Bitcoin Forum
May 05, 2024, 01:11:31 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Warning: One or more bitcointalk.org users have reported that they strongly believe that the creator of this topic is a scammer. (Login to see the detailed trust ratings.) While the bitcointalk.org administration does not verify such claims, you should proceed with extreme caution.
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Regularisatie  (Read 821 times)
Sonny91BE (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 49
Merit: 0


View Profile
February 02, 2014, 01:14:48 PM
 #1

Ik lees veel op de andere topics over regularisatie van BTC.
Ik ben zelf een leek in belastingen dus daarom even polsen hier :
Indien mijn BTC nu met meerwaarde gaan tot bijvoorbeeld 10K each dan dient hierop belasting betaalt te worden bij de conversie van fiat naar de bank toe ?
Ik dacht zover ik weet dat in belgie indien een belegging langer als een jaar word vastgehouden dit belastingsvrij was en je geen geld betaalt op die meerwaarde ervan ?
Indien er een regularisatie plaats vind zal dit dan nog altijd zo zijn ? en hoeveel tax word er dan gehoffen ?


1714871491
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714871491

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714871491
Reply with quote  #2

1714871491
Report to moderator
Unlike traditional banking where clients have only a few account numbers, with Bitcoin people can create an unlimited number of accounts (addresses). This can be used to easily track payments, and it improves anonymity.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
nicvdv
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 48
Merit: 0


View Profile WWW
February 03, 2014, 07:20:52 AM
 #2

Mijn boekhouder is dit nog steeds aan het uitzoeken.
Het is zo dat momenteel er in België nog steeds geen belastingen en taxen op Bitcoin of andere currencies gedaan wordt omdat ze officieel nog niet erkend zijn.
De minister heeft daar naar mijn weten nog geen uitspraak op gedaan en er zijn ook momenteel nog geen wetten voor.
Ik hoop dat in de toekomst die verwarring wel verdwijnt want het is nu niet aangenaam om te weten dat als ze er taxen op gaan vragen of belastingen dat die met terugwerkende kracht kunnen gebeuren.
JohanM
Member
**
Offline Offline

Activity: 137
Merit: 35


View Profile
February 03, 2014, 08:56:22 PM
 #3

Er zijn 3 mogelijkheden:

- je kan bewijzen dat bitcoins in je investeringsportefeuille thuishoren als een normale belegging (goede huisvader). Vb. door een historiek van jaren investeren in diverse internetprojecten of een grondige kennis van investeren in het algemeen. Dit betekent dat alle meerwaarden belastingsvrij zijn

- kan je dit niet, dan kan het als een uitzonderlijke opbrengst beschouwd worden wat wel belast wordt (33%)

- ben je een actieve trader dan kunnen de opbrengsten bij je inkomen geteld worden en afhankelijk van de schijf kan dit oplopen tot 55%
nicvdv
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 48
Merit: 0


View Profile WWW
February 04, 2014, 07:13:59 AM
 #4

He Johan,

Dank je wel dat is een korte maar duidelijke uitleg ga dat eens doorsturen naar mijn boekhouder :p

Mvg,
yelloyello
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 210
Merit: 100


View Profile
February 18, 2014, 11:51:38 AM
 #5

Koop voor 300-400 euro een LTD met kantooradres in de UK.
Bestel er gelijk boekhoudservice bij, meestal kan dat via dezelfde site.
Maak dit je "BTC bedrijf".

Merk bij de Engelse belastingdienst je uitkeringen aan als dividend.
Geef jezelf een loon van 1000 euro per jaar, als directeur.

Over de 1000 euro betaal je dan plm 27-28% belasting.
Over je dividend betaal je dan 6% belasting.

De uitdraai van de Engelse belastingdienst kan je zo bij je boekhouding voegen.
Heb je aantoonbaar al belasting betaalt over je geld, dan hoef je dat niet in een 2e land nog een keer te doen.

Je kan ook in Estland een bedrijf (plm 1000 euro) kopen, met boekhouder/kantooradres en bankrekening. Daar betaal je over wat je opneemt naar prive plm 25% belasting. Je jaaropgaaf kan je zo in Nederland of Belgie aan je boekhouder geven.

Het is daar een stuk gemakkelijker als in Nederland of Belgie. Regelgeving is gewoon rechttoe-rechtaan. En voor de tarieven daar hoef je het niet buiten de boeken te houden.
argov
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 178
Merit: 100


View Profile
February 19, 2014, 01:42:34 PM
 #6

Als je ook amper belastingen wilt betalen, kan je curacao overwegen. Een ezone NV kost je ongeveer evenveel als hierboven en (buiten curacao) slechts 2% belastingen.

Greetings

1JBwWnqwxGTtqchacyHuhdjWZhYYonBuDf and 19KXWjUZnNPatoMZoRiFMzJFWA7mxBRPX5
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!