Bitcoin Forum
May 13, 2024, 07:55:02 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Hulp met offline wallet & backup  (Read 1012 times)
szeedijk (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 17
Merit: 0


View Profile
November 16, 2013, 10:57:08 AM
 #1

Zoals als waarschijnlijk veel noobs/beginners heb ik een online wallet aangemaakt. Ikzelf bij Blockchain.
Maar na al wat meer gelezen te hebben wil ik ook offline mijn wallet hebben. En een backup!

Op dit ogenblik ben ik al bezig met het synchroniseren van bitcoin.qt

Maar wat als die klaar is? Hoe dan verder? Hoe gebruik ik dat?

En ik lees ook erover om een cold backup te hebben op bv een usb stick. Hoe doe ik dit?


(Heb niet online mijn antwoorden kunnen vinden, mocht je een link hebben met duidelijke info: Graag!)

1715586902
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715586902

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715586902
Reply with quote  #2

1715586902
Report to moderator
1715586902
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715586902

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715586902
Reply with quote  #2

1715586902
Report to moderator
Activity + Trust + Earned Merit == The Most Recognized Users on Bitcointalk
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1715586902
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715586902

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715586902
Reply with quote  #2

1715586902
Report to moderator
1715586902
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715586902

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715586902
Reply with quote  #2

1715586902
Report to moderator
Frequency
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 540
Merit: 500


COINDER


View Profile WWW
November 16, 2013, 01:22:04 PM
 #2



Indredaad zelfs een gerespecteerde website als blockchain.info kan elk moment offline gaan om welke reden dan ook, backuppe dus niet vergeten minimaal..maar gehacked en weg is weg dus offline bewaren die btc..

ben gewaarschuwd...  Wink

Ik gebruik zelf "Armory" heb toentertijd een oude laptop omgebouwd als offline lappy door de wifikaart eruit te gooien en er een fresh offline install van windhoos op gezet, (heeft dus nooit het internet aangeraakt)...

 vervolgens via n usbstick het wallet proggy "offline" erop gezet en op mn online computer het zelfde wallet proggy gezet en ingesteld als online viewer wallet waar je een:

offline transactie aanmaakt op je online systeem --- deze transactiefile sla je op, op je usbstick
de usbstick vervolgens in je offline lappy met je offline wallet vervolgens deze signeert de transactie offline
weer je usb wisselen nu bevat deze een getekende/gesigneerde transactie file die je als laatste stap,
op je online computer via armory broadcast in de blockchain en je dan pas je btc kunt versturen…


gewoon es uitproberen met 0,05 btc totdat je het aantal stappen onder de knie hebt, eenmaal onder de knie wel een veilige manier om je btc op te slaan.

voordat je armory installeert en laat synce MOET je btc QT eerst op je hardeschijf hebben draaien..

succes ermee er staan zat betere beschrijvingen en voorbeelden van offline wallets ect, maar dit is hoe ik het offline beveilig.

Check deze tutorial http://bitcoinarmory.com/about/using-our-wallet/#offlinewallet

COINDER
COINDER
szeedijk (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 17
Merit: 0


View Profile
November 16, 2013, 03:26:18 PM
 #3

Had dit stuk al eens eerder gezien Wink maar was een beetje flabbergasted... Weet nog niet of ik helemaal begrijp wat er allemaal staat Sad Maar ga mijn best doen om het beter te begrijpen! Grin
oerwouter
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 5
Merit: 0


View Profile
November 17, 2013, 03:04:03 PM
 #4

Is een paper wallet mss een oplossing voor je? Hier wordt het voorgedaan: http://www.youtube.com/watch?v=JsyPfiENwQU

Het mooiste is als je een computer hebt die nog nooit met internet in aanraking is geweest. Hij gebruikt een usb-stick met een linux-installatie daarvoor. Het is helaas nog niet echt makkelijk voor beginners...

succes!
Wouter
Dyionisus
Member
**
Offline Offline

Activity: 65
Merit: 10


Easbit: Makes Bitcoin easy for everybody


View Profile WWW
November 17, 2013, 03:45:16 PM
 #5

Ik ben zelf ook een beetje aan het rondneuzen wat een goede wallet is. Ik ben zelf groot voorstander van offline storage. Heb hier een aparte pc voor aangeschaft. Ik ben wel eens benieuwd wat jullie een goede wallet vinden of wat voor eisen jullie de belangrijkste eisen zijn voor een wallet? Want je BTCs offline bewaren is een ding. Maar stel je voor je kan er straks in het dagelijks leven dingen mee betalen dan zou je ook graag een goede en veilige mobiele versie hebben. Die kan ik eigenlijk nog niet echt vinden. Ik bedoel dan een die volledig aan mij eisen zou voldoen. Laat staan dat het echt granny-proof is. Dat is volgens mij de enige manier waardoor het echt mainstream kan gaan worden.


Easbit: Makes Bitcoin easy for everybody
www.easbit.com
Frequency
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 540
Merit: 500


COINDER


View Profile WWW
November 17, 2013, 05:37:15 PM
 #6

Ik ben zelf ook een beetje aan het rondneuzen wat een goede wallet is. Ik ben zelf groot voorstander van offline storage. Heb hier een aparte pc voor aangeschaft. Ik ben wel eens benieuwd wat jullie een goede wallet vinden of wat voor eisen jullie de belangrijkste eisen zijn voor een wallet? Want je BTCs offline bewaren is een ding. Maar stel je voor je kan er straks in het dagelijks leven dingen mee betalen dan zou je ook graag een goede en veilige mobiele versie hebben. Die kan ik eigenlijk nog niet echt vinden. Ik bedoel dan een die volledig aan mij eisen zou voldoen. Laat staan dat het echt granny-proof is. Dat is volgens mij de enige manier waardoor het echt mainstream kan gaan worden.



Ik ben pas in Berlijn geweest en heb daar al mn maaltijden en etentjes met mobiele app van blockchain betaald, werkt super makkelijk gewoon een kleine hoeveelheid online zetten en de rest offline net als je beurs die je nu ook bij je hebt maar het meeste zal op de bank staan (nog staan)  Wink



COINDER
COINDER
szeedijk (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 17
Merit: 0


View Profile
November 18, 2013, 10:41:33 AM
 #7

Iets wat ik nog niet heb terug kunnen vinden...

Ik ben nu (nog steeds) bezig met het synchroniseren van bticoin.qt wallet. Maar moet deze wallet online staan om geld te kunnen ontvangen en betalen?
Frequency
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 540
Merit: 500


COINDER


View Profile WWW
November 18, 2013, 10:59:02 AM
 #8

Iets wat ik nog niet heb terug kunnen vinden...

Ik ben nu (nog steeds) bezig met het synchroniseren van bticoin.qt wallet. Maar moet deze wallet online staan om geld te kunnen ontvangen en betalen?

op het moment dat je qt wallet zeg maar "bij" is staat er een groen vinkte rechtsonder, je kunt kiezen om dagelijks bij te werken dan is hij binnen een minuut ofzo klaar, of je laat hem eens in de zoveel tijd synchroniseren,

(op het moment dat je bv Armory wilt gebruiken (online) zorg dan dat je qt eerst helemaal "bij" is voordat je Armory opstart)

antwoord op je vraag is als je je adres hebt van qt hoeft hij niet bij te zijn, je transacties worden automatisch bijgewerkt,


COINDER
COINDER
btcctb
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 12
Merit: 0


View Profile
November 19, 2013, 05:48:42 PM
 #9

multibit is veel beter
paulus51
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 616
Merit: 321



View Profile
November 24, 2013, 05:38:30 PM
 #10

ja multibit gebruik ik zelf ook off line en een back is zo gemaakt

en vergeet niet een wachtwoord op je wallet te maken dubbel zo veilig

https://multibit.org/
Sprinter
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 27
Merit: 0


View Profile
November 24, 2013, 11:25:20 PM
 #11

Is op opslaan op een offline pc niet het zelfde als geld in kluis leggen ?
Dan lijkt mij opslaan op USB makkelijker toch zeker als je verreist !!
Armada
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 26
Merit: 0


View Profile
November 25, 2013, 03:13:30 PM
 #12

Hoe hou je een pc clean offline als je een usbstick hopped tussen online pc en offline pc?
Tafelpoot
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 191
Merit: 100


View Profile
November 26, 2013, 09:33:13 AM
 #13

je maakt een bootable usb drive met een verse ubuntu install ... de kans is klein dat jouw bios ook vervuild is nietwaar ..
Armada
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 26
Merit: 0


View Profile
November 26, 2013, 12:52:58 PM
 #14

je maakt een bootable usb drive met een verse ubuntu install ... de kans is klein dat jouw bios ook vervuild is nietwaar ..

Yep, die kans is klein, en het is naar die kleine kansen dat de hackers zoeken.... en van tijd tot tijd ook vinden.
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!