Bitcoin Forum
April 27, 2024, 03:11:09 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Heeft er iemand verstand van de Armory wallet om BTC te versturen?  (Read 114 times)
Bitchain1900 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 6
Merit: 0


View Profile
January 15, 2018, 09:30:31 PM
 #1

Ik wil mijn BTC versturen vanuit Armory (watching only wallet), en heb dit nog nooit eerder gedaan en loop nu al tegen een probleem aan.

Ik heb de tutorial video's al bekeken.
https://www.youtube.com/watch?v=ZGjL4BllFtM

Uit de bovenstaande video begrijp ik dat ik eerst een offline transactie moet starten.
Op 3:44 min. klikt hij op de knop: "create unsigned transaction" en gaat verder.....

Bij mij gaat ie niet verder zodra ik op die knop klik. Er komt ook geen melding. Wat doe ik fout?

Alles moet kloppen incl. de fee, etc, etc.... ben al urenlang bezig...

Het vervelende is dat er geen ondersteuning meer is voor dit programma en daarom wil ik mijn BTC zsm naar een gewone hardware wallet versturen.

Hopelijk kan iemand hiermee helpen en daar wil ik best voor betalen.
If you see garbage posts (off-topic, trolling, spam, no point, etc.), use the "report to moderator" links. All reports are investigated, though you will rarely be contacted about your reports.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
January 16, 2018, 05:01:50 AM
 #2

Ik wil mijn BTC versturen vanuit Armory (watching only wallet), en heb dit nog nooit eerder gedaan en loop nu al tegen een probleem aan.

Ik heb de tutorial video's al bekeken.
https://www.youtube.com/watch?v=ZGjL4BllFtM

Uit de bovenstaande video begrijp ik dat ik eerst een offline transactie moet starten.
Op 3:44 min. klikt hij op de knop: "create unsigned transaction" en gaat verder.....

Bij mij gaat ie niet verder zodra ik op die knop klik. Er komt ook geen melding. Wat doe ik fout?

Alles moet kloppen incl. de fee, etc, etc.... ben al urenlang bezig...

Het vervelende is dat er geen ondersteuning meer is voor dit programma en daarom wil ik mijn BTC zsm naar een gewone hardware wallet versturen.

Hopelijk kan iemand hiermee helpen en daar wil ik best voor betalen.

https://bitcoin.stackexchange.com/questions/18088/how-to-obtain-the-private-key-of-an-armory-wallet

Hiermee kun je de private key van Armory achterhalen.
Importeer deze in Electrum (of een andere wallet die dit ook ondersteunt, maar met Electrum heb ik goede ervaringen) en verstuur je coins vanaf Electrum.

Herhaal deze actie bij Electron Cash voor de Bitcoin Cash - en ga zo verder met de andere fork-coins.

Je mag me ook via PM benaderen wanneer je er niet uitkomt.

Waarschuwing:
Geeft NOOIT je private key aan een ander; die heeft dan namelijk volledig de beschikking over jouw coins. Wanneer je iemand volledig vertrouwt, zou je dat kunnen doen, maar doe het dan in ieder geval NOOIT via internet, want - ik zeg het nog maar eens: - wanneer iemand over jouw private key beschikt, beschikt hij ook volledig over jouw coins.
Bitchain1900 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 6
Merit: 0


View Profile
January 18, 2018, 08:54:12 PM
 #3

Bedankt voor je reactie maar de prioriteit is om nu eerst mijn BTC's te versturen vanuit Armory naar een wallet. Later ga ik de BCH's en de rest eruit trekken.

Op mijn offline computer staat Armory versie 0.90-beta op Lubuntu.

Op mijn online computer staat Armory versie 0.96.1 op Win 7.

Ik weet niet of dit uiteindelijk gaat lukken met 2 verschillende versies. Is dit uberhaupt compatible? Iemand?

Zodra ik op mijn online computer een offline transactie wil starten kom ik niet verder dan het scherm "enter recipients".

1. Ik vul het BTC adres in waar het heen moet.

2. Ik vul het bedrag in.

3. Ik vul de fee in van 200Sat/Byte.

4. En ik druk op "continue" en doet vervolgens helemaal niets!

Ik ben al dagenlang bezig om uit te zoeken hoe dit nu kan.

Hopelijk is er iemand die flink wat verstand heeft van Armory.

 
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
January 19, 2018, 04:22:18 AM
 #4

Bedankt voor je reactie maar de prioriteit is om nu eerst mijn BTC's te versturen vanuit Armory naar een wallet. Later ga ik de BCH's en de rest eruit trekken.

Dat begrijp ik - maar je hebt sowieso die private key(s) nodig. En wanneer je die private key(s) hebt, kun je die ook eenvoudig in (bijvoorbeeld) Electrum importeren en van daaruit de coins versturen. Immers: de private key = de wallet (of beter: de code om over jouw wallet te beschikken) - niet het programma Armory.

Feit is dat je die private key sowieso nodig hebt voor de andere coins - of je die nu of over twintig jaar gaat claimen maakt op zich niet uit. En voor het gebruik van je bitcoins nu is het ook handig om deze te kunnen verzenden vanaf een werkend programma i.p.v. een programma waarmee je dat momenteel niet lukt.

Ik heb je een link gestuurd hoe je de private key kunt achterhalen. Die kun je dan in een andere programma (zoals gezegd: bijvoorbeeld Electrum) importeren om van daaruit de bitcoins naar een nieuwe wallet (bijv. een hardware wallet als Trezor/Ledger - of wanneer je ze wilt omwisselen juist naar een exchange) te sturen. Electrum werkt eenvoudig en betrouwbaar. Let wel op dat je de meest recente versie gebruikt.
Bitchain1900 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 6
Merit: 0


View Profile
January 19, 2018, 11:28:54 PM
 #5

Okee dank ik begrijp nu wat je bedoelt.

Maar diverse mensen zeggen dat ik de BTC's toch beter eerst vanuit Armory moet versturen om daarna pas jouw advies te volgen om de rest vd coins eruit te gaan trekken zoals de BCH, BTG etc.

Dit vanwege de private keys die je dan verplaatst naar bijv. de Electrum Cash of ABC wallet. Dit moet dan ook zsm gebeuren en de Armory wallet kun je ook nooit meer gebruiken daarna.

Het risico blijkt dus erg groot met het verplaatsen van de private keys.

Dit zijn de geluiden en ik kan me er alleen maar wat bij voorstellen zonder dat ik hiermee praktische ervaring heb.

brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
January 20, 2018, 08:20:23 AM
 #6

Okee dank ik begrijp nu wat je bedoelt.

Maar diverse mensen zeggen dat ik de BTC's toch beter eerst vanuit Armory moet versturen om daarna pas jouw advies te volgen om de rest vd coins eruit te gaan trekken zoals de BCH, BTG etc.

Dit vanwege de private keys die je dan verplaatst naar bijv. de Electrum Cash of ABC wallet. Dit moet dan ook zsm gebeuren en de Armory wallet kun je ook nooit meer gebruiken daarna.

Het risico blijkt dus erg groot met het verplaatsen van de private keys.

Dit zijn de geluiden en ik kan me er alleen maar wat bij voorstellen zonder dat ik hiermee praktische ervaring heb.



Dat klopt op zich, elke keer dat je je private keys gebruikt is het risico op hacking aanwezig. Maar omdat het je niet lukt nu om vanuit Armory te versturen, en je wel over je coins wilt beschikken, lijkt het mij verstandig om hier wel z.s.m. wat mee te doen. Reden: hoe veilig is de beveiliging van Armory nu deze al heel lang niet meer is onderhouden? Zijn er nu al geen lekken bekend die je alsnog bij een hack van je coins kunnen ontdoen?

Voor alle zekerheid zal ik je een stappenplan geven die je zo min mogelijk risico opleveren. Daarbij geef ik ook aan of de stap absoluut noodzakelijk is, of eventueel kan worden overgeslagen.

1) Zorg ervoor dat je computer voorzien is van de meest recente antivirus software.

2) Zorg ervoor dat je op een schone computer de nieuwste versie van Electrum hebt geinstalleerd.
Een scenario zou kunnen zijn (niet absoluut noodzakelijk):
2a) Download via een computer die voorzien is van de meest recente antivirus software het programma Electrum via www.electrum.org
2b) Zet deze op een USB stick
2c) Neem een schone computer (een computer waarop alleen het besturingssysteem is geinstalleerd en nog nooit verbinding heeft gemaakt met internet) en installeer via de USB stick Electrum
OF (wanneer je er redelijk zeker van bent dat de computer waarmee je werkt goed beveiligd is en is geweest):
2a) Download het programma van www.electrum.org en installeer het programma

3) Haal de private keys op uit Armory volgens de instructies uit het filmpje. Indien mogelijk, doe dat op een moment dat de computer geen verbinding heeft met internet (weet niet of dat werkt, anders zul je toch verbinding moeten hebben met internet)

4) Schrijf de private keys van Armory over en type ze in bij Electrum.
4a) Wanneer beide programma's op dezelfde computer staan kun je dit ook via Copy/Paste doen: let dan wel op dat de geplakte variant overeenkomt met de originele variant. Dit zal met private keys niet zo'n probleem zijn, maar straks met het versturen naar je nieuwe wallet is het wel belangrijk het nieuwe wallet adres extra goed te checken. Er bestaan trojans die een bitcoinadres herkennen bij Copy/Paste en deze wijzigen naar een "eigen" adres.

5) Nu zul je met de computer waar Electrum op staat wel verbinding moeten maken met internet (als die dat al niet heeft) om de geschiedenis op te halen en daarna de opdracht te versturen.
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!