Bitcoin Forum
April 24, 2024, 02:05:19 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
Author Topic: Nederlandse Altcoin  (Read 1975 times)
konesmeijer (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 7
Merit: 0


View Profile
January 28, 2014, 03:28:04 PM
 #1


Hallo allemaal,
Ik ben van plan om een nederlandse altcoin opterichten (eGulden). Deze ga ik maken met coingen, en er zal ook een site komen voor de coin. Daarna is het natuurlijk de bedoeling dat hij op een exchange komt, en er mining pools komen. Als de coin klaar is zal er geen premine komen, om iedereen een eerlijke kans te geven.
Ik zoek iemand die misschien zin heeft om aan dit projectje mee te doen. Een beetje programmeer kennis is altijd handig, maar niet noodzakelijk. Als je maar gemotiveerd bent! Suggesties voor de coin zijn altijd welkom.
Alvast bedankt!
1713924319
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713924319

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713924319
Reply with quote  #2

1713924319
Report to moderator
The trust scores you see are subjective; they will change depending on who you have in your trust list.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1713924319
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713924319

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713924319
Reply with quote  #2

1713924319
Report to moderator
1713924319
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713924319

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713924319
Reply with quote  #2

1713924319
Report to moderator
1713924319
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713924319

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713924319
Reply with quote  #2

1713924319
Report to moderator
Hulsstar
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 11
Merit: 0


View Profile
January 28, 2014, 04:53:02 PM
Last edit: January 28, 2014, 05:08:45 PM by Hulsstar
 #2

Gaaf initiatief. Helaas zijn mijn computerskills nog minder waard dan de coinye coin. Als je coin er komt investeer ik er graag in.
Xubu
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 252
Merit: 100


View Profile
January 29, 2014, 02:41:07 AM
 #3


Hallo allemaal,
Ik ben van plan om een nederlandse altcoin opterichten (eGulden). Deze ga ik maken met coingen, en er zal ook een site komen voor de coin. Daarna is het natuurlijk de bedoeling dat hij op een exchange komt, en er mining pools komen. Als de coin klaar is zal er geen premine komen, om iedereen een eerlijke kans te geven.
Ik zoek iemand die misschien zin heeft om aan dit projectje mee te doen. Een beetje programmeer kennis is altijd handig, maar niet noodzakelijk. Als je maar gemotiveerd bent! Suggesties voor de coin zijn altijd welkom.
Alvast bedankt!

Leuk initiatief. Ik heb wel zin om mee te doen aan je project. Al ben ik eerder een netwerk - , systeembeheerder dan een programmeur.

Als je wat werk wil uitgeven laat je maar iets weten. Misschien kan ik wat betekenen voor de coin die je in gedachte hebt.

Groeten.
boestin
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1092
Merit: 1000



View Profile
January 31, 2014, 01:35:40 PM
Last edit: January 31, 2014, 01:50:33 PM by boestin
 #4

Leuk idd..  
Ik zou echter de naam anders noemen, namelijk Guilder of gewoon Gulden.  Zo stond/staat deze munt namelijk bekend in het buitenland..
Als ik moet meehelpen hoor ik het wel!  

Ben wel redelijk thuis met media en designs.
konesmeijer (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 7
Merit: 0


View Profile
January 31, 2014, 03:34:27 PM
 #5

Ik zit een beetje hierover in:
Misschien is het leuk om de eerste 1000 gebruikers 10 coins kado te geven.
Maar hiervoor is dan wel een premine nodig....
Wat denken jullie hiervan, is een premine hier geoorloofd? Of tot een bepaald bedrag?
species8472
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 50
Merit: 0


View Profile
January 31, 2014, 05:29:14 PM
 #6

Meestal een bepaald percentage zoals 1,5% van het totaal aantal coins.
zombie6
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 438
Merit: 250


View Profile
January 31, 2014, 05:45:44 PM
 #7

gaaf idee idd, kan ook zeker aanslaan als klacht tegen die suffe euro...de gulden is terug Smiley

zou leuk project zijn! ik val in dezelfde categorie als Xubu

een kleine premine tbv het goede doel moet wel kunnen vind ik.
boestin
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1092
Merit: 1000



View Profile
January 31, 2014, 07:09:31 PM
 #8

Zou ook handig zijn om van de newbie status af te komen, dat is iets wat over het algemeen niet zo wordt gewaardeerd.  Ik krijg ook telkens een melding dat ik moet wachten, omdat ik te snel aan het posten ben  Grin
Premine zou ik persoonlijk zo laag mogelijk houden, species8472 zegt 1,5 procent. Dat ligt er natuurlijk aan hoeveel dat er zijn. 

De hoeveelheid coins, heb je daar al over nagedacht?  Wat als we (ja ik praat over we  Smiley ) dat gelijk houden aan het aantal inwoners van Nederland...  Bijv. rond de 18 miljoen?
Daarnaast het algoritme en de opties. Het moet echt een munt zijn die wat meerwaarde biedt, anders is het weer een kloon..

Iemand?
konesmeijer (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 7
Merit: 0


View Profile
January 31, 2014, 09:47:11 PM
 #9

18 miljoen zou idd wel wat kunnen zijn, een kleine pre mine is dus ook wel te veroorloven. Bij de opties moet er misschien een soort mine komen die er voor zorgt dat er elk jaar sws 1% van de munt bij komt. Ook lijkt me een bloktijd van rond de 2 a 3 minuten wel wat, vanwege de snelle transacties dan.
yelloyello
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 210
Merit: 100


View Profile
January 31, 2014, 10:47:57 PM
Last edit: February 01, 2014, 11:49:14 AM by yelloyello
 #10

Leuk idee. Geef het de afkorting eFL Tongue
eGulden kan je wel aanhouden maar FL als afkorting is wereldwijd bekend. En je voorkomt verwarring met GLD de GoldCoin.
Laten we wel zijn, Duitsland heeft ook de (e) Mark digitaal gelanceerd, dus waar blijft Nederland?

Ik wil wel meehelpen, daar waar ik kan.
Heb je een lijst wat er allemaal nodig is?
Weet je hoe het opgezet moet worden?

- website met poolstats
- poolserver (specs?_
- transactieserver (?)
- software voor wallets
- app voor Android en IOS
- logo met iets erin dat op de gulden lijkt (onze oosterburen hebben ook weer de adelaar in de strijd geworpen)
- tekst voor op de munt. "vrije republiek der Nederlanden" of zo met iets van de vlagkleuren en de leeuw
(een geschikte beetje anti-EU/pro Nederlandse tekst kan er voor zorgen dat de munt de media haalt, das altijd goed voor de bekendheid)

- aansluitend: merchandise zoals USB wallets, tshirts, caps
- misschien in de toekomst munten met een wallet chip erin twv 1 gulden
- in de toekomst als het van de grond komt zou je kunnen denken aan een "consumptie" 2 gulden of rijksdaalder (met wallet chip) die men zou kunnen gebruiken in de horeca of op evenementen
- paper wallet generator

Ik heb skills een beetje van alles wat. Linux, Windows, beetje PHP. Ik run plm 15 jaar een hostingfarm. Enige ervaring op het gebied van alles is dus aanwezig. Mogelijkheden voor servers heb ik ook dus:P
BTCWizard
Member
**
Offline Offline

Activity: 70
Merit: 10


View Profile
February 01, 2014, 01:09:03 AM
 #11

http://coingen.io/status.html

Staat er al tussen? Zonder sources gaat dit alleen nooit iets worden. Zo moeilijk is een coingen munt nu ook niet te maken, het is gewoon Litecoin of Bitcoin clonen en wat waardes aanpassen. Heb je niet echt coingen voor nodig, doe het gewoon zelf.  Undecided
konesmeijer (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 7
Merit: 0


View Profile
February 01, 2014, 10:09:29 AM
 #12

Ik had idd al ff een testje gedaan op coingen, maar dit wordt zeker niet de echte munt . Ik laat jullie over een paar dagen een voorlopig plannetje weten, ben benieuwd wat jullie er van vinden. Jullie hulp bij het opstarten is erg welkom!
Coldchurch
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 40
Merit: 0


View Profile
February 04, 2014, 08:22:01 PM
 #13

Grappig. Zou er zeker een paar willen hebben!
AeoN909
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 7
Merit: 0


View Profile WWW
February 04, 2014, 09:51:18 PM
 #14

Sweet!

Wat dacht je van Florijn of daalder??

Wacht. ik heb het........ The Dutch Doekoe

Wil je er een Scrypt of een Sha-256 van maken?

Laat maar weten wanneer die gemined kan worden. Ik doe mee.
Eleky
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 56
Merit: 0


View Profile
February 04, 2014, 11:13:58 PM
 #15

Ik zit een beetje hierover in:
Misschien is het leuk om de eerste 1000 gebruikers 10 coins kado te geven.
Maar hiervoor is dan wel een premine nodig....
Wat denken jullie hiervan, is een premine hier geoorloofd? Of tot een bepaald bedrag?

Niet preminen, er zijn veel mensen, waaronder ikzelf, die premined munten bijvoorbaad links laten liggen. Waarom deze hele groep van tevoren al afschrijven als het niet nodig is?
nickenburg
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 434
Merit: 511


View Profile
February 05, 2014, 01:13:23 PM
 #16

Leuk idee er is ook al de duiste versie en de indiaase versie.
Toen ik de duiste mark voor eht eerst zag wist ik dat er meer mensen met dit idee zouden komen voor hun eigen land.
Ik zou er graag mee wille helpen, heb wel wat computerskills, maar geen programeerskills.
pstreef
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 8
Merit: 0


View Profile
February 05, 2014, 01:26:45 PM
 #17

Ik heb best wat QT ervaring en c++ programmeer skills, wil eventueel wel helpen. Ik heb er laatst al eens naar zitten kijken en het lijkt dat je een litecoin clone in een paar uur in elkaar kan zetten. Dit betekend ook eventueel wat andere tweaks die je met een generator niet kan doen.

Mocht je intresse hebben hoor ik het wel!

Ik ben het eens met Eleky, premine is dodelijk voor je coin, zeker nu er al te veel altcoins zijn waarbij de meeste gemaakt worden om zelf wat geld mee op te strijken. Ik zou alleen voor het testen van het netwerk een paar blokken preminen.
AeoN909
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 7
Merit: 0


View Profile WWW
February 05, 2014, 07:12:04 PM
 #18

Hoi,

Misschien heb je iets aan deze thread.
https://bitcointalk.org/index.php?topic=189513.0
Gaat over wat men in een nieuwe coin zou willen hebben.

Gr.
biscayne
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 34
Merit: 0


View Profile WWW
February 10, 2014, 11:51:28 AM
 #19

Zelf was ik ook al op dit idee gekomen, een collega kwam met de naam NeoGulden
en die vond ik persoonlijk zo sterk dat ik meteen de domeinnamen (.nl en .com) vast heb laten leggen.
Preminen lijkt me niet wenselijk.
Zijn er wellicht mensen die mee willen werken aan de NeoGulden ?
Raw-H
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 324
Merit: 250


View Profile
February 10, 2014, 12:38:25 PM
 #20

Leuk idee! Zeker als het op een exchange komt en zovele mogelijk van de Nederlandse community er achter staat! Laat het alsjeblieft geen pre-mine zijn, het idee is leuk maar echt effectief lijkt het me niet.

Misschien valt in overleg met CleverCoin wel wat te regelen? Ze willen zich als Nederlandse beurs onderscheiden en niet zoals bl3p als Europese.

Pages: [1] 2 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!