Bitcoin Forum
May 12, 2024, 11:03:16 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 [2]  All
  Print  
Author Topic: [Edelmetaal] Goud, Zilver, Platinum, etc...  (Read 2385 times)
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
August 21, 2013, 06:55:21 AM
 #21

Goud prijs is behoorlijk aan het zakken, nog even en we zitten onder de € 1000 per oz.

logische "pullback" na de sterke stijgingen vorige week. Ik maak me geen zorgen, heb al grotere dalingen meegemaakt Wink
1715511796
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715511796

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715511796
Reply with quote  #2

1715511796
Report to moderator
1715511796
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715511796

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715511796
Reply with quote  #2

1715511796
Report to moderator
1715511796
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715511796

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715511796
Reply with quote  #2

1715511796
Report to moderator
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1715511796
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715511796

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715511796
Reply with quote  #2

1715511796
Report to moderator
1715511796
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715511796

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715511796
Reply with quote  #2

1715511796
Report to moderator
makebitcoin
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 308
Merit: 250


View Profile
August 21, 2013, 10:04:54 AM
 #22

Ik heb zelf mijn goud een tijdje terug verkocht. Zilver heb ik nog wel in bezit maar dat is een hele kleine holding.
Het moeilijke aan investeren vind ik dat iedereen een mening heeft. Altijd heb je voor- en tegenstanders.
Een verzameltopic over zilver/goud/edelmetalen trekt vaak veel bulls aan en een aantal mensen die het dan compleet niet eens zijn met hen.
Als er een bepaalde koersverandering komt heb je aantal x aantal personen die dan moeten zeggen dat ze gelijk hadden.
Maar je hebt altijd mensen die voor x zijn en altijd mensen die y roepen dus zal er altijd iemand gelijk hebben toch?
Nu denk ik zelf dat edelmetalen wel een goede investering zijn omdat er geen inflatie is zoals bij fiat en dat je sommige metalen kunt gebruiken in de productie van goederen.
Wel heb ik altijd het gevoel alsof er veel manipulatie in het spel is en dat je maar de helft van het verhaal krijgt te horen.
Ik denk persoonlijk dat alleen mensen die echt hyperintelligent zijn en veel gestudeerd/gewerkt hebben de (financiële) markten kunnen begrijpen.
Dat wil niet zeggen dat ze de markt ook kunnen verslaan want je zijn altijd allerlei mensen op hun bek gaan en het zijn vooral de bedrijven die de producten aanbieden (zilver/goud handelaars die zwaar over spot vragen, effectenhandelaars/banken met hun transactiekosten op trades, etc) die de winst maken. Persoonlijk richt ik me nu vooral op besparen en ik wacht met investeren tot ik meer heb geleerd. Als je net als mij een achterstand hebt op het gebied van wiskunde/economie is het moeilijk om verstandig in iets te investeren.
wachtwoord
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2324
Merit: 1125


View Profile
August 21, 2013, 10:21:06 AM
 #23

Edelmetalen zijn alleen een goede investering voor wealth preservation (inflatie hedge). Al het andere is speculatie want een ons goud is over een jaar nog steeds een ons goud.

Bitcoin holding is dus ook voor een groot deel speculatie. Ik vind echter Bitcoin superieur aan goud dus zo lang het onder de goudwaarde zit vind ik het relatief undervalued. Absolute valuatie is praktisch niet te doen bij commodities. Bitcoin is echter dermate ver relatief undervalued (1:3000) dat ik denk dat je met grote zekerheid kan zeggen dat het ook absoluut undervalued is.
Toby
Member
**
Offline Offline

Activity: 85
Merit: 10


View Profile
August 26, 2013, 12:21:34 PM
 #24

Ik ben echt een complete leek... ik weet nog de goud prijs toen ik afstudeerde en voor het eerst interesse kreeg in goud. € 300 per oz... echter nooit gekocht. Stel ik koop goud voor mijn BTC i.p.v. euro's. Dit is bedoeld om te sparen (investering) voor mijn pensioen of hypotheek (ik zit namelijk na 30 jaar met een restschuld). Er zijn dus 3 dingen die ik kan sparen voor de toekomst (ik ga niet speculeren)
euro's, BTC of goud.
Ik kan ook alle 3 sparen, dus bijvoorbeeld 10k euro, 10k goud en 10k BTC

EnJoyThis
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 980
Merit: 1000


View Profile
August 26, 2013, 02:45:20 PM
 #25

Ik ben echt een complete leek... ik weet nog de goud prijs toen ik afstudeerde en voor het eerst interesse kreeg in goud. € 300 per oz... echter nooit gekocht. Stel ik koop goud voor mijn BTC i.p.v. euro's. Dit is bedoeld om te sparen (investering) voor mijn pensioen of hypotheek (ik zit namelijk na 30 jaar met een restschuld). Er zijn dus 3 dingen die ik kan sparen voor de toekomst (ik ga niet speculeren)
euro's, BTC of goud.
Ik kan ook alle 3 sparen, dus bijvoorbeeld 10k euro, 10k goud en 10k BTC



Als je niet wilt speculeren dan zou ik BTC uit je rijtje halen.

Als je zo min mogelijk risico wilt dan zou ik ervoor kiezen om juist te zorgen dat je ook geen schulden hebt, immers ben ik van mening dat je op 2 manieren je oude dag goed kunt 'regelen'.

1) zorgen dat je veel inkomen hebt en dus voldoende koopkracht hebt om te doen wat je wilt doen.
2) zorgen dat je zo min mogelijk uitgaven hebt, hierdoor ben je minder afhankelijk van je inkomsten.

Punt 2 is in Nederland niet zo verkeerd, immers hoe lang gaan we nog hypotheekrente aftrek behouden, hoe lang gaan we nog de AOW behouden, hoe lang kunnen we ons pensioenstelsel voldoende gezond houden? Allen interessante vragen.

1Ew9k5guAGb44Uz6rYfSVscgFBUcgDZp5C
Toby
Member
**
Offline Offline

Activity: 85
Merit: 10


View Profile
August 26, 2013, 05:53:31 PM
 #26

ja, beter eerst schuld afbetalen, dan sparen
wachtwoord
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2324
Merit: 1125


View Profile
August 26, 2013, 09:36:29 PM
 #27

ja, beter eerst schuld afbetalen, dan sparen

Dat hangt van het renterpercentage af he ...

Spaar iig niet in Euros of ander fiat geld en bewaar in Euros alleen wat je nodig hebt als incidentele uitgave. Spreid het verder tussen aandelen, PMs en Bitcoin. Ik bezit geen PMs, wel aandelen en Bitcoin en zo min mogelijk fiat.
skull88
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 683
Merit: 500



View Profile
August 29, 2013, 03:22:11 PM
 #28

Ik ben echt een complete leek... ik weet nog de goud prijs toen ik afstudeerde en voor het eerst interesse kreeg in goud. € 300 per oz... echter nooit gekocht. Stel ik koop goud voor mijn BTC i.p.v. euro's. Dit is bedoeld om te sparen (investering) voor mijn pensioen of hypotheek (ik zit namelijk na 30 jaar met een restschuld). Er zijn dus 3 dingen die ik kan sparen voor de toekomst (ik ga niet speculeren)
euro's, BTC of goud.
Ik kan ook alle 3 sparen, dus bijvoorbeeld 10k euro, 10k goud en 10k BTC


Euro's zou ik al uit het lijstje halen tenzij je papier nodig hebt om binnen 30 jaar de kachel aan te steken.
Goud heb je over 30 jaar waarschijnlijk niets ingeleverd wat koopkracht betreft en is dus een veilige investering, ga er echter niet teveel van uit dat je extreem veel aan koopkracht gaat winnen.
BTC over 30 jaar, ofwel kun je je eigen land kopen ofwel heeft het nog 0,0 waarde.

Als je niet wilt speculeren is goud eigenlijk de beste keuze.

BTC: 1MifMqtqqwMMAbb6zr8u6qEzWqq3CQeGUr
LTC: LhvMYEngkKS2B8FAcbnzHb2dvW8n9eHkdp
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
August 29, 2013, 03:25:01 PM
 #29

Ik ben echt een complete leek... ik weet nog de goud prijs toen ik afstudeerde en voor het eerst interesse kreeg in goud. € 300 per oz... echter nooit gekocht. Stel ik koop goud voor mijn BTC i.p.v. euro's. Dit is bedoeld om te sparen (investering) voor mijn pensioen of hypotheek (ik zit namelijk na 30 jaar met een restschuld). Er zijn dus 3 dingen die ik kan sparen voor de toekomst (ik ga niet speculeren)
euro's, BTC of goud.
Ik kan ook alle 3 sparen, dus bijvoorbeeld 10k euro, 10k goud en 10k BTC


Euro's zou ik al uit het lijstje halen tenzij je papier nodig hebt om binnen 30 jaar de kachel aan te steken.
Goud heb je over 30 jaar waarschijnlijk niets ingeleverd wat koopkracht betreft en is dus een veilige investering, ga er echter niet teveel van uit dat je extreem veel aan koopkracht gaat winnen.
BTC over 30 jaar, ofwel kun je je eigen land kopen ofwel heeft het nog 0,0 waarde.

Als je niet wilt speculeren is goud eigenlijk de beste keuze.

iedereen hoopt hier het eerste Wink

AL denk ik dat het nogwel zal meevallen. Misschien zit x100 er nog wel in op lange termijn (dus 10000 USD aan huidige koopkracht. Ik reken de inflatie die eraan zit te komen niet mee)
BadAss.Sx
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1526
Merit: 1002


Bulletproof VPS/VPN/Email @ BadAss.Sx


View Profile WWW
November 05, 2013, 05:08:25 PM
 #30

Ik zou met goud maar eens uitkijken. Kijk eens wat er op cyprus gebeurde. Die gooiden de banken dicht en de meesten zullen hun goud in de bank bewaren. Doe je dat niet, dan moet je nog maar iemand zien te vinden die er de koers voor geeft. Laat ik het zo zeggen, in tijden als wat er in Cyprus gebeurde is je goud op dat moment ook niet veel waard. Want er is ook geen geld. Als ruilmiddel is het perfect, maar dat gaan wij niet meer meemaken.
Pages: « 1 [2]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!