Bitcoin Forum
May 08, 2024, 05:46:56 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Wat zijn de leidende exchanges?  (Read 842 times)
bitcoinspot.nl (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 300
Merit: 250



View Profile WWW
August 26, 2013, 08:36:27 PM
 #1

Dag mede forum-gangers,

de tijden dat mtgox de leidende partij was wat koers betreft is een beetje over en tegenwoordig hou ik de koers in de gaten van mtgox en bitstamp. Welke exchanges houden jullie in de gaten wat prijs betreft ?

Of met andere woorden: welke koersen zou ik de gebruikers van mijn site moeten laten zien om ze een goed beeld te geven van de prijsontwikkeling ?

Gr roland.

- bitcoinspot.nl - Alles over bitcoin! -
If you see garbage posts (off-topic, trolling, spam, no point, etc.), use the "report to moderator" links. All reports are investigated, though you will rarely be contacted about your reports.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
dnaleor
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
August 26, 2013, 08:41:33 PM
 #2

Dag mede forum-gangers,

de tijden dat mtgox de leidende partij was wat koers betreft is een beetje over en tegenwoordig hou ik de koers in de gaten van mtgox en bitstamp. Welke exchanges houden jullie in de gaten wat prijs betreft ?

Of met andere woorden: welke koersen zou ik de gebruikers van mijn site moeten laten zien om ze een goed beeld te geven van de prijsontwikkeling ?

Gr roland.


ik zou gebruikmaken van bitcoinaverage.com Wink

edir: persoonlijk kijk ik altijd naar bitstamp als ik trades doe.
Als ik zaken verkoop (van grote waarde en niet voor een groepsaankoop, maar iets waar ik winst op wil hebben) vraag ik 5% boven bitstamp. Als ik van iemand bitcoin moet overkopen vraag ik 5% beneden bitstamp.
reden is dat ik enkel bitstamp gebruik om bitcoin te kopen/verkopen Smiley
bitcoinspot.nl (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 300
Merit: 250



View Profile WWW
August 27, 2013, 11:05:10 AM
 #3

bitcoinaverage.com is een goeie!

Vraag ik me toch wel 2 dingen af:
doet bitstamp geen euro ?
en hoe komen ze voor euro toch aan bijvoorbeeld:  average 93.04 als "ask": "93.70" en   "bid": "93.03", is ?

roland.

- bitcoinspot.nl - Alles over bitcoin! -
inge
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 298
Merit: 250


View Profile
August 27, 2013, 05:10:20 PM
 #4

Bitstamp werkt intern alleen met Dollars. Voor de omrekening naar Euro hanteert Bitstamp een aankoop- en een verkoopkoers die dagelijks wordt aangepast. Deze koers is gelijk aan die van hun bank (er zit geen marge tussen). De koers is afgeleid van de dagelijkse publicatie van de Europese Centrale Bank: http://www.ecb.europa.eu/stats/exchange/eurofxref/html/index.en.html.

Bitstamp heeft ook een eenvoudige API link beschikbaar met de huidige aankoop- en verkoopkoers: https://www.bitstamp.net/api/eur_usd/.
makebitcoin
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 308
Merit: 250


View Profile
August 27, 2013, 07:27:47 PM
 #5

Persoonlijk gebruik ik BTC-E.
skull88
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 683
Merit: 500



View Profile
August 29, 2013, 03:50:25 PM
 #6

Hier ook btc-e

BTC: 1MifMqtqqwMMAbb6zr8u6qEzWqq3CQeGUr
LTC: LhvMYEngkKS2B8FAcbnzHb2dvW8n9eHkdp
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!