Bitcoin Forum
April 24, 2024, 02:18:23 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Dogecoin goede investering of niet?  (Read 1206 times)
Pareidolie (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 29
Merit: 0


View Profile
January 31, 2014, 07:45:11 PM
 #1

Hallo allemaal,

Ben hier nieuw in deze 'wereld'. Lees veel over Dogecoins, zou dit een goede investering zijn? Ben heeel benieuwd naar jullie mening?  Grin

Bedankt
"Governments are good at cutting off the heads of a centrally controlled networks like Napster, but pure P2P networks like Gnutella and Tor seem to be holding their own." -- Satoshi
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1713968303
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713968303

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713968303
Reply with quote  #2

1713968303
Report to moderator
AvalonMiner
Member
**
Offline Offline

Activity: 84
Merit: 10


View Profile
January 31, 2014, 07:46:29 PM
 #2

Ja, ze zijn zeker een zeer rendabele investering: D
Pareidolie (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 29
Merit: 0


View Profile
January 31, 2014, 09:01:15 PM
 #3

Klinkt erg goed! Is dit een gevoel of heb je het ook ergens uit gebaseerd?

Bedankt voor je reactie..  :- Smiley
Netnox
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2044
Merit: 1008



View Profile
January 31, 2014, 10:26:43 PM
 #4

Dogecoin doet me denken aan feathercoin, spread is erg nauw en moeilijk om all die grote sell walls te passeren. Ik zie het meer als een pumpndump coin. 12 miljard doge is er gemined in de eerste 3 dagen.

Check deze link: http://cryptosource.org/good-buys-and-coins-to-avoid-how-daily-coin-maintenance-costs-should-factor-into-your-investment-decisions/

Doge komt het slechte uit de doos, Quark als een van de beste
Pareidolie (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 29
Merit: 0


View Profile
January 31, 2014, 11:55:06 PM
Last edit: February 01, 2014, 12:18:12 AM by Pareidolie
 #5

Zo ben onder de indruk van het artikel.. Dit geeft al een veel beter inzicht, hier kan ik echt wat mee!

In het artikel wordt o.a. dus aangegeven dat door de hoge dagelijkse onderhoudskosten de Dogecoins het op lange termijn niet zullen redden.. En dat je wel een ervaren handelaar moet zijn om hiermee te kunnen spelen.

Je geeft in je bericht aan dat Quark een van de beste is, kan ik hier uit concluderen dat je bij de Quark het beste gevoel hebt? Zag het zelf niet bij de 'Good Buys' staan, maar wel erg laag in de onderhoudskosten.  Smiley Heb je van alle coins hier het beste gevoel bij en zoja waarom heb je hier het beste gevoel bij? Wink

Vragen die mij oproepen zijn er meer dingen waar ik op moet letten?
Weet iemand een website waar ik de actuele onderhoudskosten kan vinden van de coins?

Netnox bedankt voor je bericht!! Top!! Cheesy
Eleky
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 56
Merit: 0


View Profile
February 01, 2014, 07:56:47 PM
 #6

Dogecoin doet me denken aan feathercoin, spread is erg nauw en moeilijk om all die grote sell walls te passeren. Ik zie het meer als een pumpndump coin. 12 miljard doge is er gemined in de eerste 3 dagen.

Check deze link: http://cryptosource.org/good-buys-and-coins-to-avoid-how-daily-coin-maintenance-costs-should-factor-into-your-investment-decisions/

Doge komt het slechte uit de doos, Quark als een van de beste

Ben het niet helemaal met jou en het artikel eens.
Het klopt allemaal wat er staat, maar er wordt nergens gesproken over de prijsstijging. Als Quark veel meer waard gaat worden stijgt daardoor dus ook de dagelijkse onderhouds prijs en zal volgens die logica dus op de langetermijn juist een slechte investering zijn. Daarnaast meldt hij dat LTC een veilige keuze is, terwijl die als 2de in de tabel staat met kosten per dag. Bitcoin ontbreekt volledig uit de tabel wat ik ook raar vind.
Netnox
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2044
Merit: 1008



View Profile
February 01, 2014, 11:33:27 PM
 #7

Dogecoin doet me denken aan feathercoin, spread is erg nauw en moeilijk om all die grote sell walls te passeren. Ik zie het meer als een pumpndump coin. 12 miljard doge is er gemined in de eerste 3 dagen.

Check deze link: http://cryptosource.org/good-buys-and-coins-to-avoid-how-daily-coin-maintenance-costs-should-factor-into-your-investment-decisions/

Doge komt het slechte uit de doos, Quark als een van de beste

Ben het niet helemaal met jou en het artikel eens.
Het klopt allemaal wat er staat, maar er wordt nergens gesproken over de prijsstijging. Als Quark veel meer waard gaat worden stijgt daardoor dus ook de dagelijkse onderhouds prijs en zal volgens die logica dus op de langetermijn juist een slechte investering zijn. Daarnaast meldt hij dat LTC een veilige keuze is, terwijl die als 2de in de tabel staat met kosten per dag. Bitcoin ontbreekt volledig uit de tabel wat ik ook raar vind.

In het geval van Quark ook al stijgt Quark nu naar $1 dan zou je alsnog maar $11,000 nodig hebben voor onderhoudskosten. Wat erg laag is voor een coin met een marketcap van $247 miljoen. Over BTC en LTC melden ze: We consider Bitcoin and Litecoin to be “safe bets”. Their value and community have proven themselves, and their prices should remain fairly stable.
Eleky
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 56
Merit: 0


View Profile
February 01, 2014, 11:39:43 PM
 #8

Klopt, maar ik noemde het meer als voorbeeld dat de redenatie niet echt goed is. De redenatie klopt wel, het is ook veel moeilijker om dogecoin hoog te houden dan een Quark. Echter is de waarde van dogecoin momenteel wat hij is omdat de community en gebruikersgroep veel groter is dan die van bijv. een Quark. Maar juist deze grote community/gebruikers maken een coin groter dan wat hij is. De prijs van een coin, en dus ook de onderhoudsprijs, is direct afhankelijk van de vraag naar een coin, die dus hoger wordt naarmate hij breder geaccepteerd word. Daarom staat Litecoin ook zo hoog en zal Bitcoin hier waarschijnlijk ook top vier staan (6*24*850 is ongeveer 120.000 dollar)
Uiteraard had ik de zin over Bit en Litecoin gezien, maar vind het een beetje raar dat er een artikel wordt geschreven over cryptocoins waarbij hij claimt dat zekere coins niet succesvol zullen worden over langere tijd, en dat juist de twee meest succesvolste coins hier in de top 4 van onsuccesvol staan.
dehogeheren
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 8
Merit: 0


View Profile
February 03, 2014, 08:38:38 PM
 #9

Ik denk dat het wel goed zit met de DOGE coin, als je de activiteit ziet op Reddit etc. Veel investeerders/mensen houden hun coins vast, oa doge-dice.com is een goed voorbeeld van veel investeerders die op lange termijn geld stallen.
Coldchurch
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 40
Merit: 0


View Profile
February 12, 2014, 02:13:54 PM
 #10

dank voor de link netnox!
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!