00:49 AM
Last edit: July 20, 2017, 09:15:48 PM by klaaas
 #10

bl3p/bitonic statement https://bitonic.nl/news/120/standpunt-mogelijke-splitsing-bitcoin


https://bitonic.nl/news/137/standpunt-scaling-voorstellen

Shopping online and sats back as a discount! (satsback) + LightningNetwork
svirby
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 574
Merit: 500


View Profile
July 20, 2017, 07:33:33 AM
 #11

Zijn mijn coins veilig bij een normale wallet zoals coinspace?

En als ik wat btc op poloniex heb dan kan ik dat beter weghalen? Of een andere coin kopen?

brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
July 20, 2017, 07:48:24 AM
 #12

Zijn mijn coins veilig bij een normale wallet zoals coinspace?

En als ik wat btc op poloniex heb dan kan ik dat beter weghalen? Of een andere coin kopen?

Coinspace ken ik niet, dus daar kan ik niet over oordelen.

Wel kan ik je algemene info geven:

Veilig (van minst veilig naar veilig, in de algemene zin van veilig):
exchanges (=minst veilig)
online wallets
wallet op eigen computer
hardware wallet / paper wallet (=het veiligst)

Veilig (in de zin voorbereid op de mogelijk fork):
elke wallet waarvan je ZELF de private key hebt, dat is dus in ieder geval GEEN exchange.

En Poloniex is een exchange. Heb je daar je bitcoin staan, en er volgt een fork waaruit meerdere soorten bitcoins ontstaan, dan heb je er maar een. Heb je het in een eigen wallet met private key, dan heb je in principe munten in alle forks, dus alle verschillende soorten bitcoins.

Dus inderdaad: of weghalen of een andere coin kopen is het veiligst in dit geval.
svirby
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 574
Merit: 500


View Profile
July 20, 2017, 09:56:06 AM
 #13

bedankt voor de lange reply Smiley

De private key is de 15 willekeurige woorden die je krijgt bij het begin? of heb ik het helemaal verkeerd?

En enig idee hoe je een paperwallet maakt? En hoe het dan werkt na de fork?

Sorry voor de vele vragen maar ik heb er niet zo heel veel verstand van. Heb de post over de bitcoinfork gelezen en ik snap enigzins hoe t werkt maar niet tot in de details.

Korsakopf
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 210
Merit: 105



View Profile
July 20, 2017, 10:02:58 AM
 #14

Het verbaasd mij dat Bittrex zo laag staat op https://www.bestbitcoinexchange.io/ Ik dacht dat dit wel een redelijk grote en veilige exchange was, maar nu ga ik wel wat twijfelen. Zijn hier mensen die slechte ervaringen hebben met Bittrex?
peterspijzer (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
July 20, 2017, 10:28:22 AM
 #15

bedankt voor de lange reply Smiley

De private key is de 15 willekeurige woorden die je krijgt bij het begin? of heb ik het helemaal verkeerd?

En enig idee hoe je een paperwallet maakt? En hoe het dan werkt na de fork?

Sorry voor de vele vragen maar ik heb er niet zo heel veel verstand van. Heb de post over de bitcoinfork gelezen en ik snap enigzins hoe t werkt maar niet tot in de details.


je zou eens op youtube kunnen kijken
zoek naar:
paper wallet (je moet uitkomen bij een aantal videos die bijvoorbeeld bitaddress.org behandelen)
even kijken en je weet het

uiteindelijk moet dat resulteren in een printje, waarop links de public key staat (bitcoinadres) en rechts de private key

naar het bitcoinadres kan je eerst 0,0001 btc sturen en dat printje moet je gewoon goed bewaren (desnoods kopietje maken)
later kan je de private key importeren in bijvoorbeeld blockchain.info en dan komen je btc's gewoon op je account

brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
July 20, 2017, 10:35:25 AM
 #16

Het verbaasd mij dat Bittrex zo laag staat op https://www.bestbitcoinexchange.io/ Ik dacht dat dit wel een redelijk grote en veilige exchange was, maar nu ga ik wel wat twijfelen. Zijn hier mensen die slechte ervaringen hebben met Bittrex?

Tot nu toe geen slechte ervaringen hier.

Overigens, een 7,55 is een dikke voldoende hoor! En de Trustscore B+ hebben veel andere exchanges ook (GDAX, Blockchain.info, Kraken, Poloniex).

Maar: geen enkele exchange is echt volkomen veilig.
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
July 20, 2017, 10:36:54 AM
 #17

bedankt voor de lange reply Smiley

De private key is de 15 willekeurige woorden die je krijgt bij het begin? of heb ik het helemaal verkeerd?

En enig idee hoe je een paperwallet maakt? En hoe het dan werkt na de fork?

Sorry voor de vele vragen maar ik heb er niet zo heel veel verstand van. Heb de post over de bitcoinfork gelezen en ik snap enigzins hoe t werkt maar niet tot in de details.

Peterspijzer heeft al wat laten zien.

Korte aanvulling: de 15 willekeurige woorden zijn geen private key, maar het zorgt er wel voor dat jij de beschikking hebt over je account. Dus indirect heb jij inderdaad met die 15 woorden de beschikking over je eigen private key.
klaaas
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1568
Merit: 544



View Profile
July 20, 2017, 09:29:39 PM
 #18

Zijn mijn coins veilig bij een normale wallet zoals coinspace?

En als ik wat btc op poloniex heb dan kan ik dat beter weghalen? Of een andere coin kopen?

Even in een wallet zetten die in je eigen beheer is, welke opties staan hierboven.
Bij poloniex heb je niet de beheer over je eigen prive key.

Als je zelf de beheer over de prive key heb kun je zelf beslissen wat te doen met de bitcoins bij een eventuele spit.
Mochten je bij een exchange/wallet provider/game site nog bitcoins in een wallet hebben zulle zij kiezen wat er gebeurt met je bitcoins.


Shopping online and sats back as a discount! (satsback) + LightningNetwork
peterspijzer (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
July 20, 2017, 11:35:27 PM
 #19

Coinbase heeft een richting gekozen?


"Zo liet Coinbase weten dat het GEEN NIEUWE blockchains ondersteunt. Wanneer de UAHF Hard Fork wordt geactiveerd, zal deze niet compatibel zijn met de huidige regels omtrent blockchain. Coinbase is met andere woorden niet van plan een nieuwe Bitcoin te ondersteunen."



https://slimbeleggen.com/trends/coinbase-ondersteunt-nieuwe-bitcoin-hard-fork/
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
July 21, 2017, 03:45:35 AM
 #20

Coinbase heeft een richting gekozen?


"Zo liet Coinbase weten dat het GEEN NIEUWE blockchains ondersteunt. Wanneer de UAHF Hard Fork wordt geactiveerd, zal deze niet compatibel zijn met de huidige regels omtrent blockchain. Coinbase is met andere woorden niet van plan een nieuwe Bitcoin te ondersteunen."



https://slimbeleggen.com/trends/coinbase-ondersteunt-nieuwe-bitcoin-hard-fork/

Dat is de algemene tendens.

Het lijkt er op dat het met een sisser afloopt: BIP91 komt er aan, daarmee BIP148 overbodig makend.
peterspijzer (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
July 21, 2017, 10:16:34 AM
 #21

segwit gaat het worden, toch?

loopt inderdaad met sissers af, brobbel, en de koersjes lekker omhoog....
enige minpunt, is dat de aankoopkoers nu hoger geworden is  Smiley Smiley

(toch fijn gevoel om wat op papar wallet te hebben gezet, dank voor je tip)



Pages: 1 2 [All]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!