Bitcoin Forum
March 29, 2024, 11:45:06 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 26.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
Author Topic: Børsen: Bankerne vil ikke have dine bitcoingevinster  (Read 1464 times)
magle (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 280
Merit: 10


View Profile WWW
December 06, 2017, 07:47:01 AM
Last edit: December 06, 2017, 08:52:03 AM by magle
 #1

Børsen skriver i dag at Danske Bank, Nordea og flere andre danske banker ikke vil lade kunderne overføre penge fra bitcoin-handler.

»Som bank skal man kunne forklare, hvor penge, der bliver overført, kommer fra,« siger Lars Sjögren, der er chef for Transaction Banking i Danske Bank.

Han mener ikke at bankerne kan dokumentere hvor penge kommer fra, hvilket de skal i forhold til lov om hvidevask, når det er fra bitcoin-handler, da de som udgangspunkt er anonyme.

Det er dog værd at bemærke at det ikke er alle danske der vil afvise overførser fra kryptovalutabørser. Både Spar Nord, Saxo Bank og Arbejdernes Landsbank, har tilkendegivet at de er positive.

Du kan læse den fulde artikel hos Børsen (betalingsartikel)

Hvad tænker i om udmeldingen?
1711712706
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1711712706

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1711712706
Reply with quote  #2

1711712706
Report to moderator
"In a nutshell, the network works like a distributed timestamp server, stamping the first transaction to spend a coin. It takes advantage of the nature of information being easy to spread but hard to stifle." -- Satoshi
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1711712706
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1711712706

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1711712706
Reply with quote  #2

1711712706
Report to moderator
Helmer
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 11
Merit: 0


View Profile
December 06, 2017, 10:27:06 AM
 #2

Spørgsmålet er om de agere ligesom de amerikanske investerings fonde gjorde for to måneders tid siden.

- "Vi vil ikke røre bitcoins".
- *2 måneder senere*
- Open for business

Men det ville da være rart at kunne nedbringe et lån direkte med BTC eller anden crypto.
supctrong
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 24
Merit: 0


View Profile
December 06, 2017, 11:06:04 AM
 #3

Hmm så det er okay at overføre til Kraken.com men ikke at tilbageoverføre samme beløb? Havde tænkt, at det beløb jeg har haft overført bør jeg kunne tilbageføre 1:1 uden, at nogen begynder at rynke på næsen over det? Men måske ikke..

Ellers er der vel mulighed for at anskaffe sig et TenX eller Monaco creditcard og så gøre det sådan.
magle (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 280
Merit: 10


View Profile WWW
December 06, 2017, 11:08:36 AM
 #4

Det er vigtigt at huske på at der er nogen banker som er positive, så man kan jo altid bare åbne en konto der og så overføre pengene til Danske Bank eller Nordea, hvis man har sin almindelige bank forretning der.
supctrong
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 24
Merit: 0


View Profile
December 06, 2017, 12:57:50 PM
 #5

Det er jo også et beløb på 100.000 kr. der nævnes i artiklen. Selvfølgelig vil det skinne i øjenene. Spørgsmålet er, om beløb på 5.000 kr. ville gøre det samme og så måske hver måned.
magle (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 280
Merit: 10


View Profile WWW
December 06, 2017, 04:46:04 PM
 #6

Det er jo også et beløb på 100.000 kr. der nævnes i artiklen. Selvfølgelig vil det skinne i øjenene. Spørgsmålet er, om beløb på 5.000 kr. ville gøre det samme og så måske hver måned.

Ja, det er selvfølgelig rigtig og der går også lidt tid før jeg selv rammer de 100K.   Grin 

Men med de vilde stigninger vi har set bare over de sidste måneder.

Så er det jo ikke utænkeligt at 20K bliver til 100K, ville da i hvert fald gerne bare have haft lidt IOTA for 3 dage sidden  Wink
JanEmil
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 2254
Merit: 668


Community management 24/7 for hire


View Profile WWW
December 06, 2017, 06:08:35 PM
 #7

Penge fra Coinbase har jeg ikke haft problemer med.
Euro til VestJyskBank.
Men efterhånden er hver 4 ICO omkring at lave betalingskort direkte til ETH og BTC

Dlikrot
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 227
Merit: 101



View Profile
December 06, 2017, 07:18:01 PM
 #8

Det begynner å bli skummelt. Nordea stengte en bankkonto hvor brukeren er en kjent Bitcoin veksler, av samme grunn. De er redd for hvitvasking av penger.

To btc or not to btc - that is the electrum
superswede
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 2
Merit: 0


View Profile
December 07, 2017, 09:36:29 AM
 #9

Om ni har gjort legitima vinster och vill ta ut (och det rör sig om större belopp), är det inte bättre om ni går till banken i förväg och ger dom dokument som styrker värdeökningen?

Annars kan man föra över pengar till en utländsk värdepappersmäklare, eller beställa guldtackor som man sedan kan sälja hos en guldhandlare som sätter in pengar på kontot.
FAB_coin
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 26
Merit: 0


View Profile
December 07, 2017, 02:54:06 PM
 #10

Det begynner å bli skummelt. Nordea stengte en bankkonto hvor brukeren er en kjent Bitcoin veksler, av samme grunn. De er redd for hvitvasking av penger.

De är rädda för bitcoin, inte för pengatvätt!
Rubberduck59
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 340
Merit: 100


NEM <3


View Profile
December 09, 2017, 08:51:39 PM
 #11

Jeg har faktisk tænkt mig at ringe og hører banken ad en dag. Som det ser ud nu, ville jeg nok udbetale pengen i mindre bider og evt. i flere forskellige banker. Det virker dog også mistænkeligt

DeepOnion    ▬▬  Anonymous and Untraceable  ▬▬    ENJOY YOUR PRIVACY  •  JOIN DEEPONION
▐▐▐▐▐▐▐▐   ANN  Whitepaper  Facebook  Twitter  Telegram  Discord    ▌▌▌▌▌▌▌▌
Get $ONION  (✔Cryptopia  ✔KuCoin)  |  VoteCentral  Register NOW!  |  Download DeepOnion
flipperfin
Member
**
Offline Offline

Activity: 161
Merit: 10


View Profile
December 10, 2017, 12:03:37 PM
 #12

I så fald sælger jeg da bare over localbitcoins, de kan vel ikke sige noget til overførsler fra andre mennesker?
MrKrypto
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 8
Merit: 0


View Profile
December 10, 2017, 03:48:11 PM
 #13

Det begynner å bli skummelt. Nordea stengte en bankkonto hvor brukeren er en kjent Bitcoin veksler, av samme grunn. De er redd for hvitvasking av penger.

Kjenner du til hvilke Norske banker som er positive?
SkaevKonge
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 6
Merit: 0


View Profile WWW
December 10, 2017, 04:47:02 PM
 #14

Det handler vel om, at bankerne ikke tør brænde nallerne på bitcoins, selvom de jo i forvejen er indblandet i hvidvask af penge på traditionel vis tag bare de seneste års eksempler med Nordea og så sent som i år Danske Bank.
Uanset om det er små eller store beløb, så tror jeg ikke, at bankerne tør tage den risiko at tage imod gevinster fra Bitcoin salg. Men det kan være, at de kommer på andre tanker.
null-zero-sum
Member
**
Offline Offline

Activity: 89
Merit: 11


View Profile WWW
December 12, 2017, 08:15:51 PM
 #15

Jeg skal have skaffet mig et TenX kort eller Monaco. Er der nogen af jer, der har sådant et? Det bør vel kunne bruges i alle kontantautomater?

ALL COINS!! ONE PLATFORM! BEST PRICES!
The number 1 aggregator of crypto liquidity where you can trade over 10,000 cross rates in one place!
magle (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 280
Merit: 10


View Profile WWW
December 13, 2017, 08:06:29 AM
 #16

Jeg skal have skaffet mig et TenX kort eller Monaco. Er der nogen af jer, der har sådant et? Det bør vel kunne bruges i alle kontantautomater?
Der er så mange ICO's og firmaer der starter op med at tilbyde VISA/Mastercard med Krypto balance. Men har endnu ikke besluttet hvilken en jeg skal vælge. Desuden står jeg heller ikke for at skulle trække penge ud at markedet lige for tiden. Selvom Krypto er vildt lige nu, så er vi jo først begyndt at mange komme ind i det. Men største delen af befolkningen, de almindelige, er stadig ikke med. Så over de næste år, forventer jeg fortsat store stigninger. Også i takt med at kapital fonde begynder at hælde penge i futures osv.
null-zero-sum
Member
**
Offline Offline

Activity: 89
Merit: 11


View Profile WWW
December 14, 2017, 07:25:38 PM
 #17

Jeg kunne nu godt tænke mig, at trække mit indskudsbeløb ud inden Karsten Lauritzen laver reglerne for beskatning om. Det ser dog ud til, at det først sker omkring Q1 i 2018, så har stadigvæk lidt tid inden lovændringerne kommer, men de kommer - det tror jeg vi kan være helt sikre på. Alt andet ville jo også være underligt.

ALL COINS!! ONE PLATFORM! BEST PRICES!
The number 1 aggregator of crypto liquidity where you can trade over 10,000 cross rates in one place!
Nougatploven
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 1
Merit: 0


View Profile
January 09, 2018, 08:01:33 PM
 #18

Er der nogen af jer der har forsøgt at få gennemført nogle overførsler?
Og er det lykkes?

Jeg sidder selv og vil gerne hive omkring 15 k ud hver 14. dag fremover. Men jeg er ikke sikker på hvordan det skal gøres.
Jeg har danske bank.
magle (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 280
Merit: 10


View Profile WWW
January 10, 2018, 08:28:19 AM
 #19

Jeg har hentet penge ud fra kraken til min konto i Handelsbanken, det skete uden problemer. Men det er heller ikke en af de banker der har været i medierne og sige at de ikke ville modtage. Tænker som udgangspunkt det bare er et prøve med Danske Bank, bliver betalingen afvist er det væreste jo bare at de går tilbage på din konto hos en børs.
zappex.com
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 2
Merit: 0


View Profile
March 06, 2018, 02:32:10 PM
 #20

Vi har hos zappex.com heller ikke hørt fra vores kunder at dette skulle være et problem - hverken med udbetaling til Nordea eller Danske Bank. Så hvis man sidder og handler digital valuta var det måske værd at overveje at handle i Danmark.
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!