Bitcoin Forum
May 28, 2024, 03:30:28 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 [2]  All
  Print  
Author Topic: BTC altijd in een wallet?  (Read 1325 times)
Spoop
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 101
Merit: 0


View Profile
December 14, 2017, 06:52:24 PM
 #21

Ik vind het een beetje vreemd in de oren klinken dat je een private key van de verkoper kreeg, maar misschien dat je dit gewoon verkeerd verwoord hebt.

Een goede desktop wallet die ik zelf iedereen aanraadt is Electrum. Werkt altijd naar behoren. Als je het geld er voor hebt zou je ook kunnen overwegen een hardware wallet aan te schaffen. Die zijn zover ik weet het veiligst van alle wallets.
tiresz
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 35
Merit: 0


View Profile
December 14, 2017, 06:56:54 PM
 #22

bedankt voor de tips!
Aura
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 518
Merit: 268


View Profile
December 14, 2017, 06:59:18 PM
 #23

Noob hier.

Ik heb BTC gekocht.
Na de transactie heb ik een BTC Address en een Private Key ontvangen van de verkoper.
Ik wil BTC voorlopig niet gebruiken als betaalmiddel.

Mijn vraag is:
moet ik de BTC altijd in een wallet doen of kan ik ook gewoon het BTC Address en de Private Key die ik van de verkoper kreeg goed bewaren?

Als ik het goed begrijp heb je dus Bitcoins gekocht zonder deze in je eigen gecreëerde portemonnee te storten? Dat kan handig zijn als je de hoge transactie kosten wil vermijden maar dan moet je wel heel veel vertrouwen hebben in de verkoper. Want als dat is wat je bedoeld, dan heeft de verkoper in theorie nog steeds toegang tot jouw Bitcoins. Dus als ik jou was zou ik zo snel mogelijk een papieren wallet genereren (offline) of een desktop wallet installeren als bijvoorbeeld Electrum. Vervolgens stuur je met je gekochte adres de Bitcoins naar jouw nieuwe adres.
mitserdt
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 51
Merit: 0


View Profile
December 28, 2017, 01:15:17 PM
 #24

bedankt voor de tips!
Ik was nieuwschierig of het je uiteindelijk gelukt is. Het was nogal een waterval van instructies, dus kan me voorstellen het nog wat moeite heeft gekost. Laat het nog even weten als je dit leest.
Pages: « 1 [2]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!