Bitcoin Forum
April 19, 2024, 10:56:01 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 26.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Op zoek naar mede investeerders  (Read 2155 times)
bronan (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 774
Merit: 500


Lazy Lurker Reads Alot


View Profile
June 27, 2013, 12:29:32 AM
 #1

Ik ben op zoek naar mensen die mee willen investeren in een bitcoin miner farm gebaseerd op asic miners
De investeringen zijn nogal pittig maar gezien de resultaten die ik nu behaal met wat kleinere apparaten zeker nog wel de moeite waard.
Mocht er genoeg animo zijn kan er ook gedacht gaan worden aan het verhuren van de beschikbare reken kracht aan derden.
Op het moment dat er dan geen mensen huren gaan de gedolven opbrengsten dan naar de mede investeerders
Helaas zit er wel een vrij lange wacht tijd op de levering van deze apparaten, en is het niet zeker dat genoemde data van levering ook zullen worden gehaald, zie daarvoor het BFL drama.
Op het moment dat er voldoende bitcoins/euro binnen gehaald zijn voor de aankoop van 1 of meerdere apparaten ga ik meteen over op aankoop van deze machines hopende op een spoediger levering.
Voor elk apparaat zijn er helaas nog wel bijkomende leverings kosten en invoer rechten van toepassing wat voor dit soort zaken heel normaal is
Ik zal dan ook overleggen met de fabrikant om de apparaten te leveren zonder voedingen en liefst nog deels te assembleren om de kosten van invoeren een beetje te verlagen.

De inkomende opbrengsten van de apparaten zullen worden gedeeld door de deelnemers naar ratio van de inbreng minus de kosten en investering van apparaten de afschrijving en vervangings kosten en de werkelijke electriciteits kosten om deze apparaten te draaien.
In geval van verhuur zal er een vergelijkbare formule worden gehanteerd zodat voor alle investeerders het de moeite waard blijft om hun investerings inzet voor langere termijn te blijven doen.
Mocht een investeerder op enig moment besluiten om te willen stoppen zal de investeerder de andere leden de kans geven om voor zijn aandeel  binnen redelijke termijn andere investeerders te vinden of een afkoop regeling moeten worden afgesproken.
De inkomsten zullen worden bewaard via een externe hardware oplossing.

Voor verdere informatie mij per persoonlijk bericht te benaderen.
1713567361
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713567361

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713567361
Reply with quote  #2

1713567361
Report to moderator
The block chain is the main innovation of Bitcoin. It is the first distributed timestamping system.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1713567361
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713567361

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713567361
Reply with quote  #2

1713567361
Report to moderator
1713567361
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713567361

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713567361
Reply with quote  #2

1713567361
Report to moderator
bitcoinspot.nl
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 300
Merit: 250



View Profile WWW
June 27, 2013, 08:09:35 PM
 #2

bitmin.nl Smiley

- bitcoinspot.nl - Alles over bitcoin! -
MarpleTrading
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 191
Merit: 100


View Profile WWW
June 27, 2013, 08:10:49 PM
 #3

Als je een KnC koopt hoef je geen invoerrechten te betalen.

Waar ga je ze hosten?
Hoe ga je de werkelijke electriciteitskosten bepalen?

An easy to use API for price information from the most import crypto exchanges
https://www.cryptodb.com
bronan (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 774
Merit: 500


Lazy Lurker Reads Alot


View Profile
June 28, 2013, 01:02:41 PM
 #4

De miner(s) komen aan een eigen groep met meter.
Na een maand mijnen kunnen we overigens al redelijk goed inschatten wat de werkelijke kosten gaan worden op jaar bas

Deze apparaten zullen worden voorzien van normale pc voeding met een capaciteit tussen de  500 en 1000 watt, het lijkt mij dat deze apparaten dan niet meer gebruiken dan een zware pc.

Ik ga er van uit dat de maximale belasting vooralsnog niet zal worden overschreden
Tenzij er meerdere investeerders komen waardoor het totale gebruik samen van deze apparaten de maximale groep capaciteit van 16 amp zal overschrijden.
Op het moment dat de totale belasting hoger word zal er een bedrijfs ruimte worden gehuurd waar de apparaten kunnen worden geplaatst.
Deze ruimte zal al aan een paar voorwaarden moeten voldoen,  een en ander zal onderling worden besproken met de mede investeerders.

Deze kosten zullen moeten worden opgebracht uit de inkomsten van de gedolven munten.

Overigens ben ik al in het bezit van Asic miners en kan nu al zeggen dat gpu mijnen op niet al te lange termijn absoluut niet meer voldoende zal zijn om mee te kunnen komen met het asic geweld.
jeroenn13
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 644
Merit: 500



View Profile
June 28, 2013, 01:04:31 PM
 #5

Als je een KnC koopt hoef je geen invoerrechten te betalen.

Waar ga je ze hosten?
Hoe ga je de werkelijke electriciteitskosten bepalen?

Hoe kom je hieraan?
Ik heb gewoon TAX betaald hoor (21%).

..bustadice..         ▄▄████████████▄▄
     ▄▄████████▀▀▀▀████████▄▄
   ▄███████████    ███████████▄
  █████    ████▄▄▄▄████    █████
 ██████    ████████▀▀██    ██████
██████████████████   █████████████
█████████████████▌  ▐█████████████
███    ██████████   ███████    ███
███    ████████▀   ▐███████    ███
██████████████      ██████████████
██████████████      ██████████████
 ██████████████▄▄▄▄██████████████
  ▀████████████████████████████▀
                     ▄▄███████▄▄
                  ▄███████████████▄
   ███████████  ▄████▀▀       ▀▀████▄
               ████▀      ██     ▀████
 ███████████  ████        ██       ████
             ████         ██        ████
███████████  ████     ▄▄▄▄██        ████
             ████     ▀▀▀▀▀▀        ████
 ███████████  ████                 ████
               ████▄             ▄████
   ███████████  ▀████▄▄       ▄▄████▀
                  ▀███████████████▀
                     ▀▀███████▀▀
           ▄██▄
           ████
            ██
            ▀▀
 ▄██████████████████████▄
██████▀▀██████████▀▀██████
█████    ████████    █████
█████▄  ▄████████▄  ▄█████
██████████████████████████
██████████████████████████
    ▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
    ▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀
       ████████████
......Play......
bronan (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 774
Merit: 500


Lazy Lurker Reads Alot


View Profile
June 28, 2013, 01:16:28 PM
 #6

Ik ga ervan uit dat als het bedrijf vanuit zweden de apparaten verstrekt er mogelijk geen invoer rechten moeten worden betaald aangezien zweden tot de eu landen word gerekend.
Toch zal er inderdaad denk ik wel 21% btw worden geheven

Momenteel al 2 investeerders zich aangemeld
bitcoinspot.nl
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 300
Merit: 250



View Profile WWW
June 28, 2013, 01:58:55 PM
 #7

wat zijn de kosten / geschatte opbrengsten  ?

- bitcoinspot.nl - Alles over bitcoin! -
Coinmining
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 34
Merit: 0


View Profile
June 28, 2013, 04:22:20 PM
 #8

Bronan,


Welke ASIC miners heb je momenteel al aan het werk?

Ik veronderstel dat je al het nodige marktonderzoek hebt verricht. Welke aanbieder(s) draagt jou voorkeur weg en waarom?

Heb je reeds een vergelijkende studie gemaakt met verschillende scenario's op het vlak van levertermijn en difficulty?
kan je deze studie met ons delen?

Iemand volgende week in London aanwezig?
MarpleTrading
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 191
Merit: 100


View Profile WWW
June 29, 2013, 09:18:43 AM
 #9

Als je een KnC koopt hoef je geen invoerrechten te betalen.

Waar ga je ze hosten?
Hoe ga je de werkelijke electriciteitskosten bepalen?

Hoe kom je hieraan?
Ik heb gewoon TAX betaald hoor (21%).

21% is de BTW, die moet je idd gewoon betalen. Ik heb het over invoerrechten, die betaal je als je ze uit de meeste landen buiten de EU haalt.

An easy to use API for price information from the most import crypto exchanges
https://www.cryptodb.com
bronan (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 774
Merit: 500


Lazy Lurker Reads Alot


View Profile
July 20, 2013, 12:22:34 PM
 #10

Het wachten is momenteel op een duidelijk kosten plaatje als ik de apparaten zou hosten in noorwegen/zweden deze maken gebruiken van waterkracht centrales
Dit zou het rendement behoorlijk kunnen verhogen momenteel gaan we uit van hosting in een data center waar de apparaten goed gekoeld en veilig zullen staan.
Daarbij heb ik een offline hardware apparaat gekocht van slush welke de inkomende bedragen zal veilig stellen.
Op dit moment heb ik 5 investeerders gevonden welke op basis van een no nonsense schatting en plan grotendeels rond heb
De eerste machine is al besteld en betaald naar verwachting zal het verder worden uitgebreid naar meer or grotere apparaten, het blijft natuurlijk af hangen of de leverancier ook echt gaat leveren wat ze aanbieden.
Momenteel blijf ik uitgaan van hosting in de nabije omgeving tot ik duidelijk een beeld heb of hosting in het noorden qua kosten uit kan en lucratief is.
Zover ik heb kunnen ontdekken zijn de kosten in deze landen 0,10 E per Kwh dus nog even afwachten wat ik aan voorstellen ontvang van die de hosting bedrijven.
Overigens moet je inderdaad gewoon 21% BTW over de vollledige aanschaf betalen en kun je zelf de prijzen bij kncminer zelf bekijken deze zijn exclusief btw en verzending voor de duidelijkheid
Zowel het verbruik als de werkelijke prestaties zijn nog niet bekend maar de leverancier geeft ons een garantie dat zowel qua hash power als doorlopende verkopen wij deels door deze leverancier tegemoet worden gekomen
De huidige inkomsten per dag zijn duidelijk al behoorlijk gedaald maar je kan er van uitgaan dat 0,70 btc per Gh exclusief kosten zeker de eerste maanden haalbaar moet zijn tenzij er een enorme toename van nieuwe apparaten valt te verwachten
Hosting in nederland is en blijft behoorlijk duur dus gaat mijn voorkeur uit naar hosting in relatief goedkopere landen maar niet naar landen waar wij juridisch geen poot hebben om op te staan zoals de usa.
De meeste investeerders kiezen voor herinvesteringen in nieuwe en krachtiger hardware
Netnox
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2044
Merit: 1008



View Profile
July 20, 2013, 05:59:12 PM
 #11

Hoeveel kapitaal is vereist ongeveer om hieraan deel te nemen?
bronan (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 774
Merit: 500


Lazy Lurker Reads Alot


View Profile
July 24, 2013, 10:57:00 PM
 #12

Minimum deelname is $100 of de tegenwaarde in btc dan wel in euro's

Een ieder kan nog instappen tot aan midden/eind augustus dit in verband met de aankoop stop welke de fabrikant voor een periode heeft aangekondigd.
Dus nadat de apparaten geleverd worden ( geschat begin oktober ) zal er gedraaid worden op een door ons gekozen aantal mining pools

Dit tot er door de leverancier weer nieuwe hardware word uitgebracht en er voldoende animo is onder de investeerders om opnieuw een aankoop ronde te gaan doen.
Mogelijk kan ervoor worden gekozen om de eerder aangekochte apparaten aan te bieden om eventueel een nog betere aankoop te doen.

Er lopen nog meerdere gesprekken met mensen die het idee aantrekt maar heel begrijpelijk wel voorzichtig zijn

Nogmaals voor de duidelijkheid wanneer iemand zegt de binnenkomende bedragen te willen herinvesteren zal dit in de mij aangekochte trezor worden opgeslagen en bij de bank in de kluis weer opgeborgen worden.

Elke keer als de lokale waarde boven de 10 btc komt word deze geexporteerd naar de offline wallet mocht een van ons daar een deel van willen word dat uiteraard in mindering gebracht op zijn tegoed.

Ik ga er vanuit dat elk persoon die hier aan mee doet begrijpt, dat je dit niet als een korte termijn project kan en mag zien.
Maar je kan er zeker van zijn dat de opbrengst velen malen beter is dan een spaar rekening bij de bank met 1,4 % rente per jaar.

Nadat de ROI (Return On Investment) en de opstartkosten opgebracht zijn gaan wij zo lang mogelijk door als maar mogelijk is.

Tenzij de oude word vervangen voor nieuwe en/of snellere hardware zullen wij deze apparaten blijven draaien.

Uiteraard niet als de opbrengsten minder worden dan de maandelijkse hosting kosten en energie kosten.

 
michaelboord
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 4
Merit: 0


View Profile
July 26, 2013, 10:57:23 AM
 #13

lol...
"mijnen"  staat heel vreemd Smiley



Denk dat jullie al te laat zijn
bronan (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 774
Merit: 500


Lazy Lurker Reads Alot


View Profile
July 26, 2013, 12:25:02 PM
 #14

Ach ja nederlanders zijn blijkbaar niet echt warm te krijgen voor een kansje om een beetje te verdienen
In alle andere landen hebben ze groot opgezette groep aankopen gedaan en hebben inmiddels tot soms wel 38 jupiters aangekocht.
Over 2 weken hebben wij met deze groep een 200 Gh/s machine, dus wel jammer maar voor ons geen probleem.
Onze schaapjes komen wel binnen Cheesy
Netnox
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2044
Merit: 1008



View Profile
July 27, 2013, 03:11:00 PM
 #15

Hoeveel hebben al deelgenomen en stel ik investeer 1000 euro hoeveel zou mijn opbrengst kunnen zijn? Ook wilde ik weten om de hoeveel tijd de winst naar de deelnemers wordt uitgekeerd?
tyrion70
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 934
Merit: 1000



View Profile
July 27, 2013, 04:34:15 PM
 #16

Ach ja nederlanders zijn blijkbaar niet echt warm te krijgen voor een kansje om een beetje te verdienen
In alle andere landen hebben ze groot opgezette groep aankopen gedaan en hebben inmiddels tot soms wel 38 jupiters aangekocht.
Over 2 weken hebben wij met deze groep een 200 Gh/s machine, dus wel jammer maar voor ons geen probleem.
Onze schaapjes komen wel binnen Cheesy
Bronan, misschien helpt het als je wat concreter neerzet wat je precies hoe gaat doen. Het lijkt nu wat mij betreft allemaal wat los-vast. Daarnaast is het niet verkeerd om je door een trusted member (John K) op identiteit te laten valideren bijvoorbeeld. Overigens zijn er vanuit NL wel degelijk groepsaankopen georganiseerd. Ik heb samen met Blastbob zelfs een van de grootste met bijna 24 jupiters.. Misschien is het geld gewoon op ;-)

Succes!

nick0016
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 120
Merit: 100



View Profile
July 28, 2013, 09:49:09 AM
 #17

Dus je zoekt mensen die geld investeren in een "high risk" investering?
Dit is leuk voor de mensen die niet veel investeren omdat ze dan toch mee kunnen doen zonder een miner aan te schaffen...

Geef mij eens een reden waarom ik bijvoorbeeld beter 1000 EUR bij jou kan investeren in plaats van zelf voor dat geld een miner kopen die ik gewoon kan laten door minen totdat het er bij neer valt?
Even vanuit gaande dat de BTC markt niet crasht.

Het lijkt mij erop dat je gewoon een groot asic miner wilt aanschaffen maar het geld zelf niet ervoor over hebt. Zo beperk je goed je eigen risico met als voordeel dat je wel een groot asic miner voor je zelf hebt. Of krijg ik ook mijn deel van de asic miner wanneer ik stop met investeren? Wink

Je zegt namelijk zelf al dat de inkomsten verdeeld wordt "minus de kosten en investering van apparaten de afschrijving en vervangings kosten en de werkelijke electriciteits kosten om deze apparaten te draaien" echter moeten wij wel investeren voor de aanschaf ervan waarbij jij nog eens als extra de afschrijving + vervangings kosten "inhoud" zodat je nieuwe miners kan aanschaffen die de investeerders (indirect) betaald hebben (wij krijgen immers minder uit betaald omdat je meer inhoud).

Een betere (eerlijke) formule lijkt me dat je met het totale investerings bedrag miners gaat aanschaffen, en de verdeling naar gelang de ratio is van de investering - de electriciteits kosten - aantal % voor je zelf voor de onderhoud etc.
En dan gewoon laten door gaan totdat de miner erbij neervalt... zo blijft ieder investeerder van begin tot eind mee doen.
Wil men meer verdienen? Prima, dan investeert men meer waardoor hun ratio omhoog gaat. En met dat geld schaf je weer nieuwe miners aan...

Zo doe ik het ook met mijn (vrienden)groep. Lijkt me toch veel eerlijker?

Likes Bitcoins!
bronan (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 774
Merit: 500


Lazy Lurker Reads Alot


View Profile
August 01, 2013, 07:01:48 AM
 #18

Jou post slaat nergens op je zegt veel en eigenlijk helemaal niets
Ga eens goed lezen wat er allemaal gepost is voor je onzin uitkraamt
Binnen 1 week zijn mijn 7 investeerders mede eigenaar

Inderdaad allemaal mensen die 100 euro of meer in de deze kans hebben gestoken
Het grappige is dat er werkelijk niemand van deze forums mee doet.
Mensen hier kopen liever een asic block erupter die zijn eigen aanschaf niet meer terug verdiend
Jawel ik heb ook een paar die dingen maar eerlijk gezegd heb ik er spijt van want de difficulty gaat echt als een raket als kncminer levert
Heb je al eens goed gekeken hoeveel jupiter machines er al gekocht zijn bij kncminer

Ik ga hier ook niet aangeven welke garanties ik deze leden heb aangeboden

Iedereen die mij wantrouwt mag van mij zaken gaan doen met bfl of pirate40 dat blijkt men allemaal liever te doen, dan in te stappen op een eerlijke aanbieding.

Daarbij komt dat ik jou in mijn ogen zeer beledigende post alleen nog maar zeg dat ik betaal maar 85% van dit apparaat en kan makkelijk het ding alleen aanschaffen gelukkig zijn er ook verstandige mensen die wel graag meedoen

Daarbij komt dat bitcoin al vele malen gecrashed is en jawel opzettelijk de rijken der aarde kunnen makkelijk bitcoin onderuit halen en doen dit ook regelmatig
Jij hebt totaal geen idee hoeveel bitcoin sommige mensen bezitten maar ik kan je wel vertellen dat enkele beroemdheden meerdere miljoenen btc bezitten.
En helaas voor iedereen zonder enorme geld reserves zijn dat diegene die bepalen wat bitcoin waard is.

nick0016
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 120
Merit: 100



View Profile
August 01, 2013, 11:14:45 AM
 #19

Je zegt dat we binnen een week mede eigenaar worden, dus nogmaals mij de vraag die je niet geantwoord hebt: Zodra ik stop met investeren krijg ik dan ook mijn deel van het apparaat?

En wat heeft een bedrijf dat miners maakt ermee te maken? Jij koopt ze ook in (compleet en/of alleen de chips)?

De feiten die ik vertel kan best onzin zijn voor jou, ieder zijn eigen mening toch.

"enkele beroemdheden meerdere miljoenen btc bezitten" > Grappig, terwijl er op dit moment 'maar' 12 miljoen Bitcoins in de omloop zijn?
Over onzin gesproken Wink

Geen zorgen hoor, vat niet alles persoonlijk op. Iedereen die met jou in zee gaat wenst ik succes. We zitten tenslotte allemaal hier voor de Bitcoins Wink

Btw, indien je je asic block Erupters kwijt wil; ik wil ze wel overnemen voor een prikkie Smiley

Likes Bitcoins!
bronan (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 774
Merit: 500


Lazy Lurker Reads Alot


View Profile
August 04, 2013, 01:16:13 PM
 #20

Dit topic kan op slot de eerste investeringen zijn al rond verdere informatie is hier niet meer van belang.


Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!