Bitcoin Forum
May 10, 2024, 06:45:23 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Hardware wallet  (Read 379 times)
xmangler (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 3
Merit: 0


View Profile
November 22, 2017, 12:13:39 PM
 #1

Sinds kort ben ik begonnen met cryptocurrency's.
Ik heb momenteel alles opgeslagen op Exodus, wat voor mij een heel makkelijke wallet is.
Nu had ik afgesproken met mezelf dat van zodra ik boven een bepaald bedrag kwam ik naar een hardware wallet zou gaan ivm. de veiligheid.

Ik heb momenteel:

- Dash
- Bitcoin
- Ethereum
- Litecoin
- Augur
- BAT

Ik dacht zelf aan een Ledger Nano S maar na wat research zie ik dat deze niet al deze coins ondersteund.
Welke wallet raden jullie aan?

Ik vind het gebruiksgemak van Exodus wel heel goed, aangezien ik gewoon via de wallet kan traden voor een andere coin en mooi op 1 scherm kan zien op hoeveel waarde alles staat. Dit steekt me wat tegen bij een Ledger Nano S bijvoorbeeld, aangezien je alles op het kleine schermpje te zien krijgt..

Mvg.
1715323523
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715323523

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715323523
Reply with quote  #2

1715323523
Report to moderator
1715323523
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715323523

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715323523
Reply with quote  #2

1715323523
Report to moderator
The forum was founded in 2009 by Satoshi and Sirius. It replaced a SourceForge forum.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1715323523
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715323523

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715323523
Reply with quote  #2

1715323523
Report to moderator
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
November 22, 2017, 03:01:53 PM
 #2

Sinds kort ben ik begonnen met cryptocurrency's.
Ik heb momenteel alles opgeslagen op Exodus, wat voor mij een heel makkelijke wallet is.
Nu had ik afgesproken met mezelf dat van zodra ik boven een bepaald bedrag kwam ik naar een hardware wallet zou gaan ivm. de veiligheid.

Ik heb momenteel:

- Dash
- Bitcoin
- Ethereum
- Litecoin
- Augur
- BAT

Ik dacht zelf aan een Ledger Nano S maar na wat research zie ik dat deze niet al deze coins ondersteund.
Welke wallet raden jullie aan?

Ik vind het gebruiksgemak van Exodus wel heel goed, aangezien ik gewoon via de wallet kan traden voor een andere coin en mooi op 1 scherm kan zien op hoeveel waarde alles staat. Dit steekt me wat tegen bij een Ledger Nano S bijvoorbeeld, aangezien je alles op het kleine schermpje te zien krijgt..

Mvg.


Je kunt altijd nog spreiden: bijv. je bitcoins en ethereum op een hardware wallet, en de Augur en BAT gewoon in Exodus (hoewel je dan wel nog wat Ethereum op Exodus moet laten staan om ze te kunnen versturen).

Er zijn AFAIK 3 bekende hardware wallets: Trezor (uit Tsjechië, de eerste die met een hardware wallet kwam), Ledger (uit Frankrijk, eerdere versies waren erg beperkt, nieuwere versies juist uitgebreider) en KeepKey (uit de VS) - allemaal met hun eigen voor- en nadelen. Zelf heb ik Trezor en ben daar heel tevreden over.

Maar: geen van deze drie hardware wallets ondersteunt alles wat jij hebt, je zult dus een keuze moeten maken. Of alles op een hardware wallet, en dus coins/tokens afstoten, of verdelen over software en hardware wallet (wat ik zou doen)
klaaas
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1568
Merit: 544



View Profile
November 23, 2017, 10:36:25 AM
 #3

De nano S werkt met een app op de pc of smartphone, het schermpje voldoet voor hetgeen dat nodig is. .
Anders de Ledger Blue ; )
De nano S zelf gebruik je in meer om te bevestigen of te verifieren.

https://ledger.zendesk.com/hc/en-us/articles/115005304449-Which-altcoins-and-tokens-are-supported-by-the-Ledger-products-

Tokens beheren kan met de nano S via MyEtherWallet
https://ledger.zendesk.com/hc/en-us/articles/115005439585   

Shopping online and sats back as a discount! (satsback) + LightningNetwork
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
November 23, 2017, 10:50:19 AM
 #4

De nano S werkt met een app op de pc of smartphone, het schermpje voldoet voor hetgeen dat nodig is. .
Anders de Ledger Blue ; )
De nano S zelf gebruik je in meer om te bevestigen of te verifieren.

https://ledger.zendesk.com/hc/en-us/articles/115005304449-Which-altcoins-and-tokens-are-supported-by-the-Ledger-products-

Tokens beheren kan met de nano S via MyEtherWallet
https://ledger.zendesk.com/hc/en-us/articles/115005439585   

Tja, daar had ik ook aan moeten denken.

Dat geldt ook voor Trezor: ook die heeft een samenwerking met MyEtherwallet, zodat dus in principe alle tokens ondersteund worden.

Dus zowel Trezor als Ledger ondersteunen wel al jouw coins/tokens.
xmangler (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 3
Merit: 0


View Profile
November 23, 2017, 11:17:53 AM
 #5

Ooh oke, hartelijk bedankt!  Wink
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!