Bitcoin Forum
May 26, 2024, 08:46:11 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 [2]  All
  Print  
Author Topic: Bitcoin mining - noob questions  (Read 2404 times)
_rusty_
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 224
Merit: 100



View Profile
July 22, 2013, 09:18:32 AM
 #21

je moet kijken naar de regel A: R: HW:
als er "HW: X" (X zijnde een getal groter dan 0) dan mine je fouten ipv deftige shares.

het kan ook zijn dat de getallen bij btcguild pas na 1 uur het juiste getal weergeven. (meestal wordt je toch uitbetaald met de hashes client side en niet de hashes die server side getoont worden)

grtz
PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
July 22, 2013, 09:24:16 AM
 #22

je moet kijken naar de regel A: R: HW:
als er "HW: X" (X zijnde een getal groter dan 0) dan mine je fouten ipv deftige shares.

het kan ook zijn dat de getallen bij btcguild pas na 1 uur het juiste getal weergeven. (meestal wordt je toch uitbetaald met de hashes client side en niet de hashes die server side getoont worden)

grtz

HW zijn de hardware errors dat komt door of foute instellingen of te warme hardware (Alle ASICs hebben last van HW errors gem. 1%)
Dat heeft niets te maken met fouten shares!

R staat voor rejects, dat zijn de foute (stale) shares Wink

Even terug komend op dnaleor zijn kwestie, die lagere hashrate kan ook komen door dat je te hoge diff shares mined dus meer variance hebt, zet je share diff op 1 als je met maar 1 USB Miner mined.


Groeten
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
July 22, 2013, 09:46:24 AM
 #23

je moet kijken naar de regel A: R: HW:
als er "HW: X" (X zijnde een getal groter dan 0) dan mine je fouten ipv deftige shares.

het kan ook zijn dat de getallen bij btcguild pas na 1 uur het juiste getal weergeven. (meestal wordt je toch uitbetaald met de hashes client side en niet de hashes die server side getoont worden)

grtz

HW zijn de hardware errors dat komt door of foute instellingen of te warme hardware (Alle ASICs hebben last van HW errors gem. 1%)
Dat heeft niets te maken met fouten shares!

R staat voor rejects, dat zijn de foute (stale) shares Wink

Even terug komend op dnaleor zijn kwestie, die lagere hashrate kan ook komen door dat je te hoge diff shares mined dus meer variance hebt, zet je share diff op 1 als je met maar 1 USB Miner mined.


Groeten

difficulty stond inderdaad te hoog (4).
Warmteprobleem kan het niet zijn, zit hier met een ventilator omdat het sowieso te warm is Wink

Denk dat het wat lag was van de server, want zit nu al rond de 280. Smiley
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
July 22, 2013, 02:09:22 PM
 #24

Dat hou je nu toch niet voor mogelijk hé?

Juist op het moment dat ik beginnen minen ben, is er een DDOS begonnen op btcguild. Gevolg, quasi waardeloze shares  Tongue
Nu lijkt het voorbij, ondertussen is de hashing power van de pool serieus gezakt, dus ga een een gokje wagen en terugswitchen naar btcguild (heb een paar uur op bitminter gezeten) omdat shares nu meer opbrengen gemiddeld Wink
Japs2013
Member
**
Offline Offline

Activity: 113
Merit: 10


View Profile WWW
July 25, 2013, 08:20:41 PM
 #25

ik lees overal dat erupters steady rond 330 Mh/sec zitten, ik haal met de mijne echter steady rond de 370 enkel met cgminer optie "--icarus-timing 2.5".. dit n.a.v. de instructies van mn Lancelot FPGA. Ik draai op Win7, cgminer 3.3.1 GPU en heb met Zadig 2.0.1 het apparaat op de WinUSB (v6.1.7600.16385) driver gezet. Wellicht is het interessant voor jullie Wink

dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
July 27, 2013, 12:35:58 AM
 #26

nog een noobvraagje Wink

Hoeveel data verbruikt CGminer eigenlijk?

Want zit momenteel een paar dagen in mn studentenkamer en daar is het internetabbonement gelimiteerd (België hé...) en kreeg zonet een automatische waarschuwing dat ik "veel" verbruikt had...

Gelukkig kan ik mn erupter morgen gewoon in de server inpluggen aan een hub. (thuis ongelimiteerd internet)
Nighthawkxx
Member
**
Offline Offline

Activity: 90
Merit: 10


View Profile
July 28, 2013, 10:07:59 AM
Last edit: July 28, 2013, 08:41:35 PM by Nighthawkxx
 #27

ik lees overal dat erupters steady rond 330 Mh/sec zitten, ik haal met de mijne echter steady rond de 370 enkel met cgminer optie "--icarus-timing 2.5".. dit n.a.v. de instructies van mn Lancelot FPGA.

Heb eens een test uitgevoerd met beide instellingen en mij lijkt het dat er totaal geen verschil is. Enkel de waarde getoond in cgminer is hoger.
Als ik de hashrate via de pool bekeek was er tussen beide instellingen geen noemenswaardig verschil. Ook de temperatuur, gemeten met een infrarood thermometer, van de USB erupters was bij beide tests vrijwel hetzelfde.
Test is uitgevoerd op Raspberry Pi met Minepeon en twee USB erupters. Waardes telkens afgelezen na ongeveer vier uur hashen met de ingestelde icarus timings.  

--icarus-timing 2.5 :

Minepeon         : 727,25 MH/s
BTC Guild pool   : 658,56 MH/s

--icarus-timing 3.0 :

Minepeon         : 667,97 MH/s
BTC Guild pool   : 656,18 MH/s
Pages: « 1 [2]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!