Bitcoin Forum
April 23, 2024, 11:31:51 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Ga ik nog "winst"maken.  (Read 1355 times)
ZetaOS (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 140
Merit: 100


View Profile
September 03, 2013, 10:46:28 PM
Last edit: October 10, 2013, 01:24:48 PM by ZetaOS
 #1

Mannen ik heb al een tijdje 2 orders staan voor de 5 GH/s Bitcoin Miner plus de 2 GH upgrade, dus twee units goed voor 14 GH totaal.
Ik heb twee maal $462.00 ($924 totaal) betaald als ik de verzending mee reken.
Ik vraag mij af of ik ooit nog wel winst kan maken met de snelle stijging in moeilijkheid.
De units zijn 25 Juli en 7 Augustus besteld.  
 Roll Eyes







Mine the easy way - CEX.io Build your own cloud miner!
Goedkoop bitcoins? www.koop-bitcoin.nl
1713871911
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713871911

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713871911
Reply with quote  #2

1713871911
Report to moderator
The trust scores you see are subjective; they will change depending on who you have in your trust list.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
dnaleor
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
September 04, 2013, 12:31:04 AM
 #2

je zit nu dicht tegen ROI als je hem binnen de paar dagen / week ontvangt.
 http://mining.thegenesisblock.com/a/51a30f6b91
m19
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 186
Merit: 100


View Profile
September 04, 2013, 05:23:47 AM
 #3

Daarnaast is minen imo natuurlijk ook deels speculeren op de koers. Zolang die maar blijft stijgen.
alwind
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 155
Merit: 100


View Profile
September 04, 2013, 08:00:10 AM
 #4

Daarnaast is minen imo natuurlijk ook deels speculeren op de koers. Zolang die maar blijft stijgen.

Dat is geen winst want dan had je de bitcoins niet uit hoeven geven. Dan had je die winst ook gemaakt.

Rep thread: https://bitcointalk.org/index.php?topic=208568.0
LTC LeboFnm6UvSmVHSstgJighbJR35omAqwpU
BTC 1CNHhHJ36uApsjB9gMCKw3eYaGKw9qRgqS
PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
September 04, 2013, 10:28:28 AM
 #5

Daarnaast is minen imo natuurlijk ook deels speculeren op de koers. Zolang die maar blijft stijgen.

Dat is geen winst want dan had je de bitcoins niet uit hoeven geven. Dan had je die winst ook gemaakt.

Het is wel winst als je je miner met fiat hebt betaald Wink

Een jaar geleden minde bijna alle Nederlanders tegen verlies als je kijkt naar stroom verbruik en hashrate, de koers was toen ook 7$.
Begrijp je wat ik bedoel, je kan de ROI nu niet bepalen omdat je niet wet wat de koers doet en de difficulty Wink

Maar succes met gissen en speculeren.

Groeten
jdebunt
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1596
Merit: 1010


View Profile WWW
September 04, 2013, 10:29:12 AM
 #6

je bedoelt dat die orders dit jaar, of vorig jaar zijn geplaatst?

Indien dit jaar zou ik maar refund vragen, want die ga je nog lang niet zien denkik zo Smiley
dnaleor
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
September 04, 2013, 10:39:59 AM
 #7

ik ga niet akkoord PSychoticBoy.

Als je wil minen speculeer je niet op de BTC/fiat koers...
Je speculeert in BTC: het fiat dat je aan de miner hebt gegeven had je net zo goed aan een aankoop van BTC kunnen besteden.

(even een abstractie maken van het feit dat minen ook "leuk" kan zijn, en dat dat misschien ook een waarde heeft. En natuurlijk dat geminede coins volledig anoniem zijn, dat heeft zekern een economische waarde Wink )

Over het algemeen zal voor demeeste mensen gelden: ik wil mijn winst maximaliseren.
Ofwel gok je dat een bepaalde miner Meer zal opbrangen dan hij kost in BTC op het moment dat je hem kocht, ofwel koop je BTC Smiley
Lymo
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 22
Merit: 0



View Profile
September 04, 2013, 10:54:19 AM
 #8

Ik heb eens gekeken op http://dustcoin.com/mining, welke winsten er op verschillende pools te halen valt. Ik heb sinds de nieuwe dif van 86MM vandaag toen ik wakker werd, toch maar besloten om voor PPC te gaan en deze om te wisselen naar BTC op BTC-E.

Als ik BTC zou minen kom het neer op BTC1.41/maand, met PPC zou dit 1513 PPC/maand zijn wat momenteel BTC2.04, waard is, bij BTC-E. Een goede 46% meer binnen te krijgen op deze manier.

Het valt me ook op dat na de nieuwe BTC dif, de PPC pools veel meer hashing power krijgen sinds vanmorgen.
Toby
Member
**
Offline Offline

Activity: 85
Merit: 10


View Profile
September 04, 2013, 12:06:27 PM
 #9

de difficulty is enorm gestegen, maar sinds de nieuwe difficulty is de hashrate van het totale bitcoin netwerk iets afgenomen. Nu zullen dus mensen op zoek gaan naar alt coins, maar die moeilijkheid zal ook snel stijgen. Bovendien gaan mensen die alt coins snel cashen of omwisselen voor BTC, wat de koers van die alt coin zal drukken en de koers van BTC zal doen stijgen.
Toby
Member
**
Offline Offline

Activity: 85
Merit: 10


View Profile
September 04, 2013, 12:10:32 PM
 #10

btw: een paar weken geleden gaf Terracoin meer winst dan BTC, echter is die difficulty zo enorm gestegen, dat die nu onder die van BTC staan. Zelfde gaat gebeuren met ppcoin en dan komen mensen weer terug bij BTC en gaat alles weer opnieuw... hele interesante markt! BTC zal denk ik toch als winnaar uit de bus komen (alt coins worden of kunnen alleen ingewisselt worden voor BTC)
PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
September 04, 2013, 01:59:18 PM
 #11

ik ga niet akkoord PSychoticBoy.

Als je wil minen speculeer je niet op de BTC/fiat koers...
Je speculeert in BTC: het fiat dat je aan de miner hebt gegeven had je net zo goed aan een aankoop van BTC kunnen besteden.

(even een abstractie maken van het feit dat minen ook "leuk" kan zijn, en dat dat misschien ook een waarde heeft. En natuurlijk dat geminede coins volledig anoniem zijn, dat heeft zekern een economische waarde Wink )

Over het algemeen zal voor demeeste mensen gelden: ik wil mijn winst maximaliseren.
Ofwel gok je dat een bepaalde miner Meer zal opbrangen dan hij kost in BTC op het moment dat je hem kocht, ofwel koop je BTC Smiley

Miners worden overhet algemeen verkocht tegen fiat dus ik heb wel degelijk gelijk.
Als je ROI enkelt bekijkt uit de ogen van BTC dan heb je deels gelijk, hij mined BTC dus is de enige factor de difficulty Wink

Maar als je enkelt mined om er aan te verdienen dan heb je het principe van Bitcoin iet begrepen Wink
ZetaOS (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 140
Merit: 100


View Profile
September 04, 2013, 02:16:43 PM
 #12

ik ga niet akkoord PSychoticBoy.

Als je wil minen speculeer je niet op de BTC/fiat koers...
Je speculeert in BTC: het fiat dat je aan de miner hebt gegeven had je net zo goed aan een aankoop van BTC kunnen besteden.

(even een abstractie maken van het feit dat minen ook "leuk" kan zijn, en dat dat misschien ook een waarde heeft. En natuurlijk dat geminede coins volledig anoniem zijn, dat heeft zekern een economische waarde Wink )

Over het algemeen zal voor demeeste mensen gelden: ik wil mijn winst maximaliseren.
Ofwel gok je dat een bepaalde miner Meer zal opbrangen dan hij kost in BTC op het moment dat je hem kocht, ofwel koop je BTC Smiley

Miners worden overhet algemeen verkocht tegen fiat dus ik heb wel degelijk gelijk.
Als je ROI enkelt bekijkt uit de ogen van BTC dan heb je deels gelijk, hij mined BTC dus is de enige factor de difficulty Wink

Maar als je enkelt mined om er aan te verdienen dan heb je het principe van Bitcoin iet begrepen Wink

Hmm, leg even uit, waarom je anders zou minen?
Is toch niet zo raar dat ik dat wil gaan doen...toch?

Mine the easy way - CEX.io Build your own cloud miner!
Goedkoop bitcoins? www.koop-bitcoin.nl
dnaleor
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
September 04, 2013, 02:30:27 PM
Last edit: September 04, 2013, 02:57:31 PM by dnaleor
 #13

ik ga niet akkoord PSychoticBoy.

Als je wil minen speculeer je niet op de BTC/fiat koers...
Je speculeert in BTC: het fiat dat je aan de miner hebt gegeven had je net zo goed aan een aankoop van BTC kunnen besteden.

(even een abstractie maken van het feit dat minen ook "leuk" kan zijn, en dat dat misschien ook een waarde heeft. En natuurlijk dat geminede coins volledig anoniem zijn, dat heeft zekern een economische waarde Wink )

Over het algemeen zal voor de meeste mensen gelden: ik wil mijn winst maximaliseren.
Ofwel gok je dat een bepaalde miner meer zal opbrengen dan hij kost in BTC op het moment dat je hem kocht, ofwel koop je BTC Smiley

Miners worden overhet algemeen verkocht tegen fiat dus ik heb wel degelijk gelijk.
Als je ROI enkelt bekijkt uit de ogen van BTC dan heb je deels gelijk, hij mined BTC dus is de enige factor de difficulty Wink

Maar als je enkelt mined om er aan te verdienen dan heb je het principe van Bitcoin iet begrepen Wink

ik postte dan ook "in BTC op het moment dat je hem kocht" Wink
Ik weet dat de meeste voor fiat verkocht worden, maar je kan net zo goed fiat omwisselen in BTC...

Ikweet heel goed wat het principe van BTC is: een cryptocurrency die zeer leuke eigenschappen heeft, ideaal voor anarchisten, libertairen, hackers en aanverwanten, maar die ook enorm kapitalistisch (free market based) is...
Ik ben nog nooit iets tegengekomen dat zo puur in de vrije markt functionneert als bitcoin Smiley

Op lange termijn zal de miningkost iets boven de opbrengst liggen om de simpele reden dat:
1) er steeds hobby-miners gaan blijven bestaan (al zullen ze wel steeds kleiner worden in aantal, omdat je er binnen een jaar niet meer komt met 1000 EUR)
2) er mensen graag iets extra betalen voor anoniem geminede coins

PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
September 04, 2013, 02:55:47 PM
 #14

ik ga niet akkoord PSychoticBoy.

Als je wil minen speculeer je niet op de BTC/fiat koers...
Je speculeert in BTC: het fiat dat je aan de miner hebt gegeven had je net zo goed aan een aankoop van BTC kunnen besteden.

(even een abstractie maken van het feit dat minen ook "leuk" kan zijn, en dat dat misschien ook een waarde heeft. En natuurlijk dat geminede coins volledig anoniem zijn, dat heeft zekern een economische waarde Wink )

Over het algemeen zal voor de meeste mensen gelden: ik wil mijn winst maximaliseren.
Ofwel gok je dat een bepaalde miner meer zal opbrengen dan hij kost in BTC op het moment dat je hem kocht, ofwel koop je BTC Smiley

Miners worden overhet algemeen verkocht tegen fiat dus ik heb wel degelijk gelijk.
Als je ROI enkelt bekijkt uit de ogen van BTC dan heb je deels gelijk, hij mined BTC dus is de enige factor de difficulty Wink

Maar als je enkelt mined om er aan te verdienen dan heb je het principe van Bitcoin iet begrepen Wink

ik postte dan ook "in BTC op het moment dat je hem kocht" Wink
Ik weet dat de meeste voor fiat verkocht worden, maar je kan net zo goed fiat omwisselen in BTC...

Ikweet heel goed wat het principe van BTC is: een cryptocurrency die zeer leuke eigenschappen heeft, ideaal voor anarchisten, libertairen, hackers en aanverwanten, maar die ook enorm kapiytalistisch (free market based) is...
Ik ben nog nooit iets tegengekomen dat zo puur in de vrije markt functionneert als bitcoin Smiley

Op lange termijn zal de miningkost iets boven de opbrengst liggen om de simpele reden dat:
1) er steeds hobby-miners gaan blijven bestaan (al zullen ze wel steeds kleiner worden in aantal, omdat je er binnen een jaar niet meer komt met 1000 EUR)
2) er mensen graag iets extra betalen voor anoniem geminede coins



Laat ik het anders zeggen, de grondleggers en early miners als ik zijn niet begonnen met minen om rijk te worden.

Wij minde de eerste blocken toen bitcoin nog waardeloos was en het minen alleen uit idealisme was.

Nu dat bitcoin (ook pas sinds dit jaar) de moeite is geworden om te minen komen mensen met ROI etc, maar dat is helemaal niet waarom iemand zou moeten gaan minen Sad
Wij (early miners) hadden van 2009-2011/2012 gewoon een dure hobby, toen verdiende je echt bijna niks (als je je coins al verkocht) met minen tegen een koers van 5$ per coin in 2012 en zelfs maar 0,10$ in 2009.

Maar vrije markt heeft in mijn ogen ook niks met kapitalisme te maken, het is maar wat je er zelf van maakt Wink

Ik denk dat ik me maar buiten deze discussie ga houden, ik heb mijn standpunt en mening en ik praat uit ervaring maar ieder zijn eigen reden om te minen Smiley

Groeten
dnaleor
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
September 04, 2013, 03:00:51 PM
 #15

Ik zit hier ook uit idealisme hoor, en begrijp je gevoel:
er zijn veel mensen bijgekomen die enkel snel winst willen maken (en die zijn eigenlijk al te laat).

Maar Bitcoin blijft wel inherent free market based, en werkt dus volledig volgens de wetten van de vrije markt.
Vandaar dat is dus zeg dat in de toekomst bitcoin minen geen positieve return meer zal opbrengen (als je de mining equipment uitdrukt in BTC op moment van aankoop).

Waarom denk je dat ik per sé nog mn klondike wil? Wink
Ik wil zélf minen Smiley
PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
September 04, 2013, 03:30:09 PM
 #16

Ik zit hier ook uit idealisme hoor, en begrijp je gevoel:
er zijn veel mensen bijgekomen die enkel snel winst willen maken (en die zijn eigenlijk al te laat).

Maar Bitcoin blijft wel inherent free market based, en werkt dus volledig volgens de wetten van de vrije markt.
Vandaar dat is dus zeg dat in de toekomst bitcoin minen geen positieve return meer zal opbrengen (als je de mining equipment uitdrukt in BTC op moment van aankoop).

Waarom denk je dat ik per sé nog mn klondike wil? Wink
Ik wil zélf minen Smiley

+1
Precies wat ik bedoel.

Door o.a. de media aandacht zijn er een hoop mensen bij gekomen enkelt voor de $$$

Enfin ik gun iedereen zijn of haar geluk maar het draaid niet alleen om geld Wink
ZetaOS (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 140
Merit: 100


View Profile
September 04, 2013, 05:11:11 PM
 #17

Ik zit hier ook uit idealisme hoor, en begrijp je gevoel:
er zijn veel mensen bijgekomen die enkel snel winst willen maken (en die zijn eigenlijk al te laat).

Maar Bitcoin blijft wel inherent free market based, en werkt dus volledig volgens de wetten van de vrije markt.
Vandaar dat is dus zeg dat in de toekomst bitcoin minen geen positieve return meer zal opbrengen (als je de mining equipment uitdrukt in BTC op moment van aankoop).

Waarom denk je dat ik per sé nog mn klondike wil? Wink
Ik wil zélf minen Smiley

+1
Precies wat ik bedoel.

Door o.a. de media aandacht zijn er een hoop mensen bij gekomen enkelt voor de $$$

Enfin ik gun iedereen zijn of haar geluk maar het draaid niet alleen om geld Wink
Sja, ik heb de miners die ik nu heb staan eigenlijk voor het kopen van Zilver en Goud.
(Helaas veel fake Zilver tegenwoordig online)

Ik heb net de claims ingediend bij BFL.
Wellicht dat ik een KNC miner ga kopen van de week:https://www.kncminer.com/products/jupiter
Wellicht met iemand samen....doel heel non idealistisch "winst maken" en goud/Zilver kopen.

Goud en Zilver zijn prachtige metalen  Roll Eyes

Mine the easy way - CEX.io Build your own cloud miner!
Goedkoop bitcoins? www.koop-bitcoin.nl
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!