Hvor selger dere Bitcoins?

(1/6) > >>

securo:
Jeg forsøker å finne den beste måten å få BC over til skandinaviske valuta, men ser at de muligens beste tjenestene bare virker i USA, f.ex. Dwolla.
Hva har dere erfaringer med?

matsh:
Det finns inga bra sätt. Jag känner fyra personer här i Stockholm som köpt och sålt Bitcoins, men det har för det mesta varit genom MtGox. Kanske kan du sälja dem privat till någon som vill ha Bitcoins. Jag köpte nyligen på MtGox, men kan köpa privat lika gärna, och undvika utgifterna.

sturle:
Eg sel bitcoins for norske kroner på #bitcoins-otc.  Betaling med vanleg bankoverføring.  Fint om det kjem fleire norske seljarar der, for etterspurnaden er høg.  Eg kan òg kjøpe direkte av deg, sidan det av og til kan vere vanskeleg å skaffe nok i tide til alle kjøparane.  Pga uttaksgrensa på 100 BTC om dagen frå mtgox må eg ofte finne fleire kjelder for å skaffe nok i tide når det kjem mange store ordrar på ein gong.

Det går forresten fint å ta ut EUR frå mtgox til ein norsk bankkonto.  Det kostar deg 2% per veksling i ein eller to valutavekslingar (avhengig av om du har USD eller EUR på mtgox) og eit gebyr, og transaksjonen tek nokre dagar.

kokjo:
jeg sælger dem for 6 usd eller 30 dkk.

i sell them for 6 usd or 30 dkk. if you like to buy...

securo:
Takk for alle svar!

Jeg vurderer å bruke direkte iban-overføring fra mt.gox. Regner med kjipe gebyrer, så jeg får spare opp en del BC før jeg gjør det.
Noen som har sjekket nærmere å åpne kredittkort på utenlandsk konto og overføre dit? Regner med at det er tvilsomt skattemessig, men verdt å se på uansett..  

(edit)

@sturle; mener du #bitcoins-otc på irc?

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page