Bitcoin Forum
April 23, 2024, 06:49:10 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 [2]  All
  Print  
Author Topic: 2 minere på vei fra BFL  (Read 3208 times)
Badonkadonk
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 500



View Profile
November 27, 2013, 01:01:49 AM
 #21

Hei

Kan bli spennende å se hvordan det går. Raporter gjerne her.
Lykke til

Får vel rapportere litt da... Den "problematiske" enheten har nå de samme problemene som før, og faller ut.

Sjekket powerbricksene, og de leverte begge 13.3 V.
Vet ikke hvor mange amp, for det var enten out of range, eller så målte jeg på feil måte. Tror det er det første, for valgene er 20/200mA.

Tenker det kanskje er en voltregulator som ikke er helt 100% og trenger litt ekstra "juice", men blir for varm etter litt bruk. Men har ikke nok kunnskap om elektronikk til å komme med noen ordentlig teori.

det hender at usb inngangen på mineren er litt kinkig, om du har kontakten helt inne så leser den ikke enhenten riktig etc.
prøv å ta dem litt ut så dem er sånn halveis inni og fortsatt har kontakt, så ser du hvordan den reagerer.

Even in the event that an attacker gains more than 50% of the network's computational power, only transactions sent by the attacker could be reversed or double-spent. The network would not be destroyed.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1713898150
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713898150

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713898150
Reply with quote  #2

1713898150
Report to moderator
1713898150
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713898150

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713898150
Reply with quote  #2

1713898150
Report to moderator
1713898150
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713898150

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713898150
Reply with quote  #2

1713898150
Report to moderator
Hanslo
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 263
Merit: 250


View Profile WWW
November 28, 2013, 10:20:58 AM
 #22

Vurderer å selge min Jalapeno 5GHS Bitcoin Miner fra Butterfly Labs
Badonkadonk
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 500



View Profile
November 28, 2013, 10:14:01 PM
 #23

Vurderer å selge min Jalapeno 5GHS Bitcoin Miner fra Butterfly Labs

med tanke på allt utstyret som er på vei til å bli sluppet ut neste 1 -2 -3 månedene så er dette hvertfall riktig tidspunkt å gjøre det på.

det er en del petahash fra hver leverandør som er ventet.

siste jala jeg så på finn gikk for 4500,- mener jeg. og den ble borte fort.
min single gikk for 18500,- på under en uke. og det kan jeg bestille en 1.1th for med levering i feb / mars

Vaffel
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 2
Merit: 0


View Profile
November 29, 2013, 03:28:07 PM
 #24

Da var det bare å vente til januar på "The Tiger" fra Extreme Miners. 5 TH/s  Cool
Badonkadonk
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 500



View Profile
November 29, 2013, 05:14:00 PM
 #25

Da var det bare å vente til januar på "The Tiger" fra Extreme Miners. 5 TH/s  Cool

nå er jo knc i utviklingen av 20nm også.
jeg avbestillte allt av preorders i går, håper det her er en bobble. kjøpe btc når den sprekker. kjøpe miners når 20nm kommer ut på markedet.
orker ikke sitte med "gammle" minere etter et par mnd igjen :<

Malawi (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 224
Merit: 100


One bitcoin to rule them all!


View Profile
December 03, 2013, 09:42:51 AM
Last edit: December 03, 2013, 11:38:05 AM by Malawi
 #26

Litt oppdatering igjen.

Kontakten på mineren ser ut til å være helt fin. Den ser ut til å ha blitt mere stabil, men faller ut iblant, når den gjør det slår jeg av og på strømmen til mineren, og den fungerer da som regel som den skal.

-Men det skjer underlige ting med USB-enheter, spesiellt like etter oppstart/resett av minerene. Tastatur/mus faller gjerne ut og jeg må ta kontakten til disse ut og inn igjen. Maskinen kan også være hakkete til tider.

Er ikke helt sikker på hva som skjer, men anntar at minerene bruker mye USB-båndbredde, eller at det genereres trafikkfeil som må korrigeres.

Vurderer litt å selge dem siden BTC-prisen er så høy som den er nå, men samtidig ser det ut til at de vil tjene seg selv inn.

Edit: Kom på at det bør være med at maskinen min har vært utsatt for spennings-spikes pga lynnedslag. Den interne LAN-porten er derfor defekt, og nettverkskortet som ble satt inn som erstatning røk også og har blitt erstattet. :-P

BitCoin is NOT a pyramid - it's a pagoda.
Badonkadonk
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 500



View Profile
December 03, 2013, 06:45:10 PM
 #27

Litt oppdatering igjen.

Kontakten på mineren ser ut til å være helt fin. Den ser ut til å ha blitt mere stabil, men faller ut iblant, når den gjør det slår jeg av og på strømmen til mineren, og den fungerer da som regel som den skal.

-Men det skjer underlige ting med USB-enheter, spesiellt like etter oppstart/resett av minerene. Tastatur/mus faller gjerne ut og jeg må ta kontakten til disse ut og inn igjen. Maskinen kan også være hakkete til tider.

Er ikke helt sikker på hva som skjer, men anntar at minerene bruker mye USB-båndbredde, eller at det genereres trafikkfeil som må korrigeres.

Vurderer litt å selge dem siden BTC-prisen er så høy som den er nå, men samtidig ser det ut til at de vil tjene seg selv inn.

Edit: Kom på at det bør være med at maskinen min har vært utsatt for spennings-spikes pga lynnedslag. Den interne LAN-porten er derfor defekt, og nettverkskortet som ble satt inn som erstatning røk også og har blitt erstattet. :-P

tror nok det skyldes lyn nedslaget og ikke mineren din at maskina di er litt "rar" Tongue
skaff deg en rpi for å mine, bruker minimalt med strøm og er lett å sette opp med minerpeon Smiley
billig er det også.

Deimos_Anomaly
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 26
Merit: 0


View Profile
December 19, 2013, 02:57:23 PM
 #28

Siden posten har klart å fucke opp videresending av posten min har nå jalapenoen gått i retur til BFL.

_Hvor mye får egentlig folk ut av en jalapeno per i dag?_

Med saksbehandligstid både hos BFL og posten tar det vel et par mnd før jeg eventuelt får mineren igjen.
Spørsmålet da er om jeg bør jobbe for å få pengene tilbake?


K
Malawi (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 224
Merit: 100


One bitcoin to rule them all!


View Profile
December 19, 2013, 11:14:25 PM
 #29

Dersom jalapenoen leverer 5 gh/s, er det snakk om ca 0.0028 BTC/dag. I praksis vil du nok ligge litt høyere, i overkant av 0.003 .

Det vil selvsagt avta med tiden.

BitCoin is NOT a pyramid - it's a pagoda.
Pages: « 1 [2]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!