Bitcoin Forum
June 21, 2018, 10:57:39 AM *
News: Latest stable version of Bitcoin Core: 0.16.1  [Torrent]. (New!)

Home   Help Search Donate Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Btc op Exchange laten staan?  (Read 182 times)
kristoff6
Newbie
*

Activity: 10
Merit: 0

View Profile
December 07, 2017, 03:59:18 PM

Hallo, ik ben al 2 maand bezig op bitstamp en ik laat daar mijn bitcoins altijd staan.Ik heb wel een Wallet aangemaakt maar ben bang met dat verzenden enzo dat er iets zou mislopen het gaat om een paar duizend euro.Is de kans groot dat hackers btc van bitstamp kunnen stelen en is dat verzekerd ?
Groeten
Kristoff
1529578659
Hero Member
*

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1529578659
Reply with quote  #2

1529578659
Report to moderator
The World's Betting Exchange

Bet with play money. Win real Bitcoin. 5BTC Prize Fund for World Cup 2018.

Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction. Advertise here.
brobbel
Sr. Member

Activity: 518
Merit: 324

View Profile
December 07, 2017, 06:04:16 PM

Hallo, ik ben al 2 maand bezig op bitstamp en ik laat daar mijn bitcoins altijd staan.Ik heb wel een Wallet aangemaakt maar ben bang met dat verzenden enzo dat er iets zou mislopen het gaat om een paar duizend euro.Is de kans groot dat hackers btc van bitstamp kunnen stelen en is dat verzekerd ?
Groeten
Kristoff

De waarde van bitcoin neemt sterk toe, dus de aantrekkingskracht voor hackers ook. Uiteraard heeft Bitstamp een goede beveiliging, maar dat is geen absolute garantie. En nee, ze zijn niet verzekerd.

Voor zover ik weet is er maar 1 exchange verzekerd tegen hacken, en dat is Coinbase / GDAX.com
sbogovac
Legendary
*

Activity: 1316
Merit: 1000

I don't believe in denial.

View Profile
December 19, 2017, 08:36:22 PM

[...] Uiteraard heeft Bitstamp een goede beveiliging, maar dat is geen absolute garantie. [...]

Absoluut geen garantie, maar >98% staat wel in cold storage...

3P7ZMDpeuoGt1zEW9vh86AkUew7THbEv58
win07
Full Member

Activity: 146
Merit: 100

View Profile
January 01, 2018, 04:04:50 PM

[...] Uiteraard heeft Bitstamp een goede beveiliging, maar dat is geen absolute garantie. [...]

Absoluut geen garantie, maar >98% staat wel in cold storage...

Dit doen ze pas nadat ze gehacked waren een paar jaar geleden.

onlinedragon
Hero Member

Activity: 840
Merit: 500

View Profile
January 02, 2018, 03:25:43 PM

Het blijft altijd een risico om veel geld op een exchange te bewaren, vooral met het idee dat er in het verleden al eens exchanges zijn gehackt of de eigenaren er opeens vandoor gingen met een groot deel van de cryptocurrency. Mt. Gox, Cryptsy en Youbit zijn enkele voorbeelden en zo zijn er vast nog wel meer. AL zeggen ze natuurlijk allemaal dat ze de beste beveiliging hebben.

Wees gewoon altijd voorzichtig en spreid het risico door niet alles bij 1 exchange te bewaren.

sdjmlsdjgqkjgqmljg
Newbie
*

Activity: 29
Merit: 0

View Profile
January 13, 2018, 06:36:35 PM

Groeten
Kristoff
Een paar duizend euro kan je wel op de beurs laten staan, zo veel is dat niet. Als je bang bent om te verzenden zou je nog banger moeten zijn om je btc's op een beurs te laten staan.
brobbel
Sr. Member

View Profile
January 13, 2018, 08:39:52 PM

Groeten
Kristoff
Een paar duizend euro kan je wel op de beurs laten staan, zo veel is dat niet. Als je bang bent om te verzenden zou je nog banger moeten zijn om je btc's op een beurs te laten staan.

Niet veel? Voor veel mensen is dat toch echt een heleboel geld.

Het willen nemen van risico is geheel afhankelijk van de (on)mogelijkheden van de situatie van de desbetreffende persoon. Wat voor de een veel geld is, is voor de ander een schijntje. Wat voor de een een overkomelijk risico is, is dat voor een ander juist weer niet.
raoul78
Jr. Member
*

Activity: 38
Merit: 2

View Profile
January 16, 2018, 10:37:57 AM

Ik heb wel een Wallet aangemaakt maar ben bang met dat verzenden enzo dat er iets zou mislopen het gaat om een paar duizend euro

Als je niet zeker bent of je het goed verzend kan je altijd eerst met een kleiner bedrag proberen en kijken of het goed aankomt. Zo deed ik het in het begin.

█   REALTYCOIN   █
the most PROFITABLE place to INVEST in the world
▬  ICO is LIVE  ▬ (http://therealtycoin.io)
xtraelv
Sr. Member

Activity: 378
Merit: 253

View Profile
May 22, 2018, 11:27:05 AM

Het is altijd beter om he in een paper wallet of een hardware wallet (offline storage) te houden.

Koop een Ledger of Trezor (Ik vind mijn Trezor beter - Ik heb allebij)

Op een exchange heeft het altijd meer risico.

Als je niet de private keys hebt dan is het niet helemaal van jou.

Een beurs kan door een hack, rechtzaak, bankruptsy of een exit scam leeg gemaakt worden.

Exchange: Silk Road
Amount: $270,000,000 (171,955 BTC)
Exchange: MtGox
Amount: $700,000,000 (850,000 BTC)
Exchange: Cryptsy
Amount: $9,500,000 (13,000 BTC and 300,000 LTC)
Exchange: Mintpal
Amount: $3,200,000 (3,894 BTC)
Exchange: Bitstamp
Amount: $5,100,000 (19,000 BTC)
Exchange: Bter
Amount: $1,750,000 (7,000 BTC)
Exchange: Bitfinex
Amount: $72,000,000 (120,000 BTC)
Exchange: Nicehash
Amount: $60,000,000 (4,000 BTC)
Exchange: Coincheck
Amount: $534,800,000 (523,000,000 NEM)
Exchange: BitGrail
Amount: $195,000,000 (17,000,000 NANO)
Exchange: CoinSecure
Amount: $3,300,000 (438 BTC)

The more money investors have sunk into a shitcoin, the more they will defend it. Not only to rationally increase their wealth, but to preserve the illusion.
  * The most iconic historic bitcointalk threads.* Satoshi * Cypherpunks*MtGox*Bitcointalk hacks*Avoid getting your exchange account pHiShEd or HaCkEd* Silk Road*Pirateat40*
brobbel
Sr. Member

View Profile
May 22, 2018, 01:27:20 PM

Het is altijd beter om he in een paper wallet of een hardware wallet (offline storage) te houden.

Het is alleen onhandig om er dan mee te traden, te betalen bij een winkel die bit/altcoins accepteert e.d. Dus je kunt niet zeggen dat het altijd beter is. Wel kun je zeggen dat dit de veiligste methodes zijn.

Het is al veel vaker gezegd:

1) Laat op een exchange nooit meer staan als het bedrag waar je mee wilt traden/handelen/uitlenen ( gdax.com is voor zover mij bekend de enige exchange die verzekerd is tegen hacken )
2) Laat op een software wallet (bijv. op je mobiel) nooit meer staan als het bedrag waar je snel mee wilt kunnen handelen / betalen
3) Laat de overige bedragen zo veilig mogelijk staan (hardware of papieren wallet)

xtraelv
Sr. Member

Activity: 378
Merit: 253

View Profile
May 26, 2018, 06:38:49 AM

Het is alleen onhandig om er dan mee te traden, te betalen bij een winkel die bit/altcoins accepteert e.d. Dus je kunt niet zeggen dat het altijd beter is. Wel kun je zeggen dat dit de veiligste methodes zijn.

Het is al veel vaker gezegd:

1) Laat op een exchange nooit meer staan als het bedrag waar je mee wilt traden/handelen/uitlenen ( gdax.com is voor zover mij bekend de enige exchange die verzekerd is tegen hacken )
2) Laat op een software wallet (bijv. op je mobiel) nooit meer staan als het bedrag waar je snel mee wilt kunnen handelen / betalen
3) Laat de overige bedragen zo veilig mogelijk staan (hardware of papieren wallet)

Gdax is verzekered tegen hacks. Maar niet je eigen account op Gdax.com .

https://support.gdax.com/customer/en/portal/articles/2689803-how-deposits-are-insured-on-gdax

Please note that the insurance policy covers any losses resulting from a breach of Coinbase’s physical security, cyber security, or by employee theft. This insurance policy does not cover any losses resulting from the compromise of your individual Coinbase account. It is your responsibility to use a strong password and maintain control of all login credentials you use to access Coinbase and GDAX.

If you are a United States resident, your Coinbase USD Wallet is covered by FDIC insurance, up to a maximum of $250,000.

The more money investors have sunk into a shitcoin, the more they will defend it. Not only to rationally increase their wealth, but to preserve the illusion.
  * The most iconic historic bitcointalk threads.* Satoshi * Cypherpunks*MtGox*Bitcointalk hacks*Avoid getting your exchange account pHiShEd or HaCkEd* Silk Road*Pirateat40*
Pages: [1]
  Print  

Jump to:  

Sponsored by , a Bitcoin-accepting VPN.