Bitcoin Forum
May 04, 2024, 02:45:00 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Iedereen aan de bitcoin en niemand snapt 'm  (Read 1431 times)
brobbel (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
August 12, 2017, 02:26:55 PM
 #1

http://www.ad.nl/economie/iedereen-aan-de-bitcoin-en-niemand-snapt-m~aa32334d/

Tja, het lijkt er inderdaad op dat de journalistiek (in dit geval het AD) alleen maar mensen weet te localiseren die aan de omschrijving van deze titel voldoet...
1714790700
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714790700

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714790700
Reply with quote  #2

1714790700
Report to moderator
1714790700
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714790700

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714790700
Reply with quote  #2

1714790700
Report to moderator
1714790700
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714790700

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714790700
Reply with quote  #2

1714790700
Report to moderator
"Bitcoin: mining our own business since 2009" -- Pieter Wuille
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714790700
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714790700

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714790700
Reply with quote  #2

1714790700
Report to moderator
Yoshi Livo
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 544
Merit: 282



View Profile
August 12, 2017, 02:52:10 PM
 #2

als we nu allemaal even eGulden naar de euro kopen beloof ik mezelf levenslange taakstraf om het ¨nieuwe¨ fenomeen naar het best van mijn kunnen uit te leggen aan iedereen die het wil horen  Cheesy
bram_vnl
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1148
Merit: 1000


View Profile
August 14, 2017, 09:36:22 AM
 #3

De media maakt er een hype van en nu willen veel mensen btc want ze willen de boot niet missen.
AliasVicturus
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 48
Merit: 1

Chimaera - Think it, Build it, PLAY IT


View Profile WWW
August 17, 2017, 05:52:07 AM
 #4

Ik vond het wel een mooie titel.
Maar goed "iedereen heeft geld op de bank maar niemand weet wat ze er nou eigenlijk mee doen" is net zo waar. 

DECENTRALISED AUTONOMOUS UNIVERSES
dirruk
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 382
Merit: 100


View Profile
August 24, 2017, 07:18:49 PM
 #5

ik denk dat veel mensen wel even gekeken hebben wat nou al die gekte rond de crypto inhoud maar een beetje terugschrikken van hoe ingewikkeld het is hopelijk word het met de jaren wat makkelijker zit nou zo n 4 maanden te lezen te graven en te proberen en begrijp nog maar een heel klein beetje ervan het gaat allemaal zo snel en je word geacht om alles maar gelijk te begrijpen

ps ben je nog een beetje wijs geworden van de bitcoincash brobbel

veel succes Grin
klaaas
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1568
Merit: 544



View Profile
August 24, 2017, 10:10:28 PM
 #6

ik denk dat veel mensen wel even gekeken hebben wat nou al die gekte rond de crypto inhoud maar een beetje terugschrikken van hoe ingewikkeld het is hopelijk word het met de jaren wat makkelijker

Valt mee Wink

Bitcoin for Beginners
https://www.youtube.com/watch?v=UlKZ83REIkA

Shopping online and sats back as a discount! (satsback) + LightningNetwork
brobbel (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
August 25, 2017, 04:33:53 AM
 #7


ps ben je nog een beetje wijs geworden van de bitcoincash brobbel


Wat wil je daarover weten?
dirruk
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 382
Merit: 100


View Profile
August 25, 2017, 04:44:02 AM
 #8

het was een algemene vraag hoef geen cijfers je had het over het mijnen van bitcoincash in mijn topic dus ik dacht dat je zelf ook bitcoincash aan het mijnen was en vroeg me af als je zo vroeg erbij bent of je dan ook nu nog kan solomijnen ondanks dat het steeds drukker word met mensen in de crypto gewoon een stukje algemene intresse
brobbel (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
August 25, 2017, 06:37:10 AM
 #9

het was een algemene vraag hoef geen cijfers je had het over het mijnen van bitcoincash in mijn topic dus ik dacht dat je zelf ook bitcoincash aan het mijnen was en vroeg me af als je zo vroeg erbij bent of je dan ook nu nog kan solomijnen ondanks dat het steeds drukker word met mensen in de crypto gewoon een stukje algemene intresse

Ja, ik was aan het kijken naar het mijnen van bitcoincash middels cloudmining. Helaas zijn zowel viabtc.com als pool.bitcoin.com uitverkocht en kunnen op zijn vroegst eind volgende maand leveren.
Via Genesis Mining en Hashflare is er geen optie om direct of indirect te kiezen voor BCH.

Wat ik wel zie is dat een belangrijk deel van de mijnkracht nu verhuisd is naar BCH, omdat deze meer oplevert, met als gevolg dat voor BTC de moeilijkheid zal afnemen (minder mijnkracht) wat het straks weer aantrekkelijker maakt voor BTC-mijners.

Op https://cash.coin.dance/blocks staat een leuk grafiekje van op welk moment welke coin meer winst oplevert.
dirruk
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 382
Merit: 100


View Profile
August 25, 2017, 07:10:24 AM
 #10

dat is nogal een verschilletje, mijners zijn zeg maar heel vaak aan het wisselen tussen coins als ik het goed begrijp komen daar ook deels de prijs verschillen ook vandaan hoog/laag of maakt dit niet uit omdat het aantal coins per maand vaststaat vanwege inflatie
NL-Bitcoin
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 50
Merit: 0


View Profile
August 30, 2017, 12:08:20 PM
 #11

het was een algemene vraag hoef geen cijfers je had het over het mijnen van bitcoincash in mijn topic dus ik dacht dat je zelf ook bitcoincash aan het mijnen was en vroeg me af als je zo vroeg erbij bent of je dan ook nu nog kan solomijnen ondanks dat het steeds drukker word met mensen in de crypto gewoon een stukje algemene intresse

Ja, ik was aan het kijken naar het mijnen van bitcoincash middels cloudmining. Helaas zijn zowel viabtc.com als pool.bitcoin.com uitverkocht en kunnen op zijn vroegst eind volgende maand leveren.
Via Genesis Mining en Hashflare is er geen optie om direct of indirect te kiezen voor BCH.

Wat ik wel zie is dat een belangrijk deel van de mijnkracht nu verhuisd is naar BCH, omdat deze meer oplevert, met als gevolg dat voor BTC de moeilijkheid zal afnemen (minder mijnkracht) wat het straks weer aantrekkelijker maakt voor BTC-mijners.

Op https://cash.coin.dance/blocks staat een leuk grafiekje van op welk moment welke coin meer winst oplevert.

Persoonlijk vind ik cloud mining een verspilling van het geld aangezien je met kopen vaak goedkoper uit bent en ja jammer genoeg betalen we in Nederland gemiddeld 22 Cent per KwH waarvan de energiebelasting duurder is als het stroom zelf  Lips sealed dus is mijnen ook niet echt een praktische oplossing.

brobbel (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
August 30, 2017, 01:13:10 PM
 #12

Persoonlijk vind ik cloud mining een verspilling van het geld aangezien je met kopen vaak goedkoper uit bent en ja jammer genoeg betalen we in Nederland gemiddeld 22 Cent per KwH waarvan de energiebelasting duurder is als het stroom zelf  Lips sealed dus is mijnen ook niet echt een praktische oplossing.

Tja, het ligt er maar aan hoe je het bekijkt.

Voorbeeld:
1) koers nu: 1 btc=3750 euro
2) koers over 1 jaar=5000 euro
3) koers over 1 1/2 jaar=7500 euro
=== allemaal speculatie, maar het gaat even om het voorbeeld ===

Jij koopt voor 3750 euro 1 bitcoin aan. Over anderhalf jaar is de waarde dus verdubbeld.

Ik koop voor 3750 euro cloudminingcontracten aan. Na een jaar heb ik 0,8 bitcoin verdiend; reken ik in euro is dat dus 4.000 euro en heb ik verdiend. Echter wel minder dan jij. Maar..... mijn contract loopt door en na anderhalf jaar heb ik totaal 1,1 bitcoin verdiend - en dan heb ik toch echt meer verdiend als jij.

Natuurlijk ga ik voorbij aan:
- nog snellere toename moeilijkheidsgraad, waardoor verdiensten nog langzamer gaan
- de kans dat de cloudminer niet legitiem is en er dus met de centen vandoor gaat (er zijn vele honderden sites die het aanbieden, ik ken er maar een stuk of zes die legitiem zijn)
- de kans dat de moeilijkheidsgraad zoveel sneller toeneemt dan de prijs en/of de prijs van bitcoin daalt juist sterk waardoor ik helemaal weinig "verdien"

Maar over het algemeen ben ik wel van mening dat cloudmining veel te duur is en te weinig in verhouding opbrengt.
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!