Bitcoin Forum
March 29, 2024, 05:50:50 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 26.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Op zoek naar mijn bitcoins uit 2013  (Read 393 times)
TwinCamDude (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 10
Merit: 0


View Profile
December 10, 2017, 11:47:56 AM
 #1

Hoi allen,

Een beetje een gek verhaal wellicht, maar vast de moeite waard om te vertellen. In 2010 zag ik niet veel in BTC. Heb toen een aantal artikelen gelezen op o.a. zapruder.nl (inmiddels offline) over 'de valuta van de toekomst'. Dubde toen of ik wilde instappen. Besloten dat niet te doen, want zeepbel bla bla..........zucht.

November 2013 toch maar besloten om voor de gein 0.1 bitcoin a EUR 81,58 te kopen via Bitonic.nl. Ontvangstbewijs heb ik nog, evenals ontvangstadres. Had mij toen ook al geregistreerd via www.btc-e.com. Zoals bekend, is deze site gehacked (....) door de FBI en de hele rimram. Gelukkig heeft de Russische eigenaar een nieuw domein gevonden; www.wex.nz. Layout gewoon hetzelfde gebleven.

In december 2013 heb ik wederom 0.1 BTC gekocht voor EUR 40,22, via Bitonic.nl. Heb dus nu 0.2 BTC. Zou je zeggen. Vanaf hier laat mijn geheugen mij in de steek. Ik heb na eind 2013 weinig aandacht meer geschonken aan de bitcoins. Mijn kennis over dit alles is volledig weggezakt. Wat ik wel weet - na controle van mijn bankrekening - is dat ik niets heb laten uitbetalen.

Halverwege dit jaar werd ik weer getriggerd door het nieuws rondom de bitcoin. Heb toen via - nu -  wex.nz gekeken wat mijn bitcoins waard zijn. Iets meer dan 600 dollar. Dit is echter op basis van 0.034 BTC en 0.019 BTCET. Dit komt niet overeen met die 0.2 BTC, die ik ooit had. Er is iets in de tussentijd gebeurd, maar ik weet niet meer wat.

Mijn probleem is namelijk dat ik niet meer weet HOE ik mijn bitcoins kan traceren. Het enige bewijs, wat ik heb, zijn de betalingen aan Bitonic.nl van november en december 2013. Ik heb ontvangstadressen (1dkdbnR9z1Fa........). Ik heb daarnaast een private key, die ik gelukkig heb bewaard. Ik weet vanaf hier niet hoe ik verder moet. Ik heb een bitcoin wallet gedownload. Hartstikke leuk, maar hoe koppel ik mijn bitcoins uit 2013 aan mijn wallet? Ik heb geen flauw benul.......

Is er iemand die mij stapsgewijs - en helder - kan uitleggen wat ik moet doen?
1711691450
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1711691450

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1711691450
Reply with quote  #2

1711691450
Report to moderator
You get merit points when someone likes your post enough to give you some. And for every 2 merit points you receive, you can send 1 merit point to someone else!
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
Jansen227
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 391
Merit: 260


View Profile
December 10, 2017, 12:21:09 PM
 #2

Als je 0,2 Bitcoin op BTC-e stond ten tijde dat de site down ging dan is daar inderdaad een deel van verdwenen.

Over hoe en wat er precies is gebeurd valt genoeg te lezen. Maar volgens mij is wat er nu op Wex staat hetgene wat ze nog hebben kunnen redden na de FBI raid.

Het had niet veel gescheeld of ik had in het zelfde schuitje gezeten, maar dit is nu precies het risico waat je loopt door je Bitcoin op een exchange te bewaren. Daarvoor kan je veel beter een eigen wallet gebruiken zodat je zelf in het bezit bent van de private keys.
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
December 10, 2017, 02:26:23 PM
 #3

...

Mijn probleem is namelijk dat ik niet meer weet HOE ik mijn bitcoins kan traceren. Het enige bewijs, wat ik heb, zijn de betalingen aan Bitonic.nl van november en december 2013. Ik heb ontvangstadressen (1dkdbnR9z1Fa........). Ik heb daarnaast een private key, die ik gelukkig heb bewaard. Ik weet vanaf hier niet hoe ik verder moet. Ik heb een bitcoin wallet gedownload. Hartstikke leuk, maar hoe koppel ik mijn bitcoins uit 2013 aan mijn wallet? Ik heb geen flauw benul.......
...

Welke bitcoin wallet heb je gedownload? Niet elke wallet kan iets met een private key beginnen.

Electrum is een wallet die dit wel kan. Geef bij het installeren aan dat je dit wilt doen vanuit een private key; mocht je het al geinstalleerd hebben, kies dan voor "restore" en kies alsnog de optie voor private key.

Een alternatief is blockchain.info. Allereerst kun je voor de zekerheid hier met je publieke adres controleren wat er op staat, en ook hier kun je eventueel je private key toevoegen. Echter, dit is een online wallet, dus ook hier het advies om je bitcoins daar niet te laten staan, maar over te zetten naar een nieuwe wallet.
Dat laatste raad ik je sowieso aan.

Met diezelfde private key kun je via (o.a.) het programma Coinomi daarnaast nog Clam - bitcoin cash - bitcoin gold claimen, en mogelijk ook nog bitcoin diamond en/of bitcoin silver.
TwinCamDude (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 10
Merit: 0


View Profile
December 10, 2017, 07:23:41 PM
 #4

Ik denk dat ik vroeger Bitcoin Wallet heb gebruikt. Ik weet het echter niet zeker. Ik ben vandaag wel achter iets gekomen. Na 150+ verkeerde wachtwoorden ( "could not decrypt bytes" ) krijg ik bij een niet geheel onbekend wachtwoord de volgende melding : "cannot read protobuf (unreadable wallet) or base58 (cannot read keys)".

Wat is hier precies aan de hand? Is het bestand corrupt geworden? 
TwinCamDude (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 10
Merit: 0


View Profile
December 11, 2017, 11:03:56 AM
 #5

Aanvullend: ik beschik over een encrypted file, waarin mijn private keys zitten:

https://www.dropbox.com/s/hk2t8z33pj75k18/encrypted%20file.png?dl=0
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
December 11, 2017, 11:06:22 AM
 #6

Aanvullend: ik beschik over een encrypted file, waarin mijn private keys zitten:

https://www.dropbox.com/s/hk2t8z33pj75k18/encrypted%20file.png?dl=0

Wanneer je wel je private keys hebt, kun je (o.a. via Electrum) deze importeren en beschikken over je bitcoins, ook al is de originele wallet.dat file corrupt.
TwinCamDude (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 10
Merit: 0


View Profile
December 11, 2017, 06:06:21 PM
 #7

Dat zou ik graag willen doen. Het probleem is echter dat ik alleen beschik over een encrypted file, die bestaat uit 235 tekens ( beginnend met U2FsdGVkX1/...... en eindigend op......... SvYn8Ow= ). Deze code kan ik simpelweg niet importeren via Electrum. Als ik gebruikmaak van Bitcoin Wallet, zie ik dat het bestand direct wordt gevonden op mijn telefoon. Ik krijg echter een foutcode.....

Ik raak lichtelijk gefrustreerd :-)
Jansen227
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 391
Merit: 260


View Profile
December 11, 2017, 07:05:10 PM
 #8

Om even te beginnen met wat brobbel hier op het forum veel vaker zegt: geef nooit, maar dan ook NOOIT je private keys aan iemand.

Maar kan je je "ontvangstadressen" hier eens voluit posten? Dat is ongeveer hetzelfde als ergens je bankrekeningnummer achterlaten.
Met dat adres zouden we in ieder geval aan een zoektocht kunnen beginnen.
TwinCamDude (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 10
Merit: 0


View Profile
December 11, 2017, 07:27:37 PM
 #9

@jansen227: dat had ik al begrepen hoor, haha. Ik voel me momenteel een complete n00b, maar weet gelukkig nog wel dat een private key een private key is.

Het ontvangstadres is 1dkdbnR9z1FAGfRe3MvN297EKiETLKr6V. Ben dankzij een tip met iemand van Bitonic.nl in contact. Hij wist me te melden dat op dit adres twee ontvangsten zijn gedaan. Helaas zijn in 2013 de ontvangsten ook weer verzonden.

Via Electrum - ik begin het denk ik lichtjes te begrijpen - kom ik weer talloze andere adressen tegen. Zoals deze:
12PFx4MqmJV8QyZNrNdtj97gecSqEPLKcy.

Van daar uit ben ik het spoor bijster. Ik denk dat ik destijds heb lopen klooien met btc-e.com. Geen idee hoe ik mijn huidig tegoed op wex.nz op mijn wallet krijg.

Werd ik maar iets wijzer van mezelf :-)
Jansen227
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 391
Merit: 260


View Profile
December 12, 2017, 02:48:58 AM
 #10

Door je verhaal in je eerste post had ik een vermoeden wat door je laatste post volgens mij wel aardig wordt bevestigd.

Op 28 november 2013 heb je 0,1 BTC aangeschaft (voor zover ik begrijp van Bitonic.nl). Deze BTC heb je ontvangen op 1dkdbnR9z1FAGfRe3MvN297EKiETLKr6V.
op 18 december 2013 heb je 0,1 BTC aangeschaft (voor zover ik begrijp van Bitonic.nl). Deze BTC heb je ook ontvangen op 1dkdbnR9z1FAGfRe3MvN297EKiETLKr6V.

Op dezelfde dagen heb je deze bedragen doorgestuurd naar 12PFx4MqmJV8QyZNrNdtj97gecSqEPLKcy (volgens mij je wallet bij BTC-e).

Op 14 december 2013 is er 0,1 BTC (door fees inmiddels 0,099) doorgestuurd naar 1Jd5puPgHGMH3VvULDMM2t2qtQKEi1feBj
En op 18 december 2013 is er 0,1 BTC doorgestuurd naar 1Facb8QnikfPUoo8WVFnyai3e1Hcov9y8T

Aan de bedragen te zien zijn 1Jd5puPgHGMH3VvULDMM2t2qtQKEi1feBj en 1Facb8QnikfPUoo8WVFnyai3e1Hcov9y8T adressen die intern werden gebruikt door BTC-e. En hierna ben ik het spoor bijster en zijn eigenlijk al je BTC overgeleverd aan de exchange BTC-e en alles wat hierna gebeurde.

Als je op BTC-e nooit iets terug hebt overgemaakt naar een eigen wallet, en al je BTC op BTC-e stonden tijdens de FBI raid, dan vrees ik dat wat er bij WEX staat alles is wat er nog van jouw BTC over is.

Als je een private key of encrypted file hebt die bij 1dkdbnR9z1FAGfRe3MvN297EKiETLKr6V hoort, stop daar voor de rest geen moeite in want op dit adres is toch niets meer aanwezig.

TwinCamDude (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 10
Merit: 0


View Profile
December 12, 2017, 06:38:06 AM
 #11

Hartstikke bedankt voor het uitzoeken! Hier word ik wel wijzer van. Ik vermoed idd dat een deel van mijn bitcoins verloren zijn gegaan. Jammer, maar het is niet anders.
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
December 12, 2017, 07:08:20 AM
 #12

Hartstikke bedankt voor het uitzoeken! Hier word ik wel wijzer van. Ik vermoed idd dat een deel van mijn bitcoins verloren zijn gegaan. Jammer, maar het is niet anders.

Alleen nog dit: heb je de private key voor de bitcoins bij WEX ?

Zo ja: dan heb je mogelijk ook nog de beschikking over hetzelfde aantal bitcoin cash, bitcoin gold e.a.
Zo nee: mogelijk heb je bij WEX nog een optie om bitcoin cash en/of bitcoin gold te claimen.
Zo niet: jammer - dan is er niets aan te doen.
TwinCamDude (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 10
Merit: 0


View Profile
December 12, 2017, 09:32:13 AM
 #13

Kan het zo zijn dat mijn private key uit 2013 die van wex (v/h btc-e) is? Hoe kom ik daar achter? Zou handig zijn als ik nog iets kan claimen :-)

-edit-
Dit is momenteel mijn balans

https://www.dropbox.com/s/r3r77rmyo2kjeel/IMG_20171212_103401.png?dl=0
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
December 12, 2017, 10:38:04 AM
 #14

Kan het zo zijn dat mijn private key uit 2013 die van wex (v/h btc-e) is? Hoe kom ik daar achter? Zou handig zijn als ik nog iets kan claimen :-)

-edit-
Dit is momenteel mijn balans

https://www.dropbox.com/s/r3r77rmyo2kjeel/IMG_20171212_103401.png?dl=0

Ik ken WEX niet, maar ik ben bang dat het -net als de meeste exchanges- zo is, dat het een "interne" wallet is, dus dan kun je er helaas niets mee.
Wel een advies: behalve wanneer je actief bezig bent/gaat met trading, zorg er voor dat je coins in een eigen wallet zit - dus een software wallet of hardware wallet.

Overigens zie ik wel BCH staan - tegenwoordig is dat de code voor BitcoinCash, dus mogelijk dat WEX deze automatisch heeft toegekend (hoewel het wel vreemd is, dat dit saldo afwijkt van het BTC saldo)
Jansen227
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 391
Merit: 260


View Profile
December 12, 2017, 04:19:19 PM
 #15

Kan het zo zijn dat mijn private key uit 2013 die van wex (v/h btc-e) is? Hoe kom ik daar achter? Zou handig zijn als ik nog iets kan claimen :-)

Van WEX sowieso niet, want deze exchange bestaat pas sinds dit jaar. En voor zover ik weet was het bij BTC-e ook niet mogelijk om je private keys te bemachtigen.

Maar wat bedoel je precies met claimen? De Funds die nu bij WEX staan kan je met de "Withdraw" knop gewoon overmaken naar een eigen wallet.
Ik heb alleen geen flauw idee wat je nu met die "Tokens" kan doen.
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!