Bitcoin Forum
April 23, 2024, 12:20:57 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
Author Topic: Deeponion vs Dash  (Read 517 times)
superswede (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 2
Merit: 0


View Profile
December 07, 2017, 10:03:38 AM
 #1

Hej, jag har just fått upp intresset för Deeponion. Minns när jag upptäckte Dash, då Darkcoin som kostade cent, men köpte inte. Men nu har jag köpt Deeponion i alla fall. Och den har tyvärr redan dubblat så tvekar att köpa fler.

Dash accepteras ju på ett flertal ställen men är inte ens den bästa anonyma valutan idag. Dessutom är den inte ens färdigutvecklad. Ändå är den uppe i snart 800 dollar. Vad tror ni om möjligheterna att onion tar över Dash position eller i alla fall når liknande priser som Dash idag, i framtiden (Då bitcoin kan kosta 100 000 dollar eller mer)? Vet att det finns andra konkurrenter, men ingen som onions.
1713874857
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713874857

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713874857
Reply with quote  #2

1713874857
Report to moderator
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
CryptoNOK
Copper Member
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 286
Merit: 2


View Profile WWW
December 22, 2017, 07:18:42 AM
 #2

Om du er ute etter privacy coins: ZCash, Monero, Verge.

tokenswim.com - token-permissioned communities on the blockchain
gulliblehive
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 40
Merit: 0


View Profile
December 23, 2017, 05:33:07 PM
 #3

Hur ser utvecklar-teamet bakom Onion ut?
crypt0holk1
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 40
Merit: 0


View Profile
December 26, 2017, 02:49:15 AM
 #4

Hur ser utvecklar-teamet bakom Onion ut?

4 devs varav en för marknadsföring, en för cryptologin en för... kommer inte ens ihåg. Vet att de är kompetenta i alla fall och har en "fanbase" på 60k subscribers på forumet. Det är mer än dubbla VTC (Vertcoins) följare på reddit, och det är ändå ett (iaf tills senaste veckan) ett topp 30 coin som varit i toppen på mest tradeade på Bittrex i månader. Om det är för airdropsen eller ej vet jag inte, men jag tror inte det. Onion är välkänt bland alla som hängt på darknet och de har inte släppts på någon stor exchange än, även om det är väldigt nära nu. Jag har hållt i dem i kanske två månader eller nåt, råkade köpa högt men inte varit orolig att dem inte skulle klättra tillbaks Smiley köp på er innan dem kostar det dubbla  Smiley
The Matrix
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 270
Merit: 1


View Profile
December 28, 2017, 12:51:47 PM
 #5

Det er en super fed coin, det var kærlighed ved første blik og jeg vil bestemt hodle onion for langsigtet investering.
TK42
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 5
Merit: 0


View Profile
January 03, 2018, 03:45:56 AM
 #6

Skulle rekommendera dig att i första hand avstå från att fixera dig på priset. Ja, vi flesta är nog efter att tjäna en liten slant på våra investeringar men att bara endast pris kan vilseleda dig helt. Att tänka "Dash har ju knäckt 1000$ gränsen, Deeponion gör väl samma sak då de är byggda på anonymitet" kan leda till stora förluster om din investering inte spelar ut som du tänkt dig. Det jag kan rekommendera dig är att sätta dig ner när du har en stund, och läsa om de kryptovalutor du tänkt investera i. En bra start kan vara deras whitepaper där du får en hum om projektet. Många vet nog inte ens hur Bitcoin fungerar och endast läser på forum och andra nyhetskällor om hur Bitcoins pris kommer öka till 100,000$. Som man brukar säga i kryptovärlden: Do Your Own Research.

Mvh
Ebenezar64
Member
**
Offline Offline

Activity: 210
Merit: 14


View Profile
January 06, 2018, 07:21:05 AM
 #7

Jag skulle nog säga att Dash och DeepOnion är väldigt olika, Dash har MasterNodes och DeepOnion är en TOR-baserat krypto. Om jag hade gjort en jämförelse så skulle jag nog närmast jämföra DeepOnion med Verge (också TOR baserad).

Jag har läst runt lite och verkligen sett till att "göra min egen research" så att säga och DeepOnion ser faktiskt intressant ut. Jag har hört en Youtuber nyligen tala om DeepOnion att en TOR baserad crypto borde ha en mycket högre värdering (ca 3-400M dollar) vilken nästan är 10x på dagens värde. Nu gäller det komma ihåg att AirDrop pågår och att circulating supply kommer att öka med 4x under de kommande 16 veckorna så vinsten kanske inte riktigt är så hög.

Men om vi antar att DeepOnion kan gå upp och slåss med Verge så pratar vi fortfarande en vinst på ca 10-20x som det nog finns potential för. Dom har just releasat sin Whitepaper där dom har mycket intressant som kommer redan nu under Q1 och Q2. Så det kan mycket väl ske ett rally i DeepOnion nu snart i liknelse som skedde för Verge (i och med Wriath Protocol releasen). Det är inte för sent att ta en titt och kanske joina AirDrop:en.

Som alltid så föreslår jag att man skall göra sin egen research, läsa Whitepaper och dylikt. Du kan checka min Steemit blog där jag skrivit massa om DeepOnion, dess features och även gjort en jämförelse med just Verge: Steemit Blog

Om du vill veta mer så finns det länkar i min signatur för att signa upp till AirDrop, hitta DeepOnion forum, Facebook etc...

DeepOnion    ▬▬  Anonymous and Untraceable  ▬▬    ENJOY YOUR PRIVACY  •  JOIN DEEPONION
▐▐▐▐▐▐▐▐   ANN  Whitepaper  Facebook  Twitter  Telegram  Discord   ▌▌▌▌▌▌▌▌
Get $ONION  (✔Cryptopia  ✔KuCoin)  |  VoteCentral  Register NOW!  |  Download DeepOnion
Boer
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 42
Merit: 0


View Profile
January 06, 2018, 11:42:12 AM
 #8

Jeg vil slenge inn en stemme for DeepOnion jeg også. Det er en solid mynt. Det er mulig de sliter litt med førsteinntrykket, er ikke akkurat et "catchy" navn på mynten, men man lærer seg fort å like det. Jeg blir iallefall stadig sikrere på valget å kjøpe meg inn, for utviklerene leverer stadig det de lover. Denne uken kom de ut med white paper, som har blitt mottatt bra.

Mynten er, iallefall etter planen, muligens den mest anonyme mynten på markedet. Det er for øyeblikket kun implementert TOR for skjuling av IP-adresse, men DeepSend skal komme i løpet av 2018. Den er deres svar på f.eks Verge sin Wraith-protokoll, og vil være viktig for suksessen til mynten. Dash sin sikkerhet er litt "sketchy", siden en kompromittert master node fort vil kunne avsløre identiteten din. Hvis en mynt ikke er anonym lenger, hva er da poenget med den framfor bitcoin? Det er sant at bitcoin sliter litt for tiden, men anonym ser den ikke ut til å bli med det første. Jeg nøler veldig med å investere i mynter som i grunn bare er "bitcoin 2.0". Kjappere, billigere. Dette er ting bitcoin kan oppnå selv, og jeg ser ingen grunn til at folk skal hoppe over til den nye mynten når bitcoin allerede har så stor aksept. DO har også DeepVault (helt unik funksjon så vidt jeg vet), og vote central (få mynter har dette også). Her får eierene selv bestemme hva som skal skje videre i utviklingen av mynten.

Det blir fort mange fellestrekk mellom de anonyme myntene, så markedsføring og et sterkt community kan være avgjøre for suksessen. DeepVault og Vote Central er sterke trekkplaster, men de satser også veldig på markedsføring, med varierende grad av suksess. En periode var det veldig insentiv å spamme forum med overflødige promoteringer. Dette er det heldigvis mindre av, men fortsatt om man vil være med på airdrops krever det aktiv deltakelse. Det blir litt spam fortsatt, men skaper inntrykk av et veldig aktivt og støttende community. Tiden får vise hva som skjer når folk ikke lenger får penger for å poste. Nevnte jeg at de har laget egen musikkvideo? Ikke helt min smak, men bonuspoeng uansett.

Det blir et spennende år for DeepOnion. Mynten er forresten på et lavt nivå akkurat nå, så det er en god tid å kjøpe seg inn på.
Ebenezar64
Member
**
Offline Offline

Activity: 210
Merit: 14


View Profile
January 07, 2018, 08:46:01 AM
 #9

Jag håller med i det du säger, framtiden för DeepOnion är mycet intressant. Baserat på Whitepaper, releasen så gjorde jag en prisprojektion för 2018, om möjligheterna för DeepOnion. Ta gärna en titt och ge din input: Price prediction for 2018: DeepOnion.

I korthet så ser jag möjligheten till ett värde av ca 75-80$ per ONION för 2018 som motsvarar mer än 10x på dagens värde. Jag tror verkligen det är en rimlig forecast på vad som kan hända baserat på det vi sett hos Verge och andra kryptos i liknande stadium.

DeepOnion    ▬▬  Anonymous and Untraceable  ▬▬    ENJOY YOUR PRIVACY  •  JOIN DEEPONION
▐▐▐▐▐▐▐▐   ANN  Whitepaper  Facebook  Twitter  Telegram  Discord   ▌▌▌▌▌▌▌▌
Get $ONION  (✔Cryptopia  ✔KuCoin)  |  VoteCentral  Register NOW!  |  Download DeepOnion
Boer
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 42
Merit: 0


View Profile
January 07, 2018, 03:11:19 PM
 #10

Ja jeg vil si analysen i artikkelen din er rimelig, og på ingen måte overdrevet (er det mulig å overdrive i dagens marked?). Du kunne sikkert doblet estimatet og vært innenfor Smiley
Det er vanskelig å se for seg en market cap på under 1 mrd dollar iallefall, så x10 har jeg også sterk tro på.

Det som skjedde med Verge ser ut til å være katalysert av twitter-omtale fra en viss person kjent innen nettsikkerhet, så skjer det samme med Onions kan den nesten være på samme nivå over natten. Verge er den mest naturlige mynten å sammenligne seg med, og viser Wraith-protokollen seg å være "smoke and mirrors", så ligger Onions veldig godt an!
Flode
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 113
Merit: 0


View Profile
January 08, 2018, 07:54:17 PM
 #11

For anonym coin ville jeg heller valgt XSPEC eller SUMO, syns de har mer potensiale. For deeponion vs dash ville jeg nok valgt deeponion bare for større potensiell gevinst.
Boer
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 42
Merit: 0


View Profile
January 08, 2018, 09:38:31 PM
 #12

For anonym coin ville jeg heller valgt XSPEC eller SUMO, syns de har mer potensiale. For deeponion vs dash ville jeg nok valgt deeponion bare for større potensiell gevinst.

Vel, det er alltid plass i "porteføljen" for mynter med lav market cap. Wink

Hva er det du liker så godt med de to da?
StarLawl
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 63
Merit: 5


View Profile
January 09, 2018, 06:12:30 PM
 #13

Har ikke så stor portefølje jeg! Men har satset litt på verge - og jeg liker folkene som jobber med det. Har faktisk litt lyst å se nærmere på DeepOnion og. Må bare se om XVG tar av nå som wraith er releaset.

DeepOnion ⚡ Anonymous & Untraceable Cryptocurrency
⚡ Join DeepOnion Airdrop NOW! ⚡ (https://deeponion.org/apply.php?ref=1637983)
Boer
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 42
Merit: 0


View Profile
January 09, 2018, 07:48:10 PM
 #14

Har ikke så stor portefølje jeg! Men har satset litt på verge - og jeg liker folkene som jobber med det. Har faktisk litt lyst å se nærmere på DeepOnion og. Må bare se om XVG tar av nå som wraith er releaset.

Ikke bruk for lang tid bare.. onion tar av   Grin
Albeagle
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 37
Merit: 0


View Profile
January 10, 2018, 02:34:49 AM
 #15

Jeg tenker at deeponion kommer til å øke til 1000 kr snart, prøver å kjøpe så mange så mulig mens den er billig.
kingkong1234
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 17
Merit: 0


View Profile
January 10, 2018, 12:26:24 PM
 #16

Kjøpte heldigvis tidlig =) dette blir en longhold, hele mynten virker veldig proff.
powerman5k
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 17
Merit: 0


View Profile
January 14, 2018, 05:34:17 AM
 #17

Jag köpte in mig för en liten tid sedan och sålde hälften efter 100% uppgång så nu kan jag låta resten bara ligga och njuta av färden. Jag tror DeepOnion kommer att bli stort!
magle
Member
**
Offline Offline

Activity: 280
Merit: 10


View Profile WWW
January 23, 2018, 09:47:55 AM
 #18

Hvorfor er det så vigtigt at have en kryptovaluta der er helt anonym?

Øger det ikke bare risikoen for at det bliver brugt til kriminelle aktiviteter?

kaliukvictoriya42
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 65
Merit: 0


View Profile
January 23, 2018, 08:30:18 PM
 #19

Привет, я только что приобрел интерес к Deeponion.
r.azon
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 3
Merit: 0


View Profile WWW
January 25, 2018, 04:46:19 PM
 #20

Hej, jag ser också DeepOnion som en coin med starka möjligheter. Communityn är mycket stark. Genomgående mycket mer tilltalande i allafall i mina ögon. Skulle helt klart välja Deeponion före Dash

Hvorfor er det så vigtigt at have en kryptovaluta der er helt anonym?

Øger det ikke bare risikoen for at det bliver brugt til kriminelle aktiviteter?

@magle
jag förstår hur du tänker men i denna världen så kan allt missbrukas och jag tror redan de kriminella elementen redan har sina beprövade vägar att det varken gör till eller ifrån om man får en till anonym crypto.
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!