Bitcoin Forum
September 27, 2024, 07:17:43 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.1 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Wie kan mij helpen  (Read 1380 times)
Soufiane (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 8
Merit: 0


View Profile
December 22, 2013, 08:38:04 PM
 #1

Ik heb een probleem.

Ik wilde vandaag 1 bitcoin overmaken maar heb een verkeerde adres aangeklikt in multi bit. De bitcoin is overgemaakt naar een adres: 1FbPsbEigPd6bd87DtWPY7hYD65Ymrk29s

Het is een adres die tussen mijn bewaarde adressen stond, ik weet niet hoe die daar komt en van wie hij is. Ik kan ook geen geschiedenis tussen ons vinden.

Is er uberhaupt iets wat ik kan doen om mijn geld terug te krijgen? of is het definitief verloren.

Ik ga er vanuit dat mijn bitcoin niet naar een oplichter is gegaan, maar naar een gewoon iemand die hoop ik een geweten heeft en mijn bitcoin terugstort. dus mocht je dit lezen...

De transactie is hier te vinden: https://blockchain.info/tx-index/4bdc56626cd9d88725fc2a468870b814b007b7ec2e7a022eead4d0d04f90b1dd
wumpus
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 812
Merit: 1022

No Maps for These Territories


View Profile
December 23, 2013, 09:18:22 AM
 #2

Je enige hoop is inderdaad de eigenaar van het adres te vinden en hopen dat hij zo geschikt is om het terug te geven.

Bitcoin Core developer [PGP] Warning: For most, coin loss is a larger risk than coin theft. A disk can die any time. Regularly back up your wallet through FileBackup Wallet to an external storage or the (encrypted!) cloud. Use a separate offline wallet for storing larger amounts.
Soufiane (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 8
Merit: 0


View Profile
December 23, 2013, 04:45:21 PM
 #3

Is er een manier om te achterhalen van wie deze rekening is?
BitcoinFr34k
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 504
Merit: 500




View Profile
December 23, 2013, 06:30:10 PM
 #4

Is er een manier om te achterhalen van wie deze rekening is?

Nope. Je kan het hooguit googelen en hopen dat de eigenaar het adres ergens op een forum heeft gepost.
Rannasha
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 728
Merit: 500


View Profile
December 23, 2013, 09:23:22 PM
 #5

Niet lang nadat je de coins verstuurd hebt, zijn ze samen met een heleboel coins van andere adressen verstuurd naar een volgend adres. Dit volgende adres heeft in totaal al tienduizenden coins ontvangen en doorgestuurd en veel van de coins die binnenkomen, komen binnen in gebundelde transacties vanaf veel andere adressen, net zoals jouw coins.

Ik vermoed dat je de coins hebt gestort op een deposit-adres van een exchange of een andere Bitcoin-webservice. Deze haalt vervolgens periodiek coins uit deposit adressen om ze naar een centraal adres te brengen.

Je kunt het beste nagaan welke exchanges / webservices je gebruikt hebt. Vaak kun je een deposit-adres hergebruiken, dus als je ze inderdaad naar een website hebt gestuurd die je eerder hebt gebruikt, dan is het goed mogelijk dat de coins daar gewoon aan je account zijn toegevoegd. Zo niet, kun je de eigenaar van de site contacten.
EnJoyThis
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 980
Merit: 1000


View Profile
December 23, 2013, 09:27:26 PM
 #6

Niet lang nadat je de coins verstuurd hebt, zijn ze samen met een heleboel coins van andere adressen verstuurd naar een volgend adres. Dit volgende adres heeft in totaal al tienduizenden coins ontvangen en doorgestuurd en veel van de coins die binnenkomen, komen binnen in gebundelde transacties vanaf veel andere adressen, net zoals jouw coins.

Ik vermoed dat je de coins hebt gestort op een deposit-adres van een exchange of een andere Bitcoin-webservice. Deze haalt vervolgens periodiek coins uit deposit adressen om ze naar een centraal adres te brengen.

Je kunt het beste nagaan welke exchanges / webservices je gebruikt hebt. Vaak kun je een deposit-adres hergebruiken, dus als je ze inderdaad naar een website hebt gestuurd die je eerder hebt gebruikt, dan is het goed mogelijk dat de coins daar gewoon aan je account zijn toegevoegd. Zo niet, kun je de eigenaar van de site contacten.

In de wallet history is niet te zien dat er al eerder een bedrag naar het genoemde wallet-adres is overgemaakt. Mogelijk wel vanuit een ander wallet adres waardoor het in je bookmarks is gekomen.

Vrees toch dat je de coin niet snel terug zal gaan zien, helaas...

1Ew9k5guAGb44Uz6rYfSVscgFBUcgDZp5C
wumpus
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 812
Merit: 1022

No Maps for These Territories


View Profile
December 24, 2013, 11:14:47 AM
 #7

Als het een exchange is o.i.d. dan heb je over het algemeen geluk en krijg je uiteindelijk je geld terug. Die hebben een reputatie te beschermen. Maar dan moeten ze wel weten van wie het is.

Ik vind het wat vreemd dat zo'n adres zomaar in je wallet komt zonder dat je een idee hebt van wie het is.

Bitcoin Core developer [PGP] Warning: For most, coin loss is a larger risk than coin theft. A disk can die any time. Regularly back up your wallet through FileBackup Wallet to an external storage or the (encrypted!) cloud. Use a separate offline wallet for storing larger amounts.
Soufiane (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 8
Merit: 0


View Profile
December 28, 2013, 10:06:32 PM
 #8

ik ben bang dat ik het inderdaad kwijt ben. Ben blij dat bitcoin me tot nog nu veel meer heeft opgeleverd dan gekost heeft.
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!