Bitcoin Forum
May 14, 2024, 02:38:11 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 [2]  All
  Print  
Author Topic: Welke coins kan je minen met ASIC miners?  (Read 2752 times)
Nighthawkxx
Member
**
Offline Offline

Activity: 90
Merit: 10


View Profile
September 20, 2013, 10:05:03 AM
 #21


Ok, dan heb ik zo snel geen verklaring.

@ Nighthawkxx
Is het resultaat het zelfde als je op een andere pool Altvoins mined?

Nog niet, die test ga ik waarschijnlijk morgen eens uitvoeren. Ben ook benieuwd of dit dezelfde resultaten gaat geven.
De setup staat nu reeds een uurtje bitcoins te minen. (0,14% rejects & 0,96% HW errors).

Vandaag een test uitgevoerd op pool http://asc.coinmine.pl/

Na drie uurtjes minen 0,28% rejects & 5,83% HW errors.
1715654291
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715654291

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715654291
Reply with quote  #2

1715654291
Report to moderator
1715654291
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715654291

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715654291
Reply with quote  #2

1715654291
Report to moderator
Make sure you back up your wallet regularly! Unlike a bank account, nobody can help you if you lose access to your BTC.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1715654291
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715654291

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715654291
Reply with quote  #2

1715654291
Report to moderator
wttbs
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2210
Merit: 1109



View Profile
September 20, 2013, 12:10:31 PM
 #22

Ik mine nu met 11 Block Erupters met BFGminer zo'n 17uur op http://asc.mining.coinex.pw : 6434 Accepted, 136 Reject (2.1%), 0.98% HW error. Ik heb nu zo'n 18000 ASC coins gemined.
PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
September 20, 2013, 01:14:17 PM
 #23

Ik mine nu met 11 Block Erupters met BFGminer zo'n 17uur op http://asc.mining.coinex.pw : 6434 Accepted, 136 Reject (2.1%), 0.98% HW error. Ik heb nu zo'n 18000 ASC coins gemined.

Kijk, dat zijn normale getallen voor een USB Block erupter.

Gemiddeld heeft een USB Asicminer Block Erupter 1% HW errors en de rejects dat ligt aan de stabiliteit van de pool en hoe hoog de diff is van de shares die je submit.
Bij het minen van diff 1 of 2 shares is de reject percentage over het algemeen hoger dan bij bijv diff 16 shares.
Ligt aan de pool of ze jou toestaan zelf de difficulty van de shares te bepalen of dat ze variable difficulty gebruiken etc.
Nighthawkxx
Member
**
Offline Offline

Activity: 90
Merit: 10


View Profile
September 20, 2013, 01:43:47 PM
 #24

Blijkbaar zijn de aantallen die in de webUI van Minepeon 0.2.3. worden getoond niet dezelfde als van cgminer.
Het was de bedoeling om in Minepeon eens naar bfgminer over te schakelen, maar om één of andere reden lukte dit niet.
Terug cgminer service gestart en via putty het cgminer scherm opgezet. Op die manier gezien dat de accepts in het webUI scherm veel lager zijn.
Geen idee of het uur verschil tussen beide interfaces hier mee te maken heeft.
Als ik de berekening maak met cgminer getoonde waardes dan komen we inderdaad op de normale 1% HW errors.

We zoeken dus verder naar de oorzaak.  Wink



 
wttbs
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2210
Merit: 1109



View Profile
September 20, 2013, 01:58:53 PM
 #25

Ik heb deze paramaters met BFGminer: -S all --icarus-options 115200:1:1 --icarus-timing 3.0=100 -Q 4 -s 1

voor CGminer zou het dit moeten zijn (staat op site coinex.pw):

CGminer Params    
--scan-time 1
--queue 4
--no-submit-stale

Heb je die ook zo ingesteld? ik denk dat dit geen invloed heeft op HW errors maar misschien wel op de rejects, zoals PsychoticBoy min of meer al aangeeft.

Ik draait trouwens nog op Minepeon 0.2.1 , die is echt super stabiel.
nulo0b
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 322
Merit: 250


View Profile
September 20, 2013, 02:18:10 PM
 #26

De ppols op coinex hebben een diff van 8(wat ik al betrekelijk vind tegen rejects), ik kan altijd eens vragen of ze dit willen aanpassen.

Zelf ben ik al een hele week solo bezig(ASC),


Reject, 4/ 2.7% HWerrs,  2268/ 1.1%

PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
September 20, 2013, 02:33:34 PM
 #27

Blijkbaar zijn de aantallen die in de webUI van Minepeon 0.2.3. worden getoond niet dezelfde als van cgminer.
Het was de bedoeling om in Minepeon eens naar bfgminer over te schakelen, maar om één of andere reden lukte dit niet.
Terug cgminer service gestart en via putty het cgminer scherm opgezet. Op die manier gezien dat de accepts in het webUI scherm veel lager zijn.
Geen idee of het uur verschil tussen beide interfaces hier mee te maken heeft.
Als ik de berekening maak met cgminer getoonde waardes dan komen we inderdaad op de normale 1% HW errors.

We zoeken dus verder naar de oorzaak.  Wink



 

Dus wel getwork Wink

LP (long polling) heb je alleen met getwork!

Zoek een pool met stratum support en je rejects en hw errors zullen verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Groeten
nulo0b
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 322
Merit: 250


View Profile
September 20, 2013, 02:33:51 PM
 #28

Voor de ASIC miners,



 Let us celebrate that Tigercoin is part of our Trading and Mining Section.

We proudly announce a Giveaway of 600 Tigercoins each for the next 5 different Blockfinders on CoinEX with a block ending at xx.x00.
Jump in and party hard!!

https://coinex.pw/mining/pools/TGC

p.s.: If you find a valid Block, plz write me a PM on chat, captianfuture and i will send you 600 TGC to your CoinEX Balance.

wttbs
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2210
Merit: 1109



View Profile
September 20, 2013, 02:39:57 PM
 #29

De ppols op coinex hebben een diff van 8(wat ik al betrekelijk vind tegen rejects), ik kan altijd eens vragen of ze dit willen aanpassen.

Zelf ben ik al een hele week solo bezig(ASC),


Reject, 4/ 2.7% HWerrs,  2268/ 1.1%

Heb je dit onder Linux/Ubuntu draaien of Windows? ik heb problemen met het compilen van de asc-wallet onder Ubuntu.. Sad
nulo0b
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 322
Merit: 250


View Profile
September 20, 2013, 02:41:28 PM
 #30

windows xp Grin, had problemen onder BAMT. deze werkt blijkbaar niet zonder graka's

Edit

Quote
i am exploring the problem
seems like it is about boost version - uniform_int_distribution.hpp header was added in boost 1.47. Before that there's only uniform_int.hpp
so to fix it i made:

Code:

sudo apt-get install libboost1.48-all-dev


now it is compiled ok in qt creator from asiccoin-qt.pro file

with some notice, but not errors:

/home/.../asiccoin/src/main.cpp:-1: In function 'bool SetBestChain(CValidationState&, CBlockIndex*)':
/home/.../asiccoin/src/main.cpp:2102: предупреждение: format '%lu' expects argument of type 'long unsigned int', but argument 6 has type 'int64 {aka long long int}' [-Wformat]

So if you cant compile it on Linux just update your libboost!

Donation ASC adress AFLmAMDSGeKQnbJ5wgFgbkbsY8WDPmS8Ud

Gezien in ASC topic.

wttbs
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2210
Merit: 1109



View Profile
September 20, 2013, 02:54:31 PM
 #31

windows xp Grin, had problemen onder BAMT. deze werkt blijkbaar niet zonder graka's

Edit

Quote
i am exploring the problem
seems like it is about boost version - uniform_int_distribution.hpp header was added in boost 1.47. Before that there's only uniform_int.hpp
so to fix it i made:

Code:

sudo apt-get install libboost1.48-all-dev


now it is compiled ok in qt creator from asiccoin-qt.pro file

with some notice, but not errors:

/home/.../asiccoin/src/main.cpp:-1: In function 'bool SetBestChain(CValidationState&, CBlockIndex*)':
/home/.../asiccoin/src/main.cpp:2102: предупреждение: format '%lu' expects argument of type 'long unsigned int', but argument 6 has type 'int64 {aka long long int}' [-Wformat]

So if you cant compile it on Linux just update your libboost!

Donation ASC adress AFLmAMDSGeKQnbJ5wgFgbkbsY8WDPmS8Ud

Gezien in ASC topic.

Thanks voor de tip maar daar had ik al gekeken. Ik klooi komend weekend nog wel effe verder met Ubuntu, voorlopig mine ik wel door op coinex.pw . Bedankt voor het meedenken in ieder geval.
nulo0b
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 322
Merit: 250


View Profile
September 20, 2013, 02:57:31 PM
 #32

windows xp Grin, had problemen onder BAMT. deze werkt blijkbaar niet zonder graka's

Edit

Quote
i am exploring the problem
seems like it is about boost version - uniform_int_distribution.hpp header was added in boost 1.47. Before that there's only uniform_int.hpp
so to fix it i made:

Code:

sudo apt-get install libboost1.48-all-dev


now it is compiled ok in qt creator from asiccoin-qt.pro file

with some notice, but not errors:

/home/.../asiccoin/src/main.cpp:-1: In function 'bool SetBestChain(CValidationState&, CBlockIndex*)':
/home/.../asiccoin/src/main.cpp:2102: предупреждение: format '%lu' expects argument of type 'long unsigned int', but argument 6 has type 'int64 {aka long long int}' [-Wformat]

So if you cant compile it on Linux just update your libboost!

Donation ASC adress AFLmAMDSGeKQnbJ5wgFgbkbsY8WDPmS8Ud

Gezien in ASC topic.

Thanks voor de tip maar daar had ik al gekeken. Ik klooi komend weekend nog wel effe verder met Ubuntu, voorlopig mine ik wel door op coinex.pw . Bedankt voor het meedenken in ieder geval.

Geen probleem, je kan altijd je vragen kwijt in chat.
Daar zitten enkele ervaren linux gebruikers, sympnotic vooral.

Als je een leuk extraatje wil, vergeet de TGC giveaway niet Wink


hf nog

Nighthawkxx
Member
**
Offline Offline

Activity: 90
Merit: 10


View Profile
September 20, 2013, 05:37:27 PM
 #33

Ik heb deze paramaters met BFGminer: -S all --icarus-options 115200:1:1 --icarus-timing 3.0=100 -Q 4 -s 1

voor CGminer zou het dit moeten zijn (staat op site coinex.pw):

CGminer Params    
--scan-time 1
--queue 4
--no-submit-stale

Heb je die ook zo ingesteld? ik denk dat dit geen invloed heeft op HW errors maar misschien wel op de rejects, zoals PsychoticBoy min of meer al aangeeft.

Ik draait trouwens nog op Minepeon 0.2.1 , die is echt super stabiel.

Ik heb inderdaad deze instelling toegevoegd.

De reden van het verschil in waardes tussen de minepeon and cgminer interface heb ik ondertussen gevonden denk ik.
Volgens mij neemt minepeon de accepts van cgminer en deelt deze door de difficulty. Daarom dat bij het minen op pool Coinex.pw de accepts 8x lager liggen in Minepeon dan in cgminer.
 
wttbs
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2210
Merit: 1109



View Profile
September 20, 2013, 07:36:15 PM
 #34

even meer terug on topic.....

Heeft het minen van de (nieuwe) SHA-256 AltCoins nut? Tsja, als je dik wil verdienen of je USB Block Erupter met deze altcoins "snel" terug te verdienen.. dan zeg ik Nee. Maar ! Het is wel fun om te doen vind ik Cheesy

Gewoon beetje vanalles ontdekken, uitzoeken en uitproberen. Het is leuk om mee te doen met een Pool en je draagt bij het netwerk van de coin. Mine gewoon enkele duizenden coins en speel er wat mee. Probeer de waarde van coin wat omhoog te krikken op exchanges door te verkopen en kopen.

Momenteel mine ik ASC, TGC, BFC en ZET. Allemaal bij coinex.pw , goede pool: stabiel en veel coins om te minen. Ik hoop alleen dat ze op Coinex.pw (snel) stratum+tcp introduceren.

Dus ik zeg: Happy AltCoin Mining allen !  Grin
PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
September 21, 2013, 08:49:10 AM
 #35

even meer terug on topic.....

Heeft het minen van de (nieuwe) SHA-256 AltCoins nut? Tsja, als je dik wil verdienen of je USB Block Erupter met deze altcoins "snel" terug te verdienen.. dan zeg ik Nee. Maar ! Het is wel fun om te doen vind ik Cheesy

Gewoon beetje vanalles ontdekken, uitzoeken en uitproberen. Het is leuk om mee te doen met een Pool en je draagt bij het netwerk van de coin. Mine gewoon enkele duizenden coins en speel er wat mee. Probeer de waarde van coin wat omhoog te krikken op exchanges door te verkopen en kopen.

Momenteel mine ik ASC, TGC, BFC en ZET. Allemaal bij coinex.pw , goede pool: stabiel en veel coins om te minen. Ik hoop alleen dat ze op Coinex.pw (snel) stratum+tcp introduceren.

Dus ik zeg: Happy AltCoin Mining allen !  Grin

Heb geen response meer gehad van nulo0b, maar eerder gaf ik aan dat het een getwork pool was maar dat werdt ontkent.
Nu uit eigen ervaring en de screenshots die door andere members geplaatst zijn weet ik het zeker.
(zoals ik een paar posts terug al aangaf)

Jongens, ga AUB een pool minen met stratum dat scheelt je ruim 5-10% aan inkomsten, vanwege de lagere reject rate, geen long poll en minder HW errors.
Nighthawkxx
Member
**
Offline Offline

Activity: 90
Merit: 10


View Profile
September 22, 2013, 09:25:44 AM
 #36


Jongens, ga AUB een pool minen met stratum dat scheelt je ruim 5-10% aan inkomsten, vanwege de lagere reject rate, geen long poll en minder HW errors.

Gisteren nog even tijd gevonden om een paar zaken te testen. Voorlopig de volgende pools gevonden die stratum gebruiken.

ASC : http://asc.coinmine.pl
ZET : http://www.multipool.us
Pages: « 1 [2]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!