Bitcoin Forum
April 24, 2024, 11:20:21 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Faktuur in mijn bitcoinwallet. HOE?  (Read 104 times)
bit my coin (OP)
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 72
Merit: 9


View Profile
October 11, 2018, 10:02:19 PM
 #1

Hoi hoi,

Gisteren heb ik maar weer eens lekker gezond gegeten en een pizza besteld :-)
Daar ik ook met bitcoin kon betalen heb ik dit ook gedaan, maar tot mijn verassing
staat er nu een faktuur van takeaway.com (thuisbezorgd.nl) in mijn electrum wallet.
Op zich geen probleem maar ik ben wel erg benieuwd hoe ze dit voor elkaar krijgen.
Ik heb al op diverse websites gezocht maar zie geen prog. wat dit kan.

Iemand een idee Huh??
Ik weet dus niet wie de betaalprovider is anders zou het een stuk makkelijker zijn.
1714000821
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714000821

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714000821
Reply with quote  #2

1714000821
Report to moderator
1714000821
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714000821

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714000821
Reply with quote  #2

1714000821
Report to moderator
Once a transaction has 6 confirmations, it is extremely unlikely that an attacker without at least 50% of the network's computation power would be able to reverse it.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
onlinedragon
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1036
Merit: 501


View Profile
October 12, 2018, 11:52:12 AM
 #2

Heb ook wel eens via thuisbezorgd iets besteld en toen werden de betalingen verwerkt door Bitpay(https://bitpay.com), die versturen vervolgens een betalingsverzoek(Bitpay invoice) en zodra de betaling binnen is word je bestelling automatisch doorgestuurd. Dit is overigens al een paar jaar mogelijk en helaas zijn ze een van de weinige grote bedrijven die Bitcoin betalingen accepteren.
mocacinno
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 3374
Merit: 4917


https://merel.mobi => buy facemasks with BTC/LTC


View Profile WWW
October 12, 2018, 11:59:11 AM
 #3

Normaal gezien gebruiken ze de bitcoin: URI

Hier is een voorbeeldje (heb m'n eigen adres ingevuld, dus niet op klikken Smiley ):
bitcoin:1MocACiWLM8bYn8pCrYjy6uHq4U3CkxLaa?amount=0.001&label=Mocacinno&message=Fooi%20voor%20mocacinno

meer info: https://github.com/bitcoin/bips/blob/master/bip-0021.mediawiki

Als je electrum niet als portable of standalone draait, zal de bitcoin: uri normaal gezien door de installer gekoppeld zijn aan electrum, dus als je op de bovenstaande link zou klikken, zou normaal gezien electrum automatisch moeten opengaan, zou het label "Mocacinno" aan de betaling moeten hangen, zou m'n address automatisch moeten ingevuld zijn, zou de value 0.001 automatisch moeten ingevuld zijn, en zou de message "Fooi voor mocacinno" automatisch ingevuld moeten zijn... Moet je enkel nog op "send" klikken, en alle metadata word netjes in je wallet opgeslagen Wink

█▀▀▀











█▄▄▄
▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀
e
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
█████████████
████████████▄███
██▐███████▄█████▀
█████████▄████▀
███▐████▄███▀
████▐██████▀
█████▀█████
███████████▄
████████████▄
██▄█████▀█████▄
▄█████████▀█████▀
███████████▀██▀
████▀█████████
▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀
c.h.
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
▀▀▀█











▄▄▄█
▄██████▄▄▄
█████████████▄▄
███████████████
███████████████
███████████████
███████████████
███░░█████████
███▌▐█████████
█████████████
███████████▀
██████████▀
████████▀
▀██▀▀
bit my coin (OP)
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 72
Merit: 9


View Profile
October 13, 2018, 06:10:53 PM
 #4

Normaal gezien gebruiken ze de bitcoin: URI

Hier is een voorbeeldje (heb m'n eigen adres ingevuld, dus niet op klikken Smiley ):
bitcoin:1MocACiWLM8bYn8pCrYjy6uHq4U3CkxLaa?amount=0.001&label=Mocacinno&message=Fooi%20voor%20mocacinno

meer info: https://github.com/bitcoin/bips/blob/master/bip-0021.mediawiki

Als je electrum niet als portable of standalone draait, zal de bitcoin: uri normaal gezien door de installer gekoppeld zijn aan electrum, dus als je op de bovenstaande link zou klikken, zou normaal gezien electrum automatisch moeten opengaan, zou het label "Mocacinno" aan de betaling moeten hangen, zou m'n address automatisch moeten ingevuld zijn, zou de value 0.001 automatisch moeten ingevuld zijn, en zou de message "Fooi voor mocacinno" automatisch ingevuld moeten zijn... Moet je enkel nog op "send" klikken, en alle metadata word netjes in je wallet opgeslagen Wink

dit ken ik idd, maar is niet wat ik bedoel want er staat veel specefikere informatie in de faktuur, als ik hem opsla gebeurt dit als *.bip70 en er staan wel 100
regels code in het bestand.
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!