Bitcoin Forum
May 13, 2024, 06:38:42 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Welke Difficulty januari 2014?  (Read 1018 times)
ZetaOS (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 140
Merit: 100


View Profile
September 08, 2013, 09:16:57 PM
 #1

Beste Leden,

Mijn vriendin vertelde mij net dat de Difficulty in januari 2014 zomaar eens 911,933,018 zou kunnen zijn, er van uitgaan dat er 9 periode`s van 2 weken zijn tussen 1 Sept2013 en 14 januari 2014, en dat de verhoging met stappen van 30% gaan.

Stel je koop een product van 64GH/s van 1300 dollar(zoals het onderstaande product), dan maak je op 14 Jam 2014 nog maar $4,31 per dag.  ROI ga je dus nooit meer halen, want 6 weken later is het nog maar een dubbeltje per dag.
http://virtualminingcorp.com/shop1/index.php?id_product=24&controller=product

Mijn vraag is dan ook, is het realistisch dat de Diff zo hoog dan zou kunnen zijn?
Tweede vraag, houd deze calculator rekening mee met de Diff verhoging? Aangezien je een timeframe(standaard op 3 mnd) kunt ingeven, zou je kunnen verwachten dat hij de berekening uitvoert met een gemiddelde Diff verhoging?

Send from my BlackBerry Z10






Mine the easy way - CEX.io Build your own cloud miner!
Goedkoop bitcoins? www.koop-bitcoin.nl
The Bitcoin network protocol was designed to be extremely flexible. It can be used to create timed transactions, escrow transactions, multi-signature transactions, etc. The current features of the client only hint at what will be possible in the future.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1715625522
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715625522

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715625522
Reply with quote  #2

1715625522
Report to moderator
ixxi
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 154
Merit: 100



View Profile
September 08, 2013, 10:38:13 PM
 #2

Niemand weet wat de difficulty in januari gaat zijn. Het zal er erg aan liggen hoeveel ASICs en chips er geleverd gaan worden. De difficulty is direct gerelateerd aan de totale hashing power van het netwerk en het gaat niet in stappen van 30%, het ligt er puur aan hoeveel hashing power er in totaal is en hoe snel er blocks gevonden worden.
Het gaat ook niet perse per 2 weken omhoog, al ligt het wel rond die koers. De difficulty gaat omhoog per 2016 gevonden blokken. Als er precies elke 10 minuten een block word gevonden, dan duurt het idd 2 weken. Als het sneller gaat, dan gaat de difficulty omhoog.

Kan de difficulty in januari 900 miljoen zijn?
Absoluut, al denk ik persoonlijk dat het dichter bij de 500 miljoen zal zijn. Maar zoals al gezegd, niemand weet het zeker en het blijft een gok.


ZetaOS (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 140
Merit: 100


View Profile
September 12, 2013, 07:03:51 AM
 #3

Beste Leden,

Mijn vriendin vertelde mij net dat de Difficulty in januari 2014 zomaar eens 911,933,018 zou kunnen zijn, er van uitgaan dat er 9 periode`s van 2 weken zijn tussen 1 Sept2013 en 14 januari 2014, en dat de verhoging met stappen van 30% gaan.


Helaas is deze berekening nog te laag!

Bij een difficulty verhoging van 30% per keer, gebeurt de verhoging iedere 10 dagen ipv van iedere 14 dagen. Het minen van de blocks gaat immers 30% sneller en dus zijn al na 10 dagen alle blocks gemined.

Bij een constante verhoging van 30% verdubbelt de difficulty dus iedere 30 dagen ongeveer!

De difficulty verhoging zal echter niet constant 30%+ blijven, zodra de snelste asic chips (28 nm) goed leverbaar zijn, zal de procentuele verhoging lager worden. Dit kan echter nog wel een tijdje duren en we hebben helaas nog een tijdje van 30%+ verhogingen voor de boeg. Vandaar dat een asic investering een grote gok is op het moment.

Ik heb de nummer tijden de meeting nog eens doorgerekend, ben bang dat je gelijk hebt.
Het zal minimaal 911 maar dit kunnen we ook al in december bereikt hebben.

Kortom alt coins minen dan maar.


Mine the easy way - CEX.io Build your own cloud miner!
Goedkoop bitcoins? www.koop-bitcoin.nl
kuusj98
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 812
Merit: 1000


I <3 VW Beetles


View Profile
November 07, 2013, 10:25:18 PM
 #4

Beste Leden,

Mijn vriendin vertelde mij net dat de Difficulty in januari 2014 zomaar eens 911,933,018 zou kunnen zijn, er van uitgaan dat er 9 periode`s van 2 weken zijn tussen 1 Sept2013 en 14 januari 2014, en dat de verhoging met stappen van 30% gaan.


Helaas is deze berekening nog te laag!

Bij een difficulty verhoging van 30% per keer, gebeurt de verhoging iedere 10 dagen ipv van iedere 14 dagen. Het minen van de blocks gaat immers 30% sneller en dus zijn al na 10 dagen alle blocks gemined.

Bij een constante verhoging van 30% verdubbelt de difficulty dus iedere 30 dagen ongeveer!

De difficulty verhoging zal echter niet constant 30%+ blijven, zodra de snelste asic chips (28 nm) goed leverbaar zijn, zal de procentuele verhoging lager worden. Dit kan echter nog wel een tijdje duren en we hebben helaas nog een tijdje van 30%+ verhogingen voor de boeg. Vandaar dat een asic investering een grote gok is op het moment.
Een difficulty is niet constant, dat je die webiste wil geloven is je eigen ding maar het heeft er alles mee te maken hoeveel Gh/s er per periode meer bij komt, er moet een vast aantal Bitcoins per X aantal minuten worden gegenereert, dus zou je met 10 TH/s 5 Bitcoins per 10 minuten hebben, en na een week 200% daarvan (20TH/s) dan moet de diff zich daaraan aanpassen.

Waarschijnlijk stijgt het nu wel explosief, maar dat gaat ook iets minder worden, als iedereen voorzien is van zijn ka-uu-tee BFL Jalapenos dan gaat dat weer wat rustiger worden.
wttbs
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2210
Merit: 1109



View Profile
November 08, 2013, 07:53:59 AM
 #5

ROI is altijd koffiedik kijken. Niemand weet dat de diff doet de komende tijd/jaren en niemand weet wat de koers doet.

Het enige dat ik bereken/nakijk is het stroomverbruik t.o.v. de hashpower. Het resultaat hiervan match ik met de aankoop prijs van het apparaat. Kopen in BTC of euro/dollar kan ook nog uitmaken.

Als je je apparaat binnen hebt gewoon lekker laten minen totdat ie kapot gaat of dat de stroomkosten echt niet meer opwegen tegen het miningresultaat. Je kan er ook nog altijd alt SHA-256 coins mee minen.

Succes met je zoektocht en aankoop van mininghardware !
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!