Bitcoin Forum
April 18, 2024, 11:27:15 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 26.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: iDeal donaties onsgeld beweging gecensureerd, Bitcoins (nu) wel geaccepteerd  (Read 2534 times)
simonvrouwe (OP)
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 56
Merit: 7


View Profile
October 10, 2013, 02:55:54 PM
 #1

De beweging http://onsgeld.nu/ heeft problemen met donaties via iDeal, ik kreeg deze mail http://us6.campaign-archive2.com/?u=e89a4e3492c9a2119ddbfc73b&id=da59053905&e=0700b8b4c4

Quote
Een week geleden kregen we het bericht dat de Payment Service Provider Sisow.nl het account dat we gebruikten om donaties op te ontvangen niet zou activeren.
https://www.sisow.nl/, de iDeal betalingsprovider, blokkeerd dus hun iDeal account omdat de website http://onsgeld.nu/ nogal negatief is over de banken en het financiele systeem.

Ze hebben gelijk een bitcoin adres geopend: 12qsmag851PVGQsmqPayCgNABS3mbc2tgL

"There should not be any signed int. If you've found a signed int somewhere, please tell me (within the next 25 years please) and I'll change it to unsigned int." -- Satoshi
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1713439635
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713439635

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713439635
Reply with quote  #2

1713439635
Report to moderator
1713439635
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713439635

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713439635
Reply with quote  #2

1713439635
Report to moderator
Jouke
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 426
Merit: 250



View Profile WWW
October 10, 2013, 04:15:07 PM
 #2

In de begindagen hebben wij ook even gebruik gemaakt van Sisow. Zij hebben ons indertijd ook zonder opgaaf van reden afgesloten en hebben enige tijd zelfs duizenden euro's onwettig van ons achter gehouden.

Wegens het mogelijk niet voldoen aan mogelijke regelgeving...

Koop en verkoop snel en veilig bitcoins via iDeal op Bitonic.nl
simonvrouwe (OP)
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 56
Merit: 7


View Profile
October 10, 2013, 07:45:26 PM
 #3

Dat klinkt een stuk milder, en met regelgeving als reden, dan de reactie van Sisow naar onsgeld, heb je de reactie gelezen? Zou wel leuk zijn als er wat meer (kleine) donaties worden gezonden naar hun Bitcoin donatie adres, als demonstratie van omzeilen financiele censuur.
Anonylz
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 2562
Merit: 577



View Profile
October 13, 2013, 09:14:45 AM
 #4

Deze cencuur dient te stoppen! binnenkort lanceer ik een alternatief voor het Nederlandse bankensysteem, want dit kan zo niet langer. Weg met IBAN & BIC, dat heeft onze aarde en de mensen die erop wonen lang genoeg verpest!

██▄     ▄▄░
▀██▄ ▄██▀
▄▄███████████████████▄▄
▄█████▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀█████▄
████▀                   ▀████
████       ▄▄█████▄▄  ▀▄   ████
████      ▄██████████▄▀    ████
████      ████████▀▀       ████
████  ▄▀ ▄██▀▀▀   ▄██      ████
████   ▀▀     ▄▄███▀       ████
████▄                   ▄████
▀█████▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄█████▀
▀▀███████████████████▀▀
.
SECONDLIVE
.
CHOOSE LIFE      CHOOSE SPACE      CHOOSE FRIENDS
.
                           Twitter       Telegram      Medium      YouTube      Discord        TikTok         GitHub               
        ▄▄███████▄▄▄
    ▄▄████████████████▄▄
   ████████████████████▄
  ███████▀▀▀█████████████
 ██████▌     ▀████████████
███████▀ ▀▀▄▄██▀▀▀█████████
██████             ▀███████
██████▄             ███████
 ███████▄▄        ▄███████
  ███████████▄▄▄▄█████████
   ▀███████████████████▀
     ▀████████████████▀▀
   ██████████████████████
Anonylz
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 2562
Merit: 577



View Profile
October 13, 2013, 09:27:53 AM
 #5

Ik heb ook meteen even een mailtje gestuurd:

Beste NSB-ers

Door schapen zoals jullie gaat deze wereld kapot, natuurlijk ben je persoonlijk zo belangrijk dat je echt je euro's nodig hebt om je gezin te voeden, maar de instelling waar jij je leven aan verkoopt in ruil voor waardeloos papier zorgt ervoor dat uw kleinkinderen nooit meer een levende olifant of tijger in het wild zullen kennen. Gaat u vooral door met het cencureren van uw diensten aan anders denkenden, wij zijn innovatief genoeg om langs uw fascistische systeem heen te werken. Bedenk eens dat de SS-ers die de Joden op de trein hebben gezet zich perfect hielden aan de wet die er destijds gold. Over een aantal jaar zegt u waarschijnlijk net als hen, "Wir haben es nicht gewüst"

Ik hoop dat u nog veel slapeloze nachten zal hebben van alle dode kinderen die uw vrienden dagelijks op hun geweten hebben en dat u met veel plezier blijft verdienen aan de vernietiging van onze planeet.

Dag sukkels, de toekomst is zonnig

██▄     ▄▄░
▀██▄ ▄██▀
▄▄███████████████████▄▄
▄█████▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀█████▄
████▀                   ▀████
████       ▄▄█████▄▄  ▀▄   ████
████      ▄██████████▄▀    ████
████      ████████▀▀       ████
████  ▄▀ ▄██▀▀▀   ▄██      ████
████   ▀▀     ▄▄███▀       ████
████▄                   ▄████
▀█████▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄█████▀
▀▀███████████████████▀▀
.
SECONDLIVE
.
CHOOSE LIFE      CHOOSE SPACE      CHOOSE FRIENDS
.
                           Twitter       Telegram      Medium      YouTube      Discord        TikTok         GitHub               
        ▄▄███████▄▄▄
    ▄▄████████████████▄▄
   ████████████████████▄
  ███████▀▀▀█████████████
 ██████▌     ▀████████████
███████▀ ▀▀▄▄██▀▀▀█████████
██████             ▀███████
██████▄             ███████
 ███████▄▄        ▄███████
  ███████████▄▄▄▄█████████
   ▀███████████████████▀
     ▀████████████████▀▀
   ██████████████████████
EnJoyThis
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 980
Merit: 1000


View Profile
October 13, 2013, 09:40:03 AM
 #6

@Anonylz

Ik begrijp dat je het er niet mee eens bent echter een reactie als voorgaande kan ik alleen maar afkeuren. Niet vanwege het feit dat je het ergens niet mee eens bent maar de tamelijk ondiepzinnige vergelijking welke je maakt. Naar mijn mening zeer ongepast!

1Ew9k5guAGb44Uz6rYfSVscgFBUcgDZp5C
PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
October 13, 2013, 10:07:21 AM
Last edit: October 13, 2013, 10:38:15 AM by PsychoticBoy
 #7

Ik heb ook meteen even een mailtje gestuurd:

Beste NSB-ers

Door schapen zoals jullie gaat deze wereld kapot, natuurlijk ben je persoonlijk zo belangrijk dat je echt je euro's nodig hebt om je gezin te voeden, maar de instelling waar jij je leven aan verkoopt in ruil voor waardeloos papier zorgt ervoor dat uw kleinkinderen nooit meer een levende olifant of tijger in het wild zullen kennen. Gaat u vooral door met het cencureren van uw diensten aan anders denkenden, wij zijn innovatief genoeg om langs uw fascistische systeem heen te werken. Bedenk eens dat de SS-ers die de Joden op de trein hebben gezet zich perfect hielden aan de wet die er destijds gold. Over een aantal jaar zegt u waarschijnlijk net als hen, "Wir haben es nicht gewüst"

Ik hoop dat u nog veel slapeloze nachten zal hebben van alle dode kinderen die uw vrienden dagelijks op hun geweten hebben en dat u met veel plezier blijft verdienen aan de vernietiging van onze planeet.

Dag sukkels, de toekomst is zonnig

Gezellig.
Anonylz
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 2562
Merit: 577



View Profile
October 13, 2013, 11:03:20 AM
Last edit: October 13, 2013, 11:14:39 AM by Anonylz
 #8

@Anonylz

Ik begrijp dat je het er niet mee eens bent echter een reactie als voorgaande kan ik alleen maar afkeuren. Niet vanwege het feit dat je het ergens niet mee eens bent maar de tamelijk ondiepzinnige vergelijking welke je maakt. Naar mijn mening zeer ongepast!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Fascisme#Definitie

niet zo ongepast als je de definitie erop naslaat

er sterven iedere dag 30.000 kinderen van de honger, dus ook dit in aantoonbaar juist. Ik begrijp eigenlijk niet zo goed wat er zo fout is aan mijn tekst. Is het misschien te confronterend en wil je ontkennen dat dit systeem niets meer met democratie te maken heeft?

Het gaat er mij niet om de instelling aan te spreken, maar om de persoon die dit bericht leest aan te spreken op zijn egoïsme en onwetendheid in de hoop dat hij zijn ogen durft te openen voor het onrecht wat hij of zij de wereld iedere dag aandoet.

Vergeet niet dat ik de opmerking alleen maar maak, omdat sisow in mijn ogen zeer ongepast is, dus mag daar best iets zeer ongepasts tegenover staan.

██▄     ▄▄░
▀██▄ ▄██▀
▄▄███████████████████▄▄
▄█████▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀█████▄
████▀                   ▀████
████       ▄▄█████▄▄  ▀▄   ████
████      ▄██████████▄▀    ████
████      ████████▀▀       ████
████  ▄▀ ▄██▀▀▀   ▄██      ████
████   ▀▀     ▄▄███▀       ████
████▄                   ▄████
▀█████▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄█████▀
▀▀███████████████████▀▀
.
SECONDLIVE
.
CHOOSE LIFE      CHOOSE SPACE      CHOOSE FRIENDS
.
                           Twitter       Telegram      Medium      YouTube      Discord        TikTok         GitHub               
        ▄▄███████▄▄▄
    ▄▄████████████████▄▄
   ████████████████████▄
  ███████▀▀▀█████████████
 ██████▌     ▀████████████
███████▀ ▀▀▄▄██▀▀▀█████████
██████             ▀███████
██████▄             ███████
 ███████▄▄        ▄███████
  ███████████▄▄▄▄█████████
   ▀███████████████████▀
     ▀████████████████▀▀
   ██████████████████████
EnJoyThis
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 980
Merit: 1000


View Profile
October 13, 2013, 03:39:30 PM
 #9

@Anonylz

Ik begrijp dat je het er niet mee eens bent echter een reactie als voorgaande kan ik alleen maar afkeuren. Niet vanwege het feit dat je het ergens niet mee eens bent maar de tamelijk ondiepzinnige vergelijking welke je maakt. Naar mijn mening zeer ongepast!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Fascisme#Definitie

niet zo ongepast als je de definitie erop naslaat

er sterven iedere dag 30.000 kinderen van de honger, dus ook dit in aantoonbaar juist. Ik begrijp eigenlijk niet zo goed wat er zo fout is aan mijn tekst. Is het misschien te confronterend en wil je ontkennen dat dit systeem niets meer met democratie te maken heeft?

Het gaat er mij niet om de instelling aan te spreken, maar om de persoon die dit bericht leest aan te spreken op zijn egoïsme en onwetendheid in de hoop dat hij zijn ogen durft te openen voor het onrecht wat hij of zij de wereld iedere dag aandoet.

Vergeet niet dat ik de opmerking alleen maar maak, omdat sisow in mijn ogen zeer ongepast is, dus mag daar best iets zeer ongepasts tegenover staan.

Laat ik alleen nog zeggen dat ik het een weinig volwassen reactie vind.

Meer reactie ga je van mij hier niet meer op krijgen.

1Ew9k5guAGb44Uz6rYfSVscgFBUcgDZp5C
Anonylz
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 2562
Merit: 577



View Profile
October 13, 2013, 09:45:04 PM
 #10

Je zou eens moeten weten hoeveel jaar je moet studeren om zo'n uitspraak te kunnen doen. Daar is veel toewijding voor nodig, omdat slechts weinig mensen er respect voor hebben als je ze wijst op hun fouten.

Een mooi voorbeeld hiervan is het verhaal over die Russische diplomaat. Ik heb zelf geen tv, want ik ben in de veronderstelling dat deze is bedoeld om je te indoctrineren. Ik las bij mij ouders een stukje in de krant over die Russische diplomaat en toen ze zagen dat ik dat aan het lezen was begonnen ze over het artikel te praten. Het bevestigde voor mij wederom dat ik de juiste keuze heb gemaakt door mijn eigen nieuws te zoeken. Ik ben zo niet alleen tegen bitcoin aangelopen, maar wordt ook niet overladen met gekleurde gedachtes. Is heel Nederland zo boos geweest op Rusland? Ik weet niet hoe ze het doen, maar voor mij werd maar weer eens duidelijk hoeveel invloed de staat kan uitoefenen op de bevolking door een verhaal te kleuren.

Als wij als land op oorlogspad gaan, kan je dat ook een vredesmissie noem, of een trainingsmissie. Sinds de 2e wereldoorlog is er nog geen dag vrede geweest in de wereld, oorlog is het gevolg van slecht beleid, maar iedere 4 jaar tekenen wij weer bij voor dit beleid. Dat de massavernietigingswapens nooit aanwezig zijn geweest laten we even ter zijde, maar de dingen die zich in Irak hebben afgespeeld zijn op zijn minst even erg als de 2e wereld oorlog. Wat veel erger is, is dat de wereld, (waar je iedere dag als je FIAT geld gebruikt aan bijdraagt, ook als je werkt voor FIAT) vandaag de dag een situatie heeft bedacht die Guantanamo Bay heet.

Als een loonslaaf ervoor kiest mee te werken aan dit systeem mag hij daar best af en toe op gewezen worden, misschien snapt hij dan dat de verhaaltjes over terroristen eigenlijk allemaal verzonnen zijn en dat de werkelijke terrorist achter zijn beeldscherm zit met extremistische gedachtes over een pensioen. Hij betaald namelijk ieder jaar zijn deel, zodat het vergieten van radioactief afval in de oceaan mede in zijn naam gebeurt.

Als niemand iets zegt zal er NIETS veranderen en ik zou heel graag willen dat het dat wel doet. Het kan pas veranderen als de mensen snappen wat er werkelijk aan de hand is, je pensioenpot wordt leeggetrokken en iedere dag sterven er kinderen en dat tijdens één spelletje Lingo, terwijl je geniet van je onvruchtbaar makende GMO magnetron popcorn.

EDIT: Owja, dat je niet reageerd heet cognitieve dissonantie, google daar maar eens op

██▄     ▄▄░
▀██▄ ▄██▀
▄▄███████████████████▄▄
▄█████▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀█████▄
████▀                   ▀████
████       ▄▄█████▄▄  ▀▄   ████
████      ▄██████████▄▀    ████
████      ████████▀▀       ████
████  ▄▀ ▄██▀▀▀   ▄██      ████
████   ▀▀     ▄▄███▀       ████
████▄                   ▄████
▀█████▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄█████▀
▀▀███████████████████▀▀
.
SECONDLIVE
.
CHOOSE LIFE      CHOOSE SPACE      CHOOSE FRIENDS
.
                           Twitter       Telegram      Medium      YouTube      Discord        TikTok         GitHub               
        ▄▄███████▄▄▄
    ▄▄████████████████▄▄
   ████████████████████▄
  ███████▀▀▀█████████████
 ██████▌     ▀████████████
███████▀ ▀▀▄▄██▀▀▀█████████
██████             ▀███████
██████▄             ███████
 ███████▄▄        ▄███████
  ███████████▄▄▄▄█████████
   ▀███████████████████▀
     ▀████████████████▀▀
   ██████████████████████
PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
October 13, 2013, 09:56:16 PM
 #11

Je zou eens moeten weten hoeveel jaar je moet studeren om zo'n uitspraak te kunnen doen. Daar is veel toewijding voor nodig, omdat slechts weinig mensen er respect voor hebben als je ze wijst op hun fouten.

Een mooi voorbeeld hiervan is het verhaal over die Russische diplomaat. Ik heb zelf geen tv, want ik ben in de veronderstelling dat deze is bedoeld om je te indoctrineren. Ik las bij mij ouders een stukje in de krant over die Russische diplomaat en toen ze zagen dat ik dat aan het lezen was begonnen ze over het artikel te praten. Het bevestigde voor mij wederom dat ik de juiste keuze heb gemaakt door mijn eigen nieuws te zoeken. Ik ben zo niet alleen tegen bitcoin aangelopen, maar wordt ook niet overladen met gekleurde gedachtes. Is heel Nederland zo boos geweest op Rusland? Ik weet niet hoe ze het doen, maar voor mij werd maar weer eens duidelijk hoeveel invloed de staat kan uitoefenen op de bevolking door een verhaal te kleuren.

Als wij als land op oorlogspad gaan, kan je dat ook een vredesmissie noem, of een trainingsmissie. Sinds de 2e wereldoorlog is er nog geen dag vrede geweest in de wereld, oorlog is het gevolg van slecht beleid, maar iedere 4 jaar tekenen wij weer bij voor dit beleid. Dat de massavernietigingswapens nooit aanwezig zijn geweest laten we even ter zijde, maar de dingen die zich in Irak hebben afgespeeld zijn op zijn minst even erg als de 2e wereld oorlog. Wat veel erger is, is dat de wereld, (waar je iedere dag als je FIAT geld gebruikt aan bijdraagt, ook als je werkt voor FIAT) vandaag de dag een situatie heeft bedacht die Guantanamo Bay heet.

Als een loonslaaf ervoor kiest mee te werken aan dit systeem mag hij daar best af en toe op gewezen worden, misschien snapt hij dan dat de verhaaltjes over terroristen eigenlijk allemaal verzonnen zijn en dat de werkelijke terrorist achter zijn beeldscherm zit met extremistische gedachtes over een pensioen. Hij betaald namelijk ieder jaar zijn deel, zodat het vergieten van radioactief afval in de oceaan mede in zijn naam gebeurt.

Als niemand iets zegt zal er NIETS veranderen en ik zou heel graag willen dat het dat wel doet. Het kan pas veranderen als de mensen snappen wat er werkelijk aan de hand is, je pensioenpot wordt leeggetrokken en iedere dag sterven er kinderen en dat tijdens één spelletje Lingo, terwijl je geniet van je onvruchtbaar makende GMO magnetron popcorn.

EDIT: Owja, dat je niet reageerd heet cognitieve dissonantie, google daar maar eens op


En wat voegt dit toe?
Ik lees hier behalve frustratie geen dingen die men nog niet wist, natuurlijk is de wereld waarin wij nu wonen een grote schijnvertoning maar daar is dit forum niet voor bedoelt.

Misschien tijd voor een Off-topic sectie?
Waar mensen hun frustratie kunnen los laten Wink

tinus42
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 784
Merit: 501



View Profile
October 17, 2013, 04:34:58 PM
 #12

Ik heb ook meteen even een mailtje gestuurd:

Beste NSB-ers

Door schapen zoals jullie gaat deze wereld kapot, natuurlijk ben je persoonlijk zo belangrijk dat je echt je euro's nodig hebt om je gezin te voeden, maar de instelling waar jij je leven aan verkoopt in ruil voor waardeloos papier zorgt ervoor dat uw kleinkinderen nooit meer een levende olifant of tijger in het wild zullen kennen. Gaat u vooral door met het cencureren van uw diensten aan anders denkenden, wij zijn innovatief genoeg om langs uw fascistische systeem heen te werken. Bedenk eens dat de SS-ers die de Joden op de trein hebben gezet zich perfect hielden aan de wet die er destijds gold. Over een aantal jaar zegt u waarschijnlijk net als hen, "Wir haben es nicht gewüst"

Ik hoop dat u nog veel slapeloze nachten zal hebben van alle dode kinderen die uw vrienden dagelijks op hun geweten hebben en dat u met veel plezier blijft verdienen aan de vernietiging van onze planeet.

Dag sukkels, de toekomst is zonnig

Godwin's Law, you lose! Cheesy

FF serieus met een vriendelijkere toon bereik je meer dan met zo'n rant.
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!