Bitcoin Forum
May 08, 2024, 10:45:18 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
Author Topic: 10e ATM Machine in Nederland  (Read 1820 times)
Ilecto (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 6
Merit: 0


View Profile
July 20, 2017, 03:49:44 PM
 #1

BTCBTC

Beste Bitcoin Fans,

Wie doet mee om de 10 ATM machine in Nederland te exploiteren ?

Als er voldoende interesse mocht zijn, wil ik wat meer van mijn idee posten.

Mvgr,
Ilecto
1715165118
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715165118

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715165118
Reply with quote  #2

1715165118
Report to moderator
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1715165118
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715165118

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715165118
Reply with quote  #2

1715165118
Report to moderator
1715165118
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715165118

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715165118
Reply with quote  #2

1715165118
Report to moderator
1715165118
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715165118

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715165118
Reply with quote  #2

1715165118
Report to moderator
peterspijzer
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
July 24, 2017, 05:14:24 PM
 #2

in ieder geval staat er ééntje in

- eindhoven


waar nog meer?
Proxik
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 146
Merit: 100


View Profile
July 24, 2017, 06:01:09 PM
 #3

https://coinatmradar.com/bitcoin-atm-near-me/

8 stuks totaal op deze website bekend

Amsterdam, Noordwijk, Rotterdam (2x), Breda, Eindhoven, Oudenbosch, Maastricht,
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
July 24, 2017, 06:50:06 PM
 #4

https://coinatmradar.com/bitcoin-atm-near-me/

8 stuks totaal op deze website bekend

Amsterdam, Noordwijk, Rotterdam (2x), Breda, Eindhoven, Oudenbosch, Maastricht,


En een in Brunssum

https://bitcointalk.org/index.php?topic=1814450.0

Oh, die staat er trouwens ook bij op coinatmradar.com
peterspijzer
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
July 24, 2017, 07:01:41 PM
 #5

brunssum ook! klopt, ik lees het ook net...



Amsterdam
Noordwijk
Rotterdam (2x)
Breda
Eindhoven
Oudenbosch
Maastricht
Eindhoven
Brunssum


https://www.volkskrant.nl/binnenland/eerste-bitcoin-automaat-van-nederland-geopend-in-den-haag~a3619605/

xrpdavid
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 182
Merit: 101


Join The Blockchain Revolution In Logistics


View Profile
July 25, 2017, 12:07:04 AM
 #6

Kan iemand me vertellen hoe dat precies in zn werk gaat? Een bitcoin ATM? Roll Eyes

peterspijzer
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
July 25, 2017, 08:52:29 AM
Last edit: July 25, 2017, 10:47:56 AM by peterspijzer
 #7

zojuist in rotterdam eens geprobeerd

1) ik kon kiezen uit BTC en LTC, vervolgens knopje indrukken voor BTC
2) daarna app op mobiel geopend en mijn qr-code voor Verzoek Bitcoin gekozen (in tegenstelling tot Verzend Bitcoin)
3) qr-code van app op mobiel laten scannen door ATM apparaat, daarna biljetje van 20 erin geschoven

ATM apparaat gaf transactiecode weer, vervolgens gebeurde er weinig

Na kwartiertje kreeg ik een melding dat er 0,008289 BTC was bijgeschreven

De koers stond op iets van 2400 en nog wat, en er zullen wel wat transactiekosten berekend worden
Daarna even gekeken op Bitonic.nl, en zag dat bitonic mij minder BTC geeft dan ATM apparaat, voor die 20 euro


dit was mijn avontuur, duurde 20 seconden en de deal was gedaan


(volgens mij was ik de allereerste die het apparaat gebruikte,
want medewerkers stonden te kieke als een konijn in een koplamp  Smiley



brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
July 25, 2017, 10:54:28 AM
 #8


Quote
Momenteel is één Bitcoin meer dan 420 euro waard.

Die goede oude tijd  Wink
peterspijzer
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
July 25, 2017, 04:32:43 PM
 #9

zaten we nog maar op 420.....
(was mijn eerste aankoopmoment)


achteraf denk ik dat ik mijn auto verkocht had om met dat geld BTC te kopen  Cheesy Cheesy



maarjah, achteraf hè.......



in ieder geval 11 BTC ATM apparaten (2 soorten: BATMTwo and BATMThree)

B ATM Two is alleen voor geld erin, BTC en LTC eruit
B ATM Three is voor geld erin, BTC eruit...    maar ook andersom
xrpdavid
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 182
Merit: 101


Join The Blockchain Revolution In Logistics


View Profile
July 25, 2017, 04:57:00 PM
 #10

zojuist in rotterdam eens geprobeerd

1) ik kon kiezen uit BTC en LTC, vervolgens knopje indrukken voor BTC
2) daarna app op mobiel geopend en mijn qr-code voor Verzoek Bitcoin gekozen (in tegenstelling tot Verzend Bitcoin)
3) qr-code van app op mobiel laten scannen door ATM apparaat, daarna biljetje van 20 erin geschoven

ATM apparaat gaf transactiecode weer, vervolgens gebeurde er weinig
Na kwartiertje kreeg ik een melding dat er 0,008289 BTC was bijgeschreven

wauw, dat klinkt als een best mooie ontwikkeling   Als je nou ook nog zou kunnen storten..  Grin
Het zou mooi zijn als die dingen het gegarandeerd zouden doen. Dus bij een grote storing, hack, of paniek in cryptoland, je altijd gemakkelijk en snel terug kan naar fiat, iets wat bij mij wel eens moeizaam is gegaan op die momenten.

Op dit moment wellicht niet handig voor mij, woon in Apeldoorn.. maar denk dat de behoefte naar deze apparaten groot is als het zo mooi werkt.

Zijn het normale ATM's, waar je ook van je fiat bankrekening kunt opnemen? En, laatste vraag  Roll Eyes Welke app gebruik je om die QR code te scannen?

thang long
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 294
Merit: 100


View Profile
July 25, 2017, 05:19:06 PM
 #11

Ik ben ook wel benieuwd naar die app. Staat die in contact met electrum (mijn wallet). En is het niet goedkoper om local bitcoins te gebruiken? Ben wel benieuwd naar het concept; heb nog een briefje van 50 liggen hier en kom geregeld in rotterdam.
peterspijzer
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
July 26, 2017, 10:08:09 AM
 #12

zojuist in rotterdam eens geprobeerd

1) ik kon kiezen uit BTC en LTC, vervolgens knopje indrukken voor BTC
2) daarna app op mobiel geopend en mijn qr-code voor Verzoek Bitcoin gekozen (in tegenstelling tot Verzend Bitcoin)
3) qr-code van app op mobiel laten scannen door ATM apparaat, daarna biljetje van 20 erin geschoven

ATM apparaat gaf transactiecode weer, vervolgens gebeurde er weinig
Na kwartiertje kreeg ik een melding dat er 0,008289 BTC was bijgeschreven

wauw, dat klinkt als een best mooie ontwikkeling   Als je nou ook nog zou kunnen storten..  Grin
Het zou mooi zijn als die dingen het gegarandeerd zouden doen. Dus bij een grote storing, hack, of paniek in cryptoland, je altijd gemakkelijk en snel terug kan naar fiat, iets wat bij mij wel eens moeizaam is gegaan op die momenten.

Op dit moment wellicht niet handig voor mij, woon in Apeldoorn.. maar denk dat de behoefte naar deze apparaten groot is als het zo mooi werkt.

Zijn het normale ATM's, waar je ook van je fiat bankrekening kunt opnemen? En, laatste vraag  Roll Eyes Welke app gebruik je om die QR code te scannen?


xrpdavid, ja is een mooie ontwikkeling, en uiteraard is dit een vorm van storten (op je eigen bitcoinwallet in dit geval),
nix mis mee
de dingen doen het gewoon vaak, eigenlijk net zo vaak als pin-automaten, maar er kan altijd een storing komen,
en wanneer er een hack plaatsvindt, dan heb je je bitcoins al in je wallet, zou ik denken
panniek in cryptoland heeft eigenlijk niets met het continuïteits- of veiligheids-aspact te maken, meer een zaak als koersdaling

om met bitcion ineens naar fiat te gaan, zou ik eens kijken naar waar zo'n B ATM Three staat, dus ook van BTC naar fiat

mogelijk heb je er nare ervaringen mee, maar het omzetten naar fiat kan altijd via bitonic.nl

nee het zijn geen normale ATM's, check hiervoor de site van general bytes: https://www.generalbytes.com/

ik gebruik zomaar een appje voor bitcoins, kweenniet maar er zit ook zo'n qr-code in voor bitcoin-ontvangst,
appje heet: Bitcoin Wallet, en staat in de Play Store op nummer 2 van boven, is oranje met een witte schuine B erin

succes, ik hoor het wel


p.s. op het moment dat ik bij zo'n B ATM in de buurt ben, en ik check de bitcoinkoers, en mocht-ie een ongelooflijke
dip gemaakt hebben, ben ik blij dat ik in de buurt van zo'n apparaat ben, want dan kan ik bitcoins aanschaffen voor weinig
peterspijzer
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
July 26, 2017, 10:26:46 AM
 #13

Ik ben ook wel benieuwd naar die app. Staat die in contact met electrum (mijn wallet). En is het niet goedkoper om local bitcoins te gebruiken? Ben wel benieuwd naar het concept; heb nog een briefje van 50 liggen hier en kom geregeld in rotterdam.

app is gewoon te downloaden, en de bitcoins die op die app staan, kan je doorzetten naar je electum zou ik denken
of het goedkoper is om loacal bitcoins te gebruiken, dat weet ik niet, geen verstand van, maakt dat veel uit dan?

Lys_Deau
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 3
Merit: 0


View Profile
July 26, 2017, 10:37:27 PM
 #14

hi! there is also an ATM in tilburg now.
thang long
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 294
Merit: 100


View Profile
July 28, 2017, 12:49:29 PM
 #15

Quote
ik gebruik zomaar een appje voor bitcoins, kweenniet maar er zit ook zo'n qr-code in voor bitcoin-ontvangst,
appje heet: Bitcoin Wallet, en staat in de Play Store op nummer 2 van boven, is oranje met een witte schuine B erin

Ok, bedankt. Ik neeem aan dat je die kan linken aan je electrum wallet? Volgende week even een testen als ik in Rotterdam ben.

Oeps,ik las je latere reply niet.
Dank voor de info.

Ik ben een beetje bang dat de fees van de ATM hoger zijn dan local btc
Ilecto (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 6
Merit: 0


View Profile
July 28, 2017, 03:27:41 PM
 #16

Hi Crypto fans,

bedankt voor alle reply.

Van het weekend ga ik alle feedback van jullie allen analyseren en kom na 1 aug met het 1e idee over de 10 ATM machine.

Groet,
Bart (Ilecto) Smiley
xrpdavid
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 182
Merit: 101


Join The Blockchain Revolution In Logistics


View Profile
July 30, 2017, 07:29:56 AM
 #17

Nice, ik weet wel wat mooie locaties in Apeldoorn, Deventer, en Zutphen =)  Roll Eyes

Ilecto (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 6
Merit: 0


View Profile
August 04, 2017, 11:57:57 AM
 #18

Beste Crypto Currency Fans,

Zoals afgesproken komt hier het volgende idee.
Het gaat over de 11e ATM Machine, want er is er al weer 1 bij gekomen.  Shocked Shocked Shocked Shocked

Wie wil meegaan met het idee om gezamenlijk en ATM Machine in Nederland te exploiteren.

Ik doe de 1e stap. Ik wil de entiteit op mijn naam nemen, als we van start gaan bij de KVK.
We noemen 'onze' ATM Machine ".........................................".

We gaan ons bedrijf hosten via een eenvoudig budgetsysteem.
Dat gaat als volgt. We nemen 01 oktober 2017 als deadline.
We gaan stemmen over het budget en over onze naam.  Bijvoorbeeld € 125.000  " DEURO-COIN COMPANY"
Deuro - coin van, we gaan 'deur' met de euro, daar waar we in 2002 hadden Grin moeten beginnen. Cheesy
 
Ik ga de naam hosten en inschrijven onder een nog te bepalen entiteit, bij de KVK.
Over de entiteit gaan we weer stemmen.

Dan gaan we een fabrikant proberen over te halen om niet alleen in Bitcoins, maar ook in "Deuro-Coins"
te gaan uitbetalen. Onze eigen Deuro-Coin. Of Gulden of Ethereum, of Factom, noem maar op. Daar gaan we weer over stemmen.

Succes,
tot horens / alle feedback is welkom. Denk mee en we verslaan de griekse en Italiaanse Euro  Cheesy Wink
Bart / Ilecto
huijaa
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 7
Merit: 0


View Profile
August 08, 2017, 06:26:09 PM
 #19

Bestaat er nog een Bitcoin/ATM-machine in Den Haag?

(Ik woon niet daar, maar best vlakbij. Rotterdam is voor mij iets wat te ver!)

-Het kan mijn droom worden, als er weer zulke machine komt in het winkelcentrum in mijn woonplaats!-
xrpdavid
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 182
Merit: 101


Join The Blockchain Revolution In Logistics


View Profile
August 10, 2017, 07:26:35 AM
 #20

Beste Crypto Currency Fans,

Zoals afgesproken komt hier het volgende idee.
Het gaat over de 11e ATM Machine, want er is er al weer 1 bij gekomen.  Shocked Shocked Shocked Shocked

Wie wil meegaan met het idee om gezamenlijk en ATM Machine in Nederland te exploiteren.

Ik doe de 1e stap. Ik wil de entiteit op mijn naam nemen, als we van start gaan bij de KVK.
We noemen 'onze' ATM Machine ".........................................".

We gaan ons bedrijf hosten via een eenvoudig budgetsysteem.
Dat gaat als volgt. We nemen 01 oktober 2017 als deadline.
We gaan stemmen over het budget en over onze naam.  Bijvoorbeeld € 125.000  " DEURO-COIN COMPANY"
Deuro - coin van, we gaan 'deur' met de euro, daar waar we in 2002 hadden Grin moeten beginnen. Cheesy
 
Ik ga de naam hosten en inschrijven onder een nog te bepalen entiteit, bij de KVK.
Over de entiteit gaan we weer stemmen.

Dan gaan we een fabrikant proberen over te halen om niet alleen in Bitcoins, maar ook in "Deuro-Coins"
te gaan uitbetalen. Onze eigen Deuro-Coin. Of Gulden of Ethereum, of Factom, noem maar op. Daar gaan we weer over stemmen.

Succes,
tot horens / alle feedback is welkom. Denk mee en we verslaan de griekse en Italiaanse Euro  Cheesy Wink
Bart / Ilecto

Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat nu je plan is  Huh

Pages: [1] 2 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!