Bitcoin Forum
April 20, 2024, 01:01:12 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 26.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
Author Topic: 2 minere på vei fra BFL  (Read 3208 times)
Malawi (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 224
Merit: 100


One bitcoin to rule them all!


View Profile
November 01, 2013, 06:51:54 PM
 #1

Tenkte jeg måtte fortelle at det nå er på vei to 5GH minere fra BFL.

Blir spennende å se om de går i balanse. Skal de gjøre det, må nok kursen stige enda en del, eller de må være lette å overklokke. (Hmm, må sjekke muligheter for overklokking... :-))

BitCoin is NOT a pyramid - it's a pagoda.
1713574872
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713574872

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713574872
Reply with quote  #2

1713574872
Report to moderator
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1713574872
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713574872

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713574872
Reply with quote  #2

1713574872
Report to moderator
1713574872
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713574872

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713574872
Reply with quote  #2

1713574872
Report to moderator
1713574872
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713574872

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713574872
Reply with quote  #2

1713574872
Report to moderator
securo
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 228
Merit: 100



View Profile
November 04, 2013, 08:40:00 AM
 #2

Gratulerer Smiley
Alle monner drar, og det ser virkelig ut til at verdien øker mer eller mindre i takt med hvor sinnsvakt vanskelig det er å produsere nye btc.

My tipping jar; 197hyQxciZ9r7qj5CBsMvtNpqsRyM5NxuC
Malawi (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 224
Merit: 100


One bitcoin to rule them all!


View Profile
November 04, 2013, 03:00:07 PM
 #3

Gratulerer Smiley
Alle monner drar, og det ser virkelig ut til at verdien øker mer eller mindre i takt med hvor sinnsvakt vanskelig det er å produsere nye btc.

Det kan jo se slik ut ja. Tror prisen må ligge på $250 for at minerene mine skal ha en realistisk sjanse til å gå med overskudd.

BitCoin is NOT a pyramid - it's a pagoda.
tum0r
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 26
Merit: 0


View Profile
November 04, 2013, 06:29:17 PM
 #4

Vi faar klappe oss selv paa skuldern.
Turde ikke bestille mer enn en selv. Husker og tror den sendes om en uke.

Er ikke noe optimistisk.  De lansere "SNART"  di helsikkens 28nm monarch mostra med 600ghs. Og cloud mining med di korta(m min et aars kontrakt) herregud.... Cry
 
Badonkadonk
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 500



View Profile
November 05, 2013, 09:14:35 AM
 #5

Gratulerer Smiley
Alle monner drar, og det ser virkelig ut til at verdien øker mer eller mindre i takt med hvor sinnsvakt vanskelig det er å produsere nye btc.

Det kan jo se slik ut ja. Tror prisen må ligge på $250 for at minerene mine skal ha en realistisk sjanse til å gå med overskudd.

du betalte med fiat?

sitter å sparker meg selv siden jeg betalte med btc, kommer aldri til å tjene tilbake di 139.8 btc som jeg betalte :/

edit: om man ikke bruker btc, så er det jo hvertfall ikke verdt noe Smiley
får se på det som en investering i en ovn som tjener inn mer en den bruker i strøm hehe

Malawi (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 224
Merit: 100


One bitcoin to rule them all!


View Profile
November 05, 2013, 01:10:16 PM
 #6

Gratulerer Smiley
Alle monner drar, og det ser virkelig ut til at verdien øker mer eller mindre i takt med hvor sinnsvakt vanskelig det er å produsere nye btc.

Det kan jo se slik ut ja. Tror prisen må ligge på $250 for at minerene mine skal ha en realistisk sjanse til å gå med overskudd.

du betalte med fiat?

sitter å sparker meg selv siden jeg betalte med btc, kommer aldri til å tjene tilbake di 139.8 btc som jeg betalte :/

edit: om man ikke bruker btc, så er det jo hvertfall ikke verdt noe Smiley
får se på det som en investering i en ovn som tjener inn mer en den bruker i strøm hehe

Jeg betalte med fiat, dvs ordinære penger. BTC er jo egentlig den mest ekstreme formen for FIAT som finnes ;-)

Jeg solgte meg ut på $214 for noen dager siden. Så du er ikke alene om å ta feil når det gjelder kursutvikling.
Men det er jo en del av det som gjør at BTC har verdi, nemlig at folk kjøper og selger. Dersom alle tviholdt på BTC'ene sine, ville det ikke være noe marked. På samme måte som at om alle solgte ville markedet gå til bunns.

Er mere irritert over at jeg ikke kjøpte noen da jeg snuste på BTC for noen år siden. Husker at jeg minet litt, men vet ikke om jeg har en lommebok liggende et sted, eller om jeg bare slettet den sammen med blockchain.

BitCoin is NOT a pyramid - it's a pagoda.
Deimos_Anomaly
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 26
Merit: 0


View Profile
November 06, 2013, 03:14:58 PM
 #7

Er det noen som har mottatt minere fra BFL og vet hvilken verdi de merker pakken med / hva som står på pakkseddel i pakken?
Fikk brev fra posten i går om at jeg må sende inn dokumentasjon av verdi og innhold for tolldeklarasjon. Det er snakk om en stk 5Gh miner.
Badonkadonk
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 500



View Profile
November 06, 2013, 08:10:44 PM
 #8

Er det noen som har mottatt minere fra BFL og vet hvilken verdi de merker pakken med / hva som står på pakkseddel i pakken?
Fikk brev fra posten i går om at jeg må sende inn dokumentasjon av verdi og innhold for tolldeklarasjon. Det er snakk om en stk 5Gh miner.

jeg måtte maile dem kopi av kvitteringen min med fullt navn og person nummer.

var ganske heldig og slapp billig unna ettersom jeg oppgraderte bestillingene mine fra 30ghs til 60ghs.
så når jeg sendte over kvitteringene mine stod det bare halve prisen og jeg fikk halv fortolling på begge pakkene Wink

Malawi (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 224
Merit: 100


One bitcoin to rule them all!


View Profile
November 07, 2013, 03:47:23 PM
 #9

Er det noen som har mottatt minere fra BFL og vet hvilken verdi de merker pakken med / hva som står på pakkseddel i pakken?
Fikk brev fra posten i går om at jeg må sende inn dokumentasjon av verdi og innhold for tolldeklarasjon. Det er snakk om en stk 5Gh miner.

jeg måtte maile dem kopi av kvitteringen min med fullt navn og person nummer.

var ganske heldig og slapp billig unna ettersom jeg oppgraderte bestillingene mine fra 30ghs til 60ghs.
så når jeg sendte over kvitteringene mine stod det bare halve prisen og jeg fikk halv fortolling på begge pakkene Wink

Blir spennende å se, pakken ankom fortolling igår. Om jeg kjenner postvesenet rett, får jeg pakken i slutten av neste uke.

BitCoin is NOT a pyramid - it's a pagoda.
securo
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 228
Merit: 100



View Profile
November 07, 2013, 09:34:29 PM
 #10

Er det noen som har mottatt minere fra BFL og vet hvilken verdi de merker pakken med / hva som står på pakkseddel i pakken?
Fikk brev fra posten i går om at jeg må sende inn dokumentasjon av verdi og innhold for tolldeklarasjon. Det er snakk om en stk 5Gh miner.

Min pakke var merket med full pris, utenpå pakken, men med svært små bokstaver.
Etter en uke kom krav om dokumentasjon og jeg sendte over utskrift fra BFL.
Måtte betale full moms.
Surt, men slik er straffen for å bo her på berget.

Uansett, BTC er over 300$ nå, så fremtiden er lys..

My tipping jar; 197hyQxciZ9r7qj5CBsMvtNpqsRyM5NxuC
Deimos_Anomaly
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 26
Merit: 0


View Profile
November 08, 2013, 09:51:55 AM
 #11

Ja, må vel bare bite i det sure eplet.
Det er bare det at det er ~600kr jeg er jævlig lite keen på å skille meg med akkurat _nå_ Tongue
Malawi (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 224
Merit: 100


One bitcoin to rule them all!


View Profile
November 10, 2013, 02:50:03 PM
 #12

Ja, må vel bare bite i det sure eplet.
Det er bare det at det er ~600kr jeg er jævlig lite keen på å skille meg med akkurat _nå_ Tongue

Har du regnet med 260 i gebyr til Posten?

BitCoin is NOT a pyramid - it's a pagoda.
Deimos_Anomaly
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 26
Merit: 0


View Profile
November 12, 2013, 11:02:23 AM
 #13

Går det ikke under forenklet fortolling?
Det er vel ikke noe restriksjoner eller særavgifter på elektronikk.
alex12356
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 10
Merit: 0


View Profile
November 12, 2013, 10:24:40 PM
 #14

Jeg har en 60ghs fra butterfly som står å surrer og går. Har siklet og tenkt LENGE på KNC, og bestemte meg for å legge inn ordre der forrige fredag. Fikk mail fra dem igår; de var utsolgt den samme dagen jeg la inn bestilling Angry Angry Angry Så gikk jeg på ebay, joda der ligger det bud på 70.000 kr!!!! for en miner som kostet 25.000 for en mnd siden. Jeg kommer til å irritere meg hele 2014 over detta her, mens kursen stiger enda mer.
Badonkadonk
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 500



View Profile
November 14, 2013, 01:02:00 PM
 #15

Jeg har en 60ghs fra butterfly som står å surrer og går. Har siklet og tenkt LENGE på KNC, og bestemte meg for å legge inn ordre der forrige fredag. Fikk mail fra dem igår; de var utsolgt den samme dagen jeg la inn bestilling Angry Angry Angry Så gikk jeg på ebay, joda der ligger det bud på 70.000 kr!!!! for en miner som kostet 25.000 for en mnd siden. Jeg kommer til å irritere meg hele 2014 over detta her, mens kursen stiger enda mer.

tenkt det samme, men prisene er litt for ville enda.
har lagt inn bestilling på 400ghs fra blackarrow. tror ikke jeg legger inn no særlig mere en det før våren Smiley

Malawi (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 224
Merit: 100


One bitcoin to rule them all!


View Profile
November 25, 2013, 12:39:02 PM
 #16

Går det ikke under forenklet fortolling?
Det er vel ikke noe restriksjoner eller særavgifter på elektronikk.

Det er bare moms som skal betales. Men prisene hos posten er de samme uansett såsant det skal betales moms og/eller toll.

Tror fortollingsgebyret er inkludert dersom man velger ekspress-levering.

Måtte desverre vekk en uke like etter jeg hadde fått minerene mine. Fikk dem ikke opp å gå før jeg dro. Nå er det en som fungerer som den skal og en jeg må feilsøke litt på.

BitCoin is NOT a pyramid - it's a pagoda.
Malawi (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 224
Merit: 100


One bitcoin to rule them all!


View Profile
November 25, 2013, 04:56:29 PM
 #17

En liten oppdatering:

Drev og testet litt frem og tilbake, med nedslående resultater. Den ene enheten ble registrert som "Bitforce SHA265 SC" slik den skal, mens den andre var oppført som "unknown device". (Fikk heller ikke opp noen USB-ID på denne. Den skal være 403-6014 for dem som måtte lure)

Byttet litt omkring på ledningene og koblet dem ut/inn osv og mente jeg hadde begge to igang men ikke samtidig.

Merket dem derfor med hver sin klistrelapp for å holde dem fra hverandre, før jeg prøvde med forskjellige porter og byttet om USB-ledningene til ingen nytte. Fant ut jeg skulle prøve den jeg ikke fikk igang på en annen maskin, men som en liten "siste mulighet", byttet jeg om på strømforsyningene bare for å ha testet det. Da jeg så sjekket maskinen var plutselig begge to oppdaget.

I ettertankens lys, tror jeg at jeg til å begynne med byttet om litt på strømledningene, og at jeg derfor hadde "miner 2" igang, men at den andre da var koblet ifra.

Moralen i historien må være - husk å sjekke strømforsyningen. Det er tydeligvis litt variasjon i hva de leverer og hva mineren krever.

BitCoin is NOT a pyramid - it's a pagoda.
tornie
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 6
Merit: 0


View Profile WWW
November 25, 2013, 08:23:48 PM
 #18

Hei

Kan bli spennende å se hvordan det går. Raporter gjerne her.
Lykke til
Malawi (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 224
Merit: 100


One bitcoin to rule them all!


View Profile
November 25, 2013, 10:07:33 PM
 #19

Hei

Kan bli spennende å se hvordan det går. Raporter gjerne her.
Lykke til

Ser ut til å fungere fint nå. De har en sammenlagt hashrate på 14 GHS når de starter opp, men hashraten synker når de blir varme, helt ned i under 9 GHS.
Må se om jeg kan gjøre noe med det etterhvert.

BitCoin is NOT a pyramid - it's a pagoda.
Malawi (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 224
Merit: 100


One bitcoin to rule them all!


View Profile
November 26, 2013, 01:59:12 PM
 #20

Hei

Kan bli spennende å se hvordan det går. Raporter gjerne her.
Lykke til

Får vel rapportere litt da... Den "problematiske" enheten har nå de samme problemene som før, og faller ut.

Sjekket powerbricksene, og de leverte begge 13.3 V.
Vet ikke hvor mange amp, for det var enten out of range, eller så målte jeg på feil måte. Tror det er det første, for valgene er 20/200mA.

Tenker det kanskje er en voltregulator som ikke er helt 100% og trenger litt ekstra "juice", men blir for varm etter litt bruk. Men har ikke nok kunnskap om elektronikk til å komme med noen ordentlig teori.

BitCoin is NOT a pyramid - it's a pagoda.
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!