Bitcoin Forum
April 19, 2024, 12:04:19 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 26.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 2 [3] 4 5 »  All
  Print  
Author Topic: Betaalrekening wordt opgeheven vanwege cryptos, advies voor nieuwe bank.  (Read 20119 times)
bit my coin
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 72
Merit: 9


View Profile
November 22, 2018, 04:00:27 PM
Merited by sbogovac (1)
 #41

Hallo,

Ik heb goede ervaringen met N26
dit is een duitse banks dus met een iban nummer dat begint met DE.
Als gierige Nederlander vind ik het ook prettig dat deze helemaal
niets kost!
Dus ik betaal 0,00 euro voor pinnen, geld overmaken naar mijn bitcoinhandelaar en
ook voor het ontvangen niets.
Alles gaat wel in het engels of duits.
Voor nederlanders zijn ze redelijk soepel, hoewel Duitsland over het algemeen wel
burocratischer zijn.
Mocht je meer willen weten kijk je maar eens op
https://n26.com/en-eu/

suc6 ermee.
1713528259
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713528259

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713528259
Reply with quote  #2

1713528259
Report to moderator
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
November 27, 2018, 04:04:45 PM
 #42

[...] Ik heb goede ervaringen met N26 [...]
Mocht je meer willen weten kijk je maar eens op
https://n26.com/en-eu/ [...]

Echt top! Heel erg bedankt!!!

En ze maken ook gebruik van Apple Pay (i.t.t. de NL overpayed banken), dus met de iPhone en Watch "gewoon" afrekenen bij contactloos betalen.

 Grin

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
Obiwankenodium
Copper Member
Member
**
Offline Offline

Activity: 322
Merit: 15


View Profile WWW
December 08, 2018, 11:36:20 AM
 #43

Hallo,

Ik heb goede ervaringen met N26
dit is een duitse banks dus met een iban nummer dat begint met DE.
Als gierige Nederlander vind ik het ook prettig dat deze helemaal
niets kost!
Dus ik betaal 0,00 euro voor pinnen, geld overmaken naar mijn bitcoinhandelaar en
ook voor het ontvangen niets.
Alles gaat wel in het engels of duits.
Voor nederlanders zijn ze redelijk soepel, hoewel Duitsland over het algemeen wel
burocratischer zijn.
Mocht je meer willen weten kijk je maar eens op
https://n26.com/en-eu/

suc6 ermee.

Thanks, deze had ik al eerder ergens voorbij zien komen, maar was de naam weer vergeten.

sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
December 09, 2018, 04:54:05 PM
 #44

[...] Ik heb goede ervaringen met N26 [...]
Mocht je meer willen weten kijk je maar eens op
https://n26.com/en-eu/ [...]

Echt top! Heel erg bedankt!!!

En ze maken ook gebruik van Apple Pay (i.t.t. de NL overpayed banken), dus met de iPhone en Watch "gewoon" afrekenen bij contactloos betalen.

 Grin

Helaas wordt Apple Pay in Nederland niet ondersteund...  Angry

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
Crypt0Goeroe
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 1
Merit: 0


View Profile
December 11, 2018, 02:40:21 PM
 #45

Bunq bank zonder problemen bitcoins kopen bij bitonic. Krijg je nooit problemen mee.
friends1980
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
December 22, 2018, 10:35:43 AM
 #46

Bunq bank zonder problemen bitcoins kopen bij bitonic. Krijg je nooit problemen mee.

Kopen ja duh. Hier gaat het natuurlijk over het cashen van crypto en het (fiat) geld zonder problemen op je rekening terugkrijgen.

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
December 23, 2018, 07:46:30 PM
 #47

Bunq bank zonder problemen bitcoins kopen bij bitonic. Krijg je nooit problemen mee.

Kopen ja duh. Hier gaat het natuurlijk over het cashen van crypto en het (fiat) geld zonder problemen op je rekening terugkrijgen.

Bunq werkt(e?) samen met Bitonic; zij zullen dus inderdaad niet gauw problemen maken over bitcoin handel.
Maar buiten dat vind ik Bunq niet echt een aantrekkelijke bank voor mijn situatie - te beperkt qua mogelijkheden.
QuadsPoker
Copper Member
Member
**
Offline Offline

Activity: 168
Merit: 42

nothing is impossible


View Profile
December 26, 2018, 01:38:05 PM
 #48

Ikzelf heb nog nooit van men leven met een bank gewerkt om men Btc of crypto te kopen, verkopen of opslaan. Tevens heb ik nog nooit een flikker belasting betaald om al men crypto die ik heb verdiend, gekocht of verkocht.

Ik heb in totaal een 7-8 tal creditcards die kunnen opgeladen worden met crypto. Een paar voorbeeldjes. Ik heb credit cards van Neteller, Skrill, spectrocoin, wirex, viabuy en nog een paar andere.

Als ik BTC of zo wil verkopen dan gebruik ik meestal Localbitcoins, Paxful om men BTC te verkopen. Ik verlies liever 5% fee dan dat ik 30% aan de belastingdienst moet geven. Kans om gescammed te worden bestaat natuurlijk. Maar na meer dan 1000 trades op Localbitcoins ben ik 1 keer gescammed voor een paar 100€.

Als ik BTC wil kopen doe ik dit op net dezelfde manier. Om geen geld van men rekening naar Skrill of Neteller over te moeten maken koop ik gewoonlijk paysafecards. Daar laat ik men Skrill of Neteller mee op en dan koop ik daar op Localbitcoins BTC mee aan. Of nog gemakkelijker. Neteller of Skrill opladen met Paysafecard en dan rechtstreeks met € BTC kopen op spectrocoin. De laatste manier waar ik BTC mee koop is gewoon met cash aan BTC ATM.


Wat doe ik met cashgeld en opslag BTC?

Al men crypto staan veilig en wel op verschillende ledgers en trezor devices en grootste deel liggen veilig en wel opgeslagen in kluis op paper wallets.
Alles wat ik laat omzetten van BTC naar fiat laat ik geen € van naar men bankrekening gaan. Met de 7 credit cards die ik heb, kan ik dagelijks een paar 1000€ pinnen. Geld verdwijnt netjes thuis in de kluis of in 1 van men kluisjes bij Spaanse banken.


Wat te doen als ik groter bedrag nodig heb voor een aankoop?

Heel simpel. Ik heb 2 kleine bedrijfjes in Spanje. In ene bedrijfje heb ik een paar lokale mensen in dienst en bied ik tuin en zwembad onderhoud aan en tevens conciergedienst voor vakantiewoningen. Het 2e bedrijfje verhuur ik springkussens en andere opblaasbare transacties. Bij beide bedrijfjes wordt er 85% van de diensten cash afgerekend. Gewoon een heel deel facturen (nep) toevoegen of een korting geven aan klanten als je iets meer op de factuur mag zetten. Op die manier vloeit er bij mij soms duizenden € per week in men zaken als inkomsten. Om dan de belastingen te vermijden koop ik regelmatig materialen aan (nieuwe springkussens, attracties, tuin- en zwembad benodigdheden) Deze betaal ik dan cash en haal zo het geld terug uit men firma. En daarnaast natuurlijk veel uiteten gaan en uitstappen maken en aangeven als bedrijfsuitjes of zakendiners.

Zo nu weet je ineens hoe je het moet doen. 100% eerlijkheid brengt je nergens in het leven. De banken en overheden bestelen ons al jaren. Dit is mijn manier om ze terug te pakken.
Op papier verdien ik met men 2 zaken net genoeg om goed te leven,etc maar in werkelijkheid doe en laat ik wat ik wil  Grin Grin Cheesy

Signature for rent. Your signature will be displayed an entire year in one of my threads that is visited 200+ times daily
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
December 27, 2018, 09:16:52 AM
 #49

Ikzelf heb nog nooit van men leven met een bank gewerkt om men Btc of crypto te kopen, verkopen of opslaan. Tevens heb ik nog nooit een flikker belasting betaald om al men crypto die ik heb verdiend, gekocht of verkocht. [...]

Succes wanneer je een keertje gecontroleerd wordt door een belastingdienst hoe je aan jouw vermogen komt... de wetten in de EU zijn nogal bevooroordeeld richting belastinginning en beslaglegging op vermogen is dan heel eenvoudig....

[...] Bij beide bedrijfjes wordt er 85% van de diensten cash afgerekend. Gewoon een heel deel facturen (nep) toevoegen of een korting geven aan klanten als je iets meer op de factuur mag zetten. Op die manier vloeit er bij mij soms duizenden € per week in men zaken als inkomsten. Om dan de belastingen te vermijden koop ik regelmatig materialen aan (nieuwe springkussens, attracties, tuin- en zwembad benodigdheden) Deze betaal ik dan cash en haal zo het geld terug uit men firma. En daarnaast natuurlijk veel uiteten gaan en uitstappen maken en aangeven als bedrijfsuitjes of zakendiners. [...]

Dit noemen we witwassen en de straffen daarop zijn terecht niet mals...  Lips sealed

Losstaand daarvan heb ik er zelf persoonlijk erg veel moeite mee; want ik betwijfel of je dan ook van jouw rechten (gebruik van wegen, scholing voor jouw kinderen, brandweer bij bosbrand in de omgeving, ziektekosten et cetera) afstand doet (aangezien je niet aan jouw plichten voldoet).

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
QuadsPoker
Copper Member
Member
**
Offline Offline

Activity: 168
Merit: 42

nothing is impossible


View Profile
December 27, 2018, 12:44:10 PM
Last edit: December 27, 2018, 12:54:11 PM by QuadsPoker
 #50

Ikzelf heb nog nooit van men leven met een bank gewerkt om men Btc of crypto te kopen, verkopen of opslaan. Tevens heb ik nog nooit een flikker belasting betaald om al men crypto die ik heb verdiend, gekocht of verkocht. [...]

Succes wanneer je een keertje gecontroleerd wordt door een belastingdienst hoe je aan jouw vermogen komt... de wetten in de EU zijn nogal bevooroordeeld richting belastinginning en beslaglegging op vermogen is dan heel eenvoudig....

[...] Bij beide bedrijfjes wordt er 85% van de diensten cash afgerekend. Gewoon een heel deel facturen (nep) toevoegen of een korting geven aan klanten als je iets meer op de factuur mag zetten. Op die manier vloeit er bij mij soms duizenden € per week in men zaken als inkomsten. Om dan de belastingen te vermijden koop ik regelmatig materialen aan (nieuwe springkussens, attracties, tuin- en zwembad benodigdheden) Deze betaal ik dan cash en haal zo het geld terug uit men firma. En daarnaast natuurlijk veel uiteten gaan en uitstappen maken en aangeven als bedrijfsuitjes of zakendiners. [...]

Dit noemen we witwassen en de straffen daarop zijn terecht niet mals...  Lips sealed

Losstaand daarvan heb ik er zelf persoonlijk erg veel moeite mee; want ik betwijfel of je dan ook van jouw rechten (gebruik van wegen, scholing voor jouw kinderen, brandweer bij bosbrand in de omgeving, ziektekosten et cetera) afstand doet (aangezien je niet aan jouw plichten voldoet).

Begrijp me niet verkeerd. Ik betaal men jaarlijkse belastingtoeslag op de 2 fysieke bedrijfjes die ik heb (dus meer dan genoeg). Ik betaal al men BTW toeslagen,etc. Dus zoals iedere brave burger betaal ik meer dan genoeg zoals iedereen. Ik heb gewoon besloten om het geen ik verdien met mijn trading activiteiten niet alles aan te geven, net zoals honderden anderen doen.
Alsook zal ik binnen afzienbare tijd wel wat belasting moeten betalen op men vermogen in crypto door de omvang ervan. Onmogelijk om dit zo te versluizen. Maar in tussentijd al hetgeen ik er zo uit kan halen, zal ik doen.

Ik voldoe aan al mijn plichten tegenover de regering. het enige dat ik niet doe is mijn winsten van crypto aangeven. De regering geeft geen waarborgen op crypto investeringen dus ik voel mij niet genoodzaakt om belastingen te betalen op mijn crypto inkomsten.

Betreffen witwassen. Ik zie dit niet als witwassen. Ik beschouw dit eerder als zwartwerk wat ongeveer de helft van de mensen doet. Ik denk dat iedere zelfstandige op deze planeet het systeem misbruikt. Dus ik ben niet de enige. Het systeem is er om te misbruiken en iedereen doet het. Als ik een vakantie met mijn gezin doe dan wordt dat aangegeven als een zakenreis en vorder ik alle BTW terug, Als ik uit eten ga met men gezin is dat een zakendiner en vorder ik BTW terug, Mijn gezinswagen en moto staan ingeschreven op mijn zaak en vorder ik BTW terug. Ik doe niet anders dan iedere andere zelfstandig ondernemer op deze aardbol.

Signature for rent. Your signature will be displayed an entire year in one of my threads that is visited 200+ times daily
Obiwankenodium
Copper Member
Member
**
Offline Offline

Activity: 322
Merit: 15


View Profile WWW
December 27, 2018, 07:42:27 PM
 #51

Ikzelf heb nog nooit van men leven met een bank gewerkt om men Btc of crypto te kopen, verkopen of opslaan. Tevens heb ik nog nooit een flikker belasting betaald om al men crypto die ik heb verdiend, gekocht of verkocht. [...]

Succes wanneer je een keertje gecontroleerd wordt door een belastingdienst hoe je aan jouw vermogen komt... de wetten in de EU zijn nogal bevooroordeeld richting belastinginning en beslaglegging op vermogen is dan heel eenvoudig....

[...] Bij beide bedrijfjes wordt er 85% van de diensten cash afgerekend. Gewoon een heel deel facturen (nep) toevoegen of een korting geven aan klanten als je iets meer op de factuur mag zetten. Op die manier vloeit er bij mij soms duizenden € per week in men zaken als inkomsten. Om dan de belastingen te vermijden koop ik regelmatig materialen aan (nieuwe springkussens, attracties, tuin- en zwembad benodigdheden) Deze betaal ik dan cash en haal zo het geld terug uit men firma. En daarnaast natuurlijk veel uiteten gaan en uitstappen maken en aangeven als bedrijfsuitjes of zakendiners. [...]

Dit noemen we witwassen en de straffen daarop zijn terecht niet mals...  Lips sealed

Losstaand daarvan heb ik er zelf persoonlijk erg veel moeite mee; want ik betwijfel of je dan ook van jouw rechten (gebruik van wegen, scholing voor jouw kinderen, brandweer bij bosbrand in de omgeving, ziektekosten et cetera) afstand doet (aangezien je niet aan jouw plichten voldoet).
precies dit, als je controle krijgt ben je de pisang. Zeker als je de vraag krijgt hoe je aan je opgebouwde vermogen komt en het niet aan kan tonen.

QuadsPoker
Copper Member
Member
**
Offline Offline

Activity: 168
Merit: 42

nothing is impossible


View Profile
December 29, 2018, 10:12:14 AM
 #52

Ikzelf heb nog nooit van men leven met een bank gewerkt om men Btc of crypto te kopen, verkopen of opslaan. Tevens heb ik nog nooit een flikker belasting betaald om al men crypto die ik heb verdiend, gekocht of verkocht. [...]

Succes wanneer je een keertje gecontroleerd wordt door een belastingdienst hoe je aan jouw vermogen komt... de wetten in de EU zijn nogal bevooroordeeld richting belastinginning en beslaglegging op vermogen is dan heel eenvoudig....

[...] Bij beide bedrijfjes wordt er 85% van de diensten cash afgerekend. Gewoon een heel deel facturen (nep) toevoegen of een korting geven aan klanten als je iets meer op de factuur mag zetten. Op die manier vloeit er bij mij soms duizenden € per week in men zaken als inkomsten. Om dan de belastingen te vermijden koop ik regelmatig materialen aan (nieuwe springkussens, attracties, tuin- en zwembad benodigdheden) Deze betaal ik dan cash en haal zo het geld terug uit men firma. En daarnaast natuurlijk veel uiteten gaan en uitstappen maken en aangeven als bedrijfsuitjes of zakendiners. [...]

Dit noemen we witwassen en de straffen daarop zijn terecht niet mals...  Lips sealed

Losstaand daarvan heb ik er zelf persoonlijk erg veel moeite mee; want ik betwijfel of je dan ook van jouw rechten (gebruik van wegen, scholing voor jouw kinderen, brandweer bij bosbrand in de omgeving, ziektekosten et cetera) afstand doet (aangezien je niet aan jouw plichten voldoet).
precies dit, als je controle krijgt ben je de pisang. Zeker als je de vraag krijgt hoe je aan je opgebouwde vermogen komt en het niet aan kan tonen.

Ik ben voldoende ingedekt hoor. Heb 16 jaar een eigen zaak gehad. Heb voldoende vermogen opgebouwd om met men crypto onder de radar te blijven.

Signature for rent. Your signature will be displayed an entire year in one of my threads that is visited 200+ times daily
larsbalzak
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 308
Merit: 1


View Profile
December 31, 2018, 12:48:28 PM
 #53

Ik verlies liever 5% fee dan dat ik 30% aan de belastingdienst moet geven.

Jij woont in Spanje neem ik aan?
Obiwankenodium
Copper Member
Member
**
Offline Offline

Activity: 322
Merit: 15


View Profile WWW
December 31, 2018, 02:33:28 PM
 #54

Ikzelf heb nog nooit van men leven met een bank gewerkt om men Btc of crypto te kopen, verkopen of opslaan. Tevens heb ik nog nooit een flikker belasting betaald om al men crypto die ik heb verdiend, gekocht of verkocht. [...]

Succes wanneer je een keertje gecontroleerd wordt door een belastingdienst hoe je aan jouw vermogen komt... de wetten in de EU zijn nogal bevooroordeeld richting belastinginning en beslaglegging op vermogen is dan heel eenvoudig....

[...] Bij beide bedrijfjes wordt er 85% van de diensten cash afgerekend. Gewoon een heel deel facturen (nep) toevoegen of een korting geven aan klanten als je iets meer op de factuur mag zetten. Op die manier vloeit er bij mij soms duizenden € per week in men zaken als inkomsten. Om dan de belastingen te vermijden koop ik regelmatig materialen aan (nieuwe springkussens, attracties, tuin- en zwembad benodigdheden) Deze betaal ik dan cash en haal zo het geld terug uit men firma. En daarnaast natuurlijk veel uiteten gaan en uitstappen maken en aangeven als bedrijfsuitjes of zakendiners. [...]

Dit noemen we witwassen en de straffen daarop zijn terecht niet mals...  Lips sealed

Losstaand daarvan heb ik er zelf persoonlijk erg veel moeite mee; want ik betwijfel of je dan ook van jouw rechten (gebruik van wegen, scholing voor jouw kinderen, brandweer bij bosbrand in de omgeving, ziektekosten et cetera) afstand doet (aangezien je niet aan jouw plichten voldoet).
precies dit, als je controle krijgt ben je de pisang. Zeker als je de vraag krijgt hoe je aan je opgebouwde vermogen komt en het niet aan kan tonen.

Ik ben voldoende ingedekt hoor. Heb 16 jaar een eigen zaak gehad. Heb voldoende vermogen opgebouwd om met men crypto onder de radar te blijven.
als ik dan toch een advies mag geven. Loop er niet mee te koop. Dat je het doet is discutabel en ik denk niet in de lijn met de normen van dit forum om te delen hoe je dit doet. Maar ik zou het voor jezelf houden, mag misschien achterdocht zijn, maar je weet nooit wie of wat er mee leest en wat ze nu of op een later moment metbig data kunnen doen.

sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
January 02, 2019, 03:17:42 PM
Merited by Josepht (2)
 #55

[...] Ik betaal men jaarlijkse belastingtoeslag op de 2 fysieke bedrijfjes die ik heb (dus meer dan genoeg). Ik betaal al men BTW toeslagen,etc. Dus zoals iedere brave burger betaal ik meer dan genoeg zoals iedereen. Ik heb gewoon besloten om het geen ik verdien met mijn trading activiteiten niet alles aan te geven, net zoals honderden anderen doen.
Alsook zal ik binnen afzienbare tijd wel wat belasting moeten betalen op men vermogen in crypto door de omvang ervan. Onmogelijk om dit zo te versluizen. Maar in tussentijd al hetgeen ik er zo uit kan halen, zal ik doen.

Ik voldoe aan al mijn plichten tegenover de regering. het enige dat ik niet doe is mijn winsten van crypto aangeven. De regering geeft geen waarborgen op crypto investeringen dus ik voel mij niet genoodzaakt om belastingen te betalen op mijn crypto inkomsten.

Betreffen witwassen. Ik zie dit niet als witwassen. Ik beschouw dit eerder als zwartwerk wat ongeveer de helft van de mensen doet. Ik denk dat iedere zelfstandige op deze planeet het systeem misbruikt. Dus ik ben niet de enige. Het systeem is er om te misbruiken en iedereen doet het. Als ik een vakantie met mijn gezin doe dan wordt dat aangegeven als een zakenreis en vorder ik alle BTW terug, Als ik uit eten ga met men gezin is dat een zakendiner en vorder ik BTW terug, Mijn gezinswagen en moto staan ingeschreven op mijn zaak en vorder ik BTW terug. Ik doe niet anders dan iedere andere zelfstandig ondernemer op deze aardbol.

1. Jij bent niet degene die bepaalt wat "meer dan genoeg" is; daar is objectieve wetgeving voor (gelijke monniken, gelijke kappen enzo);
2. Je hebt dus niet alles aangegeven, je zegt het zelf al: "niet alles aan [ge-]geven".
3. Oh, dus als "honderden anderen [het] doen" dan is het OK? Vreemd...
4. Je voldoet dus niet aan al jouw plichten tegenover de regering en - veel belangrijker - tegenover jouw medeburgers.
5. En dat noemen we inderdaad witwassen... ook geld dat door zwartwerken is verdient valt daaronder.
6. Noem mij dan maar gekke Henkie (blijkbaar), maar deze ondernemer doet dus wel netjes alles aangeven.
7. En wat je over de BTW terugvorderen beschrijft valt al helemaal onder fraude...

Maar goed, jouw keuze. Ik vind er het mijne van...  Lips sealed

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
friends1980
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
January 02, 2019, 08:06:12 PM
 #56

Ik vond deze thread zeer interessant en hoopte dat het niet off-topic zou gaan, om te zien wat de uitkomst is met betrekking tot die crypto-vriendelijke banken. Maar veel antwoorden zijn er nog niet...

Let's remain on-topic.

Love you guys. Wink

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
Obiwankenodium
Copper Member
Member
**
Offline Offline

Activity: 322
Merit: 15


View Profile WWW
January 03, 2019, 06:30:23 PM
 #57

Als we terug kunnen gaan naar 'Welke bank is coulant richting cryptocurrency-activiteit' in plaats van 'Hoe ben je je eigen bank?', zou dat mooi zijn.
Vind het overigens wel apart dat wanneer alles aan te geven is met transacties e.d., een rekening alsnog gesloten wordt.

Ik weet toevallig dat ABN Amro een pagina heeft waar het wijst op risico's van crypto, net als Knab. ING toont ook interesse in blockchain/crypto.
Dit lijken me dus goede alternatieven.

Stukje uit de pagina van ABN:
Code:
Let op: u kunt deze ‘munten’ vaak met iDEAL of uw credit card kopen. Ook al loopt de betaling ervan via uw rekening bij ABN AMRO, dit betekent niet dat ABN AMRO die cryptocurrencies ondersteunt of goedkeurt.
Dat zpu inderdaad mooi zijn, laten we vooral weer onze eigen ervaringen delen over hoe de banken hier mee omgaan.
Ik denk dat (bijna) elke bank wel interesse heeft in blockchain, maar cryptomunten als een te riskante belegging beschouwen. Welkicht dat dat in de toekomst nog veranderd maar tot die tijd zal je het soort zinsnedes als die op de abn site wel boven zien. Ze wilken voorkomen dat een particulier die zn geld aan cryptos verliest het alsnog bij de bank gaat claimen omdat hij ze "via de bank" heeft gekocht.

W01ly
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 3
Merit: 0


View Profile
January 03, 2019, 09:23:40 PM
 #58

En iemand enig idee hoe het zit met de belgische banken?
Iemand een idee hoe het verloopt via ING belgie en KBC?
muleroaa
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 924
Merit: 526


GIF by SOCIFI


View Profile
January 17, 2019, 06:47:01 PM
Last edit: January 17, 2019, 07:01:53 PM by muleroaa
 #59

Er is een nieuwe regel van de Europese Centrale Bank die zegt dat overschrijvingen vanaf 4999 euro afkomstig uit het buitenland moeten worden gecontroleerd voor geld  witwassen. Dus het veiligste is om kleinere geld hoeveelheden te sturen om onder de radar te blijven.

Ik weet niet zeker in hoeverre dit klopt, begin 2018 heb ik meerdere uitbetalingen gedaan van Kraken naar mijn Rabo rekening, zonder problemen en deze overschreden allemaal 4999 euro.

Ik geloof wel dat banken er nu wat strikter mee om gaan.

Zelf ben ik ook net begonnen met het zoeken naar andere banken die wat meer open staan voor nieuwe technologieën en vreemde valuta ondersteunen, aangezien ik binnenkort ga werken voor een Amerikaans bedrijf. Revolut en N26 staan wel hoog aangeschreven. Revolut heeft echter nog geen werkende bank licentie, maar biedt wel de goedkoopste wisselkoers tussen vreemde valuta en biedt daarnaast zelfs directe opslag van cryptocurrency aan.

https://www.revolut.com/en-NL/

https://n26.com/en-eu/

Genoeg mogelijkheden om te onderzoeken in ieder geval, het lijkt er op alsof je er een hoop nieuwe features voor terug krijgt met deze nieuwe type banken.

                ▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄                          ▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
             █████████████████                   █████████████████
         █████████████████████████           █████████████████████████
       █████████████████████████████       █████████████████████████████
     █████████████████████████████████   █████████████████████████████████
   ████████████▀           ▀██████████████████████████████████████████████
  ████████████▄▄███████████▄▄█████████▓▓▓███████████████████████████████████
 ▐██████████████▀         ▀██████████▓▓▓▓████████████████████████████████████
 ██████████████▄▄█████████▄▄█████████▓▓▓▓▓████████████████████████████████████
▐█████████████████▀      ▀██████████▓▓▓▓▓▓████████████████████████████████████▌
▐████████████████▄▄██████▄▄█████████▓▓▓▓▓▓▓███████████████████████████████████▌
▐██████████████████      ███████████▓▓▓▓▓▓▓███████████████████████████████████▌
▐██████████████████ ████ ████████████▓▓▓▓▓████████████████████████████████████
 ██████████████████ ████ ████████████▓▓▓▓▓███████████████    ████████████████
  █████████████████ ████ █████████████▓▓▓████████████████   █████████████   █
   ████████████████      ███████████████████████████████    ███████████
    ██████████████████████████████████ ██████████████████     ████████
      ███████████████████████████████     █████████████████
        ███████████████████████████         █████████████████▓
           ████████████████████                ███████████████████▓
               ▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀                       ▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀

▄▄▄████████▄▄▄
▄▄██████████████████▄▄
▄████████████████████████▄
▄████████████████████████████▄
████████████████████████████████
▓████████████████████████████████▓
███████████████████████▒░███████████
▄█████████████████▒░      ███████████▄
█████████████░░          ░████████████
█████████░              ░█████████████
██████████▓░░          ░██████████████
██████████████▓░       ███████████████
▀███████████████▒     ░██████████████▀
████████████████▒   ░███████████████
████████████████░ ░███████████████
████████████████████████████████
▀████████████████████████████▀
▀████████████████████████▀
▀▀██████████████████▀▀
 ▀▀▀████████▀▀▀
.
JOIN OUR
TELEGRAM
Obiwankenodium
Copper Member
Member
**
Offline Offline

Activity: 322
Merit: 15


View Profile WWW
January 18, 2019, 08:34:06 PM
 #60

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2018-239.html

Hier staat de tekst van de wwft. Hierin worden bedragen genoemd waarbij clientenonderzoek gedaan moet worden, binnenlandse transacties vsn 15.000 euro en ongebruikelijke buitenlandse transacties van 1000 euro. Voor bepaalde binnenlandse transacties is dit bedrag inmiddels bijgesteld naar 10.000 euro.

Pages: « 1 2 [3] 4 5 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!