Bitcoin Forum
April 16, 2024, 08:17:52 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 26.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
Author Topic: Only to Brazilians - Quero comprar alguns bitcoins  (Read 6748 times)
BrBoy (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 453
Merit: 100


View Profile
December 27, 2010, 11:11:13 AM
 #1

Sorry guys, thats only to Brazilians.

Galera,

Quero comprar alguns bitcoins mas sou brasileiro e só tenho dinheiro do brasil.

Será que encontro alguém do brasil que venda alguns?
1713255472
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713255472

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713255472
Reply with quote  #2

1713255472
Report to moderator
1713255472
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713255472

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713255472
Reply with quote  #2

1713255472
Report to moderator
The forum strives to allow free discussion of any ideas. All policies are built around this principle. This doesn't mean you can post garbage, though: posts should actually contain ideas, and these ideas should be argued reasonably.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1713255472
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713255472

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713255472
Reply with quote  #2

1713255472
Report to moderator
1713255472
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713255472

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713255472
Reply with quote  #2

1713255472
Report to moderator
caveden
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1106
Merit: 1004



View Profile
December 27, 2010, 08:34:23 PM
 #2

Infelizmente ninguém abriu ainda uma exchange BRL<->BTC... uma pena, no Brasil acho que não existe o risco do charge-back, então acho que poderiam até mesmo usar o paypal... enfim...

Eu não estou no Brasil, então não sei como outros brasileiros estão fazendo para comprar BTCs a partir de reais... sei que não sou o único brasileiro no fórum, acho que o cara da loteria (nelisk ou algo assim) também é brasileiro... tenta entrar em contato direto com ele.

Você já viu se não dá pra comprar LibertyReserveUSD ou PaxumUSD com um cartão de crédito brasileiro?
caveden
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1106
Merit: 1004



View Profile
December 27, 2010, 08:43:11 PM
 #3

Achei esse site numa busca rápida: http://senhormoney.com/categories.php?page=view&id=82

Não sei se é confiável. Você poderia começar com pequenas quantidades. Aí com o LibertyReserve você compra bitcoins no MtGox.
BrBoy (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 453
Merit: 100


View Profile
December 27, 2010, 10:22:46 PM
 #4

Achei esse site numa busca rápida: http://senhormoney.com/categories.php?page=view&id=82

Não sei se é confiável. Você poderia começar com pequenas quantidades. Aí com o LibertyReserve você compra bitcoins no MtGox.

Olá opa! Um brazuca!

Falei lá. Tem um spread muito alto sobre o dólar comercial. Não vale a pena.

Eu queria depositar em Real por que não uso essas empresas.

Estou pensando em oferecer um serviço de recarga de celular para conseguir alguns bitcoins... será que vira?

Obrigado!
caveden
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1106
Merit: 1004



View Profile
December 28, 2010, 09:10:33 AM
 #5

Estou pensando em oferecer um serviço de recarga de celular para conseguir alguns bitcoins... será que vira?

Seria muito legal!

Por outro lado, se brasileiros não conseguirem comprar BTCs facilmente, acho que você não vai conseguir vender muita recarga... e mesmo você teria dificuldade para pagar o fornecedor, não?

O que faz falta mesmo é uma exchange...
BrBoy (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 453
Merit: 100


View Profile
December 28, 2010, 10:41:52 AM
 #6

É q estes exchanges precisam de muitas opções.

Também teria de ter vários brasileiros.
caveden
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1106
Merit: 1004



View Profile
December 28, 2010, 10:48:53 AM
 #7

Opções?
O MtGox quando começou só fazia compra e venda mesmo... depois que foi implementando todas as features.

Acho que só de ter uma exchange BRL<->BTC já seria um estímulo a mais brasileiros usarem bitcoins. Por exemplo, conheço brasileiros que moram aqui na Europa e que vivem procurando meios de transferir grana pro Brasil mais em conta...

Teria que ver como funciona o paypal em reais. Eu acho que no Brasil não existe charge-back, mas não tenho certeza. Se for assim, aí seria relativamente seguro implementar uma exchange usando paypal. Bom, é sempre uma dúvida a questão fiscal né...
BrBoy (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 453
Merit: 100


View Profile
December 28, 2010, 11:29:10 AM
 #8

Passei as ultimas horas lendo... O paypal era gratuito no brasil mas agora passou a ter uma taxa de quase 10% em usd... imagine...se você mandar 100 usd para um brasileiro só chega cerca de 90 usd na conta dele... nos outros países é entre 2 e 3%.

Estes site também estão vendendo paypal a 2,05 quando a cotação comercial é 1,69 usando um cartão de crédito.

Acho q só quem paga 2,05 é quem não tem cartão de crédito.
caveden
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1106
Merit: 1004



View Profile
December 28, 2010, 11:45:30 AM
 #9

Ah não, mas quando falava de paypal, estava pensando na possibilidade de uma exchange entre BTC e BRL usando PaypalBRL...
PaypalUSD tem o risco de chargeback, não tem mais ninguém vendendo BTC por PaypalUSD depois das fraudes que o MtGox sofreu. Nem perca seu tempo e dinheiro tentando adquirir dólares paypal...
Timo Y
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 938
Merit: 1001


bitcoin - the aerogel of money


View Profile
December 28, 2010, 12:55:59 PM
 #10

Eu acho que no Brasil não existe charge-back, mas não tenho certeza.

Parece que charge-back existe sim, mas de uma forma mais limitada:

https://cms.paypal.com/br/cgi-bin/?cmd=_render-content&content_ID=ua/BuyerProtComp_full&locale.x=pt_BR

Quote
Se você registrar uma disputa para um compra de mercadorias digitais de valor máximo, conforme definido na Seção III (4) ("Recebendo pagamento") na Política de pagamentos, ou menos, o PayPal poderá, a seu critério, reverter a transação sem solicitar que você transforme a disputa em uma reclamação. O PayPal pode limitar o número dessas reversões para ajudar a impedir o abuso desse processo. Se elas forem limitadas, você ainda poderá registrar uma disputa e seguir os processos de disputa padrão do PayPal descritos nessa política para tentar solucionar o problema diretamente com o Comerciante.


GPG ID: FA868D77   bitcoin-otc:forever-d
BrBoy (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 453
Merit: 100


View Profile
December 29, 2010, 09:23:20 AM
 #11

Eu acho que no Brasil não existe charge-back, mas não tenho certeza.

Parece que charge-back existe sim, mas de uma forma mais limitada:

https://cms.paypal.com/br/cgi-bin/?cmd=_render-content&content_ID=ua/BuyerProtComp_full&locale.x=pt_BR

Quote
Se você registrar uma disputa para um compra de mercadorias digitais de valor máximo, conforme definido na Seção III (4) ("Recebendo pagamento") na Política de pagamentos, ou menos, o PayPal poderá, a seu critério, reverter a transação sem solicitar que você transforme a disputa em uma reclamação. O PayPal pode limitar o número dessas reversões para ajudar a impedir o abuso desse processo. Se elas forem limitadas, você ainda poderá registrar uma disputa e seguir os processos de disputa padrão do PayPal descritos nessa política para tentar solucionar o problema diretamente com o Comerciante.

Opa! Mais um brazuca!

Parece que os brasileiros daqui estão fora do país. Talvez estes q estejam fora precisem de uma forma de mandar uns trocados para o Brasil de forma barata (ou gratuita). Então a estes... eu poderia receber em bitcoins e depositar para locais em brl assim seria bom para ambos pq eu iria adquirir os btc e aos q moram fora pq iriam enviar alguns trocados para a terrinha de forma mais em conta.

Vamos ver se conseguimos realizar algum tipo de negócio entre nós!
caveden
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1106
Merit: 1004



View Profile
January 03, 2011, 12:23:43 PM
 #12

Agora que o davout abriu o código da exchange dele, está ainda mais fácil de fazer uma exchange BTC<->BRL.
http://bitcointalk.org/index.php?topic=2585.0

Alguém com um pouco de experiência em Rails (não tenho nenhuma Sad ) e que esteja no Brasil caso precise de uma conta bancária ou algo assim, poderia fazer.

Alguém se candidata? Smiley
nanaimogold
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 661
Merit: 251



View Profile
January 03, 2011, 06:36:06 PM
 #13

You might try repatriating foreign banknotes.

If you are able to locally acquire paper money from a country where exists a digital currency exchange service, you could mail the paper back to it's home country to trade for BTC or LR. That way you will avoid fees and possibly even profit from the experience.

Also, you might find a digital currency exchanger in Brazil who will accept your real deposited to his bank account in trade for LR that you can then trade for BTC from Mt. Gox or nanaimogold.com.

I can't recommend an exchanger in Brazil, but there certainly must be several in such a large and modern country. I will make inquiry on your behalf.

Perhaps you can start you own exchange service in Brazil. I encourage you.

You could take your real to Western Union and send it to me for trade into Bitcoin. Unfortunately, WU is very expensive.

Those are your options, as I see it.

best wishes

BrBoy (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 453
Merit: 100


View Profile
January 05, 2011, 11:15:29 PM
Last edit: January 05, 2011, 11:26:03 PM by BrBoy
 #14

You might try repatriating foreign banknotes.

If you are able to locally acquire paper money from a country where exists a digital currency exchange service, you could mail the paper back to it's home country to trade for BTC or LR. That way you will avoid fees and possibly even profit from the experience.

Also, you might find a digital currency exchanger in Brazil who will accept your real deposited to his bank account in trade for LR that you can then trade for BTC from Mt. Gox or nanaimogold.com.

I can't recommend an exchanger in Brazil, but there certainly must be several in such a large and modern country. I will make inquiry on your behalf.

Perhaps you can start you own exchange service in Brazil. I encourage you.

You could take your real to Western Union and send it to me for trade into Bitcoin. Unfortunately, WU is very expensive.

Those are your options, as I see it.

best wishes
Not a good idea for Brazilians to repatriate banknotes. Also not a good idea legal local exchangers ask for 15% in most developed cities...

I know a good Brazilian exchanger but he refuse to deal with others Brazilians. Sad

Western Union, is very expensive. Another Brazilian trap. We have to pay 3,8% taxes (iof) + WU service.

I prefer to make personal deals on Internet with others Brazilians but I understand it is risky.

Back to Brazilians...

Pessoal, se tiver algum brasileiro que queira ajudar, eu posso fazer depósito ou colocar crédito em celular pre-pago com Reais e receber bitcoins em troca.

Sei que tem muitos brasileiros no exterior que querem enviar dinheiro para o Brasil de forma econômica. Eu posso receber bitcoins e pagar em Reais também. Assim acho que seria um bom negócio para ambos.
BrBoy (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 453
Merit: 100


View Profile
January 06, 2011, 11:41:51 PM
 #15

Alguém vende R$ 50,00 em bitcoins?
TiagoTiago
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 616
Merit: 500


Firstbits.com/1fg4i :)


View Profile
February 25, 2011, 01:14:57 AM
 #16

I'm looking to buy around 100 Reais in BTC, prefferably by transfering/depositing the money into the seller's bank account, needs to be an account on a bank here, i don't think i can make a deposit into an account from elsewhere (i'll probably have to go to a physical agency do the deposit)


Eu to pensando em comprar por volta de 100 Reais em BTC, de preferencia pagando com transferencia/deposito na conta de banco do vendedor, acho q precisa ser uma conta num banco aki, acho q não conseguiria fazer o deposito numa conta estrangeira (provavelmente vou ter que ir numa agencia fisica mesmo pra fazer o deposito)

(I dont always get new reply notifications, pls send a pm when you think it has happened)

Wanna gimme some BTC/BCH for any or no reason? 1FmvtS66LFh6ycrXDwKRQTexGJw4UWiqDX Smiley

The more you believe in Bitcoin, and the more you show you do to other people, the faster the real value will soar!

Do you like mmmBananas?!
BCEmporium
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1218
Merit: 1000



View Profile
February 25, 2011, 01:32:02 AM
 #17

Há um novo serviço de carregar paypal pelo telemóvel, mas não sei se é apenas aqui em Portugal. Eu vou dar uma olhada.

Edit: O site é esse aí: http://www.onebip.com/

Já agora, o Western Union tem tarifas especiais pelo menos de Portugal para o Brasil. Não sei o inverso também existe.

██████████████████            ██████████
████████████████              ██████████
██████████████          ▄█   ███████████
████████████         ▄████   ███████████
██████████        ▄███████  ████████████
████████        ▄█████████  ████████████
██████        ▄███████████  ████████████
████       ▄██████████████ █████████████
██      ▄███████████████████████████████
▀        ███████████████████████████████
▄          █████████████████████████████
██▄         ▀███████████████████████████
████▄        ▀██████████████████████████
██████▄        ▀████████████████████████
████████▄        ████████████████▀ █████
██████████▄       ▀█████████████  ██████
████████████▄       ██████████   ███████
██████████████▄      ▀██████    ████████
████████████████▄▄     ███     █████████
███████████████████▄    ▀     ██████████
█████████████████████▄       ███████████
███████████████████████▄   ▄████████████





▄█████████████████   ███             ███   ███   ███▄                ▄███            █████            ████████████████   ████████████████▄             █████
███▀                 ███             ███   ███   ████▄              ▄████           ███████           ███                ███           ▀███           ███████
███                  ███             ███   ███   █████▄            ▄█████          ███▀ ▀███          ███                ███            ███          ███▀ ▀███
███                  ███             ███   ███   ███ ███▄        ▄███ ███        ▄███▀   ▀███▄        ███                ███           ▄███        ▄███▀   ▀███▄
███                  ███████████████████   ███   ███  ▀██▄      ▄██▀  ███       ▄███▀     ▀███▄       ████████████████   ████████████████▀        ▄███▀     ▀███▄
███                  ███             ███   ███   ███   ▀███    ███▀   ███      ▄███▀       ▀███▄      ███                ███        ███          ▄███▀       ▀███▄
███                  ███             ███   ███   ███    ▀███  ███▀    ███     ▄███▀         ▀███▄     ███                ███         ███        ▄███▀         ▀███▄
███▄                 ███             ███   ███   ███      ██████      ███    ▄███             ███▄    ███                ███          ███      ▄███             ███▄
▀█████████████████   ███             ███   ███   ███       ████       ███   ▄███               ███▄   ████████████████   ███           ███    ▄███               ███▄

|
  TRUE BLOCKCHAIN GAMING PLATFORM 
DECENTRALISED AUTONOMOUS UNIVERSES

  HOME PAGE                                                                  WHITE PAPER 
|
nanaimogold
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 661
Merit: 251



View Profile
February 25, 2011, 02:22:56 AM
 #18

I'm looking to buy around 100 Reais in BTC, prefferably by transfering/depositing the money into the seller's bank account, needs to be an account on a bank here, i don't think i can make a deposit into an account from elsewhere (i'll probably have to go to a physical agency do the deposit)


Eu to pensando em comprar por volta de 100 Reais em BTC, de preferencia pagando com transferencia/deposito na conta de banco do vendedor, acho q precisa ser uma conta num banco aki, acho q não conseguiria fazer o deposito numa conta estrangeira (provavelmente vou r que ir numa agencia fisica mesmo pra fazer o deposito)

There is a community of Brazilians at goldage.net They can steer you to a LR exchanger that is local to you. With LR in hand it's a cinch to trade into BTC.

Why don't you become a bitcoin exchanger yourself?

I suggested a way for BrBoy to operate and earn some money earlier in this thread but he said it was a bad idea without explaining why. You might consider it for yourself. Exchangers are needed everywhere. Now is a good time to get involved.

caveden
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1106
Merit: 1004



View Profile
February 25, 2011, 10:16:25 AM
 #19

Why don't you become a bitcoin exchanger yourself?

This is true, now that bitcoin-central code is open, somebody who masters Ruby on Rail could implement a PagSeguro plugin. Quite easier than implementing the whole exchange. And if you don't want to host the exchange yourself, I think David would accept to perform BRL trades in bitcoin-central.net, specially because PagSeguro can be entirely automated.
Neus
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 1
Merit: 0


View Profile
May 16, 2011, 07:42:15 PM
 #20

Just leaving my mark here: im new to Bitcoins, and i´m interested in becoming a exchanger here in Brazil.

Se alguém tiver interesse em se tornar um exchanger aqui no Brasil, eu estou interessado em ser parceiro.

PM if interested Cheesy

Pages: [1] 2 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!