Bitcoin Forum
April 16, 2024, 03:12:27 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 26.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Plaatsing miners - colocatie  (Read 1544 times)
senne (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1078
Merit: 507


View Profile
August 07, 2017, 09:17:38 AM
 #1

Vraagje aan de Nederlandse miners onder ons.
In België is de prijs van elektriciteit vrij hoog en ik ben op zoek naar een nieuwe locatie om een gpu miner te plaatsen.

Plaatsen jullie ze allemaal thuis of hebben jullie locaties voor mij waar ik terecht kan?
1713280347
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713280347

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713280347
Reply with quote  #2

1713280347
Report to moderator
1713280347
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713280347

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713280347
Reply with quote  #2

1713280347
Report to moderator
1713280347
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713280347

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713280347
Reply with quote  #2

1713280347
Report to moderator
The forum strives to allow free discussion of any ideas. All policies are built around this principle. This doesn't mean you can post garbage, though: posts should actually contain ideas, and these ideas should be argued reasonably.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1713280347
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713280347

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713280347
Reply with quote  #2

1713280347
Report to moderator
Tonnes
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 51
Merit: 0


View Profile
August 10, 2017, 01:28:23 PM
 #2

Heey Senne, ik heb je een pm gestuurd Wink
Bigf00t
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 60
Merit: 0


View Profile
August 20, 2017, 02:55:54 AM
 #3

Ik zoek een (goedkoop) datacenter voor plaatsing van mining apparatuur in 19 inch cases (een half of heel rack om mee te beginnen).

Het liefst een locatie die 24/7 te bezoeken is. Heeft er iemand goede suggesties?
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
August 21, 2017, 08:03:41 AM
 #4

Ik zoek een (goedkoop) datacenter voor plaatsing van mining apparatuur in 19 inch cases (een half of heel rack om mee te beginnen).

Het liefst een locatie die 24/7 te bezoeken is. Heeft er iemand goede suggesties?

Een kantoorpand(-je) huren waar een serverlocatie bij inbegrepen is (bij voorkeur met een "fixed price" voor je stroomrekening)...  Grin

Ik had zelf nog eens de mazzel dat ik een locatie vond die "antikraak" werd aangeboden (dus spotgoedkoop, maar wel met of een vaste einddatum - vanwege sloop - of een zeer korte opzegtermijn - vanwege een nieuwe/vaste huurder).

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
Bigf00t
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 60
Merit: 0


View Profile
August 21, 2017, 10:03:41 AM
 #5

Een kantoorpand(-je) huren waar een serverlocatie bij inbegrepen is (bij voorkeur met een "fixed price" voor je stroomrekening)...  Grin
Dit heb ik geprobeerd, maar er is bijna nergens 32A of meer beschikbaar. In de meeste kantoorruimtes mag je nog niet eens een waterkoker o.i.d. aansluiten omdat dat eigenlijk al teveel is.

Misschien dat het bij de grotere kantoorpanden wel kan, maar dan praat je alweer snel over duizenden euro's. Dan moet je wel erg veel apparatuur plaatsen wil je dat rendabel maken Wink

Ik had zelf nog eens de mazzel dat ik een locatie vond die "antikraak" werd aangeboden (dus spotgoedkoop, maar wel met of een vaste einddatum - vanwege sloop - of een zeer korte opzegtermijn - vanwege een nieuwe/vaste huurder).
Hoe werkt dat bij antikraak, moet je dit dan niet als woonadres opgeven? Zolang er minimaal zo'n 35A en een internetaansluiting beschikbaar is dan kan ik voorlopig wel even vooruit. Uiteindelijk zal dit uitbreiden naar zo'n 70A. Meestal is een normaal woonhuis daar niet helemaal op berekend, of er moet toevallig een 3-faseaansluiting inzitten.
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
August 21, 2017, 12:08:43 PM
 #6

[...] Hoe werkt dat bij antikraak, moet je dit dan niet als woonadres opgeven? Zolang er minimaal zo'n 35A en een internetaansluiting beschikbaar is dan kan ik voorlopig wel even vooruit. Uiteindelijk zal dit uitbreiden naar zo'n 70A. Meestal is een normaal woonhuis daar niet helemaal op berekend, of er moet toevallig een 3-faseaansluiting inzitten.

Er worden ook antikraak kantoorpanden aangeboden... door bijvoorbeeld Camelot en AdHoc...

En zoek/vraag dan expliciet op/naar ruimten met een serverruimte inbegrepen...

Ik betaalde toentertijd (tot sep. 2016) 135,- p/m (all.in. excl. BTW) voor een ruimte van ca. 16m2...  Grin

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
Bigf00t
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 60
Merit: 0


View Profile
August 21, 2017, 05:29:41 PM
 #7

Bedankt voor de tip! Ik ging er bij antikraak automatisch vanuit dat dit om een woonruimte ging, maar ik zie nu inderdaad dat er ook veel leegstaande kantoorpanden zijn.

De prijs die je noemt voor all-in is natuurlijk geen geld. Thuis ben ik aan stroomkosten op dit moment al ruim het dubbele kwijt. Het nadeel van antikraak vind ik wel dat er kans is dat je ineens moet verhuizen, al staat daar natuurlijk wel weer een scherpe huurprijs tegenover.

De zoekterm 'kantoor met serverruimte' levert ook wel wat normale panden op waar ik eventueel zou kunnen informeren.

Ik heb op dit moment ook contact met een datacenter waar ik later deze week even de mogelijkheden ga bespreken.

Ik hoop dat ik snel wat kan vinden want toen ik één machine had draaien was het allemaal nog leuk, maar de hitte en lawaai wordt me nu toch wel een beetje teveel Grin
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
August 21, 2017, 07:00:37 PM
 #8

Bedankt voor de tip! Ik ging er bij antikraak automatisch vanuit dat dit om een woonruimte ging, maar ik zie nu inderdaad dat er ook veel leegstaande kantoorpanden zijn.

De prijs die je noemt voor all-in is natuurlijk geen geld. Thuis ben ik aan stroomkosten op dit moment al ruim het dubbele kwijt. Het nadeel van antikraak vind ik wel dat er kans is dat je ineens moet verhuizen, al staat daar natuurlijk wel weer een scherpe huurprijs tegenover.

De zoekterm 'kantoor met serverruimte' levert ook wel wat normale panden op waar ik eventueel zou kunnen informeren.

Ik heb op dit moment ook contact met een datacenter waar ik later deze week even de mogelijkheden ga bespreken.

Ik hoop dat ik snel wat kan vinden want toen ik één machine had draaien was het allemaal nog leuk, maar de hitte en lawaai wordt me nu toch wel een beetje teveel Grin

Graag gedaan,

Inderdaad. Maar die heb ik dan ook gevonden omdat ik daar dus tijd in gestoken had. Dat betekent niet klakkeloos zoeken op "kantoor met serverruimte" (want dan krijg je dus ook al gauw te maken met een verhuurder die weet wat dat "waard is"). Maar "gewoon" zo'n beetje alle redelijk geprijsde aanbieders in de buurt af gaan en tussen neus en lippen door vragen of je ook gebruik mag maken van die handige serverruimte (en dat vervolgens dus wel in je contract laten vast leggen)...

En dan valt het nog wel mee met "ineens" verhuizen. De meeste hanteren een opzegtermijn van 28 dagen (wat voor zakelijke begrippen "peanuts" is, maar voor "ons" doel dus nog wel mee valt)...

Succes, en veel plezier met de speurtocht!

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
ALT2017
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 3
Merit: 0


View Profile
September 05, 2017, 06:23:59 PM
 #9

Kijk eens op Alticom.nl

Dit is een professionele club die de oude tv torens in Nederland heeft gekocht en ze hebben ook datacenters. Een vriend van mij heeft daar onlangs een 5-tal 20 KW Racks gehuurd.
Hij heeft ca. 100 miners, dus wel echt serieuze investeringen, maar hij geeft aan dat dit een mooie partij is om mee samen te werken.

Daarnaast hanteren ze lage energietarieven, waardoor zijn businesscase is gaan vliegen....de moeite waard volgens hem.

Grt. Allard
Bigf00t
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 60
Merit: 0


View Profile
September 05, 2017, 08:03:24 PM
 #10

Hele mooie tip Allard! Ik wist helemaal niet van het bestaan van datacenter ruimtes in deze torens.

Ik zal morgen eens informeren over de prijzen bij afname van 2 racks met 20 kW.
Wwac
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 140
Merit: 100

Hostyourminer.com THE miner Colocation


View Profile WWW
September 19, 2017, 09:21:42 PM
Last edit: September 20, 2017, 11:23:32 PM by Wwac
 #11

Wij van Hostyourminer zijn in de afrondende fase in het bouwen van een hosting facility voor miners. Ons businessplan was in eerste instantie om (in tegensteling tot andere hosting bedrijven) het ook rendabel en aantrekkelijk te maken een miner bij ons te laten hosten bij 1 of een paar miners. (Uiteraard zijn ook grotere aantallen miners welkom en we maken hiervoor een maatwerk offerte. [>10 miners])


Wij hanteren vaste all-in prijzen per maand (ook per maand opzegbaar), half jaar prepaid of jaar prepaid. Het bedrag is per miner verschillend, afhankelijk van het stroomverbruik.
Bij ons geen onduidelijke prijzen voor rack huur en aparte elektra kosten. Gewoon 1 all-in prijs per maand. Duidelijk, no nonsense en geen extra kosten achteraf.

Voorbeeld: Van een Antminer D3 L3+ of S9 is het stroomverbuik bijvoorbeeld tussen de 800 en 1500 watt. Je moet hier ongeveer op een all-in prijs rekenen van EUR:200 per maand. Afhankelijk van de gekozen miner, het abonnement en de duur van het abonnement kan deze prijs hoger of lager uitvallen, maar hierbij hebben jullie een richtprijs.

We verwachten dat de website binnen 2 weken online is.

Mochten jullie vragen hebben dan hoor ik dat graag. Suggesties zijn ook altijd welkom!

zie ook:

https://bitcointalk.org/index.php?topic=2183959.msg21909203#msg21909203


Hostyourminer.com

Makes hosting a single miner profitable!
posth173
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 2
Merit: 0


View Profile
October 05, 2017, 02:54:18 PM
 #12

Ben zelf manager van een datacenter in Delft (The Datacenter Group).
Wij hebben sinds kort onze deuren geopend voor miners en rekenen een all-in prijs van 119,99 p/m per kW.

Dit is dus inclusief:

stroomverbruik
ruim voldoende internet bandbreedte
een portal waarmee je op jouw antminers kan inloggen om ze te configureren

Geen verborgen kosten.

Een D3 trekt ongeveer 1kW (ipv de 1.2kW die op de voeding staat) wij meten de stroom en brengen dus niet kosten in rekening omdat er op de voeding iets staat.

Als je zin hebt kom vooral eens bij ons langs voor een vrijblijvende bak koffie. Je kan mij mailen op daan.posthuma@tdcg.nl om een afspraak te maken.
Of bellen op 0641883644.

Wij hanteren ook staffelprijzen bij grotere aantallen.
Graag tot ziens!

Mvg Daan Posthuma
CryptoMiningServices
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 6
Merit: 0


View Profile
October 14, 2017, 12:04:06 PM
 #13

Crypto Mining Services is een organisatie die ernaar streeft om het ''minen'' van crypto-currencies voor iedereen mogelijk te maken. Lawaaierige machine's, teveel hitte, onvoldoende stroomaansluiting; al deze problemen lossen wij graag voor u op! In onze mining farm hebben wij ruimte gemaakt voor de particulieren. Door de grote aantallen miners kunnen wij onze overhead- energiekosten laag houden.

U kunt van ons de volgende service verwachten:
Het aansluiten/plaatsen van de miners in onze mining farm;
24/7 monitoring, onderhoud, troubleshooting;
De stroomvoorziening & koeling van de miners;
Garantie dat wij er alles aan doen om voor zoveel mogelijk uptime te zorgen, mits binnen onze macht.

De miners worden in onze mining farm geplaatst welke voorzien is van:
Een automatisch lucht aan en afvoersysteem die ervoor zorgt dat de temperatuur van de miners op niveau blijft;
Brandbeveiliging
Inbraakbeveiliging door middel van geregistreerde sloten, camerabeveiliging op het pand & enkel toegang tot de farm via een vergrendelde deur met toegangscode.

Voor de meest voorkomende modellen ziet u hieronder de prijs per miner per maand.

Antminer S9 (13.5 Th/s) 150,00 p/maand
Antminer L3+ (504 Mh/s) 120,00 p/maand
Antminer D3 (15 Gh/s) 145,00 p/maand

Meer info: www.cryptominingservices.nl
Lmax
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 12
Merit: 0


View Profile
December 22, 2017, 10:17:29 PM
 #14

Ook wij als colocenter hebben weer plek beschikbaar. We huisvesten al vele KW's aan miners. We kunnen nu weer 70 kilowatt plaatsen doordat een nieuwe zaal is opgeleverd.
Plaatsing kan op korte termijn. GPU miners zijn wat lastiger, ASIC miners hebben de voorkeur. Batches van 10 of meer krijgen voorrang.
Wwac
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 140
Merit: 100

Hostyourminer.com THE miner Colocation


View Profile WWW
February 07, 2018, 12:01:31 AM
 #15


+-  50 nieuwe plekken beschikbaar!!
Ook GPU miners welkom. Pm of mail voor meer info, plekken gaan hard!

+- 50 new spaces available for colocation. GPU miners also Welcome!
PM or mail for more info.

Hostyourminer.com

Makes hosting a single miner profitable!
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!