Bitcoin Forum
April 19, 2024, 04:38:09 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 26.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
Author Topic: Cash out - Alternativer til Coinbase?  (Read 473 times)
Torres33 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 13
Merit: 0


View Profile
January 17, 2018, 05:43:40 PM
 #1

Hej,

Jeg er ny i Krypto verdenen og ville for at se om det overhovedet kunne betale sig at investere i - prøve at cashe lidt ud fra coinbase hvor jeg havde købt.

Da jeg prøvede at cashe ud fik jeg at vide at jeg skulle lave en SEPA overførsel til deres bank i Estland Huh før de kunne verificere min bank konto - altså sende DEM penge, før de kunne sende MIG mine penge.

Hvis noget lyder suspekt er det dette efter min mening. Jeg kan på ingen måde se hvordan det kan retfærdiggøres at jeg skal sende dem nogle af mine penge før jeg kan få overført til min bank. De havde sjovt nok ingen udfordringer med at tage mine penge da jeg satte dem ind.

Har hørt folk der aldrig har set deres penge igen - og de har et mildest talt utroværdigt ry på trustpilot.

https://www.trustpilot.com/review/coinbase.com

Nå ... rant over.

Det jeg er interesseret i at høre er om nogen kender en mere troværdig side med mindre suspekte metoder man kan cashe sine penge ud til sin bank konto.

På forhånd tak  Smiley
1713544689
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713544689

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713544689
Reply with quote  #2

1713544689
Report to moderator
In order to get the maximum amount of activity points possible, you just need to post once per day on average. Skipping days is OK as long as you maintain the average.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1713544689
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713544689

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713544689
Reply with quote  #2

1713544689
Report to moderator
Torres33 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 13
Merit: 0


View Profile
January 17, 2018, 06:11:19 PM
 #2

Ok tak for dit svar, har lige et par spørgsmål som jeg håber du kan svare på.


Har du gode erfaringer med at blive verificeret på den måde hos coinbase - og cashe ud fremadrettet?

Hvor lang tid gik der før du blev verificeret?

Hvor lang tid gik der før dine penge stod på din bank konto?

Når man først er blevet verificeret er det så en simplere proces at få sine penge og går det hurtigere?


Det er en del spørgsmål, men jeg har bare læst mange dårlige eksempler angående at blive verificeret og cashe ud fra coinbase, så vil gerne høre om andres erfaringer med dem inden jeg roder mig ud i for meget.


Mange tak Smiley

JanEmil
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 2268
Merit: 668


Community management 24/7 for hire


View Profile WWW
January 17, 2018, 06:39:26 PM
 #3

>Hvor lang tid gik der før dine penge stod på din bank konto?
Der går 2-3 for mig til Vestjyskebank

>Når man først er blevet verificeret er det så en simplere proces at få sine penge og går det hurtigere?
Jeg trykker bare withdraw i min Euro konto og vælge det beløb jeg vil have.

>Hvor lang tid gik der før du blev verificeret?
Jeg brugte 5 dage på at få det hele i orden. Med konto, pas, kørekort.
Efterfølgende oploadede jeg bevis fra min bank på første hævning, hvor bankes infos stod på screen shoot. Så fik jeg øget mine beløb.
Jeg kan nu sende 50k euro til/fra gdax.
Hæve 7500euro på min kort
Sælge for 100k euro om dagen.

Torres33 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 13
Merit: 0


View Profile
January 17, 2018, 07:43:35 PM
 #4

Tak for svarene Smiley

Jeg har allerede registreret mig med pas osv. for at sætte penge ind. Nu skal jeg bare have registreret min bank konto med SEPA betaling så jeg kan hive penge hjem på min bank konto.

Angående SEPA betalingen.

Så vidt jeg ved skal man være erhvervs kunde for at sende via SEPA? Sådan mener jeg i hvertfald det er hos min bank Nordea.

Hvor mange euro sendte du i din SEPA betaling - og skal man ikke også betale et gebyr?
Torres33 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 13
Merit: 0


View Profile
January 18, 2018, 11:44:38 AM
 #5

Tak for rådene Smiley

Sendte du via SEPA eller normal udenlands betaling - og kostede det eventuelt noget i gebyr?
JanEmil
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 2268
Merit: 668


Community management 24/7 for hire


View Profile WWW
January 18, 2018, 12:13:53 PM
 #6

Sendte du via SEPA eller normal udenlands betaling - og kostede det eventuelt noget i gebyr?

I min bank står det nogenlunde sådan

Udenlandsk overførelse -->

I formularen kan jeg vælge betaling type
01 - Ekspress - 400kr
02 - Normal : 50kr (Korrekt EU/SEPA-betaling 25kr)
Jeg valgte 02. Synes ikke der er taget noget gebyr. Men har nok mistet 25kr på en eller anden skjult måde ;-)

The Matrix
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 270
Merit: 1


View Profile
January 20, 2018, 02:43:02 PM
 #7

Jeg brugte også Coinbase første gang jeg handlede krypto, men er sidenhen blevet godkendt på de fleste Børser. Bruger idag kun Bitstamp, hovr man kan betale direkte med din Dankort uden problemer. Coinbase er nok det sted de fleste benytter første gange de prøver, men hvis man er fornugtig og økonomisk anlagt så går man hurtigt videre og finder noget der er bedre og billigere. De tager sig vel betalt med gebyrer og man mister lidt hvergang uanset om man er småsparer eller har større mængder assets så bliver det bare alt for dyrt i længden. Fra Bitstamp kan ma så bare overføre til Kucoin, Cryptopia eller Binance hvis man skal have fat i nogen af der mere eksotiske coins.
Torres33 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 13
Merit: 0


View Profile
January 20, 2018, 03:32:54 PM
 #8

Jeg har som sagt ingen problemer med at sætte penge ind eller overføre til andre sites for at købe coins. Bruger pt. selv KuCoin der også har mange interessante coins (Binance, Cryptopia etc. havde lukket for nye registreringer da jeg satte penge ind)

Overvejede også BitStamp, men de har også en dårlig rating på Trustpilot - de samme problemer, laaang tid før man får sine penge, ringe (hvis nogen) kunde support.

Men er dog interesseret i at høre om man hos BitStamp kan trække sine penge direkte tilbage til sin bankkonto, eller om man også her først skal have verificeret sin bank ved at sende dem penge til deres udenlands bank?


Tak for jeres hjælp Smiley
The Matrix
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 270
Merit: 1


View Profile
January 20, 2018, 07:19:35 PM
 #9

Jeg har endnu ikke prøvet at trække penge ud af Bitstamp, men det ser ud til at være meget nemt. Når først man er valideret og har opgivet ens bankoplysninger kan man lave et udtræk til kontoen. Der skulle vist gå 2-4 dage før man har dem tilgængeligt. Men det er en god ide lige at tjecke op hos din bank om de har nogen politik omkring krypto gevinster. Nogen af banker vil ikke have noget med det at gøre og så er det et godt tidspunkt at få skiftet bank sådan at man er klar til at hæve alle millionerne når de engang komme rullenden ind ;-)
Torres33 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 13
Merit: 0


View Profile
January 24, 2018, 05:26:58 PM
 #10

Hehe præcis Wink Det er også derfor jeg er på forkant med at få min bank konto valideret, så jeg er klar til at hive millionerne ud på min bank konto når det bliver aktuelt haha Cheesy
Torres33 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 13
Merit: 0


View Profile
January 30, 2018, 06:04:51 PM
 #11

Til andre der måske kunne være interesseret, har jeg snakket med Nordea i dag og de siger at de ikke accepterer at man hiver penge ud fra krypto valuta på ens konto hos dem Sad

Jeg vil prøve at se om jeg kan få en bank konto i en anden bank der accepterer det.
Torres33 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 13
Merit: 0


View Profile
February 01, 2018, 12:05:01 PM
 #12

Lige en update til andre der skulle stå i samme situation.

Fandt en artikel om banker der skulle acceptere indbetalinger der kommer fra krypto valuta.

Disse banker var Arbejdernes Landsbank, Saxo bank, Spar Nord og Vestjysk bank.

Vestjysk bank sagde dog at de ikke havde nogen holdning til krypto på nuværende tidspunkt. Men da jeg spurgte nærmere ind til det kunne jeg forstå imellem linjerne at de heller ikke accepterer det.

Kun Arbejdernes Landsbank og Spar Nord accepterer det på nuværende tidspunkt, men det kræver at man skifter bank og at de får indsigt i ens økonomi - dvs. at de skal have en masse dokumenter (skattepapirer, lønsedler etc.)

Ved dog ikke om det er normalt når man skifter bank - har haft Nordea i evigheder.

Så det lader til at Danmark ikke er det bedste land at handle krypto i - og det er muligvis bare et spørgsmål om tid før de andre banker også lukker ned for det Angry

magle
Member
**
Offline Offline

Activity: 280
Merit: 10


View Profile WWW
February 01, 2018, 12:33:08 PM
 #13

Måske du bare skulle holde op med at spørge dem først.  Wink

En bekendt har Jyske Bank og selv har jeg Handelsbanken. Vi har begge trukket beløb ud fra krypto børser uden at det har givet anledning til problemer.
Torres33 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 13
Merit: 0


View Profile
February 01, 2018, 12:41:51 PM
 #14

Nu er jeg så typen der gerne lige vil finde ud af om jeg reelt kan bruge min investering til noget inden jeg smider for mange penge efter det, men ok Wink

Men ja, jeg har selv tænkt over om det måske bare er noget de siger for at have deres egen r*v fri, hvis pengene nu skulle være brugt til ulovligheder.

Jeg venter pt. på at få min bank konto verificeret af coinbase. Når den forhåbentligt bliver godkendt vil jeg også prøve at cashe et lille beløb ud for at se om banken reagerer på det eller ej.
magle
Member
**
Offline Offline

Activity: 280
Merit: 10


View Profile WWW
February 07, 2018, 02:46:44 PM
 #15

Hvordan er det gået? Lykkedes det er at trække lidt penge ud, eller venter du stadig på verificering fra coinbase?
Torres33 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 13
Merit: 0


View Profile
February 07, 2018, 02:52:10 PM
 #16

Venter stadig på verificeringen. Der er pt. gået ca. halvanden uge.
magle
Member
**
Offline Offline

Activity: 280
Merit: 10


View Profile WWW
February 07, 2018, 02:56:12 PM
 #17

Du kan evt. overveje at brugen Kraken. Deres platform er blevet meget bedre de seneste uger og der er ikke længere driftsproblemer / overload.

Udbetalinger sker generelt med det samme og via deres konto i Tyskland og ligeledes tager verificering også kun få timer.
Torres33 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 13
Merit: 0


View Profile
February 07, 2018, 02:58:38 PM
 #18

Ok tak for info' Smiley

Skal man også igennem den samme verificerings proces med sin bank der eller kan man trække direkte ud?
magle
Member
**
Offline Offline

Activity: 280
Merit: 10


View Profile WWW
February 07, 2018, 07:31:59 PM
 #19

Ok tak for info' Smiley

Skal man også igennem den samme verificerings proces med sin bank der eller kan man trække direkte ud?

Man kan trække direkte ud, så længe at den konto de skal overføre til passer med dit navn. Det vil sige du kan ikke overføre til din kæreste/bror/fætters konto. Jeg ved ikke hvordan de tjekker det, men de skriver i hvert fald at navnet i deres system skal matche med navnet på den bank konto de skal overføre til.
Torres33 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 13
Merit: 0


View Profile
February 08, 2018, 02:21:08 PM
 #20

Det lyder sgu' godt!

Jeg giver lige coinbase et par dage mere til at komme ind i kampen, ellers forsøger jeg mig hos Kraken.

Tak for hjælpen Smiley
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!