Bitcoin Forum
April 18, 2024, 06:15:51 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 26.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Verkeerde wallet adres  (Read 185 times)
Pietpdk (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 5
Merit: 0


View Profile
October 09, 2019, 08:41:30 PM
 #1


Per ongeluk heb ik USDT overgeschreven naar een Ethereum adres van mijn BRD-wallet.
De transactie is geslaagd maar mijn geld is weg.
Is er nog een manier om dat geld terug te krijgen?
1713464151
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713464151

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713464151
Reply with quote  #2

1713464151
Report to moderator
1713464151
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713464151

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713464151
Reply with quote  #2

1713464151
Report to moderator
1713464151
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713464151

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713464151
Reply with quote  #2

1713464151
Report to moderator
"You Asked For Change, We Gave You Coins" -- casascius
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1713464151
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713464151

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713464151
Reply with quote  #2

1713464151
Report to moderator
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
October 10, 2019, 08:41:48 AM
 #2


Per ongeluk heb ik USDT overgeschreven naar een Ethereum adres van mijn BRD-wallet.
De transactie is geslaagd maar mijn geld is weg.
Is er nog een manier om dat geld terug te krijgen?

Wanneer je via je BRD-wallet je private key kan achterhalen, dan kun je die importeren in je USDT-wallet.

Wanneer dat niet mogelijk is, of niet werkt, dan ben ik bang dat je het kwijt bent. Het is niet weg, alleen je kunt er niet meer bij.
Pietpdk (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 5
Merit: 0


View Profile
October 10, 2019, 09:22:55 AM
 #3

BRD heeft geen USTD wallet, alleen een TrueUSD wallet, of is dat hetzelfde?
Van BRD zelf kreeg ik een wazig antwoord retour:


Hello Piet,
Thank you for contacting us.
The BRD app supports bitcoin, bitcoin cash, ether, and some ERC20 tokens. To see which ERC20 tokens are supported, please select the "Add Wallets" button from the home screen in the BRD app.
USDT is currently not a supported token. When you send an unsupported token in the app, you will not be able to see or manage this in the app.
If you need to access your TUSD, your BRD app private keys are given to you in the form of your Recovery Key. The Recovery Key uses the BIP39 format, and can be restored in any wallet that supports BIP39.
It is possible to extract individual private keys from your Recovery Key, but as this is an advanced, unsupported action, we are unable to help with it.
Thank you for your understanding,
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
October 10, 2019, 10:58:39 AM
Merited by El duderino_ (1)
 #4

BRD heeft geen USTD wallet, alleen een TrueUSD wallet, of is dat hetzelfde?
Van BRD zelf kreeg ik een wazig antwoord retour:


Hello Piet,
Thank you for contacting us.
The BRD app supports bitcoin, bitcoin cash, ether, and some ERC20 tokens. To see which ERC20 tokens are supported, please select the "Add Wallets" button from the home screen in the BRD app.
USDT is currently not a supported token. When you send an unsupported token in the app, you will not be able to see or manage this in the app.
If you need to access your TUSD, your BRD app private keys are given to you in the form of your Recovery Key. The Recovery Key uses the BIP39 format, and can be restored in any wallet that supports BIP39.
It is possible to extract individual private keys from your Recovery Key, but as this is an advanced, unsupported action, we are unable to help with it.
Thank you for your understanding,


USTD , USDT en TUSD zijn allemaal verschillend. Dus bedenk even welke je nu precies gekocht hebt. Ik ga er gemakshalve even van uit dat je USDT bedoelt, omdat je die als eerste hebt genoemd.

Het antwoord van BRD is op zich duidelijk: hun app kun je niet gebruiken voor niet-ondersteunde tokens (wat logisch is), maar je hebt wel een recovery key. Deze recovery key is gebaseerd op BIP39. Dat wil zeggen dat je -als het goed is- bij het aanmaken van deze wallet een serie woorden hebt gekregen en hebt genoteerd. Indien niet, kun je deze waarschijnlijk nog via de wallet tevoorschijn krijgen.
Dat is de eerste stap. Zonder deze serie woorden kun je helemaal niets.

Tweede stap is kijken of je een USDT-wallet hebt (of anders: kunt vinden) die BIP39 ondersteunt. Maak nu met behulp van de woorden uit stap 1 een nieuwe wallet aan, en je kunt er weer mee doen wat je wilt.

Geen BIP39-woorden? Geen oplossing.
Heb je je BIP39-woorden wel, maar je kunt geen USDT-wallet vinden die dit ondersteunt - maar waar je wel een private key kunt importeren/invullen, dan is het mogelijk om via een omweg de private key te achterhalen. Echter - met je private key heb je de beschikking over alles wat in je BRD-wallet staat, geef dus dus NIET zomaar aan iemand anders.
Pietpdk (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 5
Merit: 0


View Profile
October 10, 2019, 12:46:02 PM
 #5



Bedankt voor je antwoord.
De 12 woorden heb ik nog wel dus ik moet op zoek naar een wallet die BIP39 ondersteund en USDT als token.
Dan de private key installeren en met een beetje geluk heb ik mijn geld terug.
Ik ga het vanavond thuis even proberen, wordt vervolgd.
Pietpdk (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 5
Merit: 0


View Profile
October 10, 2019, 07:41:52 PM
 #6


Kent iemand een wallet die Bip39 ondersteunt en USDT als token heeft?
Ik heb Electrum en Coinomi geprobeert maar die hebben geen USDT.

Groeten,
Piet
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
October 11, 2019, 10:45:38 AM
Merited by El duderino_ (2)
 #7


Kent iemand een wallet die Bip39 ondersteunt en USDT als token heeft?
Ik heb Electrum en Coinomi geprobeert maar die hebben geen USDT.

Groeten,
Piet


Mocht Bip39 niet lukken, dan kun je altijd nog dit proberen:
https://support.edge.app/support/solutions/articles/8000068597-how-to-recover-tether-if-i-accidentally-sent-into-a-bitcoin-address-

Een opmerking: omdat je dan een online tool gebruikt, adviseer ik wel om alle coins/tokens eerst naar een ander adres te sturen; je loopt immers het risico dat jouw code wordt onderschept en dan kan diegene er met jouw coins/tokens vandoor gaan...
Pietpdk (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 5
Merit: 0


View Profile
October 12, 2019, 09:00:26 AM
 #8


Bedankt voor alle hulp maar ik krijg het niet voor elkaar dus ik stop er maar mee.
Dit is een gevalletje van gewoon beter opletten de volgende keer.

Prettig weekend allemaal.
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
October 13, 2019, 05:53:53 PM
Merited by El duderino_ (2)
 #9


Bedankt voor alle hulp maar ik krijg het niet voor elkaar dus ik stop er maar mee.
Dit is een gevalletje van gewoon beter opletten de volgende keer.

Prettig weekend allemaal.


Je zou Coinomi kunnen proberen - die heeft als ik het goed heb USDT.
En mocht het om een substantieel bedrag gaan, kun je altijd via PM een bericht sturen, misschien kan ik je verder helpen of iemand anders van het forum.

Let wel: wanneer het nodig is dat je je BIP39 woorden moet geven - dan geldt mijn waarschuwing wel: stuur eerst je andere coins/tokens naar een andere wallet (dus met een andere BIP39), want dat is immers de sleutel voor al je coins/tokens...
friends1980
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
October 28, 2019, 06:46:16 PM
 #10

Weet dat je niet de enige bent die dit soort situaties ervaart. Mocht je er alsnog in slagen om je coins te recupereren, laat dan zeker weten in deze thread hoe je het voor elkaar hebt gekregen, zodat andere met hetzelfde probleem je oplossing kunnen raadplegen. Thx mate and good luck!

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
Bidkoin
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 5
Merit: 0


View Profile
November 26, 2019, 08:34:06 AM
 #11

Volgende keer eerst kleiner bedrag proberen en kijken of het aan komt!
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!